Wygodne wyposażone kombi do 15K pod LPG :) silnik 1.8T?

15 Sie 2019, 14:26

WItam was serdecznie. Przyszedł czas na pozbycie się 2 samochodów ze stajni, bo dużo palą...

Nadmienię, że zakładany budżet 15K musi się zamknąć z zakupem i serwisem (rozrząd, oleje filtry, drobne usterki) hmm w przypadku audi to do tej ceny raczej będzie trzeba dodać (opony, klocki, tarcze, sprzęgło, 2 masa, regeneracja pixeli) na pewno +3K trzeba będzie dorzucić do budżetu albo zjechać cenę przy zakupie...

Po różnych opiniach i kosztach utrzymania wytypowałem silnik 1.8T benzyna, silniki hondy i toyoty VVTI :) no i jeszcze V40 2.0T 200km.

Nie jestem typem gościa co ciśnie pedał w podłogę do końca, ale lubię mieć zapas mocy, jak wyprzedzam rządek kilku tirów to konie się przydają... Stawiam na silniki 4 cylindrowe, mam R6 miałem V6 i niestety przy LPG 2 dodatkowe cylindry to + koszty wtryskiwaczy, wyższe spalanie, wyższe koszty cewek przewodów, świec, cięższe co wybija zawieszenie, mówię to z doświadczenia, więc tylko i wyłącznie silnik 4 cylindrowy.

Chciałbym poznać waszą opinię na temat kosztów utrzymania, awaryjności itp. Użytkuję silnik 1.8T w skodzie octavii stary rzęch się trochę zaczyna sypać ale koszty serwisu nadrabia z nawiązką niskim spalaniem gazu, dobrą dynamiką. Jeździ nim rodzina, ja chcę mieć drugi - swój.

Wytypowałem sobie:
- audi A4 quattro model b5 ew. FL
- audi A6 quattro A6c5
- skoda octavia 1 / 1RS
- passat b5

Zaraz się pojawią komentarze, że porównywanie aut z różnych segmentów jest bez sensu. Dla mnie ważne, że jest to kombi, pojemność bagażnika O1= A6, w środku trochę ciaśniej w A4 w o1 miejsca jest dosyć, z tył zazwyczaj jeżdżą pakunki, więc pod tym wgzlędem wszystkie auta są zbliżone...

- toyota avensis 1 silnik 2.0 147km VVTI ma podobną moc i wg. opinii dużą bezawaryjność. Podobno wariatory i zmienne fazy rozrządu nie psują się jakoś nagminnie...


Znaleźć można do 12-14K ładną sztukę z początków produkcji.
W grono zainteresowania wrzucę jeszcze forester 2.0T 170HP

No i cóż coś fajnego na nasze polskie drogi...

Z jednej strony O1 1.8T to 2 macpersony, belka, można dać 17" + niski profil, bilsteiny i się to całkiem nieźle trzyma drogi :)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]

Te 2 to bym obejrzał na żywo, cena niska, elementy nie styrane wewnątrz, cała reszta to złomy na portalach...


Wielowahacz aluminiowy z pastucha i audi no niewiem, niewiem
ale A4 i A6 brałbym w quattro, a to solidny argument który przemawia za tymi autami, lepsze wykończenie, na pewno bardziej zmęczone niż O1 statystycznie...
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]



Toyota avensis to zazwyczaj dojeżdżone trupy, ale np. znalazłem taki:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Widać po kierownicy, po mieszku, fotelach, że jest nie zmęczona życiem :) I powinna służyć wiernie przez następne 200-300tys z wymianą części eksploatacyjnych...

Wypowiedzcie się co byście brali i dla czego ;)
Myślałem nad vectrą C, ale rdzewieją mocno elementy nośne, sanki, spód ogólnie niezbyt dobre/trwałe auto, lagunę i wszelkie francuzy odpuszczam, bo elektronika...

