Zakup Audi A4 B6 1.8T

16 Maj 2020, 11:37

Witajcie, Początkowo zastanawiałem się nad zakupem Accorda 7, ale po paru postach osób z tego forum i też po przejrzeniu informacji w sieci zwątpiłem i zacząłem myśleć nad drugim typem, bo początkowo zastanawialem się własnie pomiędzy A4 a Accordem.
Moje pytanie brzmi ile trzeba dać za w miare dobrze utrzymany egzemplarz B6 z silnikiem 1.8T? Czy do 15 tyś się coś znajdzie?
Chciałbym sedana, przebieg 200tyś+ km mi nie przeszkadza, o ile będzie dobrze utrzymany.
Mastiv
Nowicjusz
 
Posty: 11

16 Maj 2020, 13:00

Spokojnie kupisz za tą kasę
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16218
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Maj 2020, 13:23

To teraz jestem zaskoczony :shock:
Audi kupię, a Hondy w tej cenie nie da rady :unsure: a myślałem, że Audi to półka wyżej.
Dzięki Kao za opinie, ale poczekam jeszcze na wypowiedzi innych :ok:
Mastiv
Nowicjusz
 
Posty: 11

16 Maj 2020, 14:12

A ja bym szukał tego co jest w lepszym stanie bo a4b6 nic Ci nie da wyraźnie lepszego chyba że potrzebujesz turbo. Będzie lepiej z korozj ale z mechaniką już niekoniecznie. Sporo widziałem accordw z sk i bywały troche zardzewiałe ale też sporo z nich było ok.

Tak jak powiedziałem szukałbym stanu auta.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10388
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Maj 2020, 15:27

A co powiecie jeżeli chodzi o charakterystykę jazdy/zawieszenie w tych autkach? Zakładam, że Accord jak to japończyk pewnie ma sztywniejsze zawieszenie i lepiej się klei do drogi?
Czy potrzebuje turbo? Fajnie by było, ale myślę że oba te autka, czy to A4 1.8T, czy Accord 2.0 jako tako się zbierają, a dla mnie to i tak będzie spora przesiadka, bo do tej pory jeżdżę Carismą 1.6 90km.
Co masz na myśli mówiąc, że z mechaniką w A4 to już nie koniecznie, coś konkretnego?
Mastiv
Nowicjusz
 
Posty: 11

16 Maj 2020, 15:32

Inna charakterystyka totalnie, lepiej będzie się jeździło 1.8T chodź na sprint pewnie pojadą podobnie. Jeżeli nie jeździsz dynamicznie to nie poczujesz wielkiej różnicy, Accord lepiej sir poprowadzi
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16218
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Maj 2020, 16:06

Mastiv, najpierw jedź oglądaj te auta z 1,8T bo dzisiaj takie czasy że tfsi w lepszym stanie dostaniesz niż nawet za konkretna kasę 1,8T
Pytanie czy szukasz normalnej podstawowej wersji czy tej mocnej 190, bo o tej nie masz co marzyć w tej kasie.
Honda prawdopodobnie prędzej będzie w jakimś logicznym stanie i będzie wg mnie tańsza w utrzymaniu np. brak turbo

Mastiv napisał(a):Audi kupię, a Hondy w tej cenie nie da rady
Patrz na odpowiedniki, A4 B7 ani B8 też nie kupisz, jak dla mnie konkurencją dla starego A4 B6 jest Accord VI
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

16 Maj 2020, 16:29

Lekka dokładka i można już kupić B7 1.8T ...patrz np. dział Sprzedam :mrgreen:

Honda niestety trzyma bdb cenę, jest ich dużo mniej na rynku ...audi jest sporo ...i jest tez bardziej popularne niż Honda
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

16 Maj 2020, 17:07

Jeżeli chodzi o wersję silnika, to szukam tej podstawowej 163km.
Jeżdżę dosyć dynamicznie, ale też bez przesady.
Myślałem też o B7 i szczerze mowiąc to bardziej mi sie podoba, ale o dokładkę będzie ciężko...
A jeżeli chodzi o sam zakup, to odradzacie handlarzy? Skupiać się tylko na osobach prywatnych? Czy nie ma reguły?
Mastiv
Nowicjusz
 
Posty: 11

17 Maj 2020, 10:02

Mastiv napisał(a):Czy nie ma reguły?

Nie ma reguły.
Kup najlepszy stan i zawsze bądź gotowy na koszty.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10388
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Maj 2020, 11:03

Rozumiem :ok:
Jeszcze chciałbym nawiązać do jednej kwestii, która była poruszona, a mianowicie koszty utrzymania.
Z tego co wiem, to Audi ma dwumasę, a Honda normalne sprzęgło.
Do tego właśnie to Turbo...wiec w sumie wychodzi, że Honda będzie tańsza w utrzymaniu.
Rozszerzycie trochę temat?

Ps. Zapomniałem dodać, że będę zagazowywał/szukał z gazem, a to raczej dosyć istotne :idea:
Mastiv
Nowicjusz
 
Posty: 11

17 Maj 2020, 11:06

w benzyniakach koła dwumasowe wymienić to rzadkość...oczywiście są wymienialne, ale są bardzo trwałe...chyba że ktoś na własne życzenie dojechał takie sprzęgło , praktycznie rzecz biorąc koła dwumasowe ładowane sa już praktycznie do wszystkiego co jest odrobinę bardziej komfortowe, więc trzeba zakładać że kiedyś może być to do wymiany.

Dwumas to nie jest wymysł z piekła rodem, tylko ludzie to wymyślili, jest to rzecz wymienialna, więc cytuję mojego ś.p. imiennika jak "nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi "
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

17 Maj 2020, 20:07

W końcu wyjdzie na to, że wezmę co się trafi, bo coś nie mogę się zdecydować :?
Mastiv
Nowicjusz
 
Posty: 11

18 Maj 2020, 19:49

Jeszcze mam jedno pytanie. Czy ktoś z was orientuej się jak z przerabianiem Audio w tych samochodach? Chciałbym zrobić sobie całe audio od podstaw sam, tzn radio + zestaw odseparowany + wzmacniacz. Dużo będzie dłubania?
Mastiv
Nowicjusz
 
Posty: 11

18 Maj 2020, 19:57

W zasadzie tylko kable zostają, reszta do wymiany
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16218
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4