Wygodny kompakt dla dwojga do 25 tys.

12 Lis 2019, 20:59

Cześć wszystkim. Szukam samochodu tak do 25 tys. dla dwuosobowej rodziny. Aktualnie jeździmy Seatem Leonem I 1.9 TDI i coś z tego segmentu chcielibyśmy znów kupić.

Rocznie przejeżdżam około 15 000km. Ostatnio dużo po mieście, na krótkich dystansach(8km do pracy w jedną stronę) stąd chciałbym żeby to była jakaś benzyna z możliwością założenia gazu. Dobrze by było, żeby auto było też w miarę dynamiczne (przynajmniej tak jak dotychczasowy Leon - 110KM) i miało 6 biegów na trasę.

Na początku byłem zdecydowany na Forda Focusa MK2 po lifcie, ale później okazało się, że ten gaz niepolecany do Fordów. Aktualnie podoba mi się Fiat Bravo II i Mazda 3 II, ale ta ma jednak sporo mniejszy bagażnik - przynajmniej na papierze.

Co myślicie o tych samochodach? Może jakieś inne w tym budżecie wchodzą w grę?
rubajticos
Nowicjusz
 
Posty: 11

12 Lis 2019, 21:03

rubajticos napisał(a):Na początku byłem zdecydowany na Forda Focusa MK2 po lifcie, ale później okazało się, że ten gaz niepolecany do Fordów


Przestań czytać głupoty

rubajticos napisał(a): Fiat Bravo II


Spoko

rubajticos napisał(a): Mazda 3 II, ale ta ma jednak sporo mniejszy bagażnik - przynajmniej na papierze.


Technicznie spoko, zostaje temat korozji

Zerknij na volvo s40, megane mk3 i civic'a 8 (ten akurat stosunkowo "niewygodny")
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Lis 2019, 21:19

Mazd 3 II miałem w tym roku kilka , najczęściej 1.6 benz... ogólnie auta z DK o dziwo korozji brak, super że solidnie konserwowane, może jakieś egzemplarze które trafione w 10, no ale blachy faktycznie są delikatne, także trzeba uważać, z mojej strony auto godne polecenia, mechanicznie bajka.
Może mógłbyś przyatakować jakąś Astrę J 1.4 T/140KM Obecnie takową użytkuję , super to jeździ, pali nie dużo, z LPG wychodziło nawet z fabr. instalacją,
Nie wiem czy akurat za 25 tys coś znajdziesz, ale za bliżej 30 000zł to na pewno, tylko tak do 150 000km żeby tym pojeździć.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

12 Lis 2019, 21:50

A który z nich najlepiej wykonany w środku? 30 tys to już raczej mnie przerośnie w tym momencie.
rubajticos
Nowicjusz
 
Posty: 11

12 Lis 2019, 23:40

rubajticos napisał(a):Aktualnie jeździmy Seatem Leonem I 1.9 TDI i coś z tego segmentu chcielibyśmy znów kupić.

To ja bym polecał Golfa VI 2,0 TDI np. 110 koni do znalezienia (jak brak mocy to 160 robi się na luzie)

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Leon 1 to golf IV, a Golf VI to już inna epoka (bardzo wygodny, dobrze wyciszony)
a 2,0 TDI CR w przeciwieństwie do tych PD, powrót do starej dobrej trwałości jak 1,9 tdi
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lis 2019, 13:28

Diesel na te krótkie odcinki w mieście to tak średnio. Pod LPG rozważcie:
Ford Focus MK2 1.6/2.0 (jakby dołożyć te 5 tys.to byłaby mk3)
Honda Civic VIII 1.8
Hyundai i30 I 1.6/2.0
Mazda 3 II 1.6/2.0
Kia cee'd I 1.6/2.0
Renault Megane III 1.6
Toyota Auris 1.6

Do ładnej Astry J to tak z 3-4 tys.trzeba dołożyć.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Moc zamknięta w żelu
    Pierwsze powstały jeszcze w połowie ubiegłego wieku. Obecnie znajdują coraz szersze zastosowanie także jako akumulatory samochodowe. Choć po dziś dzień niektórzy nie potrafią sobie wyobrazić elektrolitu w innej postaci ...
    Skoda Rapid - nowy wymiar Skody
    SKODA Rapid stanowić będzie nowy wyznacznik dla wszystkich samochodów marki pod względem ponadczasowego designu oraz przestronności wnętrza. SKODA Rapid to pojazd idealnie uzupełniający dotychczasową gamę modeli, wpasowując ...

