Wymiana butli holenderskiej na polska przed zarejestrowaniem

09 Sty 2011, 01:22

Witam, nie znalazlem odpowiedzi na moje pytaania, wiec pisze
Kupilem MItsubishi Galanta z Holandii z instalacja lpg do oplat, myslalem ze holenderska instal. lpg to bedzie atut, tymczasem okazuje sie ze jest problem z jej rejestracja, mianowicie nie posiadam na nia papierow, a termin przedawnienia(10lat) prawdopodobnie minal, teraz moje pytania, czy da sie taka butle jakos zalegalizowac w TDT? prawdopodobnie nie, wiec ile moze kosztowac wymiana butli(w kole)pewnie razem z zaworami itp.?czy na tym sie skonczy i bede mogl robic przeglad przed rejestracja, czy jeszcze bede musial ja gdzies zalegalizowac? prosze o pomoc i pozdrawiam
wujekwojtek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Chełm

09 Sty 2011, 12:15

wujekwojtek napisał(a):, czy da sie taka butle jakos zalegalizowac w TDT?

Jezeli ma mniej niz 20 lat to nie ma problemu...
wujekwojtek napisał(a):bede mogl robic przeglad przed rejestracja,

Oczywiście ze jak będziesz miał dokument na zbiornik gaz.z TDT to robisz OBT przed I rej.i po problemie.A czy z dokumentow holenderskich wynika ze pojazd ten ma instalację LPG.. :?: :?:
wujekwojtek napisał(a):czy jeszcze bede musial ja gdzies zalegalizowac?

Jak masz dok.na zbiornik z TDT to nic więcej...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6171
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Sty 2011, 12:41

Nie wiem jak butle produkcji zagranicznej, ale te, co sa w polsce produkowane mają homologację tylko na 10 lat. Potem można zrobić dodatkowy przegląd i otrzymać dodatkową homologację na kolejne nawet 10 lat. Ale oprócz tego, nawet jakby ten zbiornik był nowy, nawet nieużywany, to w Polsce samochodu z takim zbiornikiem i tak się nie zarejestruje, ponieważ musi on przejść badanie w Polsce i musi zostać dopuszczony do ruchu w Polsce przez TDT. Wynika to z tego, ze w każdym kraju są inne wymogi badań.
Do zarejestrowania samochodu musisz mieć też homologację całej instalacji gazowej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Sty 2011, 12:55

MotoAlbercik napisał(a):co sa w polsce produkowane mają homologację tylko na 10 lat.

MotoAl-nie homologację a potwierdzenie TDT na eksploatacje/max na 10 lat/...
Homo to musi mieć producent ....
MotoAlbercik napisał(a): Potem można zrobić dodatkowy przegląd i otrzymać dodatkową homologację na kolejne nawet 10 lat.

Z tym to juz roznie bywa.Owszem moze otrzymac na kolejne 10 lat ale moze tez na 3 lub 5 lat...
MotoAlbercik napisał(a):i musi zostać dopuszczony do ruchu w Polsce przez TDT.

TDT nic do tego.TDT moze lub nie musi dopuścic zbiornik do eksploatacji/małe przejęzyczenie-kazdemu się zdarza.. :wink: /
MotoAlbercik napisał(a):Do zarejestrowania samochodu musisz mieć też homologację całej instalacji gazowej.

Jezeli jest adnotacja w DR z zagranicy ze pojazd posiada instalkę LPG to nie musi...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6171
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Sty 2011, 17:14

Butla ma 11 lat, takze nie trzeba jej zmieniac aby zrobic przeglad? W dowodzie hol niema zadnej wzmianki o lpg, wiec musze sie wybrac do TDT, bo mam tez takie informacje, a mianowicie ze gdy wymienie butle to dostane potzrebne dokumenty aby zrobic przeglad, a potem wbic to do dowodu rej, Wiec moje ostateczne pytanie co bedzie lepszym rozwiazaniem, czy wymiana butli mam nadzieje ze juz bez potrzeby legalizacji w TDT, czy sama legalizacja jesli wogole taka dostane? pozdrawiam
wujekwojtek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Chełm

09 Sty 2011, 17:41

Zbiorniki Holenderskie wyprodukowane po 91 roku mogą być dopuszczane do użytkowania do dwudziestego roku życia. Jeśli więc twój zbiornik ma 11 lat to nie będzie problemu by go zalegalizować na kolejne 9 lat o ile oczywiście nie jest skorodowany lub wgnieciony. Jeśli jest to auto sprowadzone to do pierwszej rejestracji nie potrzebujesz dokumentu homologacji instalacji. W wydziale komunikacji okazujesz tylko dokument z OSKP z adnotacją, że samochód jest wyposażony w zasilanie LPG i Dokument Legalizacji Zbiornika wydany przez TDT. Legalizacja zbiornika wyniesie znacznie taniej niż wymiana zbiornika na nowy.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    0.9 l/100 km hybrydową Toyotą Yaris
    0.9 l/100 km hybrydową Toyotą Yaris - rozstrzygnięcie konkursu Toyota Motor Poland W sobotę 6 października Toyota Motor Poland zorganizowała finał konkursu "Wygraj nową hybrydową Toyotę Yaris ". Po czterech miesiącach etapów ...

09 Sty 2011, 18:26

aha, czyli jade jutro do tdt w lublinie lub stalowej woli i robie legalizacje, nastepnie przeglad i bede dawal znac jak mi poszlo, pozdrawiam
wujekwojtek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Chełm