Co wybrać?

05 Kwi 2011, 15:40

Witam! Mam problem z wyborem busa. Teraz mam starą "kaczkę" 2.3D i czas ją zmienić.
Nie wiem dlaczego ale zastanawiam sie jedynie nad:
-Iveco 2.8
-Mercedes 2.2cdi z 110KM lub 130KM ew. jakby się ładny trafił 2.9TD
Ford transit 2.0 lub 2.4
Zastanawiałem się nad Vw LT35 z silnikiem 2.8 ale słyszałem, że drogie są części...? Co o tym myślicie? Nie wiem znowu jak silnik 2.5 tylko czy nie za słaby jak raz na kiedys będzie woził duuuże ciężary? Proszę o pomoc w wyborze i opinie na temat tych aut. Jeden z nich jest tutaj:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Auto oglądałem jak na busa jest ładne, nie pordzewiałe, zadbane w środku tylko skrzynia? Co myślicie o automacie w busie. Przeważnie wielkich ciężarów nie będzie woził, a jak się zdarzy to z 3-4razy w roku. Przyczepa tak samo rzadko mi potrzebna i nawet nie wiem czy zakładał bym hak. Ogólnie nie musi być konkretnie ten egzemplarz. Proszę o parady.
bartek4334
Początkujący
 
Posty: 84
Miejscowość: KMP

17 Kwi 2011, 20:00

Nie kupuj tylko z silnikiem CDi,ten Mercedesik ma silniczek 2.9 Td :grin: przebieg?!No nie wiem,nie wiem,poza tym mnie gęba się uśmiecha na widok takiego dostawczaka z takim silnikiem :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8566
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Kwi 2011, 23:34

Ja mogę dodać, że w mojej poprzedniej pracy był LT 2.8TD i miał przebieg ponad 1,5mln km i poza tym że nikt go specjalnie nie naprawiał to cały czas jeździł, a katowany był nieziemsko :mrgreen: także żywotne auto, Iveca nie przeżyły takiego traktowania jak eLtor :cry:

Znajomy ma transita 2002r ale nie pamiętam jaki silnik, chwali sobie tanie zamienniki.
LT 2.8TD ma rozrząd na kołach zębatych, wszystkie 2.5 w LTkach są na pasku, w sprinterze 2.3 jest na pasku 2.9 na łańcuchu.

Ja jestem zdania że auto dostawcze musi mieć mocny silnik więc nie ma co się pchać w te małe pojemności :cool:
zawsze spoko!
Don't worry, źryj chappi ;-)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

20 Kwi 2011, 22:09

A co jest nie tak z silnikami CDI?
Teraz tak zastanawiam sie na Sprinterem, LT'kiem lub masterem?
Jak z częściami do 2,8?
bartek4334
Początkujący
 
Posty: 84
Miejscowość: KMP

21 Kwi 2011, 11:18

Master jakoś do mnie nie przemawia.
Sprinter i LT są do teraz produkowane wspólnie przez Mercedesa i Volkswagena. Z tym że teraz Vw się nazywa Crafter a nie LT. Nie mam pewności, ale całkiem możliwe że niektóre części mogą pasować wzajemnie.
Jak z częściami do 2.8 to nie wiem, ale możesz sobie sprawdzić na allegro, wpiszesz w wyszukiwarkę i będziesz wiedział ile co kosztuje. LT są popularne więc i dostęp do części nie powinien być utrudniony.

Pozdrawiam.
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

22 Kwi 2011, 18:17

A ja za to ostatnio nawet się pytałem ludzi z firm tj. DHL, UPS i inne. Chwalą sobie Mastery i LT. Sprinter wiem, ze jest dobry oprócz blach. LT nie wiem, ale słyszałem troszkę dobrych opinie tylko, że nie wiem jak z częściami? Nie wiem co robic. Master tańszy od Sprintera i LT. Części tańsze młodszy rocznik i ceny też są dużo lepsze.
bartek4334
Początkujący
 
Posty: 84
Miejscowość: KMP
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opony całoroczne – jakie mają wady i zalety?
    Opony całoroczne – do wszystkiego, czyli do niczego? Czy może jednak istnieją uniwersalne opony, na każde warunki drogowe? Kiedy decydujemy się na zakup nowego kompletu opon mamy dwie dostępne opcje – opony dedykowane ...

