Wielosezon premium, czy zima + lato budżetówki?

26 Paź 2021, 18:07

Witam.
Na dniach planuję zakup nowych opon na zimę do mojej 508.
Zastanawiam się co będzie korzystniejsze - kupno kompletu opon całorocznych marki premium, czy kupienie zimówek np. Dębica i później na wiosnę też Dębica letnie. (Aktualne letnie po tym sezonie mam już do wyrzucenia)

W przypadku wielosezonowych celowałbym w:
Pirelli Cinturato All Season SF2 (2250PLN komplet)
Nokian Seasonproof (2050PLN komplet)
lub ewentualnie klasa średnia Kleber Quadraxer 2 (1850PLN komplet),

Natomiast jeśli miałyby być typowo zimówki to raczej byłoby coś typu
Dębica Frigo HP2 (1450) + Dębica Presto UHP 2 (1400)

Roczne przebiegi 25000, jeżdżę głównie po Wielkopolsce, 2-3x w roku wyjazdy w góry, 1x nad morze.
Raczej jeżdżę przepisowo, ale zdarza się, że czasem się przydepnie.

Doradzicie coś? Warto brać te allseason, czy lepiej mieć po osobnym komplecie na lato i zimę?
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 205
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0 HDi 163KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

26 Paź 2021, 19:13

Tom88T napisał(a):Dębica Frigo HP2 (1450) + Dębica Presto UHP 2 (1400)

Mam dokładnie taki zestaw, poprzednio całoroczne nexen nblue 4season i o ile w zimę radziły sobie bardzo dobrze, to w lecie średnio.

Moim zdaniem opony całoroczne są dobre w zimę, ale właśnie kuleją w lecie, przy dynamiczniejszej jeździe.
quel
Zaawansowany
 
Posty: 721
Zdjęcia: 0
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008

26 Paź 2021, 19:38

Wielosezonówki to tylko z segmentu premium innych nie polecam. W jakim rozmiarze miały by być te opony?

Tom88T napisał(a):Roczne przebiegi 25000, jeżdżę głównie po Wielkopolsce, 2-3x w roku wyjazdy w góry, 1x nad morze.
To raczej przemawia za dwoma kompletami opon na lato i zimę osobno.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4798
Zdjęcia: 14

26 Paź 2021, 20:29

Opona 215/55/17
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 205
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0 HDi 163KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

26 Paź 2021, 20:43

Dębica Presto UHP 2 jest super na lato (zwlaszcza na wodzie) i jeździ jak opona premium. wiec mysle zestaw z debicami będzie dla Ciebie super. Wieloseznonówki są dobre tak naprawdę w I sezonie. Potem już guma nie jest taka elastyczna i zimą jest dużo słabiej niż w pierwszym sezonie. Mialem nokiany weatherproof i 1 rok bajka, nawet na lodzie. A 2 rok i zimą d..a. Niezle byly za to na wodzie, lepsze niż Nokiany WR3 zimowe. Ale teraz kupuję dwa komplety. Jeśli nie zamierzasz zmieniać auta szybko tylko za 4-5 lat to bierze 2 komplety.
LKempinski
Początkujący
 
Posty: 53

26 Paź 2021, 21:32

Wielosezon .... Z punktu widzenia warsztatu może być upierdliwy . Stoi tam w rogu u mnie taki młot 10 -cio kilowy . Po co ? A no przy wielosezonie nie odkręcamy kół zbyt często , się zapiekają na pjaście to w razie potrzeby demontażu trzeba potraktować młotem :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3650
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy na świecie SUV z elektrycznym napędem
    Idea samochodu elektrycznego jest równie stara jak sama motoryzacja. Już w pierwszej dekadzie XX wieku wydawało się, że pojazdy zasilane prądem elektrycznym będą dominowały nad autami spalinowymi. Stało się jednak ...
    Kierowanie z tylnego siedzenia - backseat driver
    Niechciane komentarze i wskazówki czy ostentacyjne wzdychanie z niezadowolenia – to typowe zachowania osoby, którą po angielsku nazywa się "backseat driver", co oznacza kierującego z tylnego siedzenia. ...

