Wystawa Techno Classica - Audi świętuje dwa jubileusze

09 Kwi 2013, 10:05

Podczas tegorocznych targów samochodów zabytkowych Techno Classica w Essen, które odbędą się od 10 do 14 kwietnia, Audi Tradition będzie świętować dwie znaczące rocznice. W hali numer siedem, marka z czterema ringami zaprezentuje historię jednostek napędowych V8. Upłynęło już 80 lat, odkąd Horch na Wystawie Motoryzacyjnej w Berlinie pokazał samochód Horch 830 wyposażony w pierwszy silnik V8. Natomiast przed 25 laty na rynku pojawiło się Audi V8, kamień milowy w historii koncernu z Ingolstadt, potwierdzający wejście marki Audi do segmentu samochodów premium.

Wystawa Techno Classica - Audi świętuje dwa jubileusze

Dużo przestrzeni wystawowej poświęcono historii. Dział Historii Marki Audi AG zajmie aż 700 metrów kwadratowych hali nr 7. Natomiast w hali nr 7.1 członkowie Audi Club International (ACI) prezentować będą samochody które miały znaczący wpływ na rozwój marki z czterema ringami. W ten sposób fani Audi odwiedzający największe na świecie targi oldtimerów będą mieli okazję obejrzeć aż dwie interesujące ekspozycje.

Auto Union, prezentując w 1933 roku na Wystawie Motoryzacyjnej w Berlinie pierwszy model marki Horch z silnikiem V8, nawiązało do rozwiązań technicznych zastosowanych wcześniej w USA. Silnik V8, kojarzony dziś z zaawansowaną jednostką napędową o dużej mocy i o charakterystycznym brzmieniu, skonstruowano jednak z zupełnie innego powodu. Nowy silnik miał być po prostu mniejszy i bardziej ekonomiczny. Luksusowa, przedwojenna niemiecka marka Horch, od roku 1927 produkowała wyłącznie pojazdy z ośmiocylindrowymi silnikami rzędowymi.
Horch 830, nazywany też "małym Horchem", wyposażony w nową jednostkę V8 o pojemności trzech litrów, debiutujący w Berlinie, był pierwszym w ofercie marki mniejszym samochodem. Oznaczenie 830 to kombinacja liczby cylindrów i pojemności silnika.

POLECAMY Audi Tradition dla miłośników pojazdów historycznych

Na Techno Classica Audi Tradition wystawi bardzo rzadki model Horch 830 Sport-Cabriolet. Jego karoseria to dzieło firmy Gläser z Drezna. Egzemplarz z 1933 roku, wypożyczony z Muzeum Augusta Horcha w Zwickau, w owym czasie generował moc 70 KM. Drugi wystawowy rarytas, Horch 930 S Stromlinie z 1939 roku, jest postrzegany jako najbardziej zaawansowana technicznie konstrukcja wykorzystująca silnik V8, jaką stworzono przed II wojną światową. Światło dzienne ujrzały tylko dwa egzemplarze tego luksusowego, aerodynamicznego samochodu, który wyprzedzał swoje czasy. Wybuch wojny przeszkodził w podjęciu produkcji seryjnej.

Wystawa Techno Classica - Audi świętuje dwa jubileusze

Jedną z gwiazd na Paryskim Salonie Motoryzacyjnym w roku 1988, było Audi V8. Dzięki niemu, marka Audi potwierdziła swoje miejsce w klasie samochodów luksusowych. Ośmiocylindrowa limuzyna wzbudzała podziw dzięki dużej liczbie nowatorskich rozwiązań technicznych, takich jak stały napęd na cztery koła, silnik z lekkich stopów z czterema zaworami na cylinder, elektronicznie sterowana, automatyczna skrzynia biegów i bardzo skuteczne hamulce tarczowe.
Audi V8 było pierwszym modelem w którym zastosowano kombinację napędu quattro i przekładni automatycznej.

POLECAMY Bernd Rosemeyer - legenda sportów motorowych

Na tegorocznych targach pojazdów zabytkowych Techno Classica, Audi Tradition, dział Audi odpowiedzialny za pielęgnowanie tradycji, pokaże aż trzy unikalne eksponaty. Obok Audi V8 pierwszej generacji, stanie stworzone dwa lata później Audi V8 L, wyprodukowane jedynie w krótkiej serii, oraz Audi V8 w wersji Avant, skonstruowane na bazie Audi 200 Avant.

Wystawa Techno Classica - Audi świętuje dwa jubileusze

Naturalnie na stoisku Audi Tradition nie może zabraknąć samochodów sportowych. Hans-Joachim Stuck, prowadząc w roku 1990 Audi V8 quattro, wygrał niemiecką serię wyścigów Deutsche Tourenwagen Meisterschaft już w pierwszym sezonie startów. Goście wystawy zobaczą nie tylko tę "szoferską limuzynę" o mocy 462 KM, ale też inny legendarny model, Audi R8. Ich uwagę z pewnością przyciągnie "Krokodyl". Dlaczego "Krokodyl"? W finałowym wyścigu American Le Mans-Serie (ALMS), 31 grudnia 2000 roku w australijskiej Adelaidzie, niejeden fan sportu motorowego nie wierzył własnym oczom. W kraju "Krokodyla Dundee", kierowcy Audi Allan McNish i Rinaldo Capello na linię startu podjechali R8 pomalowanym we wzór skóry krokodyla. Allan McNish zdobył wówczas tytuł najlepszego kierowcy, a Audi – najlepszej marki.

źródło: Audi
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3330
Zdjęcia: 12052
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LFA Spyder
    Supersportowy LFA to jeden z najsłynniejszych samochodów Lexusa. Wielu miłośników motoryzacji z pewnością pamięta też koncept LF-A Roadster, który jednak ostatecznie nie trafił do seryjnej produkcji. ...
    Toyota Corolla sedan, hatchback i TS kombi
    Toyota postanowiła zrezygnować z nazwy Auris – obejmującej w ostatnich latach w Europie kompaktowego hatchbacka i kombi – i powrócić do oferowania Corolli w trzech odmianach nadwoziowych. Rewolucja dotknęła ...

  •  
    • Warto przeczytać