Zrywne auto 30k - Accord VII 2.4 vs BMW e60 vs BMW e90

21 Maj 2016, 14:20

Nie potrafię wybrać czy chciałbym benzynę czy diesla - chciałbym auto, które da maksymalną frajdę z jazdy, dobrze będzie się zrywało i miło dla oka prezentowało ( stawiam na piedestale wygląd zewnętrzny aniżeli wewnętrzny ).
W okolicach 200KM, znalazłem 3 kandydatów z tematu:
- Honda Accord VII 2.4 190KM - benzyna
- BMW E60 530d 218KM - diesel
- BMW E90 325d 197KM - diesel

O ile Hondę w tym budżecie znajdę zadbany egzemplarz tak w przypadku BMW pewności nie mam. Które z tych 3 aut będzie najtańsze w utrzymaniu oraz serwisowaniu w razie awarii?
Czy może polecicie coś innego?
destrothai
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 15 06 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Passat B5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
0

21 Maj 2016, 17:27

Po pierwsze, musisz określić czego oczekujesz od auta i jakie robisz roczne przebiegi.
Po drugie, porównywanie diesla z benzyniakiem(zwłaszcza wolnossącym) jest jak porównywanie wyjazdu na wczasy do Ciechocinka i na Hawaje - i tu i tu wyjeżdżasz, ale to zupełnie inne miejsca.
Po trzecie, poczytaj sobie o nowoczesnych dieslach https://www.forumsamochodowe.pl/czy-na-pewno-stac-cie-na-diesla-vt88824.htm
Po czwarte, e60 będzie co najmniej 2x droższa w utrzymaniu niż taki Accord
Po piąte, nie napisałeś budżetu
Po szóste, pytanie na wstępie "który najtańszy w utrzymaniu" i e60 nie najlepiej świadczy o grubości Twojego portfela i predysponuje Cię do (być może niesłusznego) zaszufladkowania w grupie ludzi, którzy kupują znaczek :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

22 Maj 2016, 10:10

Najtańsza będzie Honda, tu chyba niespodzianki nie ma, bo raz, ze nie jest to marka pozycjonująca swoje produkty w segmencie premium to dwa, jest to benzyniak na tle nowoczesnych diesli.
piotrekbdg
Początkujący
 
Posty: 209
Prawo jazdy: 20 07 2009
Auto: BMW 3er E92
Silnik: 2.0 143 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
0

30 Sty 2017, 19:06

Musisz najpierw sprecyzować co rozumiesz przez "frajdę z jazdy". Twoje typu jednak nie wskazują na drift, czy mocne butowanie 0-200km/h. Bardziej bym powiedział "przyjemność z jazdy".

Komfort, stabilność przy dużych prędkościach, komfort = BMW.
Wysokie obroty, katowanie do odcinki, kręte drogi z piskiem opon = Honda.

BMW jest zauważalnie cięższe, a konstrukcja zawieszenia i przełożenia skrzyni (w większości wymienionych przez Ciebie modeli będzie automat) super sprawdzają się na autostradzie.

Hodna za to to typowa szlifierka. Lubi się wysoko kręcić i jest bardziej zwinna.

Niezawodność - Honda lepiej sobie radzi na tym polu.

Diesel, czy benzyna? Musisz sam sobie zadać to pytanie. Pytanie, czy lubisz efektownie rozpędzać auto, lubisz, jak obrotomierz idzie wysoko w górę i tylko czekasz, aż wyskoczysz z robót drogowych, żeby spróbować się z innymi - wtedy benzyna.

Jeśli natomiast lubisz wysokie prędkości, ale raczej bardziej stonowaną jazdę (nie oznacza wolną), to diesel.

Pamiętaj, że auta z automatyczną skrzynią biegów nie nadają się do butowania, więc jeśli lubisz taki styl, to bardziej polecam Ci szukać auta z manualem.

Jeśli zdecydujesz się na BMW, to radzę Ci przejechać się i dieslem i benzyną. Specyfika diesla jest taka, że masz mocne parcie w fotel (w końcu 500Nm), ale krótko (koniec zabawy przy ok 3000obr/min). W benzynowym atmosferycznym (bez turbo) silniku moc budzi się gdzieś od 4000obr/min. wzwyż, przez co, jeśli ktoś całe życie jeździł dieslem i muli go na niskich obrotach, to ma wrażenie, że silnik jest słaby, a zwyczajnie nie potrafią z niego wykrzesać iskry.
Turbobenzyna to już majstersztyk. Moment od najniższych obrotów i pełny ciąg, nadwyrężający "bicepsa szyi" do 5000obr/min., które w zupełności wystarczą do przekonania Cię, aby wrzucić kolejny bieg, aby kontynuować proces zadowolenia z napędu.

