Zrywne auto 30k - Accord VII 2.4 vs BMW e60 vs BMW e90

21 Maj 2016, 15:20

Nie potrafię wybrać czy chciałbym benzynę czy diesla - chciałbym auto, które da maksymalną frajdę z jazdy, dobrze będzie się zrywało i miło dla oka prezentowało ( stawiam na piedestale wygląd zewnętrzny aniżeli wewnętrzny ).
W okolicach 200KM, znalazłem 3 kandydatów z tematu:
- Honda Accord VII 2.4 190KM - benzyna
- BMW E60 530d 218KM - diesel
- BMW E90 325d 197KM - diesel

O ile Hondę w tym budżecie znajdę zadbany egzemplarz tak w przypadku BMW pewności nie mam. Które z tych 3 aut będzie najtańsze w utrzymaniu oraz serwisowaniu w razie awarii?
Czy może polecicie coś innego?
destrothai
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 15 06 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Passat B5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
0

21 Maj 2016, 18:27

Po pierwsze, musisz określić czego oczekujesz od auta i jakie robisz roczne przebiegi.
Po drugie, porównywanie diesla z benzyniakiem(zwłaszcza wolnossącym) jest jak porównywanie wyjazdu na wczasy do Ciechocinka i na Hawaje - i tu i tu wyjeżdżasz, ale to zupełnie inne miejsca.
Po trzecie, poczytaj sobie o nowoczesnych dieslach https://www.forumsamochodowe.pl/czy-na-pewno-stac-cie-na-diesla-vt88824.htm
Po czwarte, e60 będzie co najmniej 2x droższa w utrzymaniu niż taki Accord
Po piąte, nie napisałeś budżetu
Po szóste, pytanie na wstępie "który najtańszy w utrzymaniu" i e60 nie najlepiej świadczy o grubości Twojego portfela i predysponuje Cię do (być może niesłusznego) zaszufladkowania w grupie ludzi, którzy kupują znaczek :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13076
Zdjęcia: 12
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008
0

22 Maj 2016, 11:10

Najtańsza będzie Honda, tu chyba niespodzianki nie ma, bo raz, ze nie jest to marka pozycjonująca swoje produkty w segmencie premium to dwa, jest to benzyniak na tle nowoczesnych diesli.
piotrekbdg
Początkujący
 
Posty: 209
Prawo jazdy: 20 07 2009
Auto: BMW 3er E92
Silnik: 2.0 143 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
0

30 Sty 2017, 20:06

Musisz najpierw sprecyzować co rozumiesz przez "frajdę z jazdy". Twoje typu jednak nie wskazują na drift, czy mocne butowanie 0-200km/h. Bardziej bym powiedział "przyjemność z jazdy".

Komfort, stabilność przy dużych prędkościach, komfort = BMW.
Wysokie obroty, katowanie do odcinki, kręte drogi z piskiem opon = Honda.

BMW jest zauważalnie cięższe, a konstrukcja zawieszenia i przełożenia skrzyni (w większości wymienionych przez Ciebie modeli będzie automat) super sprawdzają się na autostradzie.

Hodna za to to typowa szlifierka. Lubi się wysoko kręcić i jest bardziej zwinna.

Niezawodność - Honda lepiej sobie radzi na tym polu.

Diesel, czy benzyna? Musisz sam sobie zadać to pytanie. Pytanie, czy lubisz efektownie rozpędzać auto, lubisz, jak obrotomierz idzie wysoko w górę i tylko czekasz, aż wyskoczysz z robót drogowych, żeby spróbować się z innymi - wtedy benzyna.

Jeśli natomiast lubisz wysokie prędkości, ale raczej bardziej stonowaną jazdę (nie oznacza wolną), to diesel.

Pamiętaj, że auta z automatyczną skrzynią biegów nie nadają się do butowania, więc jeśli lubisz taki styl, to bardziej polecam Ci szukać auta z manualem.

Jeśli zdecydujesz się na BMW, to radzę Ci przejechać się i dieslem i benzyną. Specyfika diesla jest taka, że masz mocne parcie w fotel (w końcu 500Nm), ale krótko (koniec zabawy przy ok 3000obr/min). W benzynowym atmosferycznym (bez turbo) silniku moc budzi się gdzieś od 4000obr/min. wzwyż, przez co, jeśli ktoś całe życie jeździł dieslem i muli go na niskich obrotach, to ma wrażenie, że silnik jest słaby, a zwyczajnie nie potrafią z niego wykrzesać iskry.
Turbobenzyna to już majstersztyk. Moment od najniższych obrotów i pełny ciąg, nadwyrężający "bicepsa szyi" do 5000obr/min., które w zupełności wystarczą do przekonania Cię, aby wrzucić kolejny bieg, aby kontynuować proces zadowolenia z napędu.

