Zamiana z diesla na lpg.

10 Gru 2022, 19:39

Cześć,

Od nowego roku zmieniam pracę i teraz będę miał 80km w jedną stronę. 3/4 trasy to ekspresówki i autostrada (120-140km/h), 1/4 to droga dwupasmowa (70-100kmh), w tym 4km przez proste miasto.

Obecnie mam 308 t9 1.6 blue hdi 120KM z programem na 133KM i 326Nm. Autem jeździ się dość przyjemnie, jest dynamiczne i elastyczne dzięki niutonowi, natomiast z wkurzających rzeczy:
-skrzynia biegów, długie skoki, luz na boki, metaliczne i nieprzyjemne wskakiwanie biegów
-beznadziejnie działająca elektronika i sterowanie nawiewem za pomocą ekranu dotykowego (pomijam fakt, że zdarza się brak dźwięku w głośnikach albo klapy nie chcą się przestawić na ciepło i jedzie się w mrozie)
-wyciszenie takie sobie jak to w dieslu bywa, nadkola też słabo mimo niby cichych opon
-ogólnie wersja active i to czego najbardziej mi brakuje to lepszych świateł, jak jeździłem nowym qashaqaiem z LEDami to powrót do halogenów był bolesny mimo, że jak na halogeny to nie są złe światla w Żeżocie.

Moje pytanie brzmi:
Czy kupię lepsze auto na dojazdy w LPG do 30k (35 max z serwisem i ewentualnym lpg) niż 308 w dieslu, które spełni następujące warunki:
-cichsze od 308 t9 (tutaj zaznaczę, że auto segmentu D wcale nie musi byc cichsze)
-skrzynia, która pracuje precyzyjnie i ma krótkie skoki lewarka
-silnik dobry do lpg na autostradę
-światła minimum xenon (i chyba tylko xenon, bo w tej cenie aut z LEDami nie kojarzę)
-silnik nie będzie wibrował na wolnych obrotach jak r5 we Volvo s60…

Auta w LPG miałem już 3 i jak dla mnie jedynym plusem diesla jest wysoki moment i rzadsze tankowanie.
Czy zmiana auta ma sens Waszym zdaniem?
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 158
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

11 Gru 2022, 08:31

Poważnie zweryfikowałbym wybór benzyniaka na jazdę w trasie. Zwracasz uwagę, że auto ma być bardziej ciche niż 308. Sęk w tym, że silnik diesla rzeczywiście jest "odczuwalnie" głośniejszy ale tylko na postoju. Żeby nie okazało się, że kupisz sobie benzyniaka a przy tych 120-140 kmh będziesz miał 3000 obr. i huk w środku nie z uwagi na szum powietrza a dźwięk spod maski. Żeby tego uniknąć trzeba naprawdę mieć coś większego pod maską z długą skrzynią.

-światła minimum xenon (i chyba tylko xenon, bo w tej cenie aut z LEDami nie kojarzę)


Musisz się liczyć z tym, że kilkunastoletnie auto z xenonami zwykle wymaga regeneracji/wymiany reflektorów żeby świeciły jak trzeba.


Szczerze mówiąc to pod LPG za taką kasę, z w miarę sensownym silnikiem na trasy masz lagunę 2.0T i mondeo 2.5T, gdzie wyciszenie laguny jest takie sobie, musiałbyś sam sprawdzić. Ewentualnie volvo s60/v70.
Osobiście szukałbym raczej diesla 2.0 z segmentu D (przede wszystkim 508) albo został przy tym co masz
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Gru 2022, 11:54

Załóżmy, że ON kosztuje 7.30 za litr, a LPG kosztuje 3.30 za litr. Jeżeli silnik spali gazu10l/100km to koszt tych 100km wychodzi 33 zł. Tak więc Diesel musiałby spalić na 100km 4,5 litra. Oczywiście trzeba brać pod uwagę silniki o bardzo zbliżonej mocy. Bo pojemność silnika raczej nie ma tu znaczenia.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Gru 2022, 12:36

MotoAlbercik napisał(a):Jeżeli silnik spali gazu10l/100km to koszt tych 100km wychodzi 33 zł.
dolicz sobie benzynkę na rozruch i zagrzanie i wyjdzie na to samo a pomijamy dodatkowe koszta serwisu.
Ogólnie 308 to mocno średnie auto, przechodząc na lagune 3 nie zyskasz nic, są przepaścią względem mondeo, nie musi być to 2.0t wystarczy zwykle 2.0 i też pojedzie ok, bez fajerwerków ale ok, 508 też jest o niebo lepsze od laguny, dobra propozycją.
Z mojej strony podrzucę jeszcze Mercedesa W204
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Gru 2022, 13:18

Francuzy ze względu na beznadziejne skrzynie biegów nie wchodzą w grę.

Z jakim silnikiem W204?
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 158
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

11 Gru 2022, 15:52

1.8 kompresor to bezpieczny wybór, 2.0 też, trzeba zainteresować się rozrządem czy był robiony czy jest do zrobienia.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Gru 2022, 16:10

Kao napisał(a):dolicz sobie benzynkę na rozruch i zagrzanie i wyjdzie na to samo a pomijamy dodatkowe koszta serwisu.


