VW Golf VI 1.4 TSI 122KM czy coś innego

04 Kwi 2017, 20:57

Witam wszystkich forumowiczów.
Temat zakładam, ponieważ sam jestem zielony w temacie, a chciałem się dopytać o opinię bardziej doświadczonych kolegów.

Obecnie jeżdżę Fordem C-Max w automacie, którego planuję w krótce wymienić na coś innego w manualu.
Szwagier w maju będzie się pozbywał Golfa VI w kombi 2011 r. i muszę się zdecydować czy go chcę czy ma wystawiać dla ludzi.
Od 2 znajomych dostałem negatywną opinię po naprawie silnika za 7k, naczytałem się, że 1.4 TSI jest wadliwą jednostką i trzeba odpowiednio wcześnie reagować aby zapobiec gorszym usterkom.
Szwagier jednak mnie uspokaja, że zaraz jak go odkupił od firmy to wymienił łańcuch rozrządu i inne elementy sprawiające problemy i ze spokojem 3 lata pojedzie jeszcze bez większych awarii.

Pytanie więc czy warto się skusić na takiego golfa i reagować odpowiednio wcześnie, żeby silnika nie uszkodzić czy lepiej szukać czegoś innego?

Jeżeli chodzi o profil jazdy to jest to dojazd do pracy (30km w jedna strone) + wyjazd 200km raz na miesiac lub dwa. Jestem raczej nastawiony na benzyne lub benzyne z lpg. Budżet to ok 20-25k +-
Domyślam się, że za tyle normalnie takiego golfa ciężko dostać w dobrym stanie, ale dostałem małą zniżkę rodzinną także się mieszczę.

Naczytałem się trochę forum, widzę jakie auta są polecane mniej więcej, rzadko jednak ktoś wspomina o golfie VI stąd też ten wątek.

Z innych aut na które zwróciłem uwagę to:
- Fiat Bravo II
- Opel Astra H
- Citroen C4

Z góry dzięki za zainteresowanie i wszelkie odpowiedzi :)
Ostatnio edytowany przez kazee, 04 Kwi 2017, 22:41, edytowano w sumie 1 raz
kazee
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 26 11 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam

04 Kwi 2017, 21:01

kazee napisał(a):ze spokojem 3 lata pojedzie jeszcze bez większych awarii.


Jak da Ci to na piśmie... :P
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8841
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel