Zabawka/daily do 15-20 tysięcy

Re: Zabawka/daily do 15-20 tysięcy

29 Sty 2020, 00:37

marcineko napisał(a):szybki można zapytać co to za zabawka an daily?

Poszło pw.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 6656
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: Zabawka/daily do 15-20 tysięcy

29 Sty 2020, 04:08

Szybki, ile musiałbym wydać na colta, żeby zyskać +/- 250/300 km?
Wybór stoi głównie między coltem, s4 b5, a s3. Pieniądze na modyfikacje będą. Nie mówię, że odrazu chce kupić auto przyszłościowo jako taką zabawke/daily. Colt +/- 250 km objedzie ze startu s3 i s4 porobione na 300 km?
Doradźcie coś panowie, bo nie wiem co za fury patrzeć, bo nie chce się w bagno w.... :?
Mankovsky
Nowicjusz
 
Posty: 29

Re: Zabawka/daily do 15-20 tysięcy

29 Sty 2020, 09:29

O Panie S4 B5 to można powiedzieć że to rarytas,mało tego jest na sprzedaż i musiałbyś dorzucić jeszcze z dyche do obecnego budżetu.
S3 do 20k jest do znalezienia.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 37176
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Zabawka/daily do 15-20 tysięcy

29 Sty 2020, 09:36

Troche pływasz po temacie :D bo s4b5 to już opasły klamot który razem z modami może kosztować sporą kasę. Oczywiście na plus napęd i pojemność silnika na minus koszty, masa.
S3 jeszcze inna bajka a czt jeszcze inna.

Ogólnie czt jeździłem 300konnym koszty duże a jazda licha.
Dla mnie bezpieczne w czt jest 220km/300nm ewentualnie dołożyć hybryde turbo i jest 250/300nm. Tą pierwszą opcją i tak robisz wiatrak z większości aut takich 250km-300km. A jest to za śmieszną kasę. Na minus bardziej czujesz się jak w rajdowym aucie niż drogowym.

No i pamiętaj i mniej modów tym lepiej.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 6656
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: Zabawka/daily do 15-20 tysięcy

29 Sty 2020, 10:08

Co masz na myśli, że im mniej modów tym lepiej?
Czyli np objade takie s3, jakieś golfy w gti co mają +/- 300-350 km takim 250 konnym coltem?
A drugie pytanie jak z prowadzeniem takiego colta
Mankovsky
Nowicjusz
 
Posty: 29

Re: Zabawka/daily do 15-20 tysięcy

29 Sty 2020, 10:18

Mankovsky napisał(a):Co masz na myśli, że im mniej modów tym lepiej?


Im więcej modów tym więcej uwagi wymaga auto. Do tego ogarnięcia użytkownika, jak i głębszego portfela.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 130
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault na salonie Rétromobile Renault na salonie Rétromobile
    Renault na salonie Rétromobile, obowiązkowym wydarzeniu dla wielbicieli zabytkowych samochodów, odbywającym się w dniach 5-9 lutego 2020 roku na terenach wystawienniczych przy Porte de Versailles (hale 1, 2 ...
    Rozwój technologii TNGA - nowe silniki, przekładnie i napędy hybrydowe Rozwój technologii TNGA - nowe silniki, przekładnie i napędy hybrydowe
    Toyota wprowadzi na rynek nowe silniki, przekładnie i udoskonalone napędy hybrydowe, opracowane w technologii Toyota New Global Architecture, które zapewnią większą moc, wyraźnie lepsze osiągi i dynamikę jednostek ...

  • Re: Zabawka/daily do 15-20 tysięcy

    29 Sty 2020, 11:18

    Mankovsky napisał(a):Czyli np objade takie s3, jakieś golfy w gti co mają +/- 300-350 km takim 250 konnym coltem?

    Na start: nie operuj mocą szczególnie pochodzącą od tunerów. Na to czy auto jedzie składa się wiele czynników a moc niestety nie jest na pierwszym miejscu.

    Mankovsky napisał(a):Co masz na myśli, że im mniej modów tym lepiej?

    Jest tak fcg napisał + ogarnięty stroiciel i jeżeli nawet takiego znajdziesz to musi mu się chcieć. Tylko nie pisz że widziałeś zdjęcia, opisy zadowolonych ludzi na fb/forum xx bo i tak masz 90% szans na wtopę o której nie będziesz wiedział. Zapytasz się czemu masz nie wiedzieć? Bo dostaniesz wykres i dupohamownia wykaże że jest git. Staniesz na kresce z kimś innym z takim samym autem i git się skończy a jeszcze może się okazać że
    Tamten będzie miał mniej mocy i będzie miał super charakterystykę.

