Zima nie odpuszcza - jeżdżąc dieslem pamiętaj o dobrym paliwie

Zima nie odpuszcza - jeżdżąc dieslem pamiętaj o dobrym paliwie

22 Lut 2018, 12:06

Mimo zbliżającej się wielkimi krokami meteorologicznej wiosny, zima w najbliższych dniach da się we znaki. Nad Polskę nadciąga potężny wyż znad Skandynawii, który przyniesie minusowe temperatury sięgające nawet do kilkunastu stopni poniżej zera. W tym czasie szczególną ostrożność powinni zachować właściciele aut z silnikiem diesla, którzy po mroźnej nocy mogą mieć poważny problem z uruchomieniem samochodu.

Powyższy scenariusz jest bardzo prawdopodobny i może dotyczyć każdego pojazdu z silnikiem diesla pozostawionego na kilka godzin na mrozie. Gdy temperatura spada nawet o kilka stopni poniżej zera, w oleju napędowym wytrącają się kryształki parafiny, które utrudniają swobodny przepływ paliwa przez filtr. Może to powodować nierównomierną pracę silnika, a w skrajnych przypadkach doprowadzić do zablokowania filtra paliwa i zatrzymania pracy silnika.
ImageRok temu problem z odpaleniem auta podczas mrozów miała ponad połowa polskich kierowców. Tymczasem tylko 13% z nich dostrzega, że problem ten może być spowodowany niewłaściwym paliwem w baku. Dlatego w okresie zimowym należy zadbać o zatankowanie odpowiedniego, wysokiej jakości paliwa. Olej napędowy o wysokich parametrach nie tylko dba o sprawne funkcjonowanie silnika, ale także daje gwarancję odpalenia samochodu nawet przy skrajnie ujemnych temperaturach, a takie mogą wystąpić np. podczas zimowego wyjazdu na narty. Często wówczas nie mamy możliwości zaparkowania samochodu w garażu, a w górskich kurortach temperatury są wyjątkowo niskie. Diesel arktyczny, dostępny na stacjach Circle K, to najwyższej klasy olej napędowy typu premium, który umożliwia start silnika nawet w temperaturze -32 ºC. Dodatkowo, paliwo to charakteryzuje się gwarantowaną i obniżoną do -22 ºC temperaturą mętnienia, a zawartość dodatków uszlachetniających pozwala dojechać nawet do 3% dalej na tej samej ilości zatankowanego paliwa. Diesel arktyczny nie zawiera biokomponentów, które mogą powodować powstawanie osadów w układzie wytryskowym i pogarszają parametry oleju napędowego.

Pamiętajmy, że diesel arktyczny spełnia swoje niskotemperaturowe wartości tylko wtedy, gdy nie jest zmieszany z innego typu paliwem. Paliwo zimowe/arktyczne tankujmy podczas mrozów zawsze do pełna, by zapobiec skraplaniu się wody na ściankach zbiornika.

źródło: artykuł sponsorowany
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2586
Zdjęcia: 9503
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

Re: Zima nie odpuszcza - jeżdżąc dieslem pamiętaj o dobrym paliwie

22 Lut 2018, 12:25

Chyba redakcja działy pomyliła. Takie teksty to chyba powinny być w dziale "reklama", albo przynajmniej "artykuł sponsorowany". :/
yeti65
Stały forumowicz
 
Posty: 1810
Rejestracja: 12 Gru 2014, 16:08
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy od: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Zima nie odpuszcza - jeżdżąc dieslem pamiętaj o dobrym paliwie

22 Lut 2018, 12:50

yeti65 napisał(a):artykuł sponsorowany
To powinno być nie wiem dlaczego nie zapisało się. Już jest poprawione.

