Zakup inteligentnej ładowarki

30 Wrz 2016, 14:10

Cześć
Jako że zaczyna mnie wkurzać fakt że mój prostownik to najprostsze urządzenie tego typu jakie może być i gdy zachodzi potrzeba to nie ma przydatnych funkcji, postanowiłem rozglądnąć się za modnymi ostatnio ładowarkami. Od razu z grubej rury - CTEK MXS 5.0. Najczęściej polecany model w internecie, zresztą chyba słusznie bo bardziej wypaśnej ładowarki nie znalazłem (oprócz dużo droższych). Natomiast nie jestem jej pewny bo ma tylko 5A a oprócz zwykłych 45 i 65Ah mam też aku w ciągniku 140Ah i też bym chciał nią ładować. Producent podaje jednak zakres pojemności do 110Ah. Ktoś wie co się stanie gdy go podłączę? Będzie ładował normalnie czy tylko konserwował (konserwacja jest do 160Ah). Jaki jest minimalne napięcie na aku przy którym ładowarka zacznie ładować? czasami już poniżej 10.5V nie chcą ładować a mi zależy żeby działał z mocno rozładowanymi akumulatorami.

Drugi produkt to prostownik Yato YT-8301. Według strony http://yato.com/program-profesjonalnych-prostownikow-yato/ ma 9-etapowe ładowanie z funkcją odsiarczania (więc jest podobny do CTEKa) i prąd 8A. Ten już obsłuży aku w ciągniku ale nie wiem od jakiego napięcia wstanie? I jest jakieś zamieszanie na stronie Yato. Na stronie produktu nie wspominają o tym 9-etapowym ładowaniu a w instrukcji podają że trzeba samemu wybrać prąd (2/4/8A). I nie wiem, czy ma w końcu tą pełną automatykę czy nie?

Trzeci produkt to polski Detronik 12V/10A do kupienia na allegro. Według opisu także ma wszystko wraz z odsiarczaniem, różne zabezpieczenia itd ale oprócz tego nie wiem o nim nic, producent nawet nie ma własnej strony więc pewnie odpuszczę, chyba że ktoś poleci.
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Paź 2016, 17:20

Jeżeli chodzi o CTEK-a to musiałbyś mieć model MXS7.0
Tutaj test ładowarek. Zobacz, sam osądzisz co warto kupić. Dopowiem tylko, że CTEk-a mam już kilka lat, doładuwuję nim aku w terenówce w zimie jak auto stoi i raz w roku aku z osobówki. działa do dziś i ja jestem zadowolony. Dlatego ze swojej strony zgadzam się z tym testem. Tyle tylko, że jak pisałem wyżej musisz mieć 7.0.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Paź 2016, 17:29

Ja wiem że lepszy by był model 7.0 tylko że kosztuje minimum 450 zł a na moje potrzeby to duuużo za dużo :)
250 zł mogę dać bo to zakup na lata ale nie więcej. nawet Bosch C7 jest ciut za drogi
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Paź 2016, 18:36

stark napisał(a):Ja wiem że lepszy by był model 7.0 tylko że kosztuje minimum 450 zł a na moje potrzeby to duuużo za dużo :)
Błędne koło. Twoje potrzeby nie zależą od kasy a pojemności akumulatorów w Twoim ogródku. Masz tam wielkie aku w traktorze i to jeszcze czasami głęboko rozładowany więc dyskusyjne jest czy nawet model 7,0 sobie poradzi.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4730
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

01 Paź 2016, 19:21

W tym momencie ładuję go jakimś starym "ruskim" prostownikiem który jest wielki i ciężki oraz słychać jak buczy :) Podaje jakieś 6A i w ten sposób ładuje się ponad dobę. Możesz wierzyć albo nie ale akumulator ma z 8 lat (to jakaś Centra) i po podładowaniu nie było problemu z odpaleniem w zimie czy po zimie. Mierzyłem mu napięcie dwa dni temu i po tygodniu postoju miał 12.5V więc jego kondycję oceniam na nadal dobrą. Ładuję go z 4 razy do roku więc jeśli mam zapłacić za to 450 zł to wolę go ładować tym starym. Ale skoro kupuję to myślałem że coś dobiorę żeby pasowało
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

02 Paź 2016, 11:08

Więc masz dwa wyjścia - zostać przy tym co masz albo kupić jakiś tańszy innej firmy np. ten Yato.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000