----------
Po auto chcę jechać pod koniec sierpnia, do tego czasu chciałbym sutalić, czego warto szukać ;)
michal883
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 08 09 1985
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat punto 2

15 Sie 2019, 19:29

michal883 napisał(a): toyota avensis 1 silnik 2.0 147km VVTI ma podobną moc i wg. opinii dużą bezawaryjność. Podobno wariatory i zmienne fazy rozrządu nie psują się jakoś nagminnie...


2.0 150KM w Avensisie I ma wtrysk bezpośredni = droga instalacja LPG, więc raczej odpada
1.8 129KM miał wadę w postaci nadmiernego brania oleju, więc jeżeli nie ma papierów na remont silnika to bym nie ruszał
Ponadto to są wolnossące silniki i wrażenia z jazdy będą dużo słabsze niż w takim 1.8T

Jeśli chodzi o 1.8T to pamiętaj, że odczucia z jazdy są zupełnie inne w tak lekkich autach jak Octavia czy A4B5, a co innego w ciężkim A6C5.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Sie 2019, 23:02

Skłaniam się zdecydowanie ku 1.8T ;) Myślałem, że avensis 150km ma pośredni i zmienne fazy. 130km do gazu to za mało, więc skreślam avensisa.

Zostaje zatem tylko 1.8T
Pozostaje rozważyć, czy tania w utrzymaniu O1,
czy pójść w dobrze wyposażone audi A4b5 czy A6c5
do tego zestroić sobie quattro, szyber, wielofunkcyjną kierownicę, czujniki parkowania, tempomat, a przede wszystkim BOSE robi mega robotę. W E60 mam logic7 i jeju jak to dobrze gra ;) nieraz to nie chce wysiadać, bo moja miniwieża w pokoju nie daje takiego głębokiego basu.

A6 na pewno jest cięższe, ale silnik 1.8T samym chipsem podkręcimy na 180km, aczkolwiek docelowo, gdybym kupił już audi z quattro to zrobiłbym porządnie chipsa, odrobił lekcje, dał turbo K04, większe wtryski, wydajniejszy IC, doczytam co tam jeszcze trzeba i dopiero po chipsie na 220-250 koni wrzucił konkretną wydajną isntalację LPG z opcją > wykorzystania 200km od razu przełączenie na benzynę.

W a6 słyszałem o wahaczach :/ w BMW E60 są dość solidne, raz na 250 tys robi się oryginał, miałem okazję wymieniać i koszt samych części, to 4tys za wahacze, 220zł za sworznie, końcówki, po 150zł ale nie jest to jakiś syf z trw, czy maxgirl a oryginał i tylko to wiernie służy.

Zdecydowanie wolę wymieniać wahacze w skodzie bo kosztuje to jak dobrze pamiętam 3 tyleje z TRW za 35-50zł w przednich wahaczach + 2 tuleje belki na tył. Brałem TRW zrobione 80tys na razie luzów nie ma żadnych. Belke się wywala, wycina stare tuleje brzeszczotem, wprasowuje nowe robiąc praskę ze szpili przegwintowanej nakrętki i kilku nasadek honitona. W O1 zrobi się całe zawieszenie przód/tył z wymianą amortyzatorów przód i tył za koszt jednego wahacza do BMW ;)

Ciekawe jak te ceny części kształtują się w A6 względem E60?
michal883
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 08 09 1985
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat punto 2

15 Sie 2019, 23:56

A ja tu czegoś nie rozumiem, masz na co dzień Octavię starą i znowu chcesz w to iść? Piszesz że się sypie i co myślisz że pozostałe auta 20 letnie z ogłoszeń to będą igły?
Jak chcesz coś pewnego to szukaj coś nowszego, młodszego a nie stare niemieckie rumple, których tysiące w ogłoszeniach a co jeden to gorszy

Poza tym to że wnętrze na fotach prezentuje się ok to raz że wymiana zużytych rączek itp a dwa że dobra obróbka w photoshopie ;)

Ja bym szukał czegoś młodszego
np. Laguna turbo?
Vectra C też dobry trop albo Saab 9-3

