Alfa Mito 1.4 Tb 114kw - jaki olej do silnika będzie najlepszy?

12 Lis 2021, 18:30

Jaki olej przewiduje sie do tego silnika, po katalogach widze 5w40 a lany był 5w30
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 594
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Lis 2021, 19:25

Do tego silnika zalecany jest 5w40,jeśli był wlany 5w30 to pytanie dlaczego? Być może jakiś łebski mechanik zalecił taki olej komuś kto jeżdził z jednego pokoju do drugiego.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8159
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Lis 2021, 19:44

Albo źle na kartce wpisali kij wie to jaki wziąć dokładnie ? Najlepiej z motula
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 594
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Lis 2021, 19:51

x-clean 5w40 c3
Gość114260
 

12 Lis 2021, 19:52

Na stronie motula wychodzą niby 2 modele tego 5w40 czym one się niby różnią ?
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 594
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Lis 2021, 19:54

Jest 2 generacja tego samego oleju. Warto go wziąć, nowocześniejsza baza.
Gość114260
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niedzielny kierowca na autostradzie - nie bądź taki!
    W okresie świąteczno-noworocznym wielu polskich kierowców przemierza setki kilometrów, by spotkać się z bliskimi czy spędzić wolne dni z dala od domu. Nierzadko przynajmniej część trasy pokonują autostradą lub ...
    Finał NIGHT POWER 2013 GP w Płocku / relacja
    Ostatnia runda tegorocznego NIGHT POWER Grand Prix zakończona. W Płocku zmierzyło się około 70 zawodników. W całym cyklu na starcie stanęło ponad 200 zawodników. Już wiemy kto jest najlepszy. Zwycięzcą całego ...

  • 12 Lis 2021, 20:03

    Ja wlałbym S.helix Ultra 0w40,wśród olejów o indeksie 40 podkłada nogi praktycznie każdemu innemu.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8159
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: Z prawdy :)

    12 Lis 2021, 20:46

    Shell ma fajne oleje, ale często właśnie lepkość na min. poziomie, poza tym to fullsaps, a tam lepiej zalać C3.

    Poza tym sugerowanie się lepkością nie jest zbyt dobre. Po pierwsze to jest średnia, różne parte będą mieć różne parametry i liczy się całokształt, baza + dodatki.
    Gość114260
     

    12 Lis 2021, 21:05

    Chce motula i tyle, czyli ten z dopiskiem Gen2 jest lepszy?
    mariuszaerox
    Zaawansowany
     
    Posty: 594
    Prawo jazdy: 26 03 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 206 GT
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    12 Lis 2021, 21:18

    Ja teraz patrząc na parametry olejów pierwsze na co patrzę to własności przeciwzużyciowe danego oleju w temp.roboczej,czyli ok.100 st c,inne parametry mnie niezbyt interesują gdyż i tak w swoim dieslu nie wysycę tbnu w ciągu roku gdyż mało jeżdzę ale praktycznie w każdy dzień,oczywiście,ze wybieram olej sobie pod mój styl jazdy,czyli spokojny,bez upalania,nie wiem jak zachowa się dany olej w temp.120 st c,czyli podczas grzania non stop latem po autostradzie kilkaset km ,obecnie zastanawiam się czy nie wlać olej 0w30,Mercedes zaleca 10W40,taki był wlany przez poprz.właściciela,konkretnie Wolver 10W40,idzie zima,najbardziej jednak nęci mnie ten Shell 0W40 lub Gulf 0w30,patrzyłem na test różnicy spalania między indeksem 30 a 40 w trasie VW Passat w dieslu,przy 5w40 ravenolu z wiatrem auto spaliło na takiej samej trasie więcej o 0.5 l w porównaniu z Ravenolem 5W30,jazda pod mocny wiatr,przy czym temp.oleju jednego i drugiego oscylowała w okol.100 st.c(140 kmh) na 5w30 silnik szybciej nabrał temp.roboczej.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8159
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: Z prawdy :)

    12 Lis 2021, 21:28

    mariuszaerox napisał(a):Chce motula i tyle, czyli ten z dopiskiem Gen2 jest lepszy?

    Tak
    Gość114260
     

    12 Lis 2021, 21:55

    Jest sens dopłacać? Czy zwykły też będzie
    mariuszaerox
    Zaawansowany
     
    Posty: 594
    Prawo jazdy: 26 03 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 206 GT
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    12 Lis 2021, 22:06

    Tak naprawdę w tym przypadku silnik nie odczuje żadnej różnicy :yes: Więc zwykły też podejdzie.
    Gość114260
     

    12 Lis 2021, 22:23

    Heh dzięki za rady
    mariuszaerox
    Zaawansowany
     
    Posty: 594
    Prawo jazdy: 26 03 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 206 GT
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    13 Lis 2021, 08:30

    Jeszcze takie pytanie typowo do posiadaczy MiTo czy zawsze trzyma wam idealne 90.stopni temperatura płynu chłodzącego ?
    mariuszaerox
    Zaawansowany
     
    Posty: 594
    Prawo jazdy: 26 03 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 206 GT
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999