W221 6,3 amg problem z ładowaniem

05 Sie 2023, 14:57

Witam,

mam dziwny problem z ładowaniem w mojej esce. Przy normalnej jeździe wszystko okej, ładowanie ponad 14V, nie pali się kontrolka . Wystarczy, że przyspieszę do zakresu obrotów 5-7 tys i wyskoczy kontrolka aku na konsoli i napięcie spada do 12 z hakiem i brak ładowania. Alternator po regeneracji, nowy regulator.

Gdy odebrałem auto po regeneracji problem się nie pojawiał od razu, zrobiłem może z 200 km i dopiero i pojawia się coraz częściej. Nie za każdym razem jak przekroczę ten zakres obrotów, ale można uznać, że jest to już raczej reguła. Czasami odpaliłem i problem znikał, a teraz muszę poczekać z pół h (pewnie, żeby komp się zresetował). Tak jakby ze względów bezpieczeństwa komp go odłączał. Regulator jest bodajże BOSCHA.

Wyjęcie alternatora w tym aucie jest stosunkowo pracochłonne, a nie chciałbym znowu być bez auta w ślepo, więc piszę do Was co ewentualnie może być przyczyną.

Pozdrawiam i dziękuje
63amg221
Nowicjusz
 
Posty: 6

05 Sie 2023, 18:13

Mercedesy mają o tyle skomplikowany system że to sterownik reguluje napięciem i podaję tyle ile uważa że potrzebuje. Miałem identyczny problem w ML, klient sam wymieniał już 2 alternatory i 2 akumulatory bez skutku, przyprowadził do mnie, wyczyściłem sterownik z błędów, zrobilem adaptacje po wymianie 2 aku i o dziwo jako tako zaczęło działać ale ładowanie nie było zadowalające bo na wolnych obrotach 13.8, podczas jazdy 13.95 ale ok, pojeździłem, potestowalem i uznałem że ok, przynajmniej już nie sypało błędami i komunikatami, klient dzwonił po miesiącu i mówił że to samo. Tak czy tak nie masz co grzebać przy altku czy aku tylko trzeba zająć się zrozumieniem systemu który reguluje napięciem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16196
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Sie 2023, 08:24

Trzeba mieć dedykowany program do Mietka żeby to ogarnąć?
Próbuje poszukać jakiegoś elektromechanika, który mi to ogarnie. Musi być dedykowany program do mercedesa czy można to ogarnąć jakimś uniwersalnym? Zbyt się nie znam wiec wole dopytać.

Pare osób podpowiedziało mi, że to może być wina regulatora napięcia bosch. W oryginale orientujesz się jaki montują?
63amg221
Nowicjusz
 
Posty: 6

06 Sie 2023, 09:40

63amg221 napisał(a):Próbuje poszukać jakiegoś elektromechanika, który mi to ogarnie

Skąd jesteś ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Sie 2023, 09:41

Poznan, a ty?
63amg221
Nowicjusz
 
Posty: 6

06 Sie 2023, 09:51

63amg221 napisał(a):Poznan

Jestem spod Wawy ale dam Ci w pon.namiary na speca od MB. Nic nie obiecuję ale ja mu podprowadzam MB z różnym zagwostkami elektromechanicznymi. Kolo jest z okolic Wawy.
Oczywiście o ile chcesz bo w razie czego czeka Cię wycieczka.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel powraca do sportu samochodowego
    Marka Opel powraca do sportu samochodowego, w tym także – z nowym modelem Opel ADAM – do rajdów samochodowych w ramach międzynarodowego programu oraz na tor z nową Astrą OPC w programie ograniczonym do ...

06 Sie 2023, 09:54

Pewnie, że chce! Zawsze warto mieć namiar, do Wawki dobre połączenie więc warto rozważyć wycieczke :)
63amg221
Nowicjusz
 
Posty: 6

06 Sie 2023, 13:36

SD podstawowy program do merca z tym że już tutaj znajomosc programu się kłania bo odczytać I skasować błędy to każdy umie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16196
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Sie 2023, 14:15

Dziś specjalnie na 1 biegu trzymałem chwile powyżej 6 tys i moment napięcie z 14,4 zaczęło lecieć w dół i w pare sekund do 11.9 i komunikat. Odpaliłem auto od nowa i się od razu zresetowało i ladowanie wróciło. Do 5-6 tys stabilnie 14,3-14,4.
63amg221
Nowicjusz
 
Posty: 6

06 Sie 2023, 14:34

Co wiedziałem to powiedziałem, dalej zgadywać nie będę, daj znaka jak uda Ci się rozwiązać problem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16196
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Sie 2023, 21:38

63amg221 napisał(a):Pewnie, że chce!

Poszło PW.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Sie 2023, 18:16

Sprawdzili alternator na hamowni do 8 tys, założyli oryginalny regulator napięcia. Problem nie minął. Ręce rozkladam. 3 raz wyjeżdżać wózkiem i wyjmować altka nie mam zamiaru...
63amg221
Nowicjusz
 
Posty: 6