Wymiana filtra powietrza i oleju

13 Lut 2010, 19:19

Witam.Z racji tego.że niestety nie jestem mechanikiem,zwracam się po raz kolejny o pomoc do doświadczonych.Czy filtr powietrza i paliwa mogę sobie bez problemu sam zmienić?
Bo dojście do nich wydaje mi się dość proste,ale nie wiem czy może nie trzeba tego robić jakoś z precyzją albo coś.Bo nie chcę popsuć.Może w końcu od tego spadnie mi spalanko.
Auto to Rover 200 SDi.
No i pytanko jeszcze moje w związku z tym,bo moje auto jest bez klimy a gościu w sklepie mi znalazł filtr ale do modelu z klimą.Czy ma to jakąś różnicę?
Proszę o pomoc koledzy ;)
misza198818
Początkujący
 
Posty: 62
Miejscowość: Wielkopolska
  • 13 Lut 2010, 20:17

    misza198818 napisał(a):Czy filtr powietrza i paliwa mogę sobie bez problemu sam zmienić?

    Spokojnie możesz sobie sam wymienić to nic trudnego wystarczy pamiętać o uszczelkach do filtra paliwa powinny być miedziane.
    misza198818 napisał(a):No i pytanko jeszcze moje w związku z tym,bo moje auto jest bez klimy a gościu w sklepie mi znalazł filtr ale do modelu z klimą.

    A nie pomyliło się z filtrem kabinowym? bo filtr powietrza to filtr powietrza i chyba klima nie ma tu nic do rzeczy.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1848
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    13 Lut 2010, 20:20

    Tylko zalej filtr paliwa ropą bo inaczej zostaniesz w miejscu wymiany na dłuższy czas ;)
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    14 Lut 2010, 19:41

    Ok będę pamiętał ;)
    Dzięki za pomoc ;)
    misza198818