W prawdzie pomysł CNG sam w sobie nie jest zły, lecz problemem jeszcze są zbyt małe ilości stacji, które oferują takowy gaz.
Co do Twojego zainteresowania Toyotą Avensis, to jestem na TAK. Auto może się podobać (na temat gustów się nie dyskutuje), oferuje przyzwoitą przestrzeń i wyposażenie. Silnik wymieniony przez Ciebie, a dokładniej 1.8 jest w porządku, choć jak każdy ma jakieś tam swoje problemy. Aczkolwiek tak czy tak, na tle konkurencji wypada zadowalająco. Nie wiem tylko, jak silnik ten znosi instalację LPG, ale myślę, że tego dowiesz się już szukając na
forum Toyoty.
Z moich propozycji:Volvo V50 - Tutaj silnik benzynowy jaki bym polecił, to 1.8 (125KM), bądź 2.0 (145KM). Auto w prawdzie nie wszystkim się podoba, więc i Tobie może nie przypaść do gustu. W prawdzie trzeba przyznać, że model ten jest kapryśny pod względem elektroniki niczym francuskie pojazdy, aczkolwiek większość tych usterek jest już dobrze znana, a części zamienne nie zrujnują domowego budżetu. Trzeba także przyznać, że V50 nie poraża miejscem w kabinie pasażerskiej, a to za sprawą bazowania na Fordzie Focusie.
Mazda 6 - z motorami benzynowymi można uznać praktycznie za bezawaryjne auto. Silnikami godnymi polecenia są 1.8 i 2.0, choć w tym pierwszym, trzeba przyznać, brakuje mocy. Samochód ma problemy z korodującym nadwoziem, aczkolwiek w tych pieniądzach znajdziesz taki egzemplarz, który został pod tym względem już ponownie zakonserwowany. Wyposażenie auta na przyzwoitym poziomie podobnie jak w Toyocie. Zawieszenie dobrze radzi sobie z polskimi drogami. Dostępność części zamiennych na bardzo dobrym poziomie (także używane).
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...