Zmiana samochodu na nowszy i większy, na długie trasy - do 30.000

05 Wrz 2016, 20:43

Witam!

Jako, że jest to mój pierwszy post na tym forum to witam serdecznie wszystkie Forumowiczki i wszystkich Forumowiczów. :)

Trafiłem tutaj z powodu takiego, że robię rozeznanie w temacie zmiany samochodu na bardziej komfortowy (z naciskiem na długie trasy), ponieważ obecna Ibizka z 2000 roku, choć służy bardzo dobrze od 4 lat na wszelkie dojazdy to na długie trasy dla mnie się nie nadaje. Powód – boli mnie staw biodrowy przy dłuższym siedzeniu. Dotychczas, poza Ibizą, jeździłem VW Passatem, Toyotą Avensis oraz Mazdą 626. Z nich najwygodniejsze fotele miała Mazda – nie czułem bólu po dłuższej jeździe a w pozostałych muszę się gimnastykować za kierownicą po przejechaniu ok. 100–150 km.

Moje wymogi co do auta:
– cena do 30.000 zł (wraz z pakietem startowym: rozrząd, pompa wody, oleje, płyny, filtry, hamulce i "co tam jeszcze wyjdzie" – nie lubię jeździć w trasę samochodem, który na chwilę wyjazdu nie ma zrobionego "wszystkiego" i myśleć "walnie czy nie walnie?");
– rocznik przynajmniej 2005;
– brak problemów z rdzą (!!! bardzo ważne !!!);
– jak najmniej rzeczy elektrycznych i wspomagaczy – najlepiej tylko klima manualna, el. lusterka, szyby na korbkę, radio na CD;
– ON do 5,5 w trasie, Pb do 7,5–8 w trasie – jeżdżę bardzo spokojnie, na autostradzie/drodze ekspresowej do 110–120 km/h (najlepiej 100 km/h), po drogach krajowych i lokalnych do 100 km/h. Nie chcę LPG ani w zestawie, ani montować;
– w trasie mam być w stanie przejechać minimum 1.000 km na jednym tankowaniu ON oraz przynajmniej 700 km na jednym tankowaniu Pb;
– tempomat – ze względu na trasy;
– skrzynia manualna (automat w ostateczności i musi być na prawdę dobry);
– nadwozie – najlepiej sedan, choć innym nie pogardzę, koniecznie 4/5 drzwi;
– w miarę łatwy w odsprzedaży w zadbanym stanie (zamierzam bardzo dbać o samochód – jak o każdy, którym się poruszam);
– względnie niewielka utrata wartości;
– unikam marek egzotycznych typu Chevrolet, KIA itp.;
– miękkie fotele;

Moje typy (po przejrzeniu tematów oraz poczytaniu opinii) to:
1. Citroen C5 II – 1.8, 2.0, 2.0 HDI 136 KM;
Czy silnik 1.6 HDI 110 KM nadawałby się na trasę?
2. Honda Accord VII – 2.0 i–VTEC, 2.4 i–VTEC, 2.2 i–CDTI
Odnośnie Hondy mam pytanie do posiadaczy – czy ma wygodne fotele? Auto zbiera bardzo pochlebne opinie i jest ich dużo, więc coś musi w tym być…
3. Lexus IS I – 2.0
To samo pytanie co do Hondy.
4. Renault Laguna II FL – 2.0 T (o jakiej mocy – 135 czy 170, bo nie wiem o którym ludzie na forach piszą), 2.0 dCi 150 KM;
Kiedyś siedziałem w Lagunie I i te megawygodne, megamiękkie fotele zapamiętam na długo.
5. Renault Laguna III – 2.0 dCi 130/150 KM, 2.0 140/170 KM
6. Fiat Croma II – 1.9 JTD 130/150 KM;

Skłaniałem się też ku Renault Vel Satis ale… Po przeczytaniu opinii, których jest mało i są skrajnie różne – nie chcę się pakować w takiego "wynalazka" (choć bardzo wygodnego). Odrzucam też wszystkie samochody niemieckie, które właściwie są robione na jedno kopyto a Mercedes rdzewieje i nie jest już tak niezawodny jak kiedyś. Płacić za znaczek nie mam zamiaru.