    Najlepiej kupić bazę mocno Ci odpowiadającą i zrobić podstawy turbiaka czyli wydech z dp, Ic, dolot z detalami + dobry!!!stroiciel.

    Czt jedzie troche jak gokart taka mini zabawka. Do miasta ok.na trasie męczy bo głośno. Bez tylnej kanapy waży podobno 995 kg :mrgreen:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6656
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Zabawka/daily do 15-20 tysięcy

    29 Sty 2020, 12:21

    Warto też wspomnieć że nie wszystko zależy od osiągów ale liczą się tez umiejętności kierowcy :wink:
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 37176
    Zdjęcia: 5
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Seat Cordoba
    Silnik: 1.6 75km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Zabawka/daily do 15-20 tysięcy

    29 Sty 2020, 12:34

    Mankovsky napisał(a):Czyli np objade takie s3, jakieś golfy w gti co mają +/- 300-350 km takim 250 konnym coltem?

    Nie ma szans - Colt ośka + waga piórkowa, przód słabo dociążony
    a S4 B5 ma stały napęd + 2 turbiny

    Obawiam się że mój golf V GTI w wersji z dsg zrobiony na 250 koni objechałby Colta 200 konnego, bo inna masa + błyskawiczna skrzynia automat.

    Ja nie wierze w takie rzeczy że leciutka ośka ze sporą mocą ma szanse na normalną jazdę.
    Bartolekk
    Początkujący
     
    Posty: 170
    Prawo jazdy: 15 10 2009
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Zabawka/daily do 15-20 tysięcy

    29 Sty 2020, 12:54

    Bartolekk napisał(a):Nie ma szans - Colt ośka + waga piórkowa, przód słabo dociążony
    a S4 B5 ma stały napęd + 2 turbiny

    Coś jeszcze asz mądrego do napisania?
    Bartolekk napisał(a):Obawiam się że mój golf V GTI w wersji z dsg zrobiony na 250 koni objechałby Colta 200 konnego, bo inna masa + błyskawiczna skrzynia automat.

    Mankovsky tu masz obraz znaffcuf z zakresu tunów i jazdy. I już stary 1,8t jest porównany do tsi i to ze wzmianką o dsg a budżet ledwo na s3. Dlatego szkoda mi strzępić jęzora.
    Jak coś to czt ustawiałem z wieloma autami + zawody ćwiartkowe + track deje w których sam startowałem więc dlatego ja Ci mówie zastanów się i najlepiej przejedź każdym z aut a znafffca mówi bierz na 100% to i to w końcu Ty płacisz.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6656
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Zabawka/daily do 15-20 tysięcy

    29 Sty 2020, 13:09

    A Ty co byś wziął szybki(inni też się mogą wypowiedzieć) w budżecie powiedzmy 15 tysięcy i 20 tysięcy złotych?

    Jak z trakcja w tym colcie?, przy 200+/- km nie da się nim ruszyć?

    Dlatego właśnie to mi się podoba w quattro, że jak zrobię 400 km to i tak będzie trakcja (jeśli się mylę poprawcie mnie), a gdy jechałem golfem co prawda na chińskich oponach to przy 200 km miał ciężko ruszyć..

    Koszta 2.7bit będą dużo większe niż 1.8t, chodzi mi o eksploatacyjne, serwis i opłaty

    A i szybki właśnie.. Jak wyglądają sprawy eksploatacyjne w colcie?
    Mankovsky
    Nowicjusz
     
    Posty: 29

    Re: Zabawka/daily do 15-20 tysięcy

    29 Sty 2020, 13:47

    Mankovsky napisał(a):A Ty co byś wziął szybki(inni też się mogą wypowiedzieć) w budżecie powiedzmy 15 tysięcy i 20 tysięcy złotych?

    Nie wiem co bym wziął bo s3 masz na styk więc zrobienie serii +mody może sporo wyjść kasy. Napisz do fcg bo kiedyś wklejał koszty zrobienia 1,8t na 300km.to zobaczysz że tego jest sporo.

    Natomiast czt daje Ci luz w zakupie bazy bo z modami i serwisem spokojnie zmieścisz się w 20k.

    Do tego nie wiem czy chcesz bardziej cywilizowanie jeździć czy mniej cywilizowanie, czy bardziej autostradami czy wokół komina...??? Sporo jest znaków zapytania.

