Zagodkowe stuki w silniku

02 Wrz 2019, 20:00

Pacjent Grand Vitara I 2.0 TD 87KM
Kupiłem ze stukami w silniku i wyciekiem oleju. Wyciek oleju był spowodowany nie dokręconym filtrem oleju co miało tłumaczyć stuk, mówię coś się zatarło, stukot cykliczny, identyko jak na tym filmie ( może i nawet u mnie trochę głośniej) który znalazłem w YT

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Stawiałem na coś z zaworem więc dekiel zaworowy do zrzutu, nie zauważyłem nic niepokojącego, wałek nie wytarty szklanki też ładne, sprężyny zaworowe nie luźne. Podpowiadali mi że panewki ale nigdy się nie spotkałem aby panewka stukała tak cyklicznie no ale ok mówię i tak muszę to sprawdzić bo myślałem też o luzie na swożniu tłoka. Miska na ziemi i sprawdziłem wszystkie panewki, wszystkie spoko ale na 1 korbowodzie nie było już ciekawie

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Na szczęscie czop wału jak lusterko, nie było żadnych zarysowań, również zmierzony i trzyma wymiar więc zamontowałem nowe panewki, przy okazji ruszałem korbowodami góra dół i nie wyczułem nawet najmniejszego luzu. Ucieszony że problemem była panewka i udało się ogarnąć bez wyciągania silnika poskładałem wszystko do kupi odpalam i co? i kiszka :bored: stukot jak był tak jest tylko pytanie skąd dobiega? Macie jakieś pomysły?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12334
Zdjęcia: 79
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

03 Wrz 2019, 10:34

Jeżeli stukanie dobiega głównie z silnika i sprawdziłeś cały osprzęt, alternator, rolki, napinacz, rozrząd to ostatecznie w sumie może stukać jeszcze sworzeń w tłoku. jednak takie przypadki to rzadkość.

Rozumiem, że jak wciskasz sprzęgło to nic się nie zmienia i dalej stuka.

Próbowałeś przysłuchać się stetoskopem gdzie jest najgłośniej?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5216
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

03 Wrz 2019, 11:54

po złożeniu odpalany bez osprzętu więc to nic z tych rzeczy a zresztą to słychać typowe młotkobicie ze środka silnika. Stetoskopu niestety nie posiadam ale może uda się gdzieś zakombinować, jeszcze muszę zapytać znajomego mechaniora czy nie ma kamerki, może bym wpuścił przez otwór do świec żarowych zobaczyć co widać na tłokach.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12334
Zdjęcia: 79
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

03 Wrz 2019, 12:53

W benzyniakach bywa, że ludzie użyją niewłaściwej i przez to za długiej świecy zapłonowej, w którą wali tłok. Nie znam się na dieslach, ale może tu jest nieodpowiednia świeca żarowa?
aGradory
 

29 Wrz 2019, 13:54

No i jest winowajca

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Na szczęście na cylindrze nic nie czuć. Muszę jeszcze zmierzyć czy nie ma jajka. Ciekawy ten przypadek, panewa wytarta na 1 cyl a tłok na 4, poza tym zero uszkodzeń.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12334
Zdjęcia: 79
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Klimatyzacja z systemem Nanoe – czym jest i dlaczego warto ją mieć?
    Kiedyś była luksusem zarezerwowanym dla droższych aut, teraz znajdziemy ją nawet w budżetowych modelach i to nierzadko w standardzie. Klimatyzacja to dziś jeden z podstawowych elementów wyposażenia. Wydawałoby się, ...
    LED-owa rewolucja
    Jeszcze niedawno za szczyt nowoczesności uchodziły reflektory biksenonowe, jednak ich kariera już dobiega końca – dziś nowe modele aut coraz częściej wyposażane są w reflektory LED. Mało kto wie, że pierwszym samochodem ...

  •