Zakupiłem Mito, co dalej?

11 Mar 2024, 17:20

Witam, niedawno kupiłem używaną Alfę Romeo Mito z 2013 roku, przebieg około 140 tysięcy km, silnik 1.4 | 170 KM multiair

Planuje wypolerować reflektory, do miesiąca czasu wymienić olej, być może wycieraczki oraz rozrząd jeśli nie uzyskam informacji czy pierwsza właścicielka/właściciel wymieniali.

Robię od soboty pierwsze testy na drogach i jestem zadowolony bardzo z auta. Zauważyłem jedynie że przy wyższej prędkości i mocniejszym hamowaniu szczególnie na trybie dynamic tak jakby czegoś brakuje, to znaczy podczas przeciętnej jazdy hamulce dobrze redukują prędkość ale przy mocniejszym dociśnięciu ( powiedźmy że trochę więcej niż do połowy bo nie miałem takich sytuacji na drodze by używać je mocniej ) to pedał wydaje się zbyt twardy tak jakby w połowie był już bez wspomagania ale może tak ma być nie wiem. Zauważyłem też porównując do innych samochodów zarówno tych starszych modeli czy nowszych którymi jeździłem że światła długie i ogólnie są zbyt bardzo skupione/wąskie chociaż też chyba inteligentnie dokonują korekcji tylko to zawsze parę dodatkowych sekund, co przy niektórych zakrętach zmniejsza widoczność i sprawia wrażenie przy większych prędkościach że zakręt robimy w nieznane co ma przełożenie na jazdę bo ja przynajmniej musiałem na bardziej krętych dosyć szybkich odcinkach ściągać mocniej nogę z gazu. Czy można to samemu skalibrować komputerowo lub manualnie? Zawieszenie dosyć twarde więc na gorszych drogach mniejszy komfort, bo przeznaczenie tego auta troszkę inne, ale wiadomo że to już pretensje do rządzących albo drogowców, natomiast czy wy mieliście lub zmienialiście coś w zawieszeniu? I jakie wasze doświadczenia są z tym związane. Tak jak większość osób mówi dosyć mały promień skrętu co "przeszkadza" według mnie jedynie przy nawracaniu na drodze. Czasem szyby trochę zaparowane w kabinie przed jazdą, uroki pory roku, niegarażowany, to chyba przez te przednie okna bezramkowe, ale klima/nawiewy działają dobrze. Słaba widoczność do tyłu przy parkowaniu, ale są czujniki, jednak w nocy strasznie ciemno za pleckami, muszę sprawdzić lampę cofania. Nie mogę też zmienić języka w komputerze głównym i bardzo ograniczony dostęp do ustawień, mam podłączonego jeszcze nazwijmy to tableta gdzie pewne rzeczy są z samochodem powiązane. Na kokpicie, w tablecie, komputerze pokładowym nie znalazłem dotychczas wyłącznika kontroli trakcji bo mi kierownica szczególnie przy niższych prędkościach na gorszej jakości drodze np. koleiny, słabo wymalowane pasach stawiać opory/siłować się bo czuję że coś chce robić.

- Jest możliwość wgrania w komputer pokładowy jakiegoś lepszego oprogramowania albo rozszerzenia opcji ? bo dosłownie mam ich kilka bez możliwości zmiany języka. Jest też tablet/radio, jakieś programy na niego polecacie które można połączyć z autem do sterowania, kontroli, testów, etc. ?

- Koła mam obecnie 17' czy coś tutaj polecacie pod ten konkretnie model z opon najlepiej uniwersalne lub letnie.

- Jakie środki do zabezpieczania sprzętu, kokpitu, tapicerki, skóry polecacie?

- Rozrząd

- czy opłaca się coś o tak po prostu wymienić przy okazji za jakieś grosze

- jeśli znacie ten model to na co uważać przy naprawach, eksploatacji, jeździe, słabe/mocne strony ?

- polecacie jakieś warsztaty, mechaników, tuning, konkretne produkty ?

- jaki preparat do polerowania reflektorów używacie/polecacie ?

- co sprawdzić u diagnosty/mechanika? Pewnie wszystko, jak najwięcej, ale na co zwracać uwagę.

- mam dywaniki materiałowe, ale gdzie kupię tanio pasujące do modelu chociażby gumowe na zimę

- co opłaca się zrobić z lakierem, czy pokrycie jakąś powłoką bez lakierowania się opłaca?

- podobają mi się metalowe nakładki na pedały, czy warto je założyć? Na pewno efekt wizualny na plus ale co z kontrolą i jazdą czy jeździ się lepiej czy gorzej? Gdzie kupić, gdzie montować? Czy montować samemu?

- kamera do parkowania, po włączeniu wstecznego odpala się podgląd na wyświetlaczu ale no signal więc możliwość zamontowania kamery wstecznej albo od razu dual przedniej i wstecznej jest możliwa, co polecacie i czy opłaca się to robić na własną rękę.
Samolub
Nowicjusz
 
Posty: 12

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Z4: roadster przyszłości
    Nowe elementy zewnętrzne, staranne modyfikacje we wnętrzu, nowy pakiet wyposażenia i nowy podstawowy wariant silnikowy BMW Z4 powodują, że na salonie NAIAS 2013 w Detroit samochód będzie wyglądał jeszcze bardziej atrakcyjnie ...