1/4 Mili jakie auto do 15 000 zł

21 Sty 2014, 21:00

Vermin napisał(a):A ja podrzucę Ścierkę ;). Napęd - 70% tył, 30% przód. Tania zmiana na RWD - wystarczy zmienić skrzynię. Z tyłu szpera 25%...

[link do Tablica wygasł] ... b11eaa7e74

Ewentualnie złożenie Ścierki na np. kompresorze z Merca to grosze, sam robiłem taką z kumplem z bazy mk2 sedan 2.0 ohc efi, śmiga do dziś. Nie była hamowana ale zwijała asfalt...

Jakbyś chciał więcej ofert to daj znać. Mam kilku znajomych którzy mają trochę DOBRZE dłubniętych Ścierek do 10k.


A dla mnie takie auta są totalna utopią ... żeby to auto doprowadzić do stanu uzywalności trzeba wydać worek kasy. Sczególnie gdy mówimy o napedzie na 4ery łapki gdzie wystarczy kilka stzreałów z procedury i naped mówi papa...
Do napędu dodam zawias, hebel no i jeszcze dłubnąć trzeba silnik więc zaraz kłaniaja sie panewki, tłoki, korby obróbka głowicy...no i dobranie turbo z kolektorami, no i walka z temperaturą no i ... mamy 50k wyniki na ćwiare gówniane.
Lepienie takich aut opłaca się gdy ktos dopiero początkuje, nie upala auta i nie ma dużych wymagań a do tego pieniążki które wkładasz w taki ulep są w 90% nie do odzyskania.

Vermin z całym szacunkiem do twojej osoby uwierz mi to auto się do niczego nie nadaje a na 100% do ścigania się.

P.S
Sprawdź masę tej scierki z 4x4.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10350
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

21 Sty 2014, 21:03

Barol napisał(a):Wiem że do driftów to auto świetnie sie nadaje ale własnie nie wiedziałem jak z 1/4mili.


Ja też nie wiem jak z 1/4 :D. Wiem tylko że ścierka 200/300 KM zwija asfalt, więc chyba by się nadawała :wink:.

Cossie mk2 4x4 miał 220 km z 2.0t - 5,6s do 100 km/h, 14,9 do 160 km/h, 235km/h V.max.

Taką Ścierkę 300 KM można zrobić już całkiem porządnie w budżecie 15k/20k i myślę że narobiła by trochę huku. To tak naprawdę - dłubnięta baza za 8k + 12k na mody lub baza za 2k + 18 na mody. Myślę że do 1/4 już się da coś wyrzeźbić... Zwłaszcza że w tej dyscyplinie głównie dłubie się silnik.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
0

21 Sty 2014, 21:16

szybki napisał(a):Vermin z całym szacunkiem do twojej osoby uwierz mi to auto się do niczego nie nadaje a na 100% do ścigania się.

P.S
Sprawdź masę tej scierki z 4x4.


Masa Ścierki 4X4 w serii to 1200 kg, RWD 1120, Cossie ważył 1207 kg wg. danych z wiki ale osobiście cossiego nie ważyłem. Bardziej chodziło mi przystosowanie zwykłej RWD. Po odchudzeniu schodzi na 1000 kg, a to oczywiste przy 1/4.

Ale dlaczego właściwie nie podchodzi na 1/4??? Ja nie siedzę w temacie 1/4 totalnie... Ale w sumie nie widzę większych przeszkód.

Za 15k już można dobrze przygotować Ścierkę pod Drift (biorąc pod uwagę przygotowanie - szpera, poliuretany, amorki, stabilizacja, wahacze, heble, dobre sprzęgiełko, ackerman, skręt, dystanse, zmiany geo, klatka z J'otki, kubły + reszta wnętrza, i np. 2.9 V6 24v). Dalsze rozwijanie Ścierki do Driftu nie ma sensu bo (JUŻ) jest do niej mały części tuningowych, zwłaszcza w tych wyższych pułapach. Ale silnikowych części jest dalej masa i wcale nie są bardzo drogie. Przecież do Dragu głównie dłubie się Serducho??? Hamulce i zawias nie są raczej tak ważne jak w innych sportach.

Ewentualnie można kupić też zwykła V6 i uturbić tak jak zrobił Trela kiedyś w swojej.

W sumie na YT jest sporo filmików ze Ścierką w Dragu... W Stanach jest to na bank popularniejsza baza pod mody. Praktycznie wszystkie filmy które znalazłem są ze Stanów.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Zawody 1/4 - Kamień Śląski w PL:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]





szybki napisał(a):Vermin z całym szacunkiem do twojej osoby uwierz mi to auto się do niczego nie nadaje a na 100% do ścigania się.


A na jakiej podstawie tak uważasz??? Miałeś kiedyś większą styczność z porządną Sierrą???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
0

21 Sty 2014, 21:32

Vermin napisał(a):Ja też nie wiem jak z 1/4 :D. Wiem tylko że ścierka 200/300 KM zwija asfalt, więc chyba by się nadawała :wink:.


Pewnie zwija tylko tak naprawdę o niczym to nie świadczy.

Vermin napisał(a):Cossie mk2 4x4 miał 220 km z 2.0t - 5,6s do 100 km/h, 14,9 do 160 km/h, 235km/h V.max.

Troszku nie jest tak jak myślisz ponieważ czas który podajesz jest mierzony do setki więc przy napędzie 4x4 osiagniecie wyżeszej prędkości jest sporym wyzwaniem powiedziałby że mega wyzwaniem. Czasy które podajesz są czystą teorią i w dodatku szybsze auta street 1250kg AWD potrzebują 13-13,5s do osiągnięcia 180km/h .

Vermin napisał(a):Taką Ścierkę 300 KM można zrobić już całkiem porządnie w budżecie 15k/20k i myślę że narobiła by trochę huku. To tak naprawdę - dłubnięta baza za 8k + 12k na mody lub baza za 2k + 18 na mody. Myślę że do 1/4 już się da coś wyrzeźbić... Zwłaszcza że w tej dyscyplinie głównie dłubie się silnik.


Cały diabeł tkwi w szczegółach :D Czy wierzysz to że jak kupisz ścierke za 8k to bedzie miał zadbane napędy, nie wyjechane panewki albo dobre sprzęgło??? Podajesz koszty 12k zadzwoń na Krasnobrodzką (obróbka silników)niech Ci powiedzą ile kosztuje zrobienie dołu silnika a co z głową??? No a co z turbinką, a jak turbinka to ICek i tak mógłbym Ci wymieniać i wymieniać. Co ciekawe na hamce spokojnie uzyskasz 300KM nawet na badziewnym ICku tylko że skutecznośc tych kuni będzie tak samo badziewna jak ICek.

Vermin napisał(a):Ale silnikowych części jest dalej masa i wcale nie są bardzo drogie. Przecież do Dragu głównie dłubie się Serducho??


Najn :no:
I to stanowcze najn :lol:
Pozytywne wystrojenie mocno wysilonego auta będzie kosztować połowę wartości początkowej takiej ścierki.

Vermin napisał(a):A na jakiej podstawie tak uważasz??? Miałeś kiedyś większą styczność z porządną Sierrą?

Na takiej że troszku widziałem i słyszałem a nawet doświadczyłem tego ile trzeba włożyć kasy w stare auto żeby jechało.
Wychodź z założenia że moc jest tylko wisienka na torcie...
a proponowanie ścierki 4x4 do upalania jest proszeniem sie o kłopoty tak samo jak zakup Laguny2 :mrgreen:

Co do RWD można polemizować ale też na 100% bez ścigania się.

P.S
Filmiki niech bda dla Ciebie tylko poglądowe ponieważ bo o niczym nie swiadczą, nie wiesz ile czasu zabrało nakręcenie takiego filmu i ile kasy kosztowało właściciela.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10350
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

21 Sty 2014, 22:02

szybki napisał(a):Podajesz koszty 12k zadzwoń na Krasnobrodzką (obróbka silników)niech Ci powiedzą ile kosztuje zrobienie dołu silnika a co z głową??? No a co z turbinką, a jak turbinka to ICek i tak mógłbym Ci wymieniać i wymieniać. Co ciekawe na hamce spokojnie uzyskasz 300KM nawet na badziewnym ICku tylko że skutecznośc tych kuni będzie tak samo badziewna jak ICek.


