Wybór auta dla syna

16 Wrz 2023, 15:50

Chcę kupić synowi pierwszy samochód. Początkowo kierowałem się w kierunku czegoś bardziej sportowego ale małżonka postawiła wytoczyła kilka rozsądnych argumentów w stylu psucia dzieciaka, bananowej młodzieży itd.
Tak więc zmieniłem krąg zainteresowań i zostałem z kilkoma modelami aut. Niestety sam na motoryzacji znam się na tyle, że umiem sprawdzić czy jest silnik w aucie :wink: Ufam jednak, że bedę mógł liczyć na Waszą pomoc. Wszystkie auta wyprodukowane w latach 2012-2015.
Modele:

Audi A3 1,8 TFSi 180 KM lub 2,0 TFSI 200KM
Mazda 3 2,2 diesel 150 KM lub 2,0 benzyna 165 KM
Peugeot 308 1,6 THP 156 KM
Citroen C4 1,6 e-HDI 114 KM
DS 4 1,6 THP 200 KM
DS5 2.O HDI 163 KM
KIA Ceed 1,6 GDI Turbo 204 KM
VOLVO V40 D3 150 KM

Syn będzie pokonywał około 1000 km tygodniowo. Zasadniczo mieszkamy za miastem więc codziennie będzie dojeżdżał 11 km do szkoły, następnie tyle samo wracał i 4 lub 5 razy w tygodniu będzie pokonywał 100 km dziennie autostradą i jakieś dodatkowe 10 km po Łodzi. Czyli realnie 30 km po mieście i 100 autostradą 5 dni w tygodniu.

W przypadku benzyny mógłbym zdecydować się na instalację LPG - ale w przypadku niektórych z tych jednostek deklarowanie zużycie paliwa jest niewielkie więc nie wiem czy warto.

Wszystkie w/w samochody które przeglądałem mają przebiegi od 100 do 190 tys km. W zasadzie większość ma przebiegi bliżej 100 tys, tylko Audi ma bliżej 190 tys.

Będą wdzięczny za pomoc - nawet jeśli ograniczy się ona do odrzucenia pewnych modeli.
Pewne modele czy marki aut np Focus, Civic odrzucam, ze względu na absolutny brak frajdy z patrzenia na nie (Civic) czy przebywania w nich (Focus)
Sebaboro
Nowicjusz
 
Posty: 6

16 Wrz 2023, 16:17

Sebaboro napisał(a):. Niestety sam na motoryzacji znam się na tyle, że umiem sprawdzić czy jest silnik w aucie

A tak to widać :ok:
Sebaboro napisał(a):Audi A3 1,8 TFSi 180 KM lub 2,0 TFSI 200KM
Mazda 3 2,2 diesel 150 KM lub 2,0 benzyna 165 KM
Peugeot 308 1,6 THP 156 KM
Citroen C4 1,6 e-HDI 114 KM
DS 4 1,6 THP 200 KM
DS5 2.O HDI 163 KM
KIA Ceed 1,6 GDI Turbo 204 KM
VOLVO V40 D3 150 KM


Wszystko do odstrzału. Zostaw Mazdę i Kia.

Wybierz Mazdę w benzynie żeby nie musieć się martwić :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Wrz 2023, 16:33

Ok.. Mój kolega właśnie też mi powiedział, żeby odrzucić te 1,6 THP. A jak się silnik w tym 308 i DSie będzie w dieslu ? 1,6 blueHDI ?
Sebaboro
Nowicjusz
 
Posty: 6

16 Wrz 2023, 16:48

Sebaboro napisał(a):1,6 blueHDI ?

Tu nie ma nad czym dyskutować. Jak chcesz wiecznie słuchać ... Tatooo a czujnik mi poleciał, daj tysiąc na naprawę.
Tatooo czek endżin :D się świeci co zrobić ?
Daj sobie święty spokój i dziecku jazdę jeszcze zdąży wydać kasę :ok:

P.s

Uwążaj bo wszystkie dodatki w nazwie typu "blue" mogą przywiązać Cię do auta na 100lat żeby odjeździć zainwestowane $$$ :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Wrz 2023, 18:28

Jak 1000 km tygodniowo to tylko diesel, np. w Audi 2,0 TDI
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/a ... FJOFO.html
Jaki w ogóle budżet?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 681
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

16 Wrz 2023, 18:44

Trevor napisał(a):Jak 1000 km tygodniowo to tylko diesel, np. w Audi 2,0 TDI
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/a ... FJOFO.html
Jaki w ogóle budżet?

Przy Maździe jest to zwykły psujak który nie ma żadnej stabilności mechanicznej w dodatku rodzic jak widać nie zna się na motoryzacji.

Nie pisz teraz o osiągach i małym spalaniu bo jest to śmieszne.

Padła propozycja Mazdy która stabilnością użytkowania bije na główkę wszystkie europejskie nowoczesne śmierdziuchy dieslowe.


Uprzedzę następny post naszego fana.

Mówię z perspektywy osoby przez której pracę przejechało więcej TDI w tym roku niż tu było zapytań a do tego zajawkowo zajmuje się pomocą przy zakupie aut od zweryfikowania potrzeb, upodobań, zasobności $$$ do zakupu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Wrz 2023, 20:07

Zapomniałeś tylko dodać że bije tez na głowę konkurencję pod kątem szybkości rdzewienia, ona dekady nie wytrzymuje i już ma poważne ogniska korozji, oraz charakterystyka silnika gdzie w XXI wieku, nawet segment małych aut ma turbo a wysokoobrotowce palące po 10/100 nie są żadną konkurencją i przestań te bajki gadac o bardzo dobrych TDI które to niby się sypią, bo to są świetne, trwałe i bez problemowe silniki!