Swoją drogą szkoda, że użytkownicy tylko czytają i nie komentują tekstów które publikujemy może wtedy udało by nam się dodawać tematy które wzbudziły by jeszcze większe zainteresowanie i byłyby bardziej dla Was ciekawe. Pisząc pod takimi tematami powstają ciekawe dyskusje w których często pojawiają się nowe wątki i to one mogły by służyć jako pożywka dla Nas pod pisanie nowych tematów :)
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2586
Zdjęcia: 9503
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

Re: Zima nie odpuszcza - jeżdżąc dieslem pamiętaj o dobrym paliwie

22 Lut 2018, 13:37

Wg mnie, paliwo arktyczne warto tankować, jeżeli się mało jeździ i paliwo w zbiorniku zalega dłuższy czas. W tej chwili na wieść o zbliżających się mrozach wszystkie markowe stacje zwiększają ilość dodatków przeciwdziałających zamarzaniu.
Co do tematów, to ja z chęcią poczytałbym, o silnikach roku.
Jak takie silniki sprawują się z perspektywy czasu, ile było naprawdę udanych konstrukcji, a ile z nich to gnioty.
Gwarantuję, że taki temat spowodowałby lawinę wpisów :ok:
yeti65
Stały forumowicz
 
Posty: 1810
Rejestracja: 12 Gru 2014, 16:08
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy od: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Zima nie odpuszcza - jeżdżąc dieslem pamiętaj o dobrym paliwie

22 Lut 2018, 14:11

yeti65 napisał(a):Wg mnie, paliwo arktyczne warto tankować, jeżeli się mało jeździ i paliwo w zbiorniku zalega dłuższy czas.
To na pewno jest dobre rozwiązanie. Jeżeli jednak ktoś jeździ na tym tańszym paliwie do diesla to ono też ma dodatki może jest ich mniej ale i cena z reguły sporo niższa w tym przypadku warto przy każdym tankowaniu dodawać sobie specjalny dodatek do paliwa i na pewno wszystko będzie w porządku i nie będziemy musieli się martwić mrozami.
Ja przynajmniej tak robiłem jak miałem diesla i okrągły rok przy każdym tankowaniu leciał dodatek który wcześniej kupiłem w większej ilości i problemów nie było.
Oczywiście w zimie zasada jest taka jak już było wspomniane wyżej że zawsze powinniśmy tankować do pełna.
yeti65 napisał(a):z chęcią poczytałbym, o silnikach roku
Ja również :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6725
Zdjęcia: 3344
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Zima nie odpuszcza - jeżdżąc dieslem pamiętaj o dobrym paliwie

22 Lut 2018, 16:44

Kacper napisał(a):Ja przynajmniej tak robiłem jak miałem diesla i okrągły rok przy każdym tankowaniu leciał dodatek który wcześniej kupiłem w większej ilości i problemów nie było.

Lanie przez okrągły rok depresatorów mija się z celem. Zwiększa koszty, nie dając nic w zamian.
yeti65
Stały forumowicz
 
Posty: 1810
Rejestracja: 12 Gru 2014, 16:08
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy od: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jakie są niebezpieczeństwa które mogą nas spotkać podczas parkowania? Jakie są niebezpieczeństwa które mogą nas spotkać podczas parkowania?
    Parkowanie to jedna z podstawowych umiejętności, jakie kierowca powinien nabyć w czasie kursu nauki jazdy. Jednak nawet gdy ktoś wykona ten manewr prawidłowo podczas egzaminu, nie ma pewności, że będzie w stanie równie ...
    Samochody elektryczne – co warto wiedzieć? [część II] Samochody elektryczne – co warto wiedzieć? [część II]
    Kontynuujemy nasz przewodnik po świecie motoryzacji napędzanej elektrycznością, który wzbudza zainteresowanie coraz większej liczby osób. Wraz z nimi pojawia się wiele pytań. W tej części analizujemy stereotypy ...

  • Re: Zima nie odpuszcza - jeżdżąc dieslem pamiętaj o dobrym paliwie

    22 Lut 2018, 19:25

    yeti65 napisał(a):Lanie przez okrągły rok depresatorów mija się z celem. Zwiększa koszty, nie dając nic w zamian
    Tu nie chodzi tylko o depresatory bo one wiadomo że najlepiej sprawdzają się jak są mrozy i zimno.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6725
    Zdjęcia: 3344
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
     
    • Warto przeczytać
    • Występ tancerek z miotaczami ognia
      Palenie gumy motocyklem
      Men's Day 2010
      Koncepcyjne wersje Volkswagena up!