Aha, chcesz wysłać typa (autora) rozpoczynającego przygodę z Dragiem na Krasnala??? To dopiero bezsensowne pchanie się w koszty. Sam Witek-Heniek-Piotrek Ci to powie jak go spytasz. Przy okazji możesz go pozdrowić od Vermina. Generalnie przygarnia koszmarnie dużo forsy... Już lepiej robić akcje po taniości i co pół roku wymieniać silnik i i tak wyjdzie taniej niż oddając na Krasnala. U niego zwykły, prosty Porting do przeciętnego R6 kosztuje pare koła... Typ szuka Drag maszyny do 15k. Do 15k jest Kupa takich Ścierek, samochody używane w sporcie nigdy nie będą sprzedawane w idealnym stanie... A jeśli już to za worek forsy.

Takie furki robi się budżetowo... Podkręcenie Ścierki 2.0 ohc efi do 200 KM można zrobić za 5k i takie samochody jeżdżą swoje, nawet po kilka lat bez większych problemów (a to dużo czasu przy home-made-turbo), a co dopiero podkręcenie V6...

Obczaj projekty:

http://technologicserwis.com/dzial-tuni ... jekty.html

Panią Karolinę powinieneś znać. Nivette i tego typu sprawy, dobra koleżanka Trolla, jest wszędzie gdzie można pośmigać, do złapania na każdej pojeżdżawce.

szybki napisał(a):Na takiej że troszku widziałem i słyszałem a nawet doświadczyłem tego ile trzeba włożyć kasy w stare auto żeby jechało.
Wychodź z założenia że moc jest tylko wisienka na torcie...
a proponowanie ścierki 4x4 do upalania jest proszeniem sie o kłopoty tak samo jak zakup Laguny2 :mrgreen:

Co do RWD można polemizować ale też na 100% bez ścigania się.

P.S
Filmiki niech bda dla Ciebie tylko poglądowe ponieważ bo o niczym nie swiadczą, nie wiesz ile czasu zabrało nakręcenie takiego filmu i ile kasy kosztowało właściciela.


Generalnie pewnie masz rację bo na Dragu się nie znam, co nie zmienia faktu że nakręcenie każdego takiego filmu mogło właściciela kosztować kupę kasy i tu nie ma nic do tego że to Sierra, równie dobrze mógł to być każdy inny samochód.

Zawsze myślałem że w Dragu generalnie liczy się dłubanie serducha... Ale jak mówisz że w Dragu jest wisienką to ok, ja się w Dragu nie kręce.

No ok. Ale napisałeś:

szybki napisał(a):Na takiej że troszku widziałem i słyszałem a nawet doświadczyłem tego ile trzeba włożyć kasy w stare auto żeby jechało.


Czyli znów wychodzi na to że Sierra nie ma nic do tego... W stare auto??? W każde auto, generalnie wychodzi na to samo w momencie gdy zmieniamy w nim praktycznie wszystko. "Widziałem i słyszałem to mało". A doświadczyłeś na czym?? Może źle trafiłeś, co nie zmienia faktu że ten samochód mógł mieć ze Sierrą tyle wspólnego że oba są stare, a to żaden wyznacznik... Stary może być zarówno Fiat jak i Bentley. W moim garażu stoi jeszcze jedno stare, konkretnie dłubnięte BMW w którym na mody poszło na razie 20k ale samochodem już spokojnie da się polatać. Nie jest ani Skarbonką, ani nie wydałem 50k. Co prawda nigdy nie wyjadę nim na drogi no ale to oczywiste, coś za coś... No chyba że do łask wrócą rundy uliczne.

W BM'kę wpadło 20k i jeździ się bardzo przyjemnie. Nie ma w niej już prawie nic starego bo tak: Buda, która została totalnie odrestaurowana, zabezpieczona, obspawa i dostała klatkę... Po drugie układ napędowy z E38, spisuje się bardzo dobrze, skrzynia jest dłubnięta i wiadomo - most, troszkę serducho. Aha no i przerobiony magiel z e36, który i tak ma nowe bebechy. Więc co samochód do sportu ma ze starego samochodu??? Zwłaszcza jeśli przewidujemy konkretne dłubanie???

A jak będę chciał to wrzucę serducho z jakiejś nowej lali. Ale dopóki ten silnik i ukł. napędowy dają sobie pięknie radę to po co???

