Skręt w lewo na światłach

16 Lis 2008, 17:23

Witam.

Jestem początkującym kierowcą i mam pewne wątpliwości dotyczące skrętu w lewo na krzyżowaniu z sygnalizacją świetlną. Dojeżdżam do skrzyżowania i mam zamiar skręcić w lewo. Mam zielone światło, ale na środku skrzyżowania stoi samochód, który też chce skręcić w lewo i czeka, bo musi puścić samochody, które jadą z naprzeciwka. Czy w tej sytuacji mogę wjechać za sygnalizator, ustawić się za nim i oczekiwać na możliwość opuszczenia skrzyżowania, czy też mam stanąć przed sygnalizatorem i czekać, aż pojazd poprzedzający opuści skrzyżowanie? Jest taki przepis, że jeżeli nie ma możliwości kontynuowania jazdy po wjeździe na skrzyżowanie, to mimo zielonego, nie wolno wjechać na nie. Ma to zastosowanie tutaj? Dozwolone jest robienie takiego sznurka, kiedy ktoś skręca w lewo i czeka, a wszyscy stoją za nim? Czy też, należy stanąć przed światłem i czekać, aż pojedzie ten co skręca w lewo? Nie będę wtedy zamulał? Co mogło by się stać, gdybym stał w takim sznurku i nagle zmieniły się światła?
sotnem
Nowicjusz
 
Posty: 4

16 Lis 2008, 19:25

Bardzo ładnie zacytowałeś przepis, który zabrania wjeżdżania na skrzyżowanie jak nie ma miejsca.
Tak należy postępować.

W przeciwnym razie może się okazać, że sznurek samochodów nie będzie mógł opuścić skrzyżowania - bo np. nie zmieniło się nic na jezdni na którą chcą wjechać z powodu np. korka.
Dzięki temu zablokują oni skrzyżowanie i uniemożliwią przejechanie jego wszystkim jadącym w innym kierunku np. prostopadle do Ciebie.
W ten sposób całe skrzyżowanie jest zablokowane we wszystkie strony.

Sytuacja taka zdarza się niestety często we Wrocławiu gdzie mieszkam. Dodatkowo np. nagminne jest zastawianie przejazdu z drogi podporządkowanej, która jest np. blisko skrzyżowania na którym jest duży korek. Powinno przecież być tak, że zostawiamy wolne miejsce na skrzyżowaniu skoro i tak nie możemy jechać dalej.