Zakup Limuzyny z silnikiem 6.0 lub 4.2 pojemności

Zakup Limuzyny z silnikiem 6.0 lub 4.2 pojemności

14 Paź 2014, 09:23

Witam,
Zastanawiam się nad zakupem limuzyny z mocnym silnikiem, 6.0 pojemności oczywiście w benzynie. O spalanie oczywiście się nie pytam bo nie wypada w przypadku takich silników!

Chciałbym zapytać się Was, doświadczonych jak oceniacie takie samochody,
jak wygląda rynek takich samochodów, czy są one chętnie kupowane?

Na co zwrócić uwagę kupując takie auto?

Samochody, które mnie interesują :

Audi a8 d3 6.0 lub 4.2
BMW 7 e65/66 6.0
VW Phaeton 6.0

Na początek chciałbym poznać opinie czy warto kupować takie samochody?
Czy np. po 2 latach użytkowania będę miał duży problem takie auto odsprzedać?

Później podam już konkretne auta do oceny.
Piotr1812
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 14 Paź 2014, 09:09
Prawo jazdy od: 10 08 2009
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Nie mam

Re: Zakup Limuzyny z silnikiem 6.0 lub 4.2 pojemności

14 Paź 2014, 11:10

W sumie ciężka sprawa. Nie napisałeś zbyt wiele, tylko które wybrać. Napisz coś więcej, jakieś roczne przebiegi, budżet, preferencje to będziemy mogli coś podpowiedzieć :wink: Temat zapowiada się na ciekawy :naughty:
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 10738
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Zakup Limuzyny z silnikiem 6.0 lub 4.2 pojemności

14 Paź 2014, 13:02

Witam Ponownie
Dziękuje za odpowiedź.

Założenia mam takie, musi to być limuzyna, najlepiej oczywiście w wersji LONG
Silnik w podanych pojemnościach, nie niżej niż 4.2 najlepiej 6.0

Budżet nie ustalony, zobaczymy ile trzeba dać.

Rocznikowo to nie więcej jak 8, 9 lat.

Roczny przebieg znikomy do 2 tys. kilometrów tym samochodem, taki typowo niedzielny samochód.
czasami dłuższa podróż na trasie w sprawach biznesowych, stąd potrzebuję wystawnego samochodu.


Główne pytania:

jak wygląda rynek takich limuzyn z tymi ogromnymi silnikami?
Czy okazje cenowe są tylko dlatego że nikt takich pojemności nie kupuje czy są to trupy.

Pytanie główne czy kupuje ktoś takie auta 6.0 ??
Piotr1812
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 14 Paź 2014, 09:09
Prawo jazdy od: 10 08 2009
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Nie mam

Re: Zakup Limuzyny z silnikiem 6.0 lub 4.2 pojemności

14 Paź 2014, 13:13

Ja mając wybór brałbym jakąś Acure, Lexa, Jaga a nie VW.. :yes: Link przykładowy bo przeorany był.. :?
[link wygasł]
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18318
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

Re: Zakup Limuzyny z silnikiem 6.0 lub 4.2 pojemności

14 Paź 2014, 13:27

Zdecydowanie polecam VW Phaetona. Auto bardzo niedoceniane z powodu mało prestiżowego znaczka na masce, a bije na głowę niemal wszystkich konkurentów. Warto pamiętać, że dzieli on z Bentleyem płytę podłogową i silniki W12. Sześciolitrowy motor jest bardzo drogi w utrzymaniu, i nie chodzi tu o spalanie, tylko o bardzo drogie części i konieczny specjalistyczny serwis. Naprawdę mało kto w Polsce ogarnia vagowskie W12, że już nie wspomnę o ASO. Oczywiście trzymaj się z daleka od samochodów z ceną poniżej średniej rynkowej, a najlepiej sam znajdź egzemplarz w DE. Tam będzie drożej, ale i pneumatyka będzie mniej zmęczona. A zajechane zawieszenie pneumatyczne, choć w Phaetonie jest dość trwałe, potrafi każdego puścić z torbami.

Zaufaj mi, BMW 7 ten silnik jest beznadziejny, bardzo awaryjny i trudny w naprawie. Tylko nie powiem ci teraz dokładnie o co chodziło, chyba o kilka "drobiazgów" jak dwie pompy wody, dwie przepustnice, wtrysk bezpośredni. Musiałbym poszukać na forum 7er.

