Zima nie odpuszcza - jeżdżąc dieslem pamiętaj o dobrym paliwie

Zima nie odpuszcza - jeżdżąc dieslem pamiętaj o dobrym paliwie

22 Lut 2018, 11:06

Mimo zbliżającej się wielkimi krokami meteorologicznej wiosny, zima w najbliższych dniach da się we znaki. Nad Polskę nadciąga potężny wyż znad Skandynawii, który przyniesie minusowe temperatury sięgające nawet do kilkunastu stopni poniżej zera. W tym czasie szczególną ostrożność powinni zachować właściciele aut z silnikiem diesla, którzy po mroźnej nocy mogą mieć poważny problem z uruchomieniem samochodu.

Powyższy scenariusz jest bardzo prawdopodobny i może dotyczyć każdego pojazdu z silnikiem diesla pozostawionego na kilka godzin na mrozie. Gdy temperatura spada nawet o kilka stopni poniżej zera, w oleju napędowym wytrącają się kryształki parafiny, które utrudniają swobodny przepływ paliwa przez filtr. Może to powodować nierównomierną pracę silnika, a w skrajnych przypadkach doprowadzić do zablokowania filtra paliwa i zatrzymania pracy silnika.
ImageRok temu problem z odpaleniem auta podczas mrozów miała ponad połowa polskich kierowców. Tymczasem tylko 13% z nich dostrzega, że problem ten może być spowodowany niewłaściwym paliwem w baku. Dlatego w okresie zimowym należy zadbać o zatankowanie odpowiedniego, wysokiej jakości paliwa. Olej napędowy o wysokich parametrach nie tylko dba o sprawne funkcjonowanie silnika, ale także daje gwarancję odpalenia samochodu nawet przy skrajnie ujemnych temperaturach, a takie mogą wystąpić np. podczas zimowego wyjazdu na narty. Często wówczas nie mamy możliwości zaparkowania samochodu w garażu, a w górskich kurortach temperatury są wyjątkowo niskie. Diesel arktyczny, dostępny na stacjach Circle K, to najwyższej klasy olej napędowy typu premium, który umożliwia start silnika nawet w temperaturze -32 ºC. Dodatkowo, paliwo to charakteryzuje się gwarantowaną i obniżoną do -22 ºC temperaturą mętnienia, a zawartość dodatków uszlachetniających pozwala dojechać nawet do 3% dalej na tej samej ilości zatankowanego paliwa. Diesel arktyczny nie zawiera biokomponentów, które mogą powodować powstawanie osadów w układzie wytryskowym i pogarszają parametry oleju napędowego.

Pamiętajmy, że diesel arktyczny spełnia swoje niskotemperaturowe wartości tylko wtedy, gdy nie jest zmieszany z innego typu paliwem. Paliwo zimowe/arktyczne tankujmy podczas mrozów zawsze do pełna, by zapobiec skraplaniu się wody na ściankach zbiornika.

źródło: artykuł sponsorowany
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2736
Zdjęcia: 9780
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

Re: Zima nie odpuszcza - jeżdżąc dieslem pamiętaj o dobrym paliwie

22 Lut 2018, 11:25

Chyba redakcja działy pomyliła. Takie teksty to chyba powinny być w dziale "reklama", albo przynajmniej "artykuł sponsorowany". :/
yeti65
Stały forumowicz
 
Posty: 2172
Rejestracja: 12 Gru 2014, 15:08
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy od: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Zima nie odpuszcza - jeżdżąc dieslem pamiętaj o dobrym paliwie

22 Lut 2018, 11:50

yeti65 napisał(a):artykuł sponsorowany
To powinno być nie wiem dlaczego nie zapisało się. Już jest poprawione.