    Technologicznie silnik colta jest fajniejszy od 1,8t i bardzo oszczędny natomiast 1,8t posiada pojemność której nie oszukasz. Problem tkwi że jest to przestarzała konstrukcja i w odróżnieniu od tsi nie generuje niuta.

    Mankovsky napisał(a):Jak z trakcja w tym colcie?, przy 200+/- km nie da się nim ruszyć?

    I znowu posługujesz się mocą :D Trakcje zgubisz przez niuta i jego dostępność. Zakładając że zrobisz fajnej charakterystyki 300nm w czt to przy ruszaniu z głową na dobrym kapciu fwd napęd to ogarnie. Zresztą 300nm dla czt jest górną granicą śrub w korbach i sensu modzenia.

    Mankovsky napisał(a):Dlatego właśnie to mi się podoba w quattro, że jak zrobię 400 km to i tak będzie trakcja

    Po pierwsze s3 1,8t nie ma żadnego quatro. Po drugie znowu operujesz kuniami a więc jak będziesz miał 400km z 1,8t to ruszysz normalnie chociaż jazda będzie upierdliwa i niekoniecznie szybko zgodnie z kuniami jak te same 400km zapodałbyś z silnika typu 4g63t mivec to z napedów s3 zostałby wiór... a jak te 400km miałoby ruszyć z silnikiem typu 2,7bit albo 2jzt to pewnie s3 zostało by rozerwane na pół :D (tak w przybliżeniu :D ) .

    Przy Twoim budżecie nie sil się na wielkie dokonania względem napędu bo masz zbyt mało kasy i nic nie wykombinujesz.

    Mankovsky napisał(a):Koszta 2.7bit będą dużo większe niż 1.8t, chodzi mi o eksploatacyjne, serwis i opłaty


    Tak będą większe i to sporo. A z modami różowo nie będzie. Miałem kiedyś wyliczone zrobienie konkretnie s4b5 to wtedy finalnie zwykła s4 równała się z rs4 b5 kwotowo. No teraz rsy b5 poszły w górę więc nie byłoby źle :D

    Mankovsky napisał(a):A i szybki właśnie.. Jak wyglądają sprawy eksploatacyjne w colcie?

    Drożej jak w polo 1,4 16V a na to co oferuje jest normalnie. Jedne graty drogo drugie okejowo ;-)

    Jak coś to Ci nie odpowiem jednoznacznie czt czy s3.
    Może wolałbym czt żeby zebrać kasę na s3 ale 8p. To już jest inna bajka.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6656
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Zabawka/daily do 15-20 tysięcy

    29 Sty 2020, 14:20

    Mankovsky, odpuść Colta taka moja rada.
    Szkoda czasu, zabawy i pieniędzy a słuchanie ludzi zakochanych w miejskim gokarcie, który jeśli chodzi o dobre starty jest po prostu głupią opcją jest co najmniej średnie.
    Ja mam u siebie opony 17tki, auto waży z 300 kg więcej niż Colt, program fabryczny a nie nawalony momentem od szalonego tunera i przy obecnej pogodzie 1 biegu nie mam, dwójka różnie czasem jest a czasem też mieli.
    To w nakoksowanym Colcie, nie trudno się domyśleć jak będzie.
    Jak chcesz sięgać konkretnie powyżej 200 koni to tylko 4x4 obojętnie jakie, każde lepsze niż ośka.
    Bartolekk
    Początkujący
     
    Posty: 170
    Prawo jazdy: 15 10 2009
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Zabawka/daily do 15-20 tysięcy

    29 Sty 2020, 14:27

    Bartolekk napisał(a):Ja mam u siebie opony 17tki, auto waży z 300 kg więcej niż Colt, program fabryczny a nie nawalony momentem od szalonego tunera i przy obecnej pogodzie 1 biegu nie mam, dwójka różnie czasem jest a czasem też mieli.
    To w nakoksowanym Colcie, nie trudno się domyśleć jak będzie.


    Kiedys napisałeś, że 10 letnie opony są jeszcze ok więc jeśli u siebie masz takie to nic dziwnego xd
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5005
    Przebieg/rok: >50tys. km

    Re: Zabawka/daily do 15-20 tysięcy

    29 Sty 2020, 14:28

    U siebie mam 5 letnie Continentale 225/45 R17
    Bartolekk
    Początkujący
     
    Posty: 170
    Prawo jazdy: 15 10 2009
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006