Jeśli interesują Cię szczegóły o silniku w 530d, zapraszam tutaj: https://www.forumsamochodowe.pl/bmw-e90-vs-e60-ktory-model-wybrac-budzet-okolo-33tys-vt98136.htm#p636036

Jeśli szukasz prawdziwego potwora i jesteś w stanie dozbierać kasy, wybór jest tylko jeden: 335d. Dwustopniowe turbo + najlepszy diesel BMW = silnik roku. Insignia OPC do prędkości 160km/h nie da temu rady. Typ turbo w tym silniku zapewnia większą rozpiętość potężnego momentu obrotowego w relatywnie małym samochodzie. Przy tym, w normalnych warunkach, pali to jakieś 30% paliwa mniej od 330i, a sprzedaż nie stanowi najmniejszego problemu - wystarczy dać się przejechać przyszłemu nabywcy. Alternatywą dla 335d jest 335i (3,0 turbobenzyna) - równie brutalna rakieta, do której można zamontować zawór blow off i cieszyć się świstem upustu ciśnienia ze strony kompresyjnej turbosprężarki tuż po zamknięciu przepustnicy.

Ciekawą propozycją spoza wymienionych przez Ciebie modeli jest Audi A4 3,0TDI lub 3,0FSI. Masz tam quattro i idzie to naprawdę nieźle. Trzeba tylko wystrzegać się silników diesla 224KM no i liczyć się z tym, że rozrząd w tych Audi jest z tył. 3,0FSI można już gazować, a bezpośredni wtrysk gwarantuje dobry przebieg momentu obrotowego. Minus - nagar na zaworach ssących (zawór nie jest obmywany i chłodzony paliwem, przez co syf się na nim osiada). Z tym jednak też nie ma większego problemu. Na YT możesz podpatrzyć jak sobie z nimi radzą.

Ostatnia kwestia - modyfikacje. Z Hondą wiele nie nabroisz, jeśli nie chcesz inwestować więcej $. Diesle, z racji obecności turbo, znacznie lepiej się modyfikują i stosunkowo niewielkim kosztem można wyciągnąć 300KM i moment graniczny dla możliwości skrzyni biegów.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 142
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam
0

30 Sty 2017, 20:39

Autotesto Twój post bardzo mi się spodobał z polaka masz murowaną pionę + :ok:
Gdyby jeszcze nie treść tematu w którym napisałeś tą epopeje z zaznaczoną kwotą oraz w pierwszym poście pytanie który z zaproponowanych modeli będzie najtańszy w użytkowaniu... :naughty:

No ale dodałeś że parę groszy trzeba dozbierać... :D
Wiesz w sumie dla jednego parę groszy to 10zł. a dla innego 10k :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7035
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

30 Sty 2017, 20:52

z polaka masz murowaną pionę +


Jeśli nie bierzemy pod uwagę interpunkcji.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 5459
Przebieg/rok: >50tys. km
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Liquid chrome na emblematach w samochodzie - szybka renowacja
    Postanowiłem przetestować marker Liquid chrome o grubości 1mm na emblematach (znaczkach) w samochodzie które wcześniej były pokryte warstwą chromu. Emblematy oryginalnie na tylnej klapie pokryte były warstwą chromu ...
    NASCAR Camry w 4 odsłonach
    Atrakcją na targach SEMA 2017 stoiska Toyoty były wyścigowe Camry, które zaprezentowali topowi kierowcy NASCAR – Martin Truex Jr., Kyle Busch, Denny Hamlin i Daniel Suarez. Martin Truex oraz Kyle Busch startują ...

  • 30 Sty 2017, 21:09

    Invi - Ty masz z zachowania lufę ;)
    tomekdk
     
    0

    30 Sty 2017, 21:14

    To, czy dozbiera, to już nie mi oceniać. Każdy zna swoją sytuację i sam potrafi to ocenić.

    Koszty dla BMW są w linku. Awaria i jej koszt to rzecz bardzo zależna - pierwsze pytanie, czy w ogóle wystąpi, a z tym się wiąże to, w jakim stanie auto się kupi... W BMW może się zepsuć czujnik za 30zł, a w Hondzie może pęknąć korbowód i będzie pozamiatane. Bardziej bym się skupił co jest bardziej niezawodne, niż na tym co jest droższe w utrzymaniu, a to ma bezpośrednie przełożenie na to w jakim auto jest stanie.

    Bardzo ogólnie rzecz ujmując - Honda będzie tańsza. Pamiętajmy jednak, że głównym kosztem samochodu jest ubezpieczenie i paliwo.

    szybki, ode mnie prywatnie: ja mam może z polskiego pionę, ale Ty masz z kultury osobistej "tróję na torach" i nie chodzi tylko o ten post. Proszę Cię zatem - stonuj w stosunku do mojej osoby i odsyłam Cię do jednego z mott tego forum "dbaj o poziom". Już Ci napisałem, że to, że reprezentuję Autotesto, nie oznacza, że sobie pozwolę na taką relację. Wybacz, ale dla mnie liczy się człowiek, który chce uzyskać informację, w której z pewnością bardziej pomoże moja "epopeja", niż Twoje uszczypliwości. Wyluzujmy zatem i budujmy sensowne informacje dla zainteresowanych, bo naszych przecierek nikt nie ma ochoty czytać.
    Autotesto
    Początkujący
     
    Posty: 142
    Miejscowość: Cała Polska
    Auto: Nie posiadam
    1

    30 Sty 2017, 21:23

    Zamykam temat ze względu na odkopanie wątku i rozgorzałą (niepotrzebną) pyskówkę.

    Autotesto zwracaj uwagę na daty tematów oraz ostatnich postów, bo za odkopywanie starych wątków wyciągane są konsekwencje (niezależnie od forumowej rangi)
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13076
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008
    0
     
    • Warto przeczytać