Różnica w paliwie jest na tyle obrzydliwie duża że spokojnie dasz radę serwisować diesla i jeszcze Ci zostanie.
Rozamwiamy o 45.000 km rocznie!

Więc tak Audi to jest psujak przy Maździe , a Mazda to jest Polonez gnijący z dziurami przy Audi.
Nie wiem co lepsze? jeden czujnik do wymiany czy gnijące z roku na rok na potęge nadwozie?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 681
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

16 Wrz 2023, 20:31

Trevor napisał(a):Różnica w paliwie jest na tyle obrzydliwie duża że spokojnie dasz radę serwisować diesla i jeszcze Ci zostanie.


Trevorek, ale wiesz, że mazda 3 2.0 spala 6-7 litrów w cyklu mieszanym?
Aaaaa pojęcia o tym nie masz, tak samo jak o korozji w tych autach i charakterystyce silników skyactiv


A w ogóle to dlaczego ty jeździsz opelkiem a nie vagiem z dieslem? Przecież są bezawaryjne, bezproblemowe i oszczędne, nic tylko brać
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Wrz 2023, 20:35

Tak wiem, mniej niż 2,0 TDI pali i blacharka super, one słyną z dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego :)

[link do autocentrum.pl wygasł]
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 681
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

16 Wrz 2023, 20:56

Rozumiem, że tak jak ja jeździłeś tym autem przez dwa lata i wiesz ile pali :mrgreen:

Dlaczego wrzucasz dziennik kosztów a nie raporty spalania? Z narracją ci się nie spina?
Ostatnio edytowany przez franccc 16 Wrz 2023, 20:57, edytowano w sumie 2 razy
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Wrz 2023, 20:56

Trevor napisał(a):Tak wiem, mniej niż 2,0 TDI pali i blacharka super, one słyną z dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego


Chłopie to Ty czerpiesz wiedzę z takich stronek ? Bravo Ty :ok:

Powtórzę jak tata chce mieć spokój to Mazda bije na głowę audi i tyle :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Wrz 2023, 23:24

Budżet w jakim chciałbym się ogarnąć to do 50 tys zł na sam zakup. Wiadomo, że i tak to auto po zakupie musi trafić do mechanika na oględziny i wymianę tego co niezbędne. Nie mogę pozwolić aby dziecko dostało samochód nie sprawdzony.

Generalnie syn z tego co wiem wolałby mieć sedana - ale szczerze mówiąc nie znalazłem żadnego modelu który jakoś tam zbliżałby się do "moich" (małżonki ) kolei oczekiwań, no chyba, że coś pomijam.
Sebaboro
Nowicjusz
 
Posty: 6

17 Wrz 2023, 06:21

Sebaboro napisał(a):Budżet w jakim chciałbym się ogarnąć to do 50 tys zł na sam zakup. Wiadomo, że i tak to auto po zakupie musi trafić do mechanika na oględziny i wymianę tego co niezbędne. Nie mogę pozwolić aby dziecko dostało samochód nie sprawdzony.


Tu nie chodzi o to czy sprawdzisz czy nie sprawdzisz tylko o to co będzie dalej.
Jako że sam szukałem ostatnio aut dla najbliższych w rodzinie w tym mamy i dziecka to pomimo że pracuje w firmie motoryzacyjnej nie wpadłbym na pomysł nowoczesnego diesla o ile byłby niezbędny.
Oczywiście jak sam zainteresowany uparł by się na "to" a nie coś innego musiałbym się zgodzić no ale jak miałbym wolną rękę to tylko rozwiązania trwałe, bezpieczne i z jak najmniejszym ryzykiem awarii bo wiem że dla osoby młodej bez doświadczenia motoryzacyjnego może się finansowo źle skończyć obcowanie z czymś skomplikowanym i mało stabilnym mechanicznie. Niech Twój syn zacznie od stabilnej motoryzacji a potem jak już zorientuje się czego potrzebuje przejdzie ewentualnie na tą z większą ilościá znaków zapytania.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Wrz 2023, 08:12

Przytakich przebiegach warto spojrzę w stronę dobrego diesla, Mazda będzie tu na pewno jednym z lepszych wyborów. W przypadku benzyny można jeszcze spojrzeć na Hyundai i30 z mocniejszym silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/h ... FsJi1.html ale spalanie nie będzie już tak niskie jak w przypadku diesla nie mniej jednak silnik warty rozważenia pod względem w miarę bezobsługowej eksploatacji.

W budżecie który podałeś odradzam silniki TFSI z grupy VAG.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

17 Wrz 2023, 08:31

Zamiast się kłócić wystarczy odpowiedzieć na pytanie: Czy chcesz najbardziej ekonomicznej opcji, czy więcej mocy kosztem serwisu.

Chcesz super tanio i bezpiecznie - Mazda w benzynie
Chcesz nieco funu z przyspieszania - Kia 1.6 TGDI
Chcesz niskiego spalania, wysokiego momentu i klekot pod maską - 2.0 TDI

Tych aut się porównać nie da, panowie. Z jednej strony słaba wolnossąca benzyna, z drugiej diesel, a z trzeciej mocna benzyna turbo, no weźcie xD
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007