  • 26 Paź 2021, 21:56

    Przy tym przebiegu zainwestowałbym w 2 kpl
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13493
    Zdjęcia: 95
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    27 Paź 2021, 04:53

    Dzięki za odpowiedzi.
    Jest jeszcze inna kwestia, którą pominąłem - mianowicie, w przypadku kupna teraz opon na zimę, to na wiosnę będę stać przed dylematem, nad którym od dawna myślę, czyli kupno felg 18" + opon letnich 18".
    Przy takim zestawie wielosezonowym, w pewnym sensie miałbym problem z głowy i nie musiałbym nad tym myśleć :D
    Tom88T
    Początkujący
     
    Posty: 205
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: 508
    Silnik: 2.0 HDi 163KM
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    27 Paź 2021, 07:00

    Szukaj kpl, czesto do sprzedania sa prawie nowe koła bo ludzie wymieniają z jakiegoś powodu.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13493
    Zdjęcia: 95
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    29 Paź 2021, 09:35

    Kurde, sprawdzam jeszcze te wielosezonowe i wpadło mi w oko coś takiego:

    Bridgestone Weather Control A005 EVO
    Tom88T
    Początkujący
     
    Posty: 205
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: 508
    Silnik: 2.0 HDi 163KM
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    29 Paź 2021, 10:34

    Tom88T napisał(a):Bridgestone Weather Control A005 EVO
    To bardzo dobry wybór. W ostatnich testach przeprowadzanych przez różne magazyny opona została doceniona i zajęła wysokie miejsca.

    Ja osobiście z Bridgestone mam dobre doświadczenia.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4798
    Zdjęcia: 14

    30 Paź 2021, 16:36

    Jeżeli jeździsz spokojnie, normalnie, nie szalejesz, to kup wielosezonowe, ale z segmentu premium, jak ktoś już napisał. Chyba, że lubisz sobie wcisnąć gaz czy to przy ruszaniu, czy na autostradzie ( np. 200km/h ), lubisz na zakrętach wcisnąć gaz itp, to wtedy lepiej letnie czy zimowe.
    bonifacy napisał(a):Wielosezon .... Z punktu widzenia warsztatu może być upierdliwy .

    Tutaj jest winą jest tylko i wyłącznie niedbalstwo właściciela. Jak się dba o samochód, to mając wielosezonówki, przynajmniej raz w roku tak czy inaczej, trzeba podjechać i koła wyważyć, ponieważ bieżnik było nie było się zużywa i koło będzie rzucało. A jak nie można odkręcić śrub, to znaczy, że właściciel olewa temat i zapewne w szybkim czasie będzie wymieniał łożyska. Cudów nie ma.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17925
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    31 Paź 2021, 11:27

    Jeśli chodzi o styl jazdy to 90% czasu za kółkiem jeżdżę tak do 100km/h poza miastem. Czasem się zdarza, że sobie szybciej przejadę jakąś trasę to wtedy tak 120-130. W miastach przepisowo. Na ekspresówkach/autostradach z reguły te 10km/h więcej od przepisowych i czasem się zdarzy, że się przydusi te 180-220 km/h (w okresie letnim, bo w zimie to raczej przepisowo).
    Tom88T
    Początkujący
     
    Posty: 205
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: 508
    Silnik: 2.0 HDi 163KM
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    31 Paź 2021, 12:20

    Więc wielosezonówki powinny ci w zupełności wystarczyć. Nie wiem jak będą się zachowywać przy 200 km/h. Ja zazwyczaj max to 150 jadę i jest ok.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17925
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    31 Paź 2021, 14:37

    Jeśli jeździsz częściej trasy to kup wielosezon bardziej po lato, wysoki indeks jazdy w deszczu. Czyli te bridgestone będą idealne.
    quel
    Zaawansowany
     
    Posty: 721
    Zdjęcia: 0
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008