VW Golf II

29 Kwi 2010, 16:29

Witam serdecznie.

Mam pewien problem, mianowicie wczoraj kupiłem autko VW Golfa 2 - silnik 1.6 za śmieszne pieniądze (równowartość ubezpieczenia i przeglądu, które są do końca roku). Jest to rocznik '83 a silnik z '88. Oczywiście wiedziałem o tym, że tak stare auto i za takie pieniądze nie będzie w 100% sprawne :grin: , ale mój problem dotyczy samej jazdy tym autem. Po wrzuceniu pierwszego biegu auto rusza, ale dosyć ciężko i na każdym innym biegu silnik 'wyje' ale jakby nie przenosi tej mocy na skrzynie biegów i tym samym prędkość auta. Dodam, że w aucie czuć taki zapach jakby coś się paliło lub też przypalało, a spod maski unosi się dym po jeździe minimum 5 km :grin:
Zaobserwowałem, że dym wylatuje ze skrzyni biegów (jest tam otwór, chyba powinien być tak korek, a w środku olej do skrzyni, ale ani korka ani oleju najwidoczniej nie ma).
Moje pytanie brzmi: czy ten zapach w aucie i ten dym spod maski może być objawem braku oleju w skrzyni biegów? Czy wystarczy, że wleję olej do skrzyni, załatwię ze szrotu korek i będzie ok?
Zauważyłem również wyciek chyba płynu chłodniczego - czy to świadczy, że chłodnica ma dziurę?
Z góry dziękuję za pomoc - jak widać jestem w tych sprawach laikiem. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez bartek_0505, 02 Maj 2010, 13:45, edytowano w sumie 1 raz
bartek_0505
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Poznań
  • 29 Kwi 2010, 18:31

    Pierwszy problem to prawdopodobnie zniszczone sprzeglo wiec naprawiajac to -wymiana ok 500zl podwoisz wartosc samochodu
    Co do wycieku trzeba znalezc zrodlo wycieku i wyeliminowac i to wazne bo mozesz zniszczyc silnik
    dark13
    Początkujący
     
    Posty: 84
    Miejscowość: szczecin

    29 Kwi 2010, 19:44

    Aha, czyli to nie miałoby większego sensu, ale jeszcze przed chwilą sprawdziłem, wsadziłem długi gwóźdź w ten otwór i tam nie ma zupełnie oleju, a po jeździe właśnie z tego otworu wylatuje dym. Więc czy jest to na 100% sprzęgło?
    bartek_0505
    Nowicjusz
     
    Posty: 28
    Miejscowość: Poznań

    29 Kwi 2010, 21:41

    kolego...mam golfa 2 z 90r 1,6 ben dam ci go całego za 600zł silnik i skrzynia gwarancja..ale buda już raczej nie..pisz na pw.
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska

    29 Kwi 2010, 21:43

    bartek_0505 napisał(a): Więc czy jest to na 100% sprzęgło?

    Na 100% sprzęglo.Tam gdzie wsadzałeś gwózdz to nie jest wlew oleju do szkrzyni
    biegów/duzy otwór w obudowie skrz.bieg.widać z góry blisko silnika :?: :?:/Jak dobrze
    popatrzysz to zobaczysz koło zamachowe silnika...
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    02 Maj 2010, 10:21

    Chlopaki mają racje. Na 99,99% to będzie ślizgające się sprzęgło.

    Masz może obrotomierz w tym sprzęcie? Jeśli tak to powinno się dać zaobserwować skaczące obroty ;)

    pozdro
    palenie-gumy.info
    krotka300
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: Lodz
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
      Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
      Skrobaczka do szyb samochodowych
      Skrobaczka do szyb to narzędzie niezbędne dla każdego kierowcy, który zimą, podczas mrozów parkuje swoje auto na zewnątrz. Przydatna jest także zmiotka, a dla mniej cierpliwych odmrażacz lub mata antyszronowa ...

    03 Maj 2010, 10:53

    No niestety, nie ma, ktoś wolał wstawić tam ogromny zegarek zamiast obrotomierza :grin:
    Aktualnie mam z autem następny problem - po odpaleniu auta z alternatora lecą iskry :neutral: Jego wiatrak co jakiś czas haczy o coś i nie wiem zupełnie czy trzeba wymienić alternator czy może coś innego?
    bartek_0505
    Nowicjusz
     
    Posty: 28
    Miejscowość: Poznań

    03 Maj 2010, 11:54

    bartek_0505 napisał(a):Jego wiatrak co jakiś czas haczy o coś

    Ściągnij pasek klinowy i pokręć ręcznie koło alternatora zeby zobaczyć kiedy nastęuje
    otarcie o obudowę alternatora.Wystarczy wyprostować to skrzydełko i po bólu...
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    03 Maj 2010, 21:03

    No chyba że łożyska powiedziały dosyć i luz duży i ocierają wtedy..
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska

    04 Maj 2010, 23:19

    Kupiłem alternator na szrocie - jego kółko z wiatrakiem ma lekką ''ósemkę'', ale daje rade :) Mam nadzieję, że nie będzie już z tym problemu.
    Dziękuję za pomoc, jeżeli będę miał jeszcze jakiś problem to napiszę :grin:
    Pozdrawiam!
    bartek_0505
    Nowicjusz
     
    Posty: 28
    Miejscowość: Poznań