Wtrysk bezpośredni - użytkowany w mieście co ile czyścic dolot TSI,TCe

09 Sie 2021, 21:25

Witam
Przymierzam sie do zmiany auta z obecnego wolnossącego peugeota 307 2.0 Benzynka na cos nowszego do użytku w mieście na krótkich odcinkach ( do pracy około 3 Km po drodze jakis sklep w weekendy kawałek za miasto rodzina z dwójką dzieci) diesla odrzuciłem bo to była by pomyłka
Czasy jakie mamy i normy emisji spalin nie pozostawiają dużego wyboru i w zasadzie waham się pomiędzy autami z silnikami 1.4 TSI (te na pasku) Golf, seat Leon, skoda Octavia ewentualnie renault Megan 1.2 Tce
Jak wiadomo silnik potrafi zbierać nagar w dolocie i tak się zastanawiam przy moich rocznym przebiegach około 8.000 KM i krótkich trasach..
PYTANIE:
Jak często powinno się czyścić dolot mechanicznie i jaki to jest koszt??
A może ktoś użytkuje te silniki na krótkich trasach ??
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 75

10 Sie 2021, 09:27

Musisz tylko dbać o czysty filtr powietrza. Do tego sprawdzaj korek od wlewu oleju silnikowego, czy nie robi się na nim biało-zielonkawa maź. Będziesz robił krótkie odcinki, więc silnik będzie niedogrzany. W lato to pikuś, ale w zimie ten silnik dostanie mocno po d... przy takich przebiegach i to w mieście. Do tego dochodzi akumulator - musisz go często kontrolować ( w zimie raz na tydzień minimum ) oraz doładowywać, bo ci szybko padnie ( w szczególności w zimie ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17923
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Sie 2021, 09:36

Dziękuję za odpowiedź
tak wiem o tym niestety gdyby nie dziecko po drodze do przedszkola to zapewne chodził bym pieszo a tak jakieś auto musze mieć. Do tej pory Peugeot 307 2.0 Benzyna w gazie i nie było problemów aczkolwiek olej pod korkiem miał masełko... ale to wolnossący był.
Zastanawia mnie tylko co jaki czas trzeba czyścic ten dolot i to chyba nie az tak skomplikowane dla mechanika bo kolektor dolotowy jest z przodu i dostęp do niego nie jest chyba taki zły
Jak raz na 2 lata do wyczyszczę to będzie ok
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 75

12 Sie 2021, 09:28

Masełko pod korkiem będziesz miał, bo nie ma znaczenia tutaj to, jaki to silnik. Co jakiś czas musisz to kontrolować i wycierać.
Co do dolotu to tu też nie ma reguły. Musisz raz na kilka miesięcy kontrolować. Zależy to głownie od tego, po jakich drogach jeździć, czyli ile kurzu na nich jest. Zależy to też oczywiście od pogody, bo jak pada, to kurzu nie ma i powietrze do auta trafia czyściejsze. A jak jest sucho, to wiadomo.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17923
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dystans krótki i długi (spalanie) - Yaris II 1.3 vs Auris TS Hybrid
    Postanowiłem zrobić porównanie spalania na takim samym dystansie dla obu samochodów z zimnego startu rejestrując pierwszy wynik po 5,7km i kolejny po pokonaniu całej trasy czyli 29km. Samochody biorące udział ...
    [D] Magentis 2,0 CRDi / Vectra C 1,9 CDTi / 407 2,0 HDi / 75 2,0 CDTi
    Podstawowe kryteria zestawienia: - sedan segmentu D - silnik diesla o mocy ok. 130KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2005 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Kia Magentis 2,0 CRDi - 140KM - Opel Vectra ...

  •