VW Polo 1.0MPI - Podciśnienie w kolektorze ssącym

VW Polo 1.0MPI - Podciśnienie w kolektorze ssącym

23 Cze 2012, 08:58

Witam
Jaka powinna być wartość podciśnienia w kolektorze ssącym podczas pracy silnika na biegu jałowym, dotyczy vw polo czy lupo z silnikiem 1.0MPI ? VAG mi wskazuje 380-400 mbar. Jak dodam gazu to spada poniżej 300 mbra. Czy to są poprawne wartości ? Czy silniki benzynowe mają zawsze te same podcśnienia ?
Simon11
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 22 Cze 2012, 22:49
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: VW Polo 1.0 MPI 50KM

Re: VW Polo 1.0MPI - Podciśnienie w kolektorze ssącym

23 Cze 2012, 10:08

podczas pracy silnika na biegu jałowym, dotyczy vw polo czy lupo z silnikiem 1.0MPI ? VAG mi wskazuje 380-400 mbar. Jak dodam gazu to spada poniżej 300 mbra

widzę że zgłębiasz wiedze i bardzo dobrze :D
jak dodajesz gazu/uchylasz przepustnicę/ to zwiększasz dopływ powietrza pod ciśn. atmosf -
troche fizyki :wink:
czy te wartości dla silnika są właściwe to zależy od stanu silnika - szczelności układu tłok cylinder i szczelnosci zaworów w pozycji zamknięcia , ale też w pewnej mierze od czystości filtra powietrza, i napewno od ciśnienia atm w danym dniu dla konkretnego miejsca ... na Ziemii

największe podciśnienie bedzie przy tłumieniu dopływu powietrza czyli przy domkniętej przepustnicy im bardziej ją uchylisz/dodasz gazu/ to bedzie maleć
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Rejestracja: 08 Cze 2010, 18:09
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy od: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

Re: VW Polo 1.0MPI - Podciśnienie w kolektorze ssącym

23 Cze 2012, 13:22

Największe podciśnienie jest w czasie hamowania silnikiem.
Silniki z elektrycznie sterowaną przepustnicą mają inną charakterystykę podciśnienia.
Największy wpływ złe podciśnienie ma zatkany wydech i przestawiony rozrząd.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:19

Re: VW Polo 1.0MPI - Podciśnienie w kolektorze ssącym

24 Cze 2012, 08:55

Dzięki za odpowiedź.

Podsumowując rozumiem, że to jest następująco.

Przy wyłączonym silniku mam 1000mbar.
Podczas pracy na biegu jałowym mam 400mbar - zakładam, że jest to wartość prawidłowa dla tego stanu.

Czy wartość poniżej np. 300mbar (czyli większe podciśnienie) będzie oznaczała utrudniony dopływ powietrza, przytkany kat. ?
Czy wartość powyżej np. 500mbar (czyli mniejsze podciśnienie) będzie oznaczało np. nieszczelność przez co dostaje się dodatkowe powietrze do kolektora ssącego co powoduje w konsekwencji wzrost obrotów silnika lub jego falowanie ?
Tak to przynajmniej rozumiem.
Zastanawiam się jak podciśnienie ma się zachowywać przy przestawionym rozrządzie ?

Pozdrawiam
Simon11
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 22 Cze 2012, 22:49
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: VW Polo 1.0 MPI 50KM

Re: VW Polo 1.0MPI - Podciśnienie w kolektorze ssącym

25 Cze 2012, 13:17

Simon11 napisał(a):Przy wyłączonym silniku mam 1000mbar.
Podczas pracy na biegu jałowym mam 400mbar - zakładam, że jest to wartość prawidłowa dla tego stanu.

Czy wartość poniżej np. 300mbar (czyli większe podciśnienie) będzie oznaczała utrudniony dopływ powietrza, przytkany kat. ?
Czy wartość powyżej np. 500mbar (czyli mniejsze podciśnienie) będzie oznaczało np. nieszczelność przez co dostaje się dodatkowe powietrze do kolektora ssącego co powoduje w konsekwencji wzrost obrotów silnika lub jego falowanie ?
Tak to przynajmniej rozumiem.
Zastanawiam się jak podciśnienie ma się zachowywać przy przestawionym rozrządzie ?


Podsumowując z mojego punktu widzenia to będzie tak:

Silnik unieruchomiony - brak podciśnienia czyli przyjmie wartość 0 mbar.
Podczas pracy na biegu jałowym mam 400 mbar podciśnienia (np dla silnika Skody fabii 1.0 książka serwisowa podaje 300....550 mbar . a dla 1,4 350....600 mbar )
Wartości poniżej np. 300 mbar ( czyli mniejsze podciśnienie ) mogą być spowodowane nieszczelnością kolektora ssącego ? lub przytkanym wydechem ?
Wartości powyżej np 600 mbar ( czyli większe podciśnienie ) wystąpić mogą przy przytkanym dolocie powietrza ( silnie zabrudzony filtr powietrza ) ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2630
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Poradnik kupującego #3 - BMW Serii 3 e46 (1998 - 2007) Poradnik kupującego #3 - BMW Serii 3 e46 (1998 - 2007)
    Geneza BMW Serii 3 o oznaczeniu producenta e46 w pierwszym roku produkcji oferowano wyłącznie w wersji sedan. Rok później dołączyło do oferty kombi, coupe oraz kabriolet. W 2000 roku zaprezentowano 3 drzwiowego kompakta, ...
    MITSUBISHI Concept CA-MiEV - podmiejski samochód elektryczny MITSUBISHI Concept CA-MiEV - podmiejski samochód elektryczny
    Po analizie wyników trzyletnich badań zadowolenia użytkowników modelu i-MiEV (2009) oraz za sprawą rozwoju technologii akumulatorów i elektrycznych układów napędowych, firma MMC rozważa obecnie ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      S2020005