Zawracanie na rondzie wielopasmowym

Zawracanie na rondzie wielopasmowym

07 Cze 2013, 18:15

Sytuacja następująca: Zawracanie na rondzie wielopasmowym ( 3 pasy ruchu). Wjeżdżając na skrzyżowanie ustępuje pierwszeństwa, jade lewym pasem z lewym kierunkiem pozniej przy wysepce, po wykonaniu manewru wyjeżdżam ze skrzyżowania jadąc PROSTO. Na kursie uczono mnie ze przy wyjeździe z takiego ronda można dawać prawy kierunek ale nie jest to wymagane i w kodeksie nie ma o tym wzmianki. Poza tym po zawróceniu pas po którym jadę prowadzi mnie prosto, nie zmieniam kierunku jazdy wiec kierunkowskaz jest zbędny. Wrzucając kierunek w prawo mogę także zmylić kierowców jadących za mną/obok mnie i mogą myśleć że zmieniam pas na prawy.
Proszę o pomoc bo nigdy nie wrzucałem tego kierunku na rondach wileopasmowych (na jednopasmowych zawsze ), ani na kurasie, ani na poprzednich 2 egzaminach i było dobrze nikt mi nie mowil ze robie źle. Dzisiaj na 3 podejściu typek powiedział że popełniłem błąd przy przejechaniu przez skrzyżowanie i przez to nie zdałem.
[link wygasł]
igor199544
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 07 Cze 2013, 18:12
Auto: nie mam

Re: Zawracanie na rondzie wielopasmowym

07 Cze 2013, 19:56

GryfX
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 20 Lut 2012, 19:06
Prawo jazdy od: 01 01 2001

Re: Zawracanie na rondzie wielopasmowym

07 Cze 2013, 21:52

potrzebne mi jakieś artykuły z kodeksu prawnego a nie domysły użytkowników. poza tym sprawa dotyczy wielopasmowego a wszędzie piszą tylko o jednopasmowych. od 2 godzin szukam tego i nie znalazłem nic co może mi pomóc.


-------------
artukułu 22 z kodeksu drogowego "Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu" w tej

5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania nie-zwłocznie po wykonaniu manewru. - wynika ze nie zrobilem ani jednego ani drugiego wiec keirunek nie byl potrzebny.

wie ktoś gdzie w kodeksie znajde informacje o zjeździe z ronda bez sygnalizacji świetlnej?
igor199544
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 07 Cze 2013, 18:12
Auto: nie mam

Re: Zawracanie na rondzie wielopasmowym

08 Cze 2013, 10:24

A gdzie to rondo jest? Zdjęcie jest troszkę niewyraźne i nie widać dokładnie linii wyznaczających pasy jezdni. Rondo wygląda bardziej na kwadratowe niż okrągłe, a jezdnie przy wjeździe i wyjeździe idą nie w okrąg, ale są proste. Wydawałoby się, że kierunkowskazu nie trzeba włączać, bo faktycznie mogłoby to oznaczać zamiar zmiany pasa. Zjeżdżając z tego skrzyżowania, raczej nie zmienia się kierunku jazdy, bo jedzie się już na wprost teoretycznie od osi tego ronda.
Czy przed wjazdem na to skrzyżowanie jest znak C12 ze znakiem A7?
Napisz gdzie to jest ( miasto oraz skrzyżowanie jakich ulic. Bezpośredni obraz z google maps będzie może wyraźniejszy niż ta fotka.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14464
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Zawracanie na rondzie wielopasmowym

08 Cze 2013, 11:24

to jest rondo przy makro w lublinie, ulubiony punk na egzaminie i najciekawsze jest że kazdy egzaminator ma swoją odrębną teorie na temat tego ronda i sposobu jechania przez nie. Jest to skrzyżowanie wincentego witosa i krańcowej.

link google maps: http://maps.google.pl/maps?q=lublin+mak ... e&t=h&z=17

Kilkadziesiąt metrów wczesniej jest koniec drogi z pierwszeństwem i nad tym znakiem jest zamontowany ustąp pierwszeństwa. Bezpośrednio przed krawędzią jest jeszcze stop i znak informujacy o ruchu okrężnym. proponuje żebyś wszedl w google maps i włączył street view w miejscu zaznaczonym na zdjęciu które dodałem w poprzednim poście i prześledził trase zawracania. z góry dzięki wielkie

zapomniałem dodać że teraz sątam dwa pasy do skrętu w lewo ( zdjecia z maps są nieaktualne) ale to nic nie zmienia. jechalem przy wyspie, potem lewym pasem a za rondem zacząłem zmieniać pasy i zjeżdżać do prawej krawędzi jezdni wiec dobrze zrobilem.
igor199544
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 07 Cze 2013, 18:12
Auto: nie mam

