
Na początek nowy Peugeot 508.
Środkowa poprzeczna część zderzaka przedniego przypomina mi Hondę Clarity Fuel Cell.

Górna część klapy bagażnika jest pod podobnym kątem do Hondy City. Z profilu krawędzie zewnętrzne zderzaka przedniego w Hondzie City przypominają Peugeota 508. Z tym wykończeniem przy tylnych drzwiach, w 508 okno w tylnych drzwiach wygląda tak jak wyglądało by okno w tylnych drzwiach Hondy City gdyby Honda City była dłuższa, a linia dachu przebiegała pod ostrzejszym kątem względem dolnej krawędzi okien.

W Mitsubishi Lancerze obrys tylnego zderzaka z profilu oraz fragmentu tylnej lampy przypominają te z 508.
W 508 wnęka przedniej lampy z profilu przypomina Hondę Civic.
Z poniższej perspektywy 508 w moim subiektywnym odczuciu wygląda z tyłu jakby nawiązywał stylistycznie do Hondy Accord VII.

Sokoro już jesteśmy przy Accordzie VII to jego sylwetka z tyłu przypomina mi Alfę Romeo 156.

Jeszcze wcześniej przed Alfą 156 był Mercedes 190. Za sprawą kształtu przetłoczeń błotników przy poziomych krawędziach klapy bagażnika oraz lamp tylnych poziomych wchodzących klinem w błotniki tył Accorda VII przypomniał mi Merca 190.
Z poniższej perspektywy błotniki tylne ze słupkami C oraz kąt pochylenia tylnej szyby przypominają Volvo S60
Z poniższej perspektywy sylwetka 508 przypomina Audi A7.
Gdy zobaczyłem te lampy przednie to miałem uczucie, że gdzieś to już widziałem

Deska rozdzielcza przez swoje zestopniowanie oraz charakterystyczny kształt daszku nad zegarami przypomniała mi Daihatsu Applause.

Obrys zewnętrzny przodu (te łuki na narożnikach) przypomniał mi Mitsubishi Galanta VIII

Sylwetka z tyłu trochę przypomina mi Jaguara XF kombi. Zasadnicza różnica jest taka, że w 508 SW szyba tylna jest bliżej górnych krawędzi tylnych lamp, nie ma bocznych owiewek, a dach niżej opada. Okna boczne w przestrzeni bagażowej mają podobny kształt ale ścięty łuczek w dolnym rogu i przycięty górny łuk.

W 508 SW to przetłoczenie a la spoiler pod dolną krawędzią tylnej szyby przypomina mi BMW e39 touring.

Podobny kształt okna bocznego w przestrzeni bagażowej, przetłoczenie idące od tylnej lampy wzdłuż bocznych szyb oraz dużo przetłoczeń na drzwiach budzi skojarzenia z BMW f30 touring.

Teraz Peugeot 3008
W 3008 II ten wysunięty do przodu fragment kokpitu z nawiewami centralnymi przypomniał mi Fiata 131 gdzie też jest na środku kokpitu wysunięty do przody fragment tyle, że z radiem i regulacją nadmuchu i ogrzewania.

Skoro już jesteśmy przy Fiacie to Peugeot 604 ma kokpit podobny do Fiata 130. Kolumna centralna, daszek nad nawiewami centralnymi. Fiat 130 wszedł do produkcji kilka przed Peugeot'tem 604.