Jeśli interesują Cię szczegóły o silniku w 530d, zapraszam tutaj: https://www.forumsamochodowe.pl/bmw-e90-vs-e60-ktory-model-wybrac-budzet-okolo-33tys-vt98136.htm#p636036

Jeśli szukasz prawdziwego potwora i jesteś w stanie dozbierać kasy, wybór jest tylko jeden: 335d. Dwustopniowe turbo + najlepszy diesel BMW = silnik roku. Insignia OPC do prędkości 160km/h nie da temu rady. Typ turbo w tym silniku zapewnia większą rozpiętość potężnego momentu obrotowego w relatywnie małym samochodzie. Przy tym, w normalnych warunkach, pali to jakieś 30% paliwa mniej od 330i, a sprzedaż nie stanowi najmniejszego problemu - wystarczy dać się przejechać przyszłemu nabywcy. Alternatywą dla 335d jest 335i (3,0 turbobenzyna) - równie brutalna rakieta, do której można zamontować zawór blow off i cieszyć się świstem upustu ciśnienia ze strony kompresyjnej turbosprężarki tuż po zamknięciu przepustnicy.

Ciekawą propozycją spoza wymienionych przez Ciebie modeli jest Audi A4 3,0TDI lub 3,0FSI. Masz tam quattro i idzie to naprawdę nieźle. Trzeba tylko wystrzegać się silników diesla 224KM no i liczyć się z tym, że rozrząd w tych Audi jest z tył. 3,0FSI można już gazować, a bezpośredni wtrysk gwarantuje dobry przebieg momentu obrotowego. Minus - nagar na zaworach ssących (zawór nie jest obmywany i chłodzony paliwem, przez co syf się na nim osiada). Z tym jednak też nie ma większego problemu. Na YT możesz podpatrzyć jak sobie z nimi radzą.

Ostatnia kwestia - modyfikacje. Z Hondą wiele nie nabroisz, jeśli nie chcesz inwestować więcej $. Diesle, z racji obecności turbo, znacznie lepiej się modyfikują i stosunkowo niewielkim kosztem można wyciągnąć 300KM i moment graniczny dla możliwości skrzyni biegów.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam
0

30 Sty 2017, 19:39

Autotesto Twój post bardzo mi się spodobał z polaka masz murowaną pionę + :ok:
Gdyby jeszcze nie treść tematu w którym napisałeś tą epopeje z zaznaczoną kwotą oraz w pierwszym poście pytanie który z zaproponowanych modeli będzie najtańszy w użytkowaniu... :naughty:

No ale dodałeś że parę groszy trzeba dozbierać... :D
Wiesz w sumie dla jednego parę groszy to 10zł. a dla innego 10k :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11110
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

30 Sty 2017, 19:52

z polaka masz murowaną pionę +


Jeśli nie bierzemy pod uwagę interpunkcji.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy polskie autostrady są warte swojej ceny?
    Jakość autostrad w Polsce to temat, który budzi w kierowcach wiele emocji. Polityka inwestycyjna w infrastrukturę drogową, w tym autostrady, jest jednym z kluczowych wyzwań dla polskiego rządu. Wysokie koszty przejazdu, ...
    BMW Concept X6 2007
    BMW Concept X6 ten przedprodukcyjny samochód koncepcyjny jest pierwszym na świecie autem typu SAC (Sports Activity Coupé). Koncept prezentuje wizję BMW scalającą cechy modeli BMW X z atrybutami typowymi dla ...

30 Sty 2017, 20:09

Invi - Ty masz z zachowania lufę ;)
tomekdk
 
0

30 Sty 2017, 20:14

To, czy dozbiera, to już nie mi oceniać. Każdy zna swoją sytuację i sam potrafi to ocenić.

Koszty dla BMW są w linku. Awaria i jej koszt to rzecz bardzo zależna - pierwsze pytanie, czy w ogóle wystąpi, a z tym się wiąże to, w jakim stanie auto się kupi... W BMW może się zepsuć czujnik za 30zł, a w Hondzie może pęknąć korbowód i będzie pozamiatane. Bardziej bym się skupił co jest bardziej niezawodne, niż na tym co jest droższe w utrzymaniu, a to ma bezpośrednie przełożenie na to w jakim auto jest stanie.

Bardzo ogólnie rzecz ujmując - Honda będzie tańsza. Pamiętajmy jednak, że głównym kosztem samochodu jest ubezpieczenie i paliwo.

szybki, ode mnie prywatnie: ja mam może z polskiego pionę, ale Ty masz z kultury osobistej "tróję na torach" i nie chodzi tylko o ten post. Proszę Cię zatem - stonuj w stosunku do mojej osoby i odsyłam Cię do jednego z mott tego forum "dbaj o poziom". Już Ci napisałem, że to, że reprezentuję Autotesto, nie oznacza, że sobie pozwolę na taką relację. Wybacz, ale dla mnie liczy się człowiek, który chce uzyskać informację, w której z pewnością bardziej pomoże moja "epopeja", niż Twoje uszczypliwości. Wyluzujmy zatem i budujmy sensowne informacje dla zainteresowanych, bo naszych przecierek nikt nie ma ochoty czytać.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam
1

30 Sty 2017, 20:23

Zamykam temat ze względu na odkopanie wątku i rozgorzałą (niepotrzebną) pyskówkę.

Autotesto zwracaj uwagę na daty tematów oraz ostatnich postów, bo za odkopywanie starych wątków wyciągane są konsekwencje (niezależnie od forumowej rangi)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0