Re: Zawracanie na rondzie wielopasmowym

08 Cze 2013, 14:37

No cóż. Ja tu nie bardzo widzę sens włączania prawego kierunku. Chyb a faktycznie takie zachopwanie może wprowadzić w błąd innych kierujących, że chcesz zmienic pas. No ale z drugiej strony prawym kierunkiem można sygnalizować w tym miejscu dwa manewry - zmiana pasa ruchu lub zmiana kierunku jazdy. A że jest się na rondzie, to teoretycznie zjeżdżając z niego, zmieniasz kierunek jazdy. A zatem powinien być włączony prawy kierunkowskaz. Dla jadących za tobą nie ma to za bardzo znaczenia, ponieważ samochód, jadący za tobą z twojej prawej strony i tak ma pierwszeństwo, jakbyś chciał zmienić pas ruchu.
Tak więc teoretycznie zjeżdżasz z ronda, więc powinien być właczony prawy kierunek. Ale jest to tylko moej zdanie i niekoniecznie musi być trafne. W każdym bądz razie ja bym się prawdopodobnie tak zachował, ale jak pisałem, nie znam tego regionu, nie znam tego ronda, więc wypowiadam się tylko wg tego co widać na mapie.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14464
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Cyfrowe lusterko wsteczne Cyfrowe lusterko wsteczne
    Wprowadzając nowe rozwiązanie technologiczne: cyfrowe lusterko wsteczne dające doskonały obraz, Audi dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Rewolucyjna technologia jeszcze pod koniec tego roku znajdzie się w wyposażeniu ...
    Skoda Octavia z nowoczesnym i oszczędnym silnikiem 1.5 TSI Skoda Octavia z nowoczesnym i oszczędnym silnikiem 1.5 TSI
    Do gamy silnikowej modelu OCTAVIA dołączyła nowoczesna jednostka 1.5 TSI o mocy 150 KM. Nowy silnik dzięki nowoczesnym rozwiązaniom daje kierowcom korzyść niższego zużycia paliwa i niższych kosztów eksploatacji. Cały ...

  • Re: Zawracanie na rondzie wielopasmowym

    08 Cze 2013, 16:10

    wydaje mi sie manewrem zmiany kierunku jest właśnie podwójny skręt w lewo czyli zawracanie a pozniej juz prosto. trudno dojść prawy bo w kodeksie nic nie ma.. dzięki za odpowiedź. tak czy inaczej myśle ze warto sie odwołać. może powtórzą mi egzamin. chyba cos jest nie tak skoro jeden na dziesięciu egzaminatorów widzi w tym problem że nie wrzuca sie kierunkowskazu w takim miejscu i upierdala nawet jak ktoś pojedzie 40 minut bezbłędnie.
    igor199544
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 07 Cze 2013, 18:12
    Auto: nie mam

    Re: Zawracanie na rondzie wielopasmowym

    09 Cze 2013, 09:35

    Inwencja i pomysły niektórych egzaminatorów są porażające..
    W/g mnie - warto się odwołać..
    Nie piszesz dokładnie jaki był powód negatywa - tylko kierunkowskaz ??
    Akurat na tym rondzie po skręceniu w lewo i w lewo kierunkowskaz bym wyłączył i jechał pasem jak Ty(wszystkie pozwalają na jazde "na wprost") .. Pas ewentualnie bym starał się zmienić po opuszczeniu ronda.. Nie wprowadza to zbędnego zamieszania..
    silvo44
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2892
    Rejestracja: 09 Lis 2008, 12:28
    Miejscowość: Olkusz
    Prawo jazdy od: 01 09 1983
    Auto: OPEL VECTRA C
    Silnik: Z18XER
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    Re: Zawracanie na rondzie wielopasmowym

    09 Cze 2013, 10:44

    miałem jeszcze błąd za prędkość. jechałem 52 km/h z górki. egzminator który mi sie trafił to złamas, słyszałem o nim już wiele historii. Zrobilem dokladnie jak napisales, za rondem zacząłem zmieniac pas na prawy. powiedział w tym momencie ze popełniłem błąd i powtarzamy manewr. Pojechalem 2 raz w to samo miejsce i zawrocilem z tym ze teraz wczesniej zminilem pas na prawy. "dziękuje wynik negatywny". Kierunkowskaz był przyczyną oblania egzaminu. O błędzie mowil po zjezdzie z ronda wiec myślalem ze chodzi o zmiane pasa. Później wrocilem do ośrodka jako kierowca, nie przesiadalem sie, wiec mysle ze warto nawet ubiegać sie o wynik pozytywny tego egzaminu. Jak sie odwołam i będzie to jednoznaczne ze skargą na tego typka to będę miał problemy ze zdaniem w mieście bo powie swoim koleżkom po fachu żeby mi nie zaliczali egzaminu bo sie odwołałem. haha to jest śmieszne!!!
    igor199544
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 07 Cze 2013, 18:12
    Auto: nie mam

