Zakup rocznika 2000 do 2005

27 Sty 2013, 14:18

Witam
mam pytanie chce kupić takie autko ale nie wiem na jaki silnik się zdecydować diesel czy benzyna? Podpowiedzcie coś , rozumiem, że i z tym i z tym mogą być problemy ale szukam jakiejś konstruktywnej rady.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie? jakie są opinie o już przerobionych autach? Czy zdecydowanie szukać europejczyka?

Piotr
piotr27
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 26 11 1973
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel

27 Sty 2013, 22:20

szukaj Kolego auta z silnikiem TD4 po 2002r w dobrym lub lepszym stanie 8)
jak anglik to z pisemną - notarialną gwarancją na minimum 4 mce
chyba ... żeś mechanik lub sakiewka pełna
poczytaj fora i kupuj z użytkownikiem takiego auta
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lut 2013, 13:09

2.0 diesel BMW chyba 112KM ogólnie auto ma sporo rzeczy do popsucia i czekaja Cie potencjalnie drogie naprawy związane z przeniesieniem napędu, wiskoza itd...
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51587
landhelp.pl
Tez mieliśmy kupić takie auto, ale zwątpiliśmy. jak już musisz to 2005r. Lepiej sprawdź dokładnie temat.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Lut 2013, 23:56

Znalazłem coś takiego 2003 rok juz po lifcie silnik 2,0 TD4 112 kM teoretycznie 140000 km podono europejczyk.
Na co zwrócić szczególną uwagę przy kupnie?

Piotr
piotr27
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 26 11 1973
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel

03 Lut 2013, 23:29

Witaj. Zasada pierwsza: auto jedź obejrzeć z kimś, kto jeździ Freelanderem. Jeśli trzeba, to zapłać mu za to, na pewno się opłaci.
Po drugie: W aucie nic nie stuka, wszystko chodzi jednym palcem ,prowadzi się jak zwykły samochód osobowy.
Silnik zapala od razu, bez względu na temperaturę, jak benzynowy świece żarowe pełnią w nim inną rolę nie są potrzebne do rozruchu.
Webasto włącza się automatycznie przy temperaturze poniżej +5 stopni, wydech po lewej stronie przedniego zderzaka. Jeśli silnik jest zimny, uruchomisz go i zgasisz po 1-2 minutach pojawi się biały dym z przodu, tak ma być. W trakcie nagrzewania silnika czuć wydech z rury pod zderzakiem, jak osiągnie właściwą temperaturę wyłączy się automatycznie.
Sprzęgło wiskotyczne. Wyjedz na suchy plac zacznij jeździć w kółko z niewielką prędkością, z otwartymi oknami tak ciasno jak się da. Jeśli usłyszysz jakieś stuki (podobne do tych, jakie wydaje poluzowany układ wydechowy) lub piszczenie opon to znaczy, że wiskoza się kończy.
Wyjedź na śliski teren trawa, błoto ,lód wprowadź silnik na obroty 2500-3000 tys i gwałtownie puść sprzęgło. Przędne i tylne koła powinny zabuksować jednocześnie opóźnienie tyłu max o, 5 sekundy .Wszystko cicho bez stuków i szarpnięć.
Szyby, zwłaszcza tylna mają otwierać się cicho bez żadnych jęknięć i zacięć.
Kup wersję europejską, jeśli kupujesz anglika po przekładce, domagaj się rachunku na układ kierowniczy. Jeśli nie będą chcieli ci go dać, to odpuść sobie zakup. Najtańsza maglownica do freelandera kosztuje 1800 zł. Koszt porządnie zrobionej przekładki to minimum 3 000 zł. Przekładka to wymiana 16 elementów i wieczne kłopoty z klimatyzacją.
Freelandery produkowane na Europę miały zamek w lewych drzwiach kierowcy.
Powodzenie.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

07 Lut 2013, 00:24

piotr R napisał(a):Webasto włącza się automatycznie przy temperaturze poniżej +5 stopni, wydech po lewej stronie przedniego zderzaka. Jeśli silnik jest zimny, uruchomisz go i zgasisz po 1-2 minutach pojawi się biały dym z przodu, tak ma być. W trakcie nagrzewania silnika czuć wydech z rury pod zderzakiem, jak osiągnie właściwą temperaturę wyłączy się automatycznie.


Czuć zapach nafty w zasadzie tylko do momentu rozgrzania się palnika, czyli do max 3 minut. Może się też zdarzyć przy dużych mrozach, że webasto będzie dogrzewać przez cały czas jazdy - modele Thermo TOP-C tak miały. Ale wbrew pozorom nie podnosi to zyżycia paliwa - niedogrzany silnik (bez pracującego / z niesprawnym Webasto) potrafi spalić znacznie więcej, gdyż sterownik podaje większe ilości paliwa na wtryski.

Jeszcze jedna uwaga odnośnie Webasto:
Były wersje (a do każdego można dodatkowo zamontować) 2 wersje:

    * zegar - włączanie Webasto o zadanej godzinie: przychodzimy do autka już nagrzanego, a autko się cieszy, bo przed startem ma już cieplutki silniczek
    * pilot - zdalne włączenie Webasto na bodajże max. 30 minut przed przyjściem do autka

Kolejna rzecz:
zaleca się dodawać Mixolu do paliwa przy tankowaniu. Było trochę o tym nie tylko na tym na forum - poszukaj.
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Sztuka jazdy w warunkach zimowych
    Opady śniegu mają ogromny wpływ na warunki panujące na drodze – do tego stopnia, że niektórzy mało doświadczeni kierowcy zimą wolą zostawić samochód w garażu. Taki krok nie jest jednak konieczny, choć ...

07 Lut 2013, 21:28

Rander napisał(a):Kolejna rzecz:zaleca się dodawać Mixolu do paliwa przy tankowaniu. Było trochę o tym nie tylko na tym na forum - poszukaj.
Witaj. Z Mixolem to bym uważał, można zasyfić wtryski i turbinę. Jeśli już to jakiś syntetyk do dwusuwów 1: 100 wystarczy żeby ratować się jak zatankujemy jakiegoś podłego paliwa.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

08 Lut 2013, 14:04

piotr R napisał(a):
Rander napisał(a):Kolejna rzecz:zaleca się dodawać Mixolu do paliwa przy tankowaniu. Było trochę o tym nie tylko na tym na forum - poszukaj.
Witaj. Z Mixolem to bym uważał, można zasyfić wtryski i turbinę. Jeśli już to jakiś syntetyk do dwusuwów 1: 100 wystarczy żeby ratować się jak zatankujemy jakiegoś podłego paliwa.


Oczywiście, odpowiedni stosunek musi być zachowany. Przy zachowaniu odpowiednich rygorów można stosować Mixol - spali się w całości, bezpopiołowo. Ma mniejszą temperaturę spalania niż oleje 2T syntetyczne.

Materiały:

http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i ... rnosci.pdf

http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=42280.0
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Lut 2013, 00:00

No to dałeś mi do poczytana i myślenia.
DZIĘKI
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM