VW Passat B5 - Dobry wybór?

29 Gru 2018, 23:29

szybki napisał(a):cb o co Ci chodz? Masz auto przeserwisowane w postaci mazdy i to nie zardzewiałej...masz problem z lpg który jest mocno nadmuchany a ceny podajesz z kosmosu bo ostatnio kolegę mającego używaną inst.do v6 podwoziłem do instalatora lpg to z nową butlą i robocizną przy 6garach krzyknął 1k a w drugim miejscu 1,2k.

Do tego tu Cię gryzie lpg a chcesz kupić ogryska z 16toma wahaczami i to Cię nie gryzie? Ba nawet przewinął się sztandarowy syf w świecie motoryzacji jakim jest 2,5tdi...

Jeżeli masz normalne auto zostań przy nim, zrób lpg w normalnym warsztacie i dozbieraj kasy wtedy pomyślisz o aucie.


Jeśli znajdziesz mi warsztat który za taką kwotę w ogóle podejmie się wymiany butli, albo założenia nowej instalacji czy też używanej to biore w ciemno. Zjezdziłęm około 20-25 warsztatów w całym moim województwie. Zawsze jest ta sama odpowiedz " Butli Panu nie wymienimy, bo to belgijska instalacja i nie chce się tego tykać bo to szrot. Również nie podejmuje sie jej serwisu" i taka sama śpiewka w każdym warsztacie LPG. Jedynie w Łasku jest warsztat który by sie tego podjał - Cenę podałem wyżej ile za to wołają.

LPG mnie gryzie pod tym względem że kompletnie NIKT sie nie chce podjąć serwisu/regulacji tego ustrojstwa, więc można powiedzieć że zostałem z tym samopas. Prawdę mówiąc wolałbym już mieć problem z wieloma wahaczami gdzie praktycznie zreperujesz to w kazdym warsztacie, aniżeli z jakimś wynalazkiem sprzed blisko 20 lat...

Prawdopodobnie zainwestuje te dwa i pól tysiąca w nową instalacje LPG. Tak czy tak, koszt inwestycji w to zwróci się po około 11 miesiącach.
jcb12
Nowicjusz
 
Posty: 14
0

29 Gru 2018, 23:37

No już nie chciałem się wychylać ale sam kiedyś założyłem instalkę używkę do gruzika całkowity koszt wyszedł 1.5 tys
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16148
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

29 Gru 2018, 23:44

Zacznijmy od tego że nie powiedziałeś że inst.jest belgijska tylko że auto jest z belgii...więc są dwie opcje tak totalnie po taniości kupujesz inst.lpg staga bo jest najtańsza używaną za 400zł.do r4 z kompem,redukt,wtrysk,włącznikiem i reszte masz montaż 1-1,2k albo instalacja najtańszej nowej sztuki. W obu przypadkach jest to mega szybkie i tanie rozwiązanie w porównaniu do kupna jeżdżacego passka b5.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10325
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

29 Gru 2018, 23:48

Zgadzam się z przedmówcami, wywal tę starą instalację i masz dwa rozwiązania:
1. załóż instalację na używanych podzespołach i rok spokojnie przejeździsz
2. załóż najtańszą sensowną instalację (w zależności od podzespołów 2300-2700zł) i możesz pojeździć na tym spokojnie kilka lat.

Mazda w cyklu mieszanym spali Ci ~10l/100km LPG= 25zł, a takie 2.5 TDI to wciągnie min.8-9l ON = 45zł, a Audi 1.6 też mniej nie spali tylko, że benzyny.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

29 Gru 2018, 23:54

Ossy napisał(a):Zgadzam się z przedmówcami, wywal tę starą instalację i masz dwa rozwiązania:
1. załóż instalację na używanych podzespołach i rok spokojnie przejeździsz
2. załóż najtańszą sensowną instalację (w zależności od podzespołów 2300-2700zł) i możesz pojeździć na tym spokojnie kilka lat.

Mazda w cyklu mieszanym spali Ci ~10l/100km LPG= 25zł, a takie 2.5 TDI to wciągnie min.8-9l ON = 45zł, a Audi 1.6 też mniej nie spali tylko, że benzyny.

Tak zrobię, aczkolwiek jesli miałbym wsadzić używkę to tylko z pewnego żródła...