    Re: Zawracanie na rondzie wielopasmowym

    09 Cze 2013, 10:50

    igor199544 napisał(a):Jak sie odwołam i będzie to jednoznaczne ze skargą na tego typka to będę miał problemy ze zdaniem w mieście bo powie swoim koleżkom po fachu żeby mi nie zaliczali egzaminu bo sie odwołałem

    Nie panikuj.. chociaz teoretycznie jest to mozliwe, to zasadniczo egzaminator dostaje do reki karte kursanta i nie wie nawet czy on zdaje 1. czy 8. raz, czy zabrane miał PJ za punkty czy za alkohol ..
    Zawsze możesz przenieść papiery do innego WORDu..
    Powodzenia..
    silvo44
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2892
    Rejestracja: 09 Lis 2008, 12:28
    Miejscowość: Olkusz
    Prawo jazdy od: 01 09 1983
    Auto: OPEL VECTRA C
    Silnik: Z18XER
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    Re: Zawracanie na rondzie wielopasmowym

    11 Cze 2013, 16:10

    igor199544 napisał(a): Pojechalem 2 raz w to samo miejsce i zawrocilem z tym ze teraz wczesniej zminilem pas na prawy. "dziękuje wynik negatywny". Kierunkowskaz był przyczyną oblania egzaminu.

    Z twojego opisu wynika że wszystko zrobiłeś ok.Pas na prawy możesz spokojnie zmienić na rondzie jak i za nim tu i tam są linie przerywane.Włączenie prawego kierunku było błędem?Odwołanie moim zdaniem jest całkowicie uzasadnione jak oblałeś tylko przez kierunkowskaz zjeżdżając z ronda.
    Masz na piśmie przyczynę oblania?
    Film też powinieneś mieć przeanalizuj go spokojnie i zobacz jak to wygląda.
    Codziennie przejeżdżam przez to rondo i jest bardzo nie ciekawie.
    Mimo że jest dobrze oznakowane wypadki są co kilka dni.
    Jazda po rondzie pod makro niby proste.

    [Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    kant95
    Zaawansowany
     
    Posty: 694
    Rejestracja: 17 Lut 2011, 22:17
    Miejscowość: lublin
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Chrysler Voyager
    Silnik: 2.5
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1995

    Re: Zawracanie na rondzie wielopasmowym

    11 Cze 2013, 18:17

    Napisałem dosyć obszerne odwołanie ;d z opisem całego zajscia, odniesienie do kodeksu itp. wyszła cała strona a4 czcionką 12stką. do tego dorzucilem wypowiedź naczelnika drogówki który wypowiadał sie w jednym z wywiadów na ten temat. Dorzucilem plyte ze zdjeciami tego miejsca i kopie wyniku egzaminu. Myślałem że to wszystko będzie załatwione w wordzie, ale jak sie okazało niedawno cos sie zmieniło i moje odwołanie idzie do starostwa powiatowego czy czegoś takiego. Mam czekac na telefon ale nie powiedziano mi ile to bedzie trwało. Dam znać jak bede miał jakieś info :)
    igor199544
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 07 Cze 2013, 18:12
    Auto: nie mam

    Re: Zawracanie na rondzie wielopasmowym

    23 Cze 2013, 11:45

    śmeich na sali. dokumenty złożyłem 2 tygodnei temu a dopiero teraz dotarły do starostwa ahhahaha
    igor199544
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 07 Cze 2013, 18:12
    Auto: nie mam

    Re: Zawracanie na rondzie wielopasmowym

    23 Cze 2013, 14:53

    Na filmiku widać, że po drugim skręcie w lewo, kierowca zmienia pas na najbardziej skrajny prawy, wrzuca więc kierunek (zmiana pasów). Może też wrzucić kierunek w prawo i zająć pas do jazdy na wprost, ale lewy (bezpieczniej, bo duży ruch i nie przecinamy dwóch pasów). Po zjeździe z ronda możemy zmienić pas na skrajny prawy.
    Dishman
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3725
    Rejestracja: 15 Sty 2008, 19:53

    Re: Zawracanie na rondzie wielopasmowym

    23 Cze 2013, 21:13

    Objechałem to rondo na googlach i podczas zjeżdżania z ronda, jak się nie zmienia pasa to kierunku nie nalezy włączać. Włączenie kierunku podczas zjeżdżania z tego ronda może wprowadzić w błąd innych kierujących, bo lewy kierunek w tym miejscu oznaczałby chęć zmiany pasa z lewego na środkowy. Zawracając na tym rondzie lewy kierunek nalezy właczyć tylko dwa razy.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14464
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style