22 Kwi 2011, 22:32

Jeżeli cena zakupu i części tańsza i Ci to auto pasuje to bierz mastera :wink:

Moja niechęć do mastera pochodzi od tego, że nie mam zaufania do aut francuskich, co nie znaczy że to złe auto. Ponoć w 98 był dostawczakiem roku.

Nie wiem czy ma dla Ciebie znaczenie która oś jest napędzana.
Sprinter i LT mają napęd na tył, nie wiem jak jest w przypadku Mastera II generacji.
Wiem że I generacja miała do wyboru napęd FWD, RWD i AWD. W III generacji mastera jest do wyboru FWD czy RWD. Aczkolwiek nie mam żadnych informacji na temat II generacji (roczniki 98-2010).

Niektórzy chwalą diesle renault inni nie, w Masterach II generacji, diesle 2,4/2,5/2,8 to silniki Iveco, 3.0 to silnik Nissana, pozostałe są produkcji Renault.
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

23 Kwi 2011, 17:11

Szczerze nie miałem w życiu autka przednionapędowego, jakiś czas temu nawet nie brałem Renault pod uwagę, ale duzo dobrych opini słyszałem i sam nie wiem. Czy dalej tak być zapatrzonym w Mercedesa :P ?
bartek4334
Początkujący
 
Posty: 84
Miejscowość: KMP

23 Kwi 2011, 23:40

W takim razie kieruj się stanem technicznym danego modelu. Nie nastawiaj się na konkretny model tylko po prostu szukaj okazji.
Jak trafisz na auto w dobrym stanie to bierz, bez względu czy to będzie Sprinter, LT, czy Master :wink:
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

24 Kwi 2011, 09:59

:D I Chyba tak zrobię, tyle, ze Sprinter na starcie odpada bo za dobrego w dobrym stanie trzeba dać min. 30tyś. A Mastera można już kupić za 25tyś. wzwyż .
bartek4334
Początkujący
 
Posty: 84
Miejscowość: KMP

24 Kwi 2011, 14:31

No zależy jakie roczniki rozważasz i jaki rodzaj nadwozia. Niskie, średnie, długie, z jaką wysokością dachu.
Te najkrótsze sprintery z niskim dachem to ładne już idzie znaleźć w przedziale 10-15k zł.
Wraz z gabarytem i pojemnością silnika cena idzie w górę :wink:

Pozdrawiam!
zawsze spoko!
Don't worry, źryj chappi ;-)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

24 Kwi 2011, 14:59

Szukam śrenio wysoki średni długi.
Silnik 2.2cdi 110 lub 130KM
ew. 2,7cdi ale nie potrzeba mi takiego chyba, ze ładny sie znajdzie.
Rocznik od 2000r. czyli stare poczciwe 2.9td odpada :P
bartek4334
Początkujący
 
Posty: 84
Miejscowość: KMP

25 Kwi 2011, 19:37

No to życzę owocnych poszukiwań! :grin:
zawsze spoko!
Don't worry, źryj chappi ;-)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

25 Kwi 2011, 20:29

Polecam Mastera.
W przeciwieństwie do LT i Sprintera nie ma problemu z korozją a poza tym jest po prostu niezawodny.
U mamy przekroczył już 300tys. km, a nadal ma te same wtryski i turbinę którą miał zaraz po zakupie(czyli od nowości), w zawieszeniu najpoważniejszą wymianą była wymiana wahacza.
Nie wiem jak jakościowo wypada w stosunku do Sprintera ale w stosunku do VW T4 który był przed Renault to przepaść, na korzyść francuza oczywiście.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Kwi 2011, 20:39

O widzisz, kolega chwali Mastera. Jak widać sprawdzają się, czyli nie taki francuz zły :grin:
zawsze spoko!
Don't worry, źryj chappi ;-)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań