Wygodna, porządna limuzyna do 50 000 PLN...

05 Sty 2013, 12:00

Celnicy i tak nie biorą ceny z umowy tylko ze swoich katalogów, więc zaniżanie nic nie da ;p
arti123
Początkujący
 
Posty: 204
Miejscowość: Lca

05 Sty 2013, 12:49

jktc - dzięki piękne, takich odpowiedzi oczekiwałem.
Jak znajdę chwilę i pomyślę o trapiących mnie rzeczach to zapytam jeszcze o kilka spraw.
Dzięki za maila, napiszę jak będę wybierał się do Krakowa - pewnie w ciągu 1-2-3tyg.

Zadzwoniłem do głównego urzędu celnego w Warszawie, ale tam oczywiście jak w każdym polskim urzędzie, urzędnik nie był w stanie podać wartości z jakiej mogliby wyliczyć akcyzę dla tego auta, twierdząc że nie ma takiego katalogu - a wcześniej powiedział że jak podam zbyt niską wartość to anulują ją i wezmą swoją wartość z .... katalogu.
Polecił podejść do urzędu celnego w którym auto będzie rejestrowane (co za różnica który urząd) - więc podejdę i dowiem się u mnie na miejscu, nie wiedziałem że co urząd to zwyczaj.

18,6% od 40 000zł a 18,6% od 65 000zł to mimo wszystko różnica.

Phaeton jako nowy jest stosunkowo drogi, leci szybko na wartości, ciekawe czy w katalogu urzędasów też tak leci. Generalnie na polskim Allegro jest tani.
thefirm
Nowicjusz
 
Posty: 25

05 Sty 2013, 13:06

Jak chcesz sprowadzać to Ci na pewno niższą niż cena zakupu naliczą, bazują chyba na wyliczeniach eurotaxu.
Samochody w Niemczech czy tam we Francji, Belgii czy Włoszech droższe niż u nas nie licząc opłat więc średnią wartość w Polsce zaniżają auta sprowadzone 2 w 1.
W moim przypadku to było prawie 20% mniej z wyceny niż cena za którą był kupiony także korzystnie.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Sty 2013, 19:40

Phaeton zawitał w zakupie kontrolowanym

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Hermesso
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: BMW E38 750IL
Silnik: 5.4 326KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Sty 2013, 17:31

Dzięki kolego za link, bardzo lubię Zakup Kontrolowany.

Zaniepokoiło mnie jednak że Kornacki wspomniał o problemach z tym silnkiem....
Kolego 'jktc' - mógłbyś mnie uspokoić ?
Czy Twoja Phaetony miały wymieniane silniki na gwarancji ?
Silnik jest wrażliwy na paliwo, olej, użytkowanie czy po prostu na wszystko a nic konkretnego ?
Być może warto się rozglądać za modelem który wymieniały miał motor....
Masz może jakąś informację na temat ew. wadliwych silników ? Jakiś kod silnika ?

Pozdrawiam, dzięki.
thefirm
Nowicjusz
 
Posty: 25

21 Sty 2013, 19:39

Spójrz na allegro ile samochodów z 5.0 TDI ma uszkodzony silnik, nie bez powodu też auta z tym silnikiem są tańsze niż te same modele z 3.0 TDI.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Crossover Yaris Cross – hybryda 4x4
    O tym, że cały świat pokochał SUV-y, wiemy od dawna. Wypierają one różne inne rodzaje samochodów z ich tradycyjnych funkcji i segmentów rynkowych. Na przykład managerowie chętnie zamieniają prestiżowe ...

21 Sty 2013, 21:59

Silnik V10 5,0 jest konstrukcją, jak dla mnie dosyć dziwną. "Dziwactwo" polega na tym, iż cylindry nie posiadają wtłaczanych tulei. Zamiast tego ściany cylindrów pokryto specjalną powłoką z materiału o właściwościach materiału z którego robione są tuleje. Metalizowane cylindry są bardziej wrażliwe na wszelkie zjawiska związane z tarciem a szczególnie nadmiernym tarciem które występuje zazwyczaj w momencie niedostatecznego smarowania, które jest wynikiem albo niedbalstwa kierowcy (zbyt niski poziom oleju, zbyt długi przebieg bez wymiany oleju) lub (częściej spotykane) jak robią tzw "mistrzowie kierownicy" odpalenie silnika i od razu cegła na gaz co powoduje iż gładź cylindra nie zdąży się pokryć filmem olejowym i tłok z pierścieniami pięknie skrawa powłokę tulei.
Z racji tego, iż Phaeton z tym silnikiem bardzo kusi do wciskania gazu, efekty niektórym niecierpliwym objawiają się dość szybko. Podobne zjawiska dotyczą turbin.
Ja nigdy nie miałem problemów z silnikiem więc historie o niewyjaśnionych zatarciach tych jednostek napędowych można włożyć między bajki.
Pamiętajcie, że nie ma maszyn nie do zepsucia. Są tylko te mniej lub bardziej idiotoodporne. Tak na marginesie, jeśli ktoś chce kupić samochód z idiotoodpornym silnikiem, polecam UAZa ogórka. Z tego co słyszałem rekordzista przejechał 22 km bez wody i oleju.
Phaeton jest pojazdem który za wyjątkiem znaczka VW nie ma praktycznie nic wspólnego z Volkswagenami które kojarzycie. Phaeton to praktycznie marka a nie model. Dopóki ktoś się nim nie przejedzie nie uwierzy. Wiem bo sam tak myślałem. Pozdrawiam.
jktc
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-1998
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: VW PHAETON
Silnik: 5,0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

22 Sty 2013, 21:45

To tak jak w motocyklach crossowych, tam nie ma żeliwnej tulei, tylko jest powłoka zwana NICASIL. Nic się z nią nie robi, tylko wkłada odpowiednio większe tłoki. A wiadomo, jak się wytrze to nic nie zrobimy, a kto wymienia tłoki w samochodzie .. Skoro jest takie rozwiązanie, to jest bez sensu. Trzeba cały silnik wymieniać bo inaczej się nie opłaca (ta powłoka jest cholernie droga).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Lut 2013, 11:53

Witam. Poczytałem co piszecie i troszke się nie zgadzam z kolegą z krakowa. Gdzie auto ci pali 10-12L???? Na trasie chyba jak jedziesz autostradą -km/h. Ja mam Phaetona też 4os. full oprócz lodówki bo mam pokrowiec na narty. 5.0tdi 152000km z książką kupione od kolegi co ma auto od nowości (110000Euro) 2004r grudzień. Autem jeżdżę dziennie co najmniej 20-30km po mieście, spalanie 15-21L. Trasa 8km do pracy 60-100km/ 11-13L. Autostrada 10,5-12L 120-160km/h
od 200km/h zaczynasz od 17L do 25L nawet przy 250 itd. Dodam jeszcze że auto zużywa olej silnikowy, producent podaje do 1L na 1000km. Z doświadczenia wiem że jest to 300-600ml na 1000km. Bak 80L starcza mi przeważnie w mieście na 450-500km a w trasie 600-700km.
Co do oleju skrzyni auto serwisuje w Dresden z racji że mieszkam do samej granicy i salonu w Dreznie mam 100km a tam jest on produkowany :-) W skrzyni oleju się nie wymienia tylko uzupełnia choć i to rzadko. na 50000km zdarzyło się raz dolać niewiele. w Silniku Longlife Castrol najlepiej co 10000-15000 wchodzi jakoś 13-15L. Auto ogólnie dość drogie w ekspluatacji dużo droższe niż passat czy a4. Jak masz tylko 50000zł na auto to raczej bym się nie pchał w to bo na takie auto musisz mieć stały dochód i to nie mały. Samo paliwo kosztuje mnie ok 1200-1500zł miesięcznie a robie 1500-2000km. Ogólnie auto moim zdaniem o milion razy lepsze od konkurencji, indywidualne klasyczne i niepowtarzalne. Nie szpanerskie tylko z klasą. Polecam choć nie jest tanie w utrzymaniu. Samo paliwko ja nie jezdzisz dużo to ok 20000zł rocznie! oleje dwa razy w roku wymiana ok 2000zł klocki i tarcze zużywają się dość szybko bo waży on niestety 2,5T :-) tarcze i komplet klocków np. ATU ok 1500zł opony ok 2000-3000zł muszą mieć odpowiednią do wagi auta nośność i index predkości. Jedyne co jest bez cenne w tym aucie to komfort jazdy i przyspieszenie jak na takiego misia. Ja się w nim zakochałem od pierwszej przejażdżki. mimo że ludzie dużo mówią o awariach tej jednostki to ja jestem zdania ze jak ktos dba o auto to auto sie tym samym odplaci. Znam ludzi co mają 2,5tdi w automacie A6 i jeżdżą pare lat dbają i auto jest w 100% sprawne. Polecam
wsahsc
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 15 08 2002
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Focus MK3 2011 kombi
Silnik: 1.6B 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

10 Lut 2013, 12:11

Czytając poprzedni wpis mam wrażenie, że kolega ma coś nie tak ze swoją maszyną albo różnimy się znacznie...umiejętnościami w jeździe. Na moim wyświetlaczu jeszcze nigdy nie pojawiło się zużycie rzędu 17 litrów nie mówiąc o 20-tu czy więcej. Szczerze mówiąc jestem w szoku bo to trochę za dużo (chyba że byłaby to benzyna)!!! A co do serwisu wszystko się zgadza tylko kolega nie doczytał: autoryzowany serwis jest drogi a ja pisałem o naprawach i obsłudze w stacjach nieautoryzowanych. Odnośnie skrzyń biegów też widzę drobny zgrzyt. To że producent mówi nam, że nie ma konieczności wymiany oleju w skrzyni biegów to nie znaczy że NIE MOŻNA wymieniać. Logicznie myślący mechanik wie, że w trakcie pracy urządzenia mechanicznego pojawiają się zanieczyszczenia w postaci opiłków które nigdy nie będą wychwycone w 100 % przez filtr a im dłużej skrzynia pracuje na tym samym oleju tym gorzej dla niej. Tak więc wniosek jest prosty. Jeszcze temat zużycia oleju silnikowego. Kontroluję poziom oleju bardzo często i nie zauważyłem praktycznie żadnego zużycia. Życzę głębokich przemyśleń i bez urazy. Pozdrawiam.
jktc
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-1998
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: VW PHAETON
Silnik: 5,0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

10 Lut 2013, 12:34

Nie bądź naiwny, wyświetlacz nie pokazuje dokładnych i realnych zużyć paliwa. To możesz tylko sprawdzić przy dystrybutorze przy tankowaniu do pełna. Producenci specjalnie zaniżają wyświetlane wartości pokazując jacy są oszczędni
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Cze 2013, 22:56

Wspomniany jakiś czas temu Phaeton jest do sprzedania. 101% bezwypadkowy.
jktc
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-1998
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: VW PHAETON
Silnik: 5,0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

17 Cze 2013, 14:18

Ojej, takie idealne auto, lepsze nawet od bardziej prestiżowego i droższego modelu A8 tego samego koncernu (czyżby strzał w stopę?) i już sprzedajesz? :no:
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

17 Cze 2013, 14:31

Widzę, że zna się pan dość na Phaetonie. Planuje zakup modelu 6.0 W12 ? Mógłby pan coś o nim napisać, jakie są wady tego modelu, na co zwrócić uwagę przy zakupie ?
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

17 Cze 2013, 22:00

Nigdy nie użytkowałem Phaetona w benzynce więc niewiele pomogę. Mój znajomy posiada taki silnik. Autko ma niesamowitego kopa z tym że zużycie paliwa jest dość spore. Nie wspominał mi o żadnych poważniejszych awariach.
Mam nadzieję, że niedługo będę miał okazję pojeździć najnowszym Phaetonem więc na pewno podzielę się wrażeniami.
jktc
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-1998
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: VW PHAETON
Silnik: 5,0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003