Swoją drogą szkoda, że użytkownicy tylko czytają i nie komentują tekstów które publikujemy może wtedy udało by nam się dodawać tematy które wzbudziły by jeszcze większe zainteresowanie i byłyby bardziej dla Was ciekawe. Pisząc pod takimi tematami powstają ciekawe dyskusje w których często pojawiają się nowe wątki i to one mogły by służyć jako pożywka dla Nas pod pisanie nowych tematów :)
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2736
Zdjęcia: 9780
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

Re: Zima nie odpuszcza - jeżdżąc dieslem pamiętaj o dobrym paliwie

22 Lut 2018, 12:37

Wg mnie, paliwo arktyczne warto tankować, jeżeli się mało jeździ i paliwo w zbiorniku zalega dłuższy czas. W tej chwili na wieść o zbliżających się mrozach wszystkie markowe stacje zwiększają ilość dodatków przeciwdziałających zamarzaniu.
Co do tematów, to ja z chęcią poczytałbym, o silnikach roku.
Jak takie silniki sprawują się z perspektywy czasu, ile było naprawdę udanych konstrukcji, a ile z nich to gnioty.
Gwarantuję, że taki temat spowodowałby lawinę wpisów :ok:
yeti65
Stały forumowicz
 
Posty: 2172
Rejestracja: 12 Gru 2014, 15:08
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy od: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Zima nie odpuszcza - jeżdżąc dieslem pamiętaj o dobrym paliwie

22 Lut 2018, 13:11

yeti65 napisał(a):Wg mnie, paliwo arktyczne warto tankować, jeżeli się mało jeździ i paliwo w zbiorniku zalega dłuższy czas.
To na pewno jest dobre rozwiązanie. Jeżeli jednak ktoś jeździ na tym tańszym paliwie do diesla to ono też ma dodatki może jest ich mniej ale i cena z reguły sporo niższa w tym przypadku warto przy każdym tankowaniu dodawać sobie specjalny dodatek do paliwa i na pewno wszystko będzie w porządku i nie będziemy musieli się martwić mrozami.
Ja przynajmniej tak robiłem jak miałem diesla i okrągły rok przy każdym tankowaniu leciał dodatek który wcześniej kupiłem w większej ilości i problemów nie było.
Oczywiście w zimie zasada jest taka jak już było wspomniane wyżej że zawsze powinniśmy tankować do pełna.
yeti65 napisał(a):z chęcią poczytałbym, o silnikach roku
Ja również :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6789
Zdjęcia: 3346
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Zima nie odpuszcza - jeżdżąc dieslem pamiętaj o dobrym paliwie

22 Lut 2018, 15:44

Kacper napisał(a):Ja przynajmniej tak robiłem jak miałem diesla i okrągły rok przy każdym tankowaniu leciał dodatek który wcześniej kupiłem w większej ilości i problemów nie było.

Lanie przez okrągły rok depresatorów mija się z celem. Zwiększa koszty, nie dając nic w zamian.
yeti65
Stały forumowicz
 
Posty: 2172
Rejestracja: 12 Gru 2014, 15:08
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy od: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pięć zasad kiedy nie powinniśmy wrzucać na luz? Pięć zasad kiedy nie powinniśmy wrzucać na luz?
    Wokół prawidłowego stosowania sprzęgła narosło kilka mitów, które są popularne wśród wielu kierowców. Podpowiadamy oraz wyjaśniamy, kiedy i w jaki sposób używać pedału sprzęgła. Zwalniając, ...
    Transport chłodniczy i zarządzanie łańcuchem chłodniczym Transport chłodniczy i zarządzanie łańcuchem chłodniczym
    Udział produktów świeżych i zamrożonych w transporcie żywności stale rośnie. Towarzyszy temu rozwój produkcji zaplecza logistycznego i nowoczesnych środków transportu chłodniczego. Żywność w dzisiejszych ...

  • Re: Zima nie odpuszcza - jeżdżąc dieslem pamiętaj o dobrym paliwie

    22 Lut 2018, 18:25

    yeti65 napisał(a):Lanie przez okrągły rok depresatorów mija się z celem. Zwiększa koszty, nie dając nic w zamian
    Tu nie chodzi tylko o depresatory bo one wiadomo że najlepiej sprawdzają się jak są mrozy i zimno.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6789
    Zdjęcia: 3346
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999