Nissan poinformował 10 listopada o dobrych wynikach firmy w Europie, na które złożyła się między innymi wysoka sprzedaż pojazdów od początku roku na wybranych dużych rynkach tego kontynentu. Nissan utrzymał dotychczasowy udział w rynku w okresie od początku roku - podobnie jak rok wcześniej, na koniec listopada 2012 roku wyniósł on 3,7%, na co wpływ miała także listopadowa sprzedaż 48 581 pojazdów.
W Wielkiej Brytanii i Rosji, gdzie obecność Nissana w branży jest silnie zaznaczona, sprzedaż od początku roku wzrosła odpowiednio o 15,7% i 5%. W Europie Środkowej i Wschodniej także odnotowano wzrosty w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, mimo trwającej stagnacji w gospodarce i ograniczaniu wydatków przez europejskich konsumentów.
Flagowe modele Nissana, takie jak Juke i sportowo-użytkowy X-Trail wciąż sprzedawały się znakomicie, a dokładnie o odpowiednio 5,2% i 5,6% lepiej niż przed rokiem. Na dobre wyniki złożył się także wzrost sprzedaży od początku roku w porównaniu z 2011 rokiem w przypadku Nissana Qashqai w Rosji i Wielkiej Brytanii. Z kolei sprzedaż vanów NV200 i NV400 zwiększyła się o 21,5% w porównaniu z analogicznym okresem liczonym od początku roku obrachunkowego 2011.
Guillaume Cartier, Wiceprezes ds. Sprzedaży w europejskim oddziale Nissana powiedział: "
Odnotowując stały wzrost sprzedaży crossoverów i pojazdów 4x4 zbudowaliśmy solidny przyczółek w Europie. Sukces takich modeli, jak Nissan Juke i Qashqai potwierdza słuszność naszych inwestycji w pojazdy wyróżniające się odważnym wzornictwem i innowacyjną technologią".
POLECAMY Nissan - wyniki finansowe za pierwszą połowę roku 2012"
Dzięki odpowiednio dobranym innowacjom, właściwym produktom i najnowocześniejszym technologiom mamy pewność, że nasza oferta pozwoli nam utrzymać wzrost i zaufanie rynku tak potrzebne w naszej branży w tych trudnych czasach. Realistycznie podchodzimy do czekających nas wyzwań, wierząc jednocześnie w zdolność firmy do przetrwania zawirowań w gospodarce".
źródło: Nissan