Alfa Romeo MiTo docelowy silnik 1.4T - warto się nim interesować?

02 Lis 2022, 19:44

franccc napisał(a):Najlepsze są tu argumenty pokroju "warto zapłacić za nowszą technologię i lepsze parametry" a później w innych tematach będą ludziom tego samego golfa z 1.6/102 pod maską (którego od 95r montowali) polecać, który ma chyba najgorszą charakterystykę spośród porównywalnych konstrukcji u innych producentów

A może wskazać gdzie ktoś poleca Golfa 1,6?
I tak konkurencja jest lepsza bo ma "5 koni" więcej przy odcince.
Trevor
Aktywny
 
Posty: 408
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

02 Lis 2022, 19:56

Trevor napisał(a):konkurencja jest lepsza bo ma "5 koni" więcej przy odcince

Przy 1,4 TSI znasz pojęcie charakterystyki a tu już nie znasz. Pomimo że go w opcji max budżetowej polecam uważam że jest to drugi najgorzej jadący silnik z jakim miałem styczność oczywiście w tej klasie. Pierwszy to fiat i 1,4 16v i ten drugi. Tu nie ma znaczenia moc bo na papierze jest oraz w piku niut też jest tylko jażdy nie ma.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Lis 2022, 20:10

ggg11 napisał(a): tylko rozsądek, bo obecnie mam ważniejsze cele niż samochód.


Więc pozostanie przy tym co masz jest najrozsądniejsze.
Przelicz sobie koszty związane z zakupem a benzyniaki są wyraźnie droższe od diesli, podatek/rejestracja, pakiet startowy, jakieś drobne naprawy a do tego jeszcze ten gaz.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1792
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Lis 2022, 20:26

franccc napisał(a):Więc pozostanie przy tym co masz jest najrozsądniejsze.
Przelicz sobie koszty związane z zakupem a benzyniaki są wyraźnie droższe od diesli, podatek/rejestracja, pakiet startowy, jakieś drobne naprawy a do tego jeszcze ten gaz

Chodzi o rozsądek w ramach wymiany auta, czy Wy nigdy nie chcieliście sobie zmienić auta bo chociażby się znudziło ale przy wymianie kierowaliście się rozsądkiem ?
Dla mnie jest w 100% zrozumiałe sprzedaje coś za 10k dokładam drugie 10k i mam zmianę która nie musi być ułańską żeby już dokładać następny hajs do innej charakterystyki silnika 1,4.

Jedyne co bym pomyślał to o MiTo bo jednak inna opcja niż bravo i więcej wersji 120/135/155/170 do wyboru do koloru :D a i masa fajna co przy 1,4t nie jest bez znaczenia.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Lis 2022, 20:34

Chłop myśli o zmianie jednego bravo na inne bravo i nie ma sensu budowania do tego głębszych teorii :mrgreen:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1792
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Lis 2022, 20:53

franccc napisał(a):Chłop myśli o zmianie jednego bravo na inne bravo i nie ma sensu budowania do tego głębszych teorii

Tu nie ma żadnej teorii autor tematu chce sobie dołożyć parę złoty i mieć coś o innym dźwięku i charakterystyce a jak weźmie MiTo to będzie i wygląd inny. Tyle.

Mi auta dd nudzą się średnio co 7-8 m-cy do tego stopnia że na obecne nie mogę patrzeć. Jedynie na stacji LPG mam uśmiech na twarzy :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak rozkodować radio w samochodzie Renault?
    Bardzo często podczas chwilowej utraty zasilania radio w samochodach marki Renault jak i Dacii będzie wymagało wpisania kodu do jego uruchomienia. Problem ten może się pojawić np. po chwilowym odłączeniu akumulatora bez podtrzymania ...
    5 technologicznych ciekawostek w wodorowej Toyocie Mirai
    "Mirai" po japońsku znaczy "przyszłość". To nie przypadek, że Toyota nadała taką właśnie nazwę swojemu pierwszemu modelowi zasilanemu wodorem. Mirai nie emituje żadnych spalin ani zanieczyszczeń, a jego napęd pracuje bardzo ...

02 Lis 2022, 22:25

szybki napisał(a):Tu nie ma żadnej teorii autor tematu chce sobie dołożyć parę złoty i mieć coś o innym dźwięku i charakterystyce a jak weźmie MiTo to będzie i wygląd inny. Tyle.


Przecież on wałkuje teraz tylko Bravo, jakie Mito... Mito było na początku i znikło.

Zmiana Bravo diesla na Bravo Tjet jest bez sensu, poza tym do 20k to też szału nie zrobi, tych aut jest mało, jeździć pół Polski żeby znaleźć zadbany egzemplarz... Jak szukałem rok-dwa temu to było mało, teraz przecież zdrożały jeszcze.

Niech robi co chce, dla mnie głupota, robi 2 km do pracy i "trasy" 60 km, wykorzysta te turbo jak diabli :lol:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8233
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Lis 2022, 22:58

MiTo jest jeszcze mniej niż bravo, tak samo Megane z 2.0. Kupię co będzie :yes: Podtrzymuję pytanie, podaj coś równie mocnego i taniego w eksploatacji. No i prawdą jest, że wcześniej robiłem dużo więcej km, a teraz to nie ma sensu męczyć staruszka po bułki. Najwyżej zdecyduje się na wersję 120 km.
ggg11
Nowicjusz
 
Posty: 48

03 Lis 2022, 10:36

W tym budżecie chyba więcej nie wymyślisz.

Jakbyś dołożył trochę to ewentualnie jakieś UFO, ale to wolnossak który trzeba kręcić do odcinki by jechał, nie zwiększysz mocy itp.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8233
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Lis 2022, 13:31

W akcie rozpaczy podrzucę jeszcze yarisa ts, corolle ts i ceed'a 2.0.
Na marginesie przypomnę również o istnieniu Lancii Delta
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1792
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Lis 2022, 13:40

franccc napisał(a):akcie rozpaczy podrzucę jeszcze yarisa ts, corolle ts i ceed'a 2.0.

Yaris ts zwyklak udający ambitne auto, corolla ts śmietnik silnik osiągi badziew.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Lis 2022, 12:59

galakty napisał(a):Jakbyś dołożył trochę to ewentualnie jakieś UFO, ale to wolnossak który trzeba kręcić do odcinki by jechał, nie zwiększysz mocy itp.

Też się zastanawiałem, no niby nie ma się co tam psuć i chociaż są zmienne fazy w tym wolnossaku. Mimo małej elastyczności ponoć dobrze się prowadzi i jak dla mnie fajnie wygląda. Dlaczego dołożyć, jest dużo ofert po 20 tys.
ggg11
Nowicjusz
 
Posty: 48

06 Lis 2022, 13:16

ggg11 napisał(a):i chociaż są zmienne fazy w tym wolnossaku

Ale to są Japońskie zmienne fazy więc zepsuć się mogą bo są tylko równie dobrze można powiedzieć że wycieraczki się zepsują bo są :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Lis 2022, 13:21

Chodziło mi, że to na plus, że coś się dzieje w tym silniku, a nie zwykły wolnossak.
ggg11
Nowicjusz
 
Posty: 48

06 Lis 2022, 16:00

No to byś się zdziwił ile się "dzieje" zanim 4k obrotów nie przekroczysz :mrgreen:
Zmienne fazy rozrządu są praktycznie w każdym benzyniaku
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1792
Przebieg/rok: >50tys. km