Alfa Romeo MiTo docelowy silnik 1.4T - warto się nim interesować?

30 Paź 2022, 08:27

Witajcie, obecnie posiadam fiata bravo 1.9 jtd, ogólnie auto w dobrym stanie jednak pokonuje malutkie trasy, do pracy 2km czasem trasa 60 km. Mimo braku dpf i EGR off, po prostu nie chce męczyć tego diesla, bo w ciągu roku pokonuje <10 tys km. oraz paliwo drogie. Lubię włoską motoryzację, więc pomyślałem o AR MiTo, nie przeszkadza mi segment B, ktoś się wypowie na temat tego auta? Jakieś bolączki, docelowy silnik to 1.4t tb 155km + potem jakiś chip, jednak nie wykluczam Multiair.
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59

30 Paź 2022, 08:33

ggg11 napisał(a):Jakieś bolączki, docelowy silnik to 1.4t 120km + potem jakiś chip, jednak nie wykluczam Multiair


Fajna opcja bo prosty zawias przód spokrewniony z dostawczym fiacikiem z tyłu belka, nie rdzewieje jak ar159 drogie naprawy to MA i skrzynia. Reszta bolączek hmm Fiacik :D

Najbezpieczniejsza opcją to silnik bez MA i skrzynia 5b. Strojenie wskazane :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10346
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Paź 2022, 09:19

A to benzyna się nie zmęczy na 2km odcinkach?

Jak masz sprawne i zadbane auto, to zmiana na MultiAir jest hmm... No mozesz się zdziwić że taniej nie będzie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Paź 2022, 09:46

galakty napisał(a):Jak masz sprawne i zadbane auto, to zmiana na MultiAir jest hmm... No mozesz się zdziwić że taniej nie będzie.

Nie każdy ma MA. Ogólnie mocno napompowany temat tej awarii przez usprawiedliwiaczy diesli w mieście :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10346
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Paź 2022, 10:02

Raczej nie chcę MA, a t-jet znam doskonale. Rowerem dojeżdżam, ale autem czasem też. Nie mam żadnych korzyści, żeby nadal trzymać tego diesla, klekotu też już mam dość. :yes:
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59

30 Paź 2022, 10:09

ggg11 napisał(a):klekotu też już mam dość.

Uprzedziłem mój post :D O tym też zapominają miłośnicy serwatki :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10346
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Paź 2022, 13:10

szybki napisał(a):Nie każdy ma MA. Ogólnie mocno napompowany temat tej awarii przez usprawiedliwiaczy diesli w mieście


Po pierwsze pisałem TYLKO o MA, więc się nie czepiaj już na siłę.

Po drugie nie będę naganiaczem, który mówi że diesel od 2-5 km w mieście się zepsuje po miesiącu, bo mnóstwo ludzi używa diesli w mieście i jakoś co miesiąc nie odwiedzają warsztatów. Tak, ogólnie benzyna będzie lepsza, ale wolę udanego diesla niż MultiAir i włoską robotę, gdzie wiadomo że jakość nie zawsze idzie w parze z estetyką. I sorry ale jak od razu mówimy że padnie turbo, wtryski czy EGR, to trzeba wspomnieć że MA też może paść i koszt nie jest wcale niski. A jeśli ktoś zaniedbał wymiany oleju, lub lał Castrola...

Zwykły T-jet okey.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Paź 2022, 13:28

Akurat Castrol robi 1 z najlepszych olejów, więc takich mitów na takim forum nie wypada rozpowszechniać. A wracając do tematu to wiem, jestem świadom kosztów MA, dlatego jednak tylko t-jet wchodzi w grę. Poza tym jtd uważam za bardzo udane diesle i pewnie by się nic nie stało, to jednak ekonomiczniej i przyjemniej będzie na benzynie.
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59

30 Paź 2022, 13:49

galakty napisał(a):pierwsze pisałem TYLKO o MA, więc się nie czepiaj już na siłę.

Po drugie nie będę naganiaczem, który mówi że diesel od 2-5 km w mieście się zepsuje po miesiącu, bo mnóstwo ludzi używa diesli w mieście i jakoś co miesiąc nie odwiedzają warsztatów. Tak, ogólnie benzyna będzie lepsza, ale wolę udanego diesla niż MultiAir i włoską robotę, gdzie wiadomo że jakość nie zawsze idzie w parze z estetyką. I sorry ale jak od razu mówimy że padnie turbo, wtryski czy EGR, to trzeba wspomnieć że MA też może paść i koszt nie jest wcale niski. A jeśli ktoś zaniedbał wymiany oleju, lub lał Castrola...


Spokojnie nie potrzebnie się unosisz. Napisałem że MA i m32 to słabe punkty i tyle.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10346
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Paź 2022, 13:54

ggg11 napisał(a): jednak ekonomiczniej i przyjemniej będzie na benzynie.


Pomijając że musisz wydać kasę na nowe auto (więc ekonomia znika) i to że przy 2km w mieście ciężko jeździć "przyjemniej" to zgoda.

Pamiętaj że to mała turbobenzyna, nawet po chipie przy wyższych prędkościach puchnie i nie czuć tej mocy :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Paź 2022, 15:15

A jeśli ktoś zaniedbał wymiany oleju, lub lał Castrola...


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Cytując klasyka, jedziesz sobie obok rafinerii, wielkie budynki, kominy, masa pary, wszędzie światła, zaczynasz się zastanawiać co tam się dzieje w środku...a tam po prostu chłopy siedzą i na trzy zmiany [wulgaryzm]....owy olej robią
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Paź 2022, 16:12

galakty napisał(a):Pamiętaj że to mała turbobenzyna, nawet po chipie przy wyższych prędkościach puchnie i nie czuć tej mocy

Eetam jakie to ma znaczenie przy zwykłym mikro dd :?: :D

Jak autorowi kiedyś to dokuczy ten okrutny stan góry :ok: to potraktuje go rurskiem 2 ' :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10346
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Paź 2022, 19:34

Zamiast Mito lepiej iść w Punto np. Abarth

a co do małej benzyny 1,4 TSI zrobione pod 200 koni leci jak dobre 2 litry i raczej nic nie puchnie.
Jeśli jest odpowiednia moc to nie ma problemu, puchnie coś co ma spory moment ale mało koni i wszystko spada na łeb na szyję.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

30 Paź 2022, 20:33

Trevor napisał(a):Zamiast Mito lepiej iść w Punto np. Abarth

Nie lepiej bo cena jest drastycznie wyższa.
Trevor napisał(a):co do małej benzyny 1,4 TSI zrobione pod 200 koni leci jak dobre 2 litry i raczej nic nie puchnie.

Po co TSI jak ktoś chce mito gdzie wystarczy wystarczy qv które prosto robi się na 200+

W dodatku skoro autor boi się MA to TSI :no:

A z tego Ca pamiętam MiTo 155 nie ma MA a abarth Punto ma.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10346
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Paź 2022, 21:28

Ale czy ja gdzieś komuś proponuje TSI???
Podaje tylko przykład że mały litraż nie oznacza automatycznie że coś nie jedzie albo puchnie, dziś są już inne technologie niż 20 lat temu.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna