Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja

Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja

02 Paź 2017, 17:48

Witam,

Uważam siebie za fana motoryzacji, miałem w ciągu 10 lat kilkanaście aut z czego kilka sportowych. Na co dzień jeździłem do niedawna S3 8l z 1.8T zrobionym na 345 koni, po doprowadzeniu instalacji LPG do końca w zasadzie auto jeździło na pb jak na LPG, dzięki czemu przejechanie trasy bardzo sprawnie ze średnim spalaniem 19 litrów LPG nie zniechęcało do korzystania z walorów auta. Gdybym miał zatankować ekwiwalent benzyny 17 litrów pb98 za 5 zł/litr na pewno jechałbym oszczędniej. Niestety miałem poważny wypadek z powodu wystrzału opony na mokrym i auto już nie istnieje.

O co chodzi w temacie? Takich jak ja jest wielu, którzy lubią silniki PB, nie lubią/nie chcą diesela, ja w dodatku robię dużo krótkich odcinków i jednocześnie liczę i szanuję swoje pieniądze, oddawanie różnych podatków z paliwa pb98, pod które zwykle moje auta są zestrojonie zniechęca mnie do jazdy takiej jaką lubię i z takim silnikiem jaki mnie zadowala. M5 E39 nie zagazowałem, bo takie auto traci na wartości z tego powodu, choć uważam, że duże V8 pb to taki silnik jak ma być.

Niestety praktycznie wszystkie fajne auta młodsze jak 10 lat mają WTRYSK BEZPOŚREDNI, ustrojstwo wprowadzone w celu poprawy spalania o pół litra w broszurce katalogu nowego auta w salonie. W praktyce kosztowne w serwisie, bardziej zawodne jak tradycyjne rozwiązanie i praktycznie przekreślające LPG.

Dokąd to wszystko zmierza? Od 10 lat nikt nie wymyślił rozwiązania instalacji LPG, która się opłaca w innym przypadku niż posiadanie auta co najmniej 5 lat lub robienia horrendalnych przebiegów (wówczas i tak diesel praktyczniejszy, bo zapewnia dużo większy zasięg na zbiorniku). Otóż średni zwrot z inwestycji tradycyjnej instalacji sekwencyjnej to rok/20 tys km lub nawet mniej. Instalacja LPG do WTRYSKU BEZPOŚREDNIEGO to 3 lata/60 tys. km aby wyjść na zero, do tego potencjalnie widmo awarii drogiej pompy itd. Gdzie SENS? Instalacje hybrydowej spalające trochę benzyny trochę lpg też są droższe od sekwencji, a w pewnych warunkach potrafią spalić tyle pb co lpg.

Wnioski:
- Nowoczesne silniki palą mniej, instalacje stały się bardzo drogie albo popalają PB w standardzie. Koszt zwrotu to średnio 3 lata, trzeba bardzo długo jeździć albo bardzo dużo by odpowiednia ilość gotówki została w kieszeni.
- Jesteśmy skazani na stare auto jeżeli chcemy mieć konkretną europejską furę z lpg
- Większość europejskich fajnych mocnych aut ma już wtrysk bezpośredni
- Ciekawą alternatywą wydają się wozy amerykańskie, oferujące obecnie techikę ze złotych europejskich lat 90-00 czyli duży silnik z wtryskiem pośrednim, napęd na tył, automaty już nienajgorsze, podobnie jak prowadzenie i osiągi, wnętrza też coraz bliższe trendom europejskim. Wszystko to za o wiele lepsze pieniądze.

Czy instalacje lpg w fazie ciekłej stanieją do poziomu zbliżonego do kosztów instalacji IV generacji?

Zachęcam do dyskusji.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5038
Rejestracja: 10 Lip 2008, 13:42
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja

02 Paź 2017, 21:55

Wszystko zmierza w stronę samochodów elektrycznych których technologia jest dopracowywana już teraz otrzymujemy informację że chyba Norwegia jako pierwszy kraj chce wprowadzić w 2020 roku obowiązek żeby każdy sprzedawany model na ich rynku miał wersję hybrydową lub hybrydę plug-in. W ślad za nimi na pewno pójdą europejskie inne kraje.

Widziałem już hybrydy które były przerobione na LPG. Jaki jest tego sens? Sam się nad tym kiedyś zastanawiałem ale jak taka hybryda jeździ też w trasie to taka instalacja jest uzasadniona by ograniczyć jeszcze koszty.

Patrząc na to co się dzieje to za dwadzieścia lat samochód zasilany benzyną będzie rzadkością nie mówiąc o dieslach które nie będą już produkowane w autach osobowych.

Czy instalacje do wtrysku bezpośredniego stanieją? Myślę że tak ale nie tak bardzo jak do wtrysku pośredniego.

Tak jak napisałeś takie instalacje są najbardziej opłacalne i najszybciej zwracają się przy dużych silnikach. Przy małym samochodzie i niskim spalaniu benzyny montaż takiej instalacji może zwracać się nawet przez kilka lat co dyskwalifikuje jej montaż jako opłacalny.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6667
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja

02 Paź 2017, 22:22

Dziękuję za odpowiedź. Tylko nieliczne kraje mają warunki, infrastrukturę i przede wszystkim finanse by pozwolić sobie na elektryczne auta. Dla większości w tym Polski to utopia i nawet za 20 - 30 lat może być z tym problem.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5038
Rejestracja: 10 Lip 2008, 13:42
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja

04 Paź 2017, 16:32

A ile trwał rozwój infrastruktury LPG w Polsce zanim stała się ogólnodostępna? Za granicą np w UK sa dotacje na elektryki wiec wcale nie trzeba być bogatym. Ja na pewno nie będę gazował już wtrysku bezpośredniogo ale myslę że jeszcze z 10-15 lat będę korzystał z gazu w aucie (przynajmniej jednym). Uważam że LPG czeka upadek o ile Polacy nie zamontują w marce Warszawa silnika fabrycznego na gaz - normy eko byłyby chyba spełnione? A trwałość przypuszczam i porównywalna z downsizingami, czyli czuję że jednak upadek :/
RIDE or DIE
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 583
Rejestracja: 18 Maj 2011, 21:49
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy od: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: BMW E90
Silnik: 3.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja

06 Paź 2017, 08:46

Pierwsze instalacje pod DI były już chyba 10 lat temu. W ciągu 10 lat w LPG do wtrysku pośredniego nastąpił przełom, a tutaj nie, stąd moje obawy.

A skąd się biorą dotacje, z powietrza? Nie, z lewackiego myślenia, a bezpośrednio z Twoich podatków. Jak UK się na dobre mentalnie uwolni od socjalistycznego związku republik europejskich (UE) to być może wstrzymają takie akcje.

Czyli generalnie zgadzasz się ze mną, że źle to wróży dla rynku LPG, a więc całej rzeszy Polaków, których nie stać na pb bądź chcą oszczędzać na paliwie nie płacić zbędnie.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5038
Rejestracja: 10 Lip 2008, 13:42
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wiosna i więcej jednośladów na drogach Wiosna i więcej jednośladów na drogach
    Wiosenna pogoda sprzyja poruszaniu się po mieście jednośladem. Wyższe temperatury i słoneczna aura sprawiły, że na drogach można spotkać coraz więcej rowerzystów i motocyklistów. Dla kierowców czterech ...
    Toyota Tundra i Sequoia TRD Sport oraz RAV4 Adventure Toyota Tundra i Sequoia TRD Sport oraz RAV4 Adventure
    Na targach w Chicago Toyota zaprezentowała swoją ofertę dla rodzin lubiących aktywnie spędzać czas. Pick-up Tundra i pełnowymiarowy SUV Sequoia otrzymały pakiet TRD Sport. Nową wersję o nazwie Adventure otrzymał także RAV4. ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Targi AutoSalon i AutoSerwis
      OPEL
      Skoda Citigo, przód
      Chrysler Imperial, wnętrze