Wypadanie zapłonu po odpaleniu na zimnym

17 Maj 2023, 08:59

Witam taki problem w opelku Corsie D OPC A16LER. Auto ma wypadanie zaplonu na zimnym silniku, czasem dzieje się tak że auto z ledwoscia odpala już prawie gaśnie aż wypadnie zapłon i chodzi normalnie. Czasami odpali normalnie ale ma niższe obroty niż normalnie przy cold starcie i przy próbie jazdy(na samym sprzegle) też słychać jak wypada zaplon(chyba że doda się gazu), a czasami głównie po dłuższym postoju(ponad tydzień) odpala idealnie. Generalnie zauważyłem, że czym dłużej stoi tym lepiej odpala.Na ciepłym silniku wszystko okej, ma moc nie szarpie, co ciekawe na zimnym również, brak jakiegokolwiek dławienia, wypadania zapłonu podczas jazdy, tylko zaraz po odpaleniu. Zauważyłem że najczęściej tak się dzieje jak auto kilka razy w ciągu dnia odpale żeby nim zrobić krótki dystans (Max 1km) lub po prostu je przestawić na podwórku. Problem zaczął sie juz jakieś pół roku temu, zauważyłem, że dłużej kręci, raz nawet, gdy ją myłem i przejeżdżałem na podwórku(trzeba przejeżdżać żeby umyć) to przy 3 odpaleniu ciężko zapalała i zgasła, ale problem był bardzo sporadyczny, czasem pobulgotała przy odpalaniu, ale raz na miesiąc max. Z racji tego, że zaczęło mnie to denerwować, a błędów było brak, postanowiłem wgrać seryjny program w serwisie, no i się zaczęło. Zaczęła odpalać jeszcze górzej, wypadanie zapłonu dość wyczuwalne, z racji przelotowego wydechu zachowuje sie jakby petardy w rurze były, gdy tylko zejdzie z ssania jest idealnie. Co może być przyczyną? Wymieniony map sensor(pokazywała 40* w dolocie przy 15 na dworze i całonocnym postoju, świece i cewka rok temu, przepustnica, pokrywa z odma i czujnik temperatury wody 2 lata temu. Odlaczanie przeplywki nic nie daje, luzy zaworowe sprawdzone we wrześniu zeszłego roku. Jedyne co zauważyłem to że na zimnym jak w końcu sonda zacznie działać to krótkoterminowa korekta -15 do -17 %, stąd myślę że ja zalewa. Na ciepłym podczas jazdy korekta jest ok Max do -6 %, ale wiadomo skacze od minusa do plusa. Pomysły się kończą, a auto błędem nie sypie żadnym. Jest to na tyle nieregularny problem, że jak dałem auto do mechaniora, który właśnie wymienił map sensor to przez 5 dni pod rząd mu zaczęła odpalac normalnie, wróciła do mnie i przez pierwsze 3 dni też odpalała okej, ale potem znowu się zaczęło. Kompresja? Auto ma moc, nie kopci, oleju nie bierze ani kapkę
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

17 Maj 2023, 09:12

Tak z ciekawości trzeba było sprawdzić czy nie sypie jakimiś błędami. To że cewka wymieniana rok temu nie znaczy, że dalej jest sprawna. jak samochód był u mechanika mógł sprawdzić kompresję na cylindrach wtedy można by było już pewnie rzeczy wykluczyć.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10198
Zdjęcia: 35

17 Maj 2023, 09:15

Błędów nie ma żadnych, nawet z wypadania zapłonu. Mówiłem mechanikowi lecz stwierdził, że to nie kwestia kompresji, bo podczas jazdy zachowuje się zupełnie normalnie :roll:
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

19 Maj 2023, 11:22

Dobra jednak korekta dlugoterminowa po 100km wynosi -14 %, bardzo dużo i może to ma wpływ na ten zły cold start? Auto jest po programie i ma większe wtryskiwacze (395cc vs 295cc seryjne), ale nawet na serii działo się to samo, więc winy źle skalibrowanych wtryskiwaczy bym tu nie brał pod uwagę, map sensor nowy, temperature w dolocie pokazuje ok, czujnik temp wody też pokazuje temperaturę okej, wskazania przeplywki dobre, auto trzyma zadane wartości doładowania, więc nieszczelności na rurach doładowania bym się nie spodziewał. Jedyne moje myśli to evap lub nieszczelność przed sonda(auto ma downpipe, który ciężko jest zrobić Żeby był szczelny na łączeniu między nim a turbina, ale nie dmucha stamtąd na wolnych obrotach ani nie śmierdzi pod maską). Chyba, ze sonda świruje, ale też pracuje w całym zakresie, na wolnych obrotach STFT -1.56% do 1.56%.
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

17 Cze 2023, 04:44

Przyczyna znaleziona, pękła pòłka na tłoku, na 4 cylindrze. Kompresja na zimnym 11 11 11.5 6
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

29 Lip 2023, 16:03

Silnik wyremontowany na kutych podzespołach, nowe tłoki korby, panewki, zawory wydechowe, obrobiona głowica, wszystkie pierdoły po drodze też wymienione i niestety problem dalej występuje. Czasem zdławi się przy odpalaniu, czasami jak odpali to się dławi. Silnik już dotarty, byłem na strojeniu, korekta LTFT +2.34%, także wtryskiwacze ok. Samochód tak odpala niezależnie ile postoi, co ciekawe nie kręci długo, ani sekundy nie zajmuje mu żeby załapał, ale dławi się. Dodatkowo robi tak na 6-7 odpaleń, także nie jest to notoryczna usterka. Jakieś pomysły? W logach nie widać nic złego, pompa paliwa ok.
Heli
Początkujący
 
Posty: 97
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak spać podczas wyprawy samochodowej?
    Wyjazdowe pomysły na nocleg to prawdziwa karuzela. Do dyspozycji mamy kempingi, agroturystykę, hotele i… własne samochody. Oto kilka sposobów, jak urządzić się z noclegiem i które rozwiązanie może być ...
    Moto Session 2016 / relacja
    Lubelskie Święto Motoryzacji to coroczne targi Moto Session. W tym roku również je odwiedziliśmy żeby pokazać Wam zdjęcia z tej motoryzacyjnej imprezy. Na targach można było pooglądać nowe modele samochodów ...