Z ciekawości powiem - Ze na tej obecnej prawie 20 letniej instalacji, spalanie po mieście wychodzi nei mniej niż 15l/100km. Zazwyczaj jest to 16/17 na 100km. To kolejny powód, dlaczego ta obecna instalacja to padło.
jcb12
Nowicjusz
 
Posty: 14
0

29 Gru 2018, 23:56

Pewnie instalacja jest już zużyta i nikt tego nie potrafi tego wyregulować.
Te silniki Mazdy były dość oszczędne, w mieście powinieneś mieć wynik bliżej 12-13l.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydowe 4x4 Lexusa - RX, NX, UX
    Japoński producent samochodów klasy premium, który wraz z wprowadzeniem w 1989 roku flagowego Lexusa LS podbił segment aut reprezentacyjnych limuzyn, w niespełna dekadę później de facto stworzył kategorię ...

30 Gru 2018, 00:16

Spokojnie koło 10-11l lpg zmieści się. No idodam żebyś przetestował bene w/g tankowania pod korek bo wysokie spalanie może też dotyczyć stanu auta.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10325
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

30 Gru 2018, 02:35

jcb12, a jak już koniecznie Passat B5 to tam były fajne 1,9 tdi 110 (z chipem nic gorzej nie pojedzie niż 2,5 TDI) albo 1,9 tdi 130..
Po co się w takie coś pchać.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

30 Gru 2018, 10:02

Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć czym różni się butla belgijskiej instalacji od "standardowej polskiej"?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

30 Gru 2018, 10:12

nie chodzi o butlę a o całą instalkę która ma 20 lat i nikt nie chce się podjąć naprawy tego gazu, kiedyś miałem podobną sytuację z holenderką w okolicy byłem po wszystkich gaziarzach i nikt nawet nie chciał tego dotykać bo mówili ''szkoda czasu''
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16148
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

30 Gru 2018, 10:56

Nie wiem czy zauważyliście, ale ta "zdrowa" Mazda ma według autora, zardzewiały kielich, nawet jeśli to delikatna korozja to już oznacza, że niedługo blacharz będzie zacierał ręce. Przy założeniu, że autor chcę dalej jeździć na LPG, to w najbliższym czasie szykują się wydatki przekraczające polowe obecnej wartości tego samochodu. Czy warto, to już decyzja autora.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI
0

30 Gru 2018, 11:03

Co to za butla za 1800zł? pozłacana?

Butle można kupić za 300-400zł

https://allegro.pl/listing?string=butla ... t-1-4-1123

Kwestia tylko montażu takiej butli.
Nie zrobią Ci w Łódzkim, jedź do mazowieckiego, ktoś to założy.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie
0

30 Gru 2018, 11:50

pkc napisał(a):Nie wiem czy zauważyliście, ale ta "zdrowa" Mazda ma według autora, zardzewiały kielich, nawet jeśli to delikatna korozja to już oznacza, że niedługo blacharz będzie zacierał ręce.


Tylko, że autor tematu ma zrobiony rozrząd, zawieszenie, klimatyzację, a auto ma posłużyć jeszcze rok, dwa. W takim aucie za 6 tysięcy używanym może wypaść wszystko, a sam pakiet startowy może pochłonąć 1-2 tysiaki. Niech po prostu obejrzy to auto blacharz i powie jak to rokuje.

Zbiornik można mieć tanio, ale w tym aucie trzeba całą instalację wymienić.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

30 Gru 2018, 12:46

Pkc Ty bazujesz na opisie pt.zardzewiały kielich osoby która nie zna się na motoruzacji...a może jest purchel, a może schodzi lakier a może zardzewiały jest jakiś element mocowania amora... a do tego jest instytucja blacharza która coś może stwierdzić.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10325
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

30 Gru 2018, 14:46

Invi napisał(a):Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć czym różni się butla belgijskiej instalacji od "standardowej polskiej"?

Według gazowników u których byłem, kazdy jeden powiedział że trzeba w jakiś cudowny sposób przerabiać taką butle, wymiana wielozaworu wlewu i tak dalej - Nie wiem ile w tym prawy, aczkolwiek skoro kilkanaście warsztatów tak mówi musi coś w tym być?

pkc napisał(a):Nie wiem czy zauważyliście, ale ta "zdrowa" Mazda ma według autora, zardzewiały kielich, nawet jeśli to delikatna korozja to już oznacza, że niedługo blacharz będzie zacierał ręce. Przy założeniu, że autor chcę dalej jeździć na LPG, to w najbliższym czasie szykują się wydatki przekraczające polowe obecnej wartości tego samochodu. Czy warto, to już decyzja autora.


Sprawa wygląda na chwile obecną tak, ze po zakupie byłem u blacharza aby zerknął na to, trzeba wyciąć ten element i wspawać nowy, większośc napraw blacharskich jak błotniki ranty drzwi, zrobiłem we własnym zakresie.
jcb12
Nowicjusz
 
Posty: 14
0