Widać że nie jeździsz na gazie :ok:

Jak tak mocno liczysz benzynę rozruchową to tylko w opcji ciągłego wystudzania auta. Czyli jedzie rano do pracy stawiasz auto na 8g i wracasz. Tylko wtedy zimny dieselek do mistrzów oszczędności też nie będzie należeć już nie wspominając o okresie zimowym.

Co do serwisu lpg vs diesel to przmilczę bo tak trochę porównanie słonia do mrówki.

Niebezpieczeństwo związane z lpg jest w montażu lpg, wystrojeniu oraz w samym silniku a tak właściwie jego głowicy/ach.

Dobry gazownik na dobrej instalce niweluje zagrożenia związane z gazem do minimum. Oczywiście trzeba się liczyć z zajechaną głowicą tylko ze często po przejechaniu sporej ilości km.

Na ta chwilę jak wyliczymy uwzględnimy przebiegi to nie ma nic tańszego w jeździe niż lpg.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Gru 2022, 17:00

Po pierwsze silnik diesla musiałby stać nieodpalany z 2 tyg na mrozie żeby palił zawrotną ilość ropy i tak przejedziesz kilka km i spadnie spalanie do 8-9/100
Serwis..no jednak częściej się tankuje niż jedzie na serwis poza tym dzisiejsze beny to już nie czasy Golfa 3, więc serwis też droższy
No i zasięg na pełnym baku diesla można przejechać sporo więcej km niż na lpg.
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 226
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

11 Gru 2022, 17:04

Już nie rozkręcajcie się, temat nie o tym
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Gru 2022, 17:07

Ooooo uruchomili się zwolennicy lpg. Szkoda tylko, że jak zawsze zresztą, porównują koszty jazdy na gazie jakimś padłem z wolnossącym 1.6 do o wiele mocniejszych i szybszych diesli :mrgreen:

szybki napisał(a):Na ta chwilę jak wyliczymy uwzględnimy przebiegi to nie ma nic tańszego w jeździe niż lpg.


Na tą chwilę nie ma nic tańszego w jeździe niż lpg jeśli totalnie nie zależy ci na osiągach auta
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Gru 2022, 17:12

Kolega chyba nie zrozumiał powyższego mojego postu :!: :!: :!:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Gru 2022, 17:38

franccc napisał(a):Ooooo uruchomili się zwolennicy lpg. Szkoda tylko, że jak zawsze zresztą, porównują koszty jazdy na gazie jakimś padłem z wolnossącym 1.6 do o wiele mocniejszych i szybszych diesli

Nie potrzebnie uogólniasz. Są różne potrzeby i różne auta. Silniki 2,0 pb n/a dają normalną jazdę a od bidy są też z turbinami pod LPG.
Tak naprawdę można coś wyszukać.

Dla mnie diesel to jak komuś jest niezbędna do szczęścia charakterystyka diesla albo nie ma substytutu beny np. busy itp.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Gru 2022, 17:48

szybki napisał(a):Są różne potrzeby i różne auta. Silniki 2,0 pb n/a dają normalną jazdę a od bidy są też z turbinami pod LPG.
Tak naprawdę można coś wyszukać.


No właśnie, są różne auta i różne potrzeby. Po co więc pisać, że jazda na lpg jest najtańsza, benzyniaki mniej się psują itd. kiedy to nieprawda?
Chcesz mieć auto na lpg o osiągach diesla 2.0 to jesteś skazany na konstrukcje pokroju "2.0t", które wcale tańsze w serwisie niż diesle nie będą.
Dlatego napisałem - jazda na lpg jest tania jeśli kierowcy nie zależy na osiągach. Wybierze sobie wtedy jakiś prosty silnik i tyle.
Nie wchodzę już nawet w kwestię ceny zakupu auta z benzyniakiem vs z dieslem, bo wtedy te "oszczędności na lpg" z kilku lat się idą paść (a jak dodać jeszcze koszt montażu instalacji to już w ogóle kosmos)
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Gru 2022, 18:12

franccc napisał(a):Chcesz mieć auto na lpg o osiągach diesla 2.0 to jesteś skazany na konstrukcje pokroju "2.0t", które wcale tańsze w serwisie niż diesle nie będą.


Trzeba wejść w szczegóły co jest tańsze.


franccc napisał(a):Nie wchodzę już nawet w kwestię ceny zakupu auta z benzyniakiem vs z dieslem, bo wtedy te "oszczędności na lpg" z kilku lat się idą paść (a jak dodać jeszcze koszt montażu instalacji to już w ogóle kosmos)


Chyba jednak zbyt dużo mam styczności z nowoczesnymi dieslami żeby takie coś pisać :D

Zresztą z moich znajomych którzy przeszli do benzyn wg potrzeb i upodobań nie ma osoby która wróciłaby do diesla.

No ale jak kto woli :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Gru 2022, 18:46

Jak dla mnie jedyną zaletą diesla jest spory niuton i rzadsze tankowanie, więcej zalet nie widzę.
Wcześniej miałem s60 2.4 170 z lpg i z perspektywy czasu myślę, że kupiłbym ponownie, ale raczej dobrze wyposażonego polifta. Jakoś ten tragiczny skręt i średnio spasowane plastiki bym zniósł.
Pytanie czy jest coś godniejszego polecenia do 30k i czy warto cofać się rocznikowo o 5-9 lat?
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 158
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001