Uprzejmie proszę o podanie jakichś swoich typów pasujących do mojego opisu z krótkim uzasadnieniem, dodanie swoich paru groszy do moich typów 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc w wyborze :)

Pozdrawiam serdecznie :)
mAt55
Nowicjusz
 
Posty: 42
Auto: Seat Ibiza

05 Wrz 2016, 22:30

mAt55 napisał(a):Fiat Croma II – 1.9 JTD 130/150 KM;
tutaj najlepiej 2.4 JTD, bo 120KM ciut słaby, a w 150 zdarzają się kosztowne problemy.
Lagunę spokojnie kupisz III.
W Citroenie 1.6 będzie zwyczajnie za słaby do tej budy. Skup się na 2.0
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14218
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Wrz 2016, 19:58

mike napisał(a):tutaj najlepiej 2.4 JTD, bo 120KM ciut słaby, a w 150 zdarzają się kosztowne problemy.
Lagunę spokojnie kupisz III.
W Citroenie 1.6 będzie zwyczajnie za słaby do tej budy. Skup się na 2.0


Dzięki mike za odpowiedź. Zatem 1.6 HDI odpada a w Fiacie 2.4 JTD.

A jak z innymi, które zaproponowałem?
mAt55
Nowicjusz
 
Posty: 42
Auto: Seat Ibiza

06 Wrz 2016, 21:06

Lexus w tej kasie is300, szkoda kupować is200 (choć to też dobre auto)
Z Lagun spokojnie osiągalna III
Hondy w Twoim przypadku szukałbym z dieslem, bo w benzyniakach może być ciut glośno, co w trasach tak średnio.

Jeśli o mnie chodzi, to gdybym miał pokonywać długie trasy, lista wyglądałaby tak:
1. Citroen c5 ex aequo Fiat Croma (czemu nie chcesz 2.4?)
2. Renault Laguna
3. Honda Accord
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14218
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Wrz 2016, 21:39

mike napisał(a):Lexus w tej kasie is300, szkoda kupować is200 (choć to też dobre auto)
Z Lagun spokojnie osiągalna III
Hondy w Twoim przypadku szukałbym z dieslem, bo w benzyniakach może być ciut glośno, co w trasach tak średnio.

Jeśli o mnie chodzi, to gdybym miał pokonywać długie trasy, lista wyglądałaby tak:
1. Citroen c5 ex aequo Fiat Croma (czemu nie chcesz 2.4?)
2. Renault Laguna
3. Honda Accord


Mike źle się wysłowiłem nieco. Napisałem, że "odrzucam 1.6 HDI a w Fiacie 2.4 JTD", co rzeczywiście należało odczytać - odrzucam obydwa a mnie chodziło o to, że w Fiacie wybieram 2.4 JTD w takim razie :) 200 KM to już jest czym pojechać w razie czego... :P

To w Hondach z benzyną jest tak głośno? Zawsze mi się zdawało, że benzynowe silniki są cichsze od Diesla. :unsure: No ale jak widać nie we wszystkich samochodach...

Dzięki za Twój ranking. :) Przyda się w wyborze autka :)
mAt55
Nowicjusz
 
Posty: 42
Auto: Seat Ibiza

07 Wrz 2016, 21:41

W Hondzie ogólnie jest głośno. Ja też jestem za Cytryną na trasy, do zestawienia dorzucam Mondziaka Mk4 2.0TDCI
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

08 Wrz 2016, 20:59

Koniu napisał(a):W Hondzie ogólnie jest głośno. Ja też jestem za Cytryną na trasy, do zestawienia dorzucam Mondziaka Mk4 2.0TDCI


Mnie tam generalnie głośność nie przeszkadza - nie przykładam do tego aż takiej wagi, więc... Może być nieco gorzej wyciszone, byleby miało wygodne fotele (nie twarde jak w niemieckich VAGach, Mercach i BMW). :)