Audi to konstrukcja podobna do Pheatona, z tą różnicą, że o bardziej sportowym usposobieniu, podczas gdy VW to typowy kanapowiec do pokonywania kilometrów.
Przejrzyj te tematy:
samochody-luksusowe-segment-f-vf433.htm

@Koniu, Acura ? Proszę Cię, Legend/RL to nawet nie jest ta sama klasa co Phaeton. Auto dobre, ale do wymienionych propozycji nie ma startu. Jag XJR jest jeszcze droższy w utrzymaniu, choć faktycznie go lubię. Lexus taki nudnawy, ale może autorowi podejdzie :wink:
Geniodekt
Moderator - Katalog samochodów
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Rejestracja: 16 Sty 2013, 10:12
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

Re: Zakup Limuzyny z silnikiem 6.0 lub 4.2 pojemności

14 Paź 2014, 13:59

Przebieg znikomy, więc można zaszaleć :naughty:
Z Twoich propozycji zastaniwił bym się nad 7 lub a8- Phaeton to nadal VW (genio, bez spiny, kiedyś już o tym dyskutowaliśmy :wink: ) i niczym z zewnatrz , zarówno designem nadwozia ani wnętrza nie powala. BMW mimo kontrowersyjnego designu wygląda i jeździ wg mnie lepiej, jednak podobnie jak Audi nie będzie typową kanapą jak VW. Z tego co pamiętam W12 od VAG lubił brać olej alemw tym przypadku to najmniejszy problem. W przypadku tych aut zakręciłbym się obok V8, które też są elastyczne, ładnie brzmią jednak łatwiej je serwisować
Jednak klasą samą w sobie jest LS430 :ok: Mało awaryjny, mimo prostej stylistyki wyróżnia się na drodze, ma świetną skrzynię biegów
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 10738
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [D] Accord VI 2,0 / 406 2,0 / 75 2,0 / Passat B5 1,8T [D] Accord VI 2,0 / 406 2,0 / 75 2,0 / Passat B5 1,8T
    Podstawowe kryteria zestawienia: - sedan segmentu D - silnik benzynowy do 2l - manualna skrzynia biegów - modele z ok. 2000r. Wytypowane modele do zestawienia: - Honda Accord VI 2,0 - 147KM - Peugeot 406 2,0 - 136KM ...
    Zmęczenie, sen - przyczyny wypadków drogowych Zmęczenie, sen - przyczyny wypadków drogowych
    Zmęczenie to prawdopodobnie najbardziej bagatelizowany czynnik wśród przyczyn wypadków drogowych, ponieważ jego rzeczywisty udział jest trudny do zmierzenia. Szacuje się, że zmęczenie ma wpływ na nawet 30% wypadków ...

  • Re: Zakup Limuzyny z silnikiem 6.0 lub 4.2 pojemności

    14 Paź 2014, 16:56

    Po co komu VW, który udaje luksusowego, a naprawy są na poziomie auta z prestiżem.
    Kupując takie auto szukałbym auta luksusowego i prestiżowego, a nie tą padlinę, której nikt nie potrafi naprawić.
    Kup Lexusa LS600 to zapomnisz o jakimś tam VW
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14216
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Zakup Limuzyny z silnikiem 6.0 lub 4.2 pojemności

    14 Paź 2014, 17:02

    Phaeton to padlina ? Jakieś konkretne przykłady ? :sly:
    Geniodekt
    Moderator - Katalog samochodów
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1022
    Zdjęcia: 299
    Rejestracja: 16 Sty 2013, 10:12
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: Impreza/Volvo S80
    Silnik: 2.0 160/2.9 202
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Zakup Limuzyny z silnikiem 6.0 lub 4.2 pojemności

    14 Paź 2014, 17:02

    dzida napisał(a):Po co komu VW, który udaje luksusowego, a naprawy są na poziomie auta z prestiżem.
    Kupując takie auto szukałbym auta luksusowego i prestiżowego, a nie tą padlinę, której nikt nie potrafi naprawić
    dokładnie to miałem na myśli :mrgreen: :ok:
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10738
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Zakup Limuzyny z silnikiem 6.0 lub 4.2 pojemności

    14 Paź 2014, 17:14

    OK, nie jest prestiżowy, ale dlaczego twierdzicie, że to padlina ? Macie jakieś podstawy ?
    Geniodekt
    Moderator - Katalog samochodów
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1022
    Zdjęcia: 299
    Rejestracja: 16 Sty 2013, 10:12
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: Impreza/Volvo S80
    Silnik: 2.0 160/2.9 202
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Zakup Limuzyny z silnikiem 6.0 lub 4.2 pojemności

    14 Paź 2014, 17:15

    bo ten W12 nie jest taki bezawaryjny, a jak się zepsuje to ręki tam nie włożysz ;)
    To tak jak kretyńskie zestawianie Superba z E klasą, bo mają tyle samo miejsca z tyłu... tylko, że skoda faktycznie taniej w naprawach wypada, a VW nie
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14216
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Zakup Limuzyny z silnikiem 6.0 lub 4.2 pojemności

    14 Paź 2014, 17:23

    mike1735 napisał(a):Jednak klasą samą w sobie jest LS430 :ok: Mało awaryjny, mimo prostej stylistyki wyróżnia się na drodze, ma świetną skrzynię biegów


    LS430 ma swoje wady i zalety.
    Zacznę od zalet... :D (ogólnie) jak na lemuzynę w miarę przyzwoite serwisowanie, nie jest to typowy burakowóz dla nowobogackiego który chce coś pokazać a zazwyczaj wicher w kieszeni a auto na 100lat w leasingu..., jest trwałe, mało pali (jak na jadące 1,8t)...

    Wady...

    Dziadkowy wygląd zewnętrzny, słabe hamulce, powyżej 180-200km/h potrafią się mocno zagrzać, części typu lampy, lusterka w 80% od angoli..., po 200tyś.km. może polecieć któryś z miechów pneumatyki...chociaż i tak ta pneumatyka przy tej gbelsowskiej jest mega trwała.

    Ogólnie fajne auto ale jak miałbym kupować coś fajnego za około 50k to dołożyłbym i poszukał gs430 MK3 ponieważ ma ten sam napęd co LS a masy mniej no jeden z nie licznych nowszych GSów który przyjmuje LPG i dosyć mało go pali.

    Podsumowując ...
    Jak miałbym kupić wieśniakowóz za worek kaski i na serwis wydać drugi worek kaski to wolałbym Lexa i mieć jeden worek kaski w kieszeni. :mrgreen:
    Geniodekt napisał(a):OK, nie jest prestiżowy, ale dlaczego twierdzicie, że to padlina ? Macie jakieś podstawy ?

    Ok nie przesadzajcie że fajton to taki padalec... nie ma prestiżu to fuckt ... sądzę że tu bardziej chodzi o to że kupując takiego pontonka ludzie są zaskoczeni serwisem innym niż w Golfie a do tego dojdzie jeszcze mega wynalazek jakim jest w12 którego nawet mechanicy serwisu ASO po fajrancie nie chcą naprawiać. :unsure:

    P.S.

    W12 wszystkie czujniki x4 reszta x2, wyjęcie silnika do wszystkiego nawet alternatorka... efekt jak źle trafisz to po kilku latach wyjdzie drożej niż LS 600h :ok: ... no i osobiście jestem odporny na duże spalanie ale 20-30l pb jest lekkim przegięciem...
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4594
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Zakup Limuzyny z silnikiem 6.0 lub 4.2 pojemności

    14 Paź 2014, 20:16

    Dziękuje za zainteresowanie tematem!

    Koledzy dlaczego jak rozmawiam ze znajomymi na temat zakupu auta 6.0
    patrzą na mnie jak bym z kosmosu spadł ?

    Oto pierwsze propozycje:

    Audi a8 :

    [link wygasł]

    [link wygasł]

    Różnica ponad 10 000zł na egzemplarzu.
    Dopatrzyliście się co
    Piotr1812
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 14 Paź 2014, 09:09
    Prawo jazdy od: 10 08 2009
    Przebieg/rok: 3tys. km
    Auto: Nie mam

    Re: Zakup Limuzyny z silnikiem 6.0 lub 4.2 pojemności

    14 Paź 2014, 20:16

    Dziękuje za zainteresowanie tematem!

    Koledzy dlaczego jak rozmawiam ze znajomymi na temat zakupu auta 6.0
    patrzą na mnie jak bym z kosmosu spadł ?

    Oto pierwsze propozycje:

    Audi a8 :

    [link wygasł]

    [link wygasł]

    Różnica ponad 10 000zł na egzemplarzu.
    Dopatrzyliście się co
    Piotr1812
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 14 Paź 2014, 09:09
    Prawo jazdy od: 10 08 2009
    Przebieg/rok: 3tys. km
    Auto: Nie mam

    Re: Zakup Limuzyny z silnikiem 6.0 lub 4.2 pojemności

    14 Paź 2014, 20:34

    Dziękuje za zainteresowanie tematem!

    Koledzy dlaczego jak rozmawiam ze znajomymi na temat zakupu auta 6.0
    patrzą na mnie jak bym z kosmosu spadł ?

    Oto pierwsze propozycje:

    Audi a8 :

    za granicą : [link wygasł]

    [link wygasł]

    [link wygasł]

    Różnica ponad 10 000zł na egzemplarzu.
    Dopatrzyliście się coś złego na tym za 38 000

    bmw 7 :

    [link wygasł]

    tutaj z silnikiem 5.0 [link wygasł]

    Phaeton za granicą :

    [link wygasł]
    Piotr1812
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 14 Paź 2014, 09:09
    Prawo jazdy od: 10 08 2009
    Przebieg/rok: 3tys. km
    Auto: Nie mam
     
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      S2020005
      GTP Light