VW T4 - z jakim silnikiem?

VW T4 - z jakim silnikiem?

16 Kwi 2011, 18:20

Autko do 15000zł. Ma być w miarę oszczędne i mało awaryjne. Blachę - wiadomo będę szukać w jak najlepszym stanie.
Myślę o silnikach: 1.9D , 2.5 TDI , 2.4 TD.
Może zaproponujecie jeszcze jakiś model? Co z takich silników wybrać?
Czy zwykłego diesla 1.9D (wolniejszy,słabszy) czy może 2.5TDI -szybszy (ale to już turbo i koszty napraw wzrastają)?Co radzicie?
Wcześniej myślałem nad Toyota Hiace, ale słyszałem,że są to auta dobre kiedy nie nawalają.Jeśli nawali to nie każdy mechanik to zrobi (niespotykane konstrukcje silników) a serwis jest bardzo drogi, więc dałem sobie spokój. Dostępność części do T4 przemawia na jego korzyść.Proszę zatem o parę opinii oT4.
romkwie
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 14 Kwi 2009, 22:00
Miejscowość: Pionki

Re: VW T4 - z jakim silnikiem?

17 Kwi 2011, 08:05

Do 15 tyś raczej 2.5 TDI w stanie nadającym się do jazdy nie znajdziesz. Czegoś takiego jak 2.4 TD nie ma i nie było w tym samochodzie. Zdecydowanie bardziej polecam Ci kupić coś młodszego rocznikowo, z silnikiem 2.4D, który nie ma turbiny i dwumasowego sprzęgła więc przy minimalnym wkładzie własnym potrafi jeździć naprawdę bezawaryjnie a części znajdziesz wszędzie. Możesz szukać też 2.5 TDI ( [link wygasł] ) ale przekonasz się sam, że w tych pieniądzach większość to będzie zarżnięte trupy, nie mówię że wszystkie bo ten z linku jeszcze wygląda nie najgorzej.
Ja bym Ci proponował skupić się na silniku 2.4D który kupisz taniej, za zaoszczędzone pieniądze doprowadzić do ładnego w miarę stanu i jeździć. No i oczywiście nie myśl że 15-17 letnie T4 mają 200-250 tyś zrobione. A tak w ogóle jak przeglądam allegro to widzę że cuda i wianki już z T4 są wystawione.
Odnośnie blach - przed zakupem musisz dokładnie obejrzeć progi (pod plastikami na progach szczególnie) pod wycieraczkami kierowcy i pasażera, ramę z przodu (jeśli był uderzony będzie na niej widać) no i najlepiej zrobić na początku zaprawki gdzie trzeba i konserwację.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2202
Rejestracja: 21 Sty 2010, 20:20
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

Re: VW T4 - z jakim silnikiem?

18 Kwi 2011, 23:02

2.5 TDI ----> diesel z turbiną
2.4 D ----> diesel bez turbiny

Jak kolega wyżej słusznie zauważył nie było silnika 2.4 D z turbiną.
Zgadzam się z przedmówcą 2.4 D będzie chyba najlepszym wyborem jeżeli chodzi o T4.
Jak nie masz cierpliwości to nie pchaj się w silnik z turbiną :wink:

Do 15000zł można szukać różnych dostawczaków, ale T4 chyba będzie najlepszym wyborem w tym przedziale cenowym.

Pzdr.
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Rejestracja: 16 Sty 2010, 00:51
Miejscowość: Poznań

Re: VW T4 - z jakim silnikiem?

19 Kwi 2011, 14:48

ja znam ducato, jak trafisz z fabryczna instalacja LPG, albo CNG (jezeli masz blisko do tankowania) butle sa zamontowane w niewidocznych miejscach jak colwiek bys kombinowal z dieslem to gaz wygrywa
"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota" A. Einstein
godfather78
Aktywny
 
Posty: 274
Rejestracja: 16 Sie 2008, 11:37
Miejscowość: swarzędz
Prawo jazdy od: 0- 0-1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: octavia II
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna

Re: VW T4 - z jakim silnikiem?

19 Kwi 2011, 23:17

Jeżeli chodzi o spalanie to fakt gaz wyjdzie taniej, ale w zależności co chce się wozić to tu już sprawa się komplikuje. Jeżeli chcemy wozić ciężkie rzeczy i kręcimy dużo kilometrów wtedy zdecydowanie diesel.
Do osobówki wolałbym benzynę z gazem, ale do auta dostawczego to preferowałbym diesla :wink:
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Rejestracja: 16 Sty 2010, 00:51
Miejscowość: Poznań
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kia Picanto - samochód do miasta Kia Picanto - samochód do miasta
    W Polsce do Kia Picanto należy nieco ponad 9 proc. rynku. Produkowany od 2003 roku, mały "Koreańczyk" doczekał się trzech generacji. Najnowszą wprowadzono w 2017 roku. Pod maską Picanto może się znaleźć jeden z dwóch ...
    Audi e-tron GT concept - napęd, wydajność i zasięg Audi e-tron GT concept - napęd, wydajność i zasięg
    434 kilowaty (590 KM) mocy systemowej – to imponujący jak na w pełni elektryczne auto wynik. Do przedniej i do tylnej osi dopasowano dwa osobne silniki elektryczne. Oba to pracujące non-stop silniki synchroniczne. Moment ...

  •