Co do Mondeo - miałem przyjemność (albo i nieprzyjemność) podróżować jako pasażer Fordem Mondeo Mk3 - "tragiedia Panie, tragiedia". Twarde plastiki (identycznie jak w Ibizie), siedzenia tak samo... Niezbyt dla mnie był komfortowy. Czy w Mk4 poprawiono te rzeczy? I jaka moc tego 2.0 TDCI? Zresztą tak spojrzałem na ceny tych samochodów - rocznik przynajmniej 2008 ale cena niewspółgrająca z podaną przeze mnie (chcę mieć też na naprawy 'pozakupowe'). :)

Ale z tego co widzę to Panowie polecacie C5 II 2.0 HDI 136 KM. A ewentualnie - która benzyna do Cytryny?

A Laguna III? Które silniki benzynowe (z diesla brałbym 2.0 dCi 150 KM)?
mAt55
Nowicjusz
 
Posty: 42
Auto: Seat Ibiza

09 Wrz 2016, 08:23

W Lagunie najlepszy jest 2,0T
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Wrz 2016, 19:18

dzida napisał(a):W Lagunie najlepszy jest 2,0T


2.0T nic mi nie mówi - nie wiem o jakiej mocy silnika mam szukać. Serwisy podają moc silnika od 140 do nawet 205 KM i nie wiem o który chodzi. :unsure:

Aby nieco podsumować: do Citroena C5 (seria II) dobrymi silnikami są 1.8i 125 KM, 2.0i 140 KM oraz 2.0 HDI 136 KM i z takimi mam szukać. Do Hondy Accord (seria VII) - każdy silnik (z 2.0 i-VTEC 155, 2.4 i-VTEC 190 KM oraz 2.2 i-CTDi 140 KM), natomiast do Lexusa IS (seria I) 2.0 155 KM. :ok: Do Renault Laguny (seria III) dobry jest diesel 2.0 dCi 150 KM (choć 2.0 dCi 130 KM też ma dobre opinie), Z benzynowych do Laguny III to 2.0 140 albo 170 KM :)
mAt55
Nowicjusz
 
Posty: 42
Auto: Seat Ibiza

10 Wrz 2016, 08:30

Nie. Nie skumałeś.

2.0T ma od 170km+. 140konny wariant to wolnossący motor od Nissana - nieudany silnik.

Generalnie benzyny Citroena/Renault odrzuć z miejsca jeśli nie chcesz LPG. Nie będą Ci na trasie palić 8L (chyba, że będziesz śmigać po krajówkach bez wyprzedzania max 90km/h). Moja C5 na autostradzie pali 10L przy nadmuchanych mocno balonach i 130km/h (3600obr/min) na tempomacie. W środku jest głośno (brak 6tego biegu - zarówno w Cytrynie jak i Renault).

Wyjątkiem jest Honda. Ona może Ci spalić te 8. Nie mniej jednak jest słabo wygłuszona i dużo twardsza w porównaniu do reszty co przedkłada się na komfort.

Ja bym bez dwóch zdań celował w C5 ale który masz na myśli mówiąc C5 II? Bo tutaj ludzie często mylą C5 X7 (III).

Kup sobie C5 II (2005-2008) w full wypasie w 2.0 dieslu i zostanie z tych 30tyś jeszcze na faaaajneee wakacje. Bo jak celujesz w C5 X7 (2008-teraz) to masz na styk te 30(przy czym wyboru nie będzie zbyt wielkiego - będą już mocno zmęczone) i nie starczy Ci na pakiet startowy.

No i diesel obowiązkowo. Musisz mieć te 800km zasięgu chyba, że chcesz na autostradach tankować. Wróciłem właśnie z wakacji to na A1 widziałem ropę po 6zł i gaz po 2,80zł :D
Ostatnio edytowany przez GorącyMarian, 10 Wrz 2016, 16:13, edytowano w sumie 1 raz
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

10 Wrz 2016, 16:11

GorącyMarian napisał(a):Nie. Nie skumałeś.

2.0T ma od 170km+. 140konny wariant to wolnossący motor od Nissana - nieudany silnik.

Generalnie benzyny Citroena/Renault odrzuć z miejsca jeśli nie chcesz LPG. Nie będą Ci na trasie palić 8L (chyba, że będziesz śmigać po krajówkach bez wyprzedzania max 90km/h). Moja C5 na autostradzie pali 10L przy nadmuchanych mocno balonach i 130km/h (3600obr/min) na tempomacie. W środku jest głośno (brak 6tego biegu - zarówno w Cytrynie jak i Renault).

Wyjątkiem jest Honda. Ona może Ci spalić te 8. Nie mniej jednak jest słabo wygłuszona i dużo twardsza w porównaniu do reszty co przedkłada się na komfort.

Ja bym bez dwóch zdań celował w C5 ale który masz na myśli mówiąc C5 II? Bo tutaj ludzie często mylą C5 X7 (II).

Kup sobie C5 II (2005-2008) w full wypasie w 2.0 dieslu i zostanie z tych 30tyś jeszcze na faaaajneee wakacje. Bo jak celujesz w C5 X7 (2008-teraz) to masz na styk te 30(przy czym wyboru nie będzie zbyt wielkiego - będą już mocno zmęczone) i nie starczy Ci na pakiet startowy.

No i diesel obowiązkowo. Musisz mieć te 800km zasięgu chyba, że chcesz na autostradach tankować. Wróciłem właśnie z wakacji to na A1 widziałem ropę po 6zł i gaz po 2,80zł


Dziękuję za wyjaśnienie.

Zatem po tych kilku wypowiedziach widzę, że najlepszy będzie w trasy Citroen C5 (II - od 2004 do 2008) z silnikiem Diesla 2.0 HDI 136 KM. Ewentualnie, licząc się z większym nieco spalaniem, 2.0i 16V 140 KM. Nadmieniam, że jeżdżę baaaaardzo spokojnie - do 100-110 km/h na trasie (bo w PL mało jest póki co autostrad i ekspresówek w mojej okolicy). A nawet jak się dorwę do jakiejś A czy S to nie gonię 200 km/h. Wiadomo - przy wyprzedzaniu to zdarza się 120-150 km/h ale sporadycznie. :)

A co do Hondy - bo jeszcze ta odpowiedź nie padła - czy ma wygodne fotele? Bo to też jest dla mnie ważne, gdyż po niezbyt długim posiedzeniu w trasie (100-150 km) bolą mnie kości w stawach biodrowych... :(
mAt55
Nowicjusz
 
Posty: 42
Auto: Seat Ibiza

12 Wrz 2016, 10:23

Marian - a co nieudanego w tym wolnossącym 2.0 od Nissana? - bo ja akurat sporo czytałem o tym, że jest to udany silnik.
A wszyscy zachwycają się 2.0T, co pewnie zaburza trochę obraz.
tomekdk
 

12 Wrz 2016, 11:11

Sporo pali. Nie lubi się z LPG. Łańcuch po 150tyś. do roboty - będzie strasznie hałasować. Wieczne problemy z wolnymi obrotami. Padające często czujniki (położenia wału) które trzeba wymieniać na oryginalne - zammieniki często nie działają dobrze. I tam tego trochę. Zaglądaj na forum Renault, tam Ci więcej doradzą na co zwracać uwagę przy zakupie tego silnika bo błahe rzeczy potrafią spooooro kosztować.
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

12 Wrz 2016, 11:28

Czujnik położenia wału korbowego to usterka bardzo znana z 1.8 Nissana, oczywiście nikt nie mówi, że nie może się dublować.
Ale nie wiem czy piszesz o silniku od 2007 roku, czy o tym z lat 2001-2007? - na co wskazują niektóre wymienione usterki.
tomekdk
 

12 Wrz 2016, 11:33

Mówie o 2.0. Temat mi bliski z Espace IV. Co prawda inne auto ale ten sam silnik.
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017