13 Lis 2019, 18:34

Jak pomyślisz o dieslu to zerknij na Citroena C4 II, od bodajże 2011 ma lepsze silniki 1.6 HDi (polecane 8-zaworowe a wcześniej 16), jakość wykonania mógłbym nawet rzec, że lepsza niż w Maździe 3 II (miałem taką przez 2 lata) - no i C4 ma regulowane pochylenie zagłówków, czego Mazda 3 nie ma, a przez co znienawidziłem ten samochód, bo po każdej podróży miałem bóle karku przez nienaturalne odchylenie zagłówka w Maździe, którego nie można regulować.
Układ kierowniczy w C4 II nie tak komunikatywny jak w Maździe czy Hondzie, ale mając 25000zł na auto na pewno dostaniesz najwięcej.
Mazda 3 za 25k - szału nie będzie, do tego 1.6 105 koni spalał na trasie PL - DK 8,5l/100km, gdzie diesel zadowala się poniżej 6l.
i30 I i Cee'd I są tandetne.
Honda Civic do 25k ... na polifta (od 2009) się raczej nie załapiesz.
tomekdk
 

13 Lis 2019, 21:14

Diesla właśnie bym nie chciał, boję się tych DPF-ów i innych ustrojstw, a z drugiej strony odkąd mam prawo jazdy tylko dieslami jeździłem i chciałbym trochę odmienić.

Z tych samochodów, które wypisaliście w grze zostawiłbym Bravo, Megane, Mazdę i Focusa. Jak te auta będą się sprawowały przy jeździe autostradowej 140km/h?
rubajticos
Nowicjusz
 
Posty: 11

13 Lis 2019, 23:58

Wszystkie podobnie, nie wyrozniłbym żadnego, Megane będzie najlepiej zabezpieczona antykorozyjne za to można spodziewać się małych awarii pierdółek.
Do rozważenia jeszcze Toyota Auris z 1.6
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Lis 2019, 18:18

tomekdk napisał(a):Mazda 3 za 25k - szału nie będzie, do tego 1.6 105 koni spalał na trasie PL - DK 8,5l/100km, gdzie diesel zadowala się poniżej 6l.

wszystko się zgadza, ale nie wszyscy chcą diesla, i są ludzie których stać jeszcze na paliwo, a mazda ma wg. mnie bardzo ładną stylistykę, po prostu ładny samochód, który może się podobać, i nie wszyscy jeżdżą trasy PL-DK :mrgreen:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

14 Lis 2019, 19:16

andrewb25 - kurdę proszę czytaj ze zrozumieniem, bo dzięki temu nie będziesz bezsensownie nabijał postów o maśle maślanym a ja nie będę tracił czasu na wyjaśnianie, tym bardziej, że jutro o 5 startuję z trasą PL - DK :D (trasa autostradowa).
Było napisane, że jeśli wpadnie na pomysł auta z silnikiem diesla to żeby wtedy zerknął na C4 II, bo akurat ma dobre diesle, a nie, że polecam mu to auto z dieslem ot tak.
Ale Ty żartujesz? - wybierać Mazdę bo to ... ładny samochód? - a co on ... baba :D
I gdybyś bardziej wciągnął się w temat to zobaczyłbyś pytanie:
rubajticos napisał(a):Jak te auta będą się sprawowały przy jeździe autostradowej 140km/h?
tomekdk
 

14 Lis 2019, 20:33

Przy jeździe autostradowej 140km/h to raczej wszystkie kompakty słabo wypadną (dieselki jeszcze w miarę, ale benzyna to bardzo słabo jeśli chodzi o wyciszenie i spalanie). Przy 140 najlepiej sprawdzi się segment D.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

12 Gru 2019, 22:14

Jesteśmy już po zakupie. Jak to życiu bywa czasami plany to tylko plany i kupiona została Honda Accord po FL z 2005 roku, benzyna 2.0. Jak narazie super wygodny samochód. Czuć przeskok w stosunku do Leona.
rubajticos
Nowicjusz
 
Posty: 11

12 Gru 2019, 22:43

Niech się dobrze sprawuje :naughty:
Chąda jak to chąda lubi kolor pomarańczowy więc zajrzyj pod spód teraz albo na wiosnę, zabezpiecz profilaktycznie i ciesz się trwałym autem :ok:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Gru 2019, 20:18

Właśnie tak się super złożyło, że samochód świeżo zakonserwowany także tyle do przodu :D Teraz tylko założyć gaz - choć mam trochę wątpliwości bo wg kalkulatora po wliczeniu przeglądów gazowych itp oszczędności nie wydają się duże. No, ale to może moje złudne wrażenie i się mylę :roll:
rubajticos
Nowicjusz
 
Posty: 11