Zespół Renault e.dams na podium w Marrakeszu

Zespół Renault e.dams na podium w Marrakeszu

25 Sty 2018, 12:38

Zespół Renault e.dams zakończył wyścig ePrix w Marrakeszu na podium. Jest to zasługa Sébastiena Buemiego, który zajął w tym bardzo trudnym wyścigu drugie miejsce. Nicolas Prost przekroczył linię mety dziewiąty, otrzymał karę za wykroczenie popełnione podczas obowiązywania "full course yellow" i ostatecznie zajął trzynaste miejsce.

Startujący z pole position Sébastien natychmiast wysunął się na czele, pozostawiając za sobą Sama Birda i Felixa Rosenqvista. Po pięciu okrążeniach miał sekundę przewagi i mógł odpierać ataki rywali. Na 18. okrążeniu neutralizacja wyścigu w trybie „full course yellow” pozwoliła liderom spokojnie zmienić samochody. Séb wykorzystał tę sytuację i opuścił boks dwie sekundy przed Rosenqvistem, który z kolei wyprzedził Birda. Szwajcar utrzymywał przewagę do połowy drugiej zmiany, po której Rosenqvist zwiększył tempo i zmniejszył dystans do pół sekundy. Sébestien, który zamierzał użyć Fanboosta do odparcia ataku, nie mógł jednak tego zrobić, ponieważ wymuszona przed wyścigiem zmiana samochodu sprawiła, że Fanboost nie został skonfigurowany w drugim samochodzie i nie włączył się, gdy Sébastien próbował go aktywować. Rosenqvist natychmiast to wykorzystał, aby przejąć inicjatywę i wysunąć się na prowadzenie.

ImagePo jazdach próbnych i skomplikowanych kwalifikacjach Nico zajął piętnaste miejsce na polu startowym. Dzięki dobremu startowi przesunął się o jedno miejsce do przodu. Na trzecim okrążeniu jego samochód stanął tyłem do kierunku jazdy, po uderzeniu go przez André Lotterera zdeterminowany do powrotu na swoje miejsce, atakował, był coraz szybszy i często wyprzedzał.

Po postoju w boksie Nico wskoczył na dziewiąte miejsce. Jednak po zakończonym wyścigu otrzymał karę dwudziestu sekund za przekroczenie prędkości podczas obowiązywania "full course yellow". W klasyfikacji końcowej spadł na trzynastą pozycję.

Renault e.dams opuścił Maroko na szóstej pozycji w klasyfikacji Mistrzostw Zespołów.
Nicolas Prost, nr 8
"Jestem bardzo zadowolony z pracy zespołu. Dzięki temu Séb ukończył wyścig na podium. Jestem też trochę sfrustrowany, że nie udało mi się wykorzystać w pełni możliwości samochodu. Moja jazda kwalifikacyjna nie była zbyt dobra, a widzimy, że w tym sezonie różnice w poziomie są bardzo niewielkie. Różnica między trzecim miejscem a końcem stawki jest nieduża! Musimy się zastanowić, jak lepiej wypaść podczas kwalifikacji. W zespole panuje bardzo dobra atmosfera, wszyscy ciężko pracujemy i wiem, że poradzimy sobie z tymi problemami. Sébastien wykonał świetną robotę, a to dowodzi, że w tym sezonie zespół dysponuje dużym potencjałem".

Sébastien Buemi, nr 9
"Miałem świetny start i stosunkowo łatwo było utrzymać pierwsze miejsce. Bird naciskał z tyłu, ale kontrolowałem wyścig aż do końca pierwszej zmiany. Po zmianie samochodu wszystko szło dobrze, do momentu, kiedy Felix nie pojechał szybciej i mnie nie dogonił. Chciałem się bronić, ale Fanboost nie zadziałał, ponieważ nie został skonfigurowany w tym samochodzie. Musieliśmy dokonać zmiany bolidów przed samym startem, a mój drugi samochód nie był odpowiednio przystosowany. Po naciśnięciu przycisku system nie zadziałał. Liczyłem na to, że dzięki niemu zdołam się obronić na tym zakręcie. To drugie miejsce dało nam dużą ilość punktów i możemy spokojnie podejść do następnego wyścigu w Santiago".

Alain Prost, współwłaściciel zespołu
"Wynik jest dobry dla zespołu, daje nam dużo punktów. Widzieliśmy, że stawka jest bardziej wyrównana niż kiedykolwiek i myślę, że przez cały sezon będzie tak samo. Séb świetnie pojechał. Szkoda, że zwycięstwo wymknęło mu się na ostatnich okrążeniach. Przed startem mieliśmy problem z jego samochodem i nie mógł użyć Fanboosta w chwili, gdy Rosenqvist go zaatakował. Nico w doskonałym stylu uplasował się w pierwszej dziesiątce, ale jest rozczarowany nałożoną karą. Musimy dalej ciężko pracować, zwłaszcza podczas jazd kwalifikacyjnych. To będzie bardzo wyrównany sezon i będziemy musieli wykorzystać każdą okazję".

Vincent Gaillardot, dyrektor programu FE
"W Hong Kongu byliśmy bardzo rozczarowani wynikami i musieliśmy dokładnie przeanalizować naszą strategię. Wszyscy ciężko pracowaliśmy i wróciliśmy do oczekiwanego poziomu. Wiedzieliśmy, że idziemy we właściwym kierunku i udowodniliśmy to na torze. Musimy dalej tak pracować, aby maksymalizować nasze osiągi. To będzie nasz cel podczas kolejnych wyścigów".

źródło: Grupa Renault Formuła E
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2719
Zdjęcia: 9745
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco! Odłóż smartfon podczas jazdy Kierowco! Odłóż smartfon podczas jazdy
    Badania pokazują, że wykonywanie połączeń przez kierowcę trzymającego telefon/smartfon w dłoni podczas jazdy dwukrotnie zwiększa ryzyko wypadku. Z kolei czytanie i wysyłanie wiadomości zwiększa to ryzyko aż 6-krotnie(1). ...
    SUV’y w rozmiarze XL od Lexusa SUV’y w rozmiarze XL od Lexusa
    Największym samochodem klasy SUV, sprzedawanym przez Lexusa w Polsce jest cieszący się dużą popularnością model RX. Tymczasem na rynkach światowych – w tym za naszą wschodnią granicą – marka oferuje dwa jeszcze ...

  •