Wlalem 15w40 a powinienem 10w40

24 Wrz 2006, 21:19

Witam. Dzisiaj wymienialem olej w moim samochodzie i w zwiazku z tym wzbogadzilem sie o problem na temat ktorego chcialbym uslyszec opinie osob lepiej zorientowanych ode mnie. Otoz zamias oleju 10w40, rekomendowanego dla silnika w moim aucie - toyota z silnikiem diesla d4d(przebieg 160 tys km), wlalem olej mineralny Castrol magnatec GTD 15w40. Co w takiej sytuacji powinienem zrobic? Czy jak mysle, poki mineral sie jeszcze nie zatezyl, jest nadal 'swiezy' zlac olej i wlac na nowo polsyntetyk 10w40 (takze Castrol magnatec GTD)?Co z filtrem, czy tez go wymienic?
Prosze o pomoc i pozdrawiam. Dzieki.
stachoosan
Nowicjusz
 
Posty: 1
  • 24 Wrz 2006, 21:35

    Witam,
    Czy dolewałeś pomiędzy wymianami olej do silnika?
    Jeżeli dolewałeś sporo to zostaw tak jak masz teraz na mineralnym.
    Generalnie jest tak że jak się przechodzi od syntetyka do mineralnego to już się nie wraca nigdy w druga srtonę, ale w twoim przypadku przypuszczam że nie jeździłeś po tej wymianie albo zrobiłeś jakiś sporadyczny przebieg to możesz go wymienić na półsyntetyk. Co do filtra oleju to nie wymieniaj go, oleje te są bardzo dobrze ze sobą mieszalne, a tyle mineralnego co zostanie w filtrze napewno nie zaszkodzi ;)
    Pozdrawiam,
    Artek
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5289
    Zdjęcia: 11483
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Samochodowe SPA czyli porządna kąpiel dla auta
      "Kierowcy, bądźcie dla nas dobrzy szczególnie na wiosnę" to byśmy usłyszeli gdyby samochody umiały mówić, z takim apelem zwróciłyby się do swoich właścicieli. I poprosiłyby ich o porządną kąpiel. Zimą ...
      Kierowco, przygotuj się na zmianę czasu!
      Ostatnia niedziela marca to moment, gdy następuje zmiana czasu z zimowego na letni. Oznacza to utratę godziny snu i choć może się wydawać, że to niewiele, to jednak niewyspanie kierowcy może mieć negatywny wpływ na bezpieczeństwo ...