Wybór pierwszego auta do miasta do 5-6 tyś. zł

25 Sty 2024, 18:38

Witam wszystkich forumowiczów.
Niedawno zdałem prawo jazdy i poszukuję swojego pierwszego auta w okolicach Wrocławia, ewentualnie Legnicy. Auto będzie służyć na codzienne dojazdy do pracy 8 km w jedną stronę, ewentualnie raz w miesiącu dystans około 75 km do Legnicy. Szukam czegoś taniego w ewentualnych naprawach, z w miarę ekonomicznym spalaniem (instalacja LPG, może być) - diesle raczej odrzucam. Nie kieruję się marką, lecz modelami które posiadają wymienione przeze mnie cechy.
Jestem kompletnym laikiem. Podrzucę oferty, które wstępnie spełniają moje oczekiwania.

#1: [link do oferty na Olx wygasł]
Z plusów fajna duża pojemność silnika. Pytanie jak z awaryjnością tych aut.
#2: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/v ... G8F9f.html
Polo, czyli nudne do bólu auto, ale wygląda na zadbane (trochę nie wierzę w to że jeździła nim tylko 70 letnia osoba, bo sprawdzałem że miało 8 właścicieli). Obawa dwa to, że może być trochę mułowate (pytanie czy w mieście będzie mi to przeszkadzać). Mam niedaleko, mogę podjechać sprawdzić i w razie dobrych odczuć z jazdy podjechać na stację diagnostyczną sprawdzić co i jak.
#3 https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/d ... G0kO5.html
Lanos, czyli klasyka. Na minus to, że od handlarza więc może być sporo ukrytych wad. Nie wiem też czy ta wersja silników dobrze współpracuje z gazem.

Jeżeli macie jakieś sugestie albo fajne egzemplarze (niekoniecznie z LPG) to chętnie zasięgnę rady.
JazdingMan12
Nowicjusz
 
Posty: 9

26 Sty 2024, 00:09

JazdingMan12 napisał(a):Z plusów fajna duża pojemność silnika. Pytanie jak z awaryjnością tych aut
w takiej Fabii nie ma się co psuć, a części są strasznie tanie. Silnik fajny, lubi sobie popić oleju (ale ogólnie w autach w tym budżecie raczej trzeba się z tym liczyć). Sprawdź dobrze stan podwozia, bo łatanie jest drogie, opanowanie ewentualnych kwestii technicznych będzie tańsze.