Masz 15k a oglądasz się za Octavią z lat 90 za 2 pensje, sprowadzoną? bezsensu

Jakis czas temu kuzynek szukał na dojazdy A3 I gen albo Golfa IV to zdaje się ta sama rodzina co Octavia, masakra i tyle co jeden to na złom.
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

16 Sie 2019, 08:23

michal883 napisał(a):dał turbo K04

Odnośnie 1.8t:
Akurat k04 (022 lub 023) są z poprzeczniaka i nie podejdą do silnika wzdłużnego. Na 220-230 hp dajesz k03s z bexa, a na 250 hp hybrydę. Do tego wtryski 380cc, budżetowo dsmic lub fmic oraz dp.
Tylko znaleźć 1.8t w a4b5 lub a6c5 w dobrym stanie może być sporym wyzwaniem. Po pierwsze to stare auta, z których większość to trupy, a po drugie to 1.8t pierwszej generacji. O wiele łatwiej znaleźć 1.8t z b6 czy b7 w dobrym stanie, ale to nie ten budżet, a trupy czasami też się trafiają.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

16 Sie 2019, 08:32

Jak patrzę na ogłoszenia A6C5 to widać, że większość to auta zajechane/niedoinwestowane, więc znalezienie czegoś sensownego z 1.8T trochę potrwa.
Jeśli chodzi o inne auta, popatrz na:
Opel Vectra C 2.0T
Renault Laguna II FL 2.0T
Volvo V70 II 2.0T/2.5T
Saab 9-3 2.0T
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pięć najszybszych samochodów świata
    Spotkać na żywo chociaż jeden z najszybszych samochodów świata to marzenie każdego miłośnika motoryzacji. Szybkość, moc i niezwykła stylistyka tych samochodów zachwycają każdego, kto tylko je zobaczy. Czasami ...

16 Sie 2019, 12:15

niestety ale masz całkowitą rację co do A4 / A6.

Ogólnie od 3 tygodni nie ma żadnego egzemplarza, po który wsiadłbym w auto i jechał oglądać... Był jeden w czerwcu, sprzedawca zarzekał się, że jest cały z lakierem w oryginale, miał xenony, tempomat, szyber, wersja sport 180km, bose, podał VIN sprawdziłem przebieg, a jak zadzwoniłem się umówić na oględziny to już był sprzedany...
W sumie chcieli 11K do opłat ściągnięty ze szwajcarii, więc też nie jakoś specjalnie mało...

Co do volvo to tylko kanciak V70 i można spokojnie haczyć w 2.0T / 2,5T
O tym wózku już myślałem ;) byłem o krok od zakupu...

Vectra bardzo mocno gnije -> kumpel odradza zakup, laguna ma spore problemy z elektryką, wiązkami, ogólnie w vectrze gniją sanki, podłóżnice, elementy, których nie widać na pierwszy rzut oka... Z tego co pamiętam, to z progami i nadkolami nie ma tragedii...

A nad sabem 9-3 / 9-5 też myślałem, ciekawy samochód
i przez myśl przeszło jeszcze volvo V40 2.0T 200HP ;)

Teraz jest tylko takie cudo, które bym obejrzał:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Relatywnie na swoją cene przebieg po elementach wygląda na te 350tys... Aczkolwiek też cudowna nie jest...
michal883
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 08 09 1985
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat punto 2

16 Sie 2019, 13:32

Jeśli podoba Ci się Octavia to bierz ją, ALE jak dla mnie to są w ogóle auta nie do porównania. Słabe wyciszenie, niski komfort, średnie prowadzenie (brak wielowahacza z tyłu). Ale fakt Octavia będzie tania w utrzymaniu i bezwypadkowa nie powinna rdzewieć.
Volvo V70 ma dobry kompromis - osiągi, będzie trochę tańsze w utrzymaniu od A6. Tylko ogłoszeń mało, bo ludzie wolą VW/Audi.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002