Stary samochód to głupi pomysł jeśli kupujemy złom i pakujemy w niego 1000 zł. Jeśli kupimy dobrą sztukę to spokojnie można nią wojować i zapakować w nią fundusze. Nie ma znaczenia w którym roku buda wyszła z fabryki. Nie wyobrażam sobie kupić 10/15 lat młodszego samochodu za 30 tysięcy tylko po to żeby wszystko z niego wyrzucić na śmietnik i zbudować go od początku na tych samych gratach na których wisi E30.

I Drag to nie jest, nigdy nie będzie i nigdy nie było "ściganie się"... To bardziej test maszyn dla bogatych, którzy już nie wiedzą co z kasą robić.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
1

22 Sty 2014, 01:58

Vermin napisał(a):Aha, chcesz wysłać typa (autora) rozpoczynającego przygodę z Dragiem na Krasnala??? To dopiero bezsensowne pchanie się w koszty. Sam Witek-Heniek-Piotrek Ci to powie jak go spytasz. Przy okazji możesz go pozdrowić od Vermina.


Dokładnie na odwrót ponieważ to Ty proponujesz stare trupy które muszą swoja przygodę ropocząć od naprawy...

Vermin napisał(a): Generalnie przygarnia koszmarnie dużo forsy... Już lepiej robić akcje po taniości i co pół roku wymieniać silnik i i tak wyjdzie taniej niż oddając na Krasnala.


Nie pisz o czymś na czym się nie znasz ... jak chcesz wymieniać silnik co pół roku. Czy Ty kiedyś składałeś auto do zabawy z turbo że takie głupotki wypisujesz...???

Vermin napisał(a):Typ szuka Drag maszyny do 15k. Do 15k jest Kupa takich Ścierek, samochody używane w sporcie nigdy nie będą sprzedawane w idealnym stanie... A jeśli już to za worek forsy.

Ale zrozum kolega od tematu nie szuka draga bo musiałby mieć 150k a nie 15k.
Ścierka jest dobra do amatorskiego latania bokiem i tylko RWD. Żeby liczyła się na 1/4 mili to musi w nią włożyć mega kasę co jest w 100% nie opłacalne bo są 100xlepsze możliwości niż sierra przy budżecie autora tematu.
W klasie street AWD juz jest pełna porażka od strony kosztów vs osiągów.
Vermin napisał(a):Takie furki robi się budżetowo... Podkręcenie Ścierki 2.0 ohc efi do 200 KM można zrobić za 5k i takie samochody jeżdżą swoje, nawet po kilka lat bez większych problemów (a to dużo czasu przy home-made-turbo), a co dopiero podkręcenie V6...


No i powiedz mi co zrobisz na 1/4 m. sierrą 200KM. RWD??
Amatorsko polatasz bokiem ale nic więcej.

Vermin napisał(a):Obczaj projekty:

http://technologicserwis.com/dzial-tuni ... jekty.html

Panią Karolinę powinieneś znać. Nivette i tego typu sprawy, dobra koleżanka Trolla, jest wszędzie gdzie można pośmigać, do złapania na każdej pojeżdżawce.


Obczaiłem projekty tylko że

sierrka 3,0 nie wiem czemu ale ma silnik 7mgte który w porównaniu do 2jz jest :no: bo niestety jest kapryśny delikatnie mówiąc... ale pomijając tą kwestie to temat wygląda fajnie ale trzeba było zrobić swap z wydechem dolotem około 10-12k. Jeżeli silnik który ma 25lat jest jeszcze sprawny pozostaje kwestia skrzynki r154 która jest mocna do (600km) ale potzrebuje na dzieńdobry 2k+ robota... do tego sprzęgło 1,5k... współpracuje z dyfrem 3,9 więc zaraz się zaczyna kombinacja która też kosztuje. Tak naprawdę niby nic ale na dzień dobry masz około 20k+ auto i jak zaczniesz mody to będzie lipka z kosztami.

Na tej stronce widziałem też projekt ścierki z CA18 powiem szczerze jak ktoś namówił by mnie na ten silnik i na kucie to był bym dla niego nie miły :lol: ...projekt masakra CA jest lipą gdzie nawet najwięksi nissanowcy unikają tego silnika jak ognia a tu jeszcze został zakuty żeby osiągnąć 330KM/440Nm max klęska...
W to auto z kuciem włożone było około 30k+buda+gówniany silnik
Vermin napisał(a):Generalnie pewnie masz rację bo na Dragu się nie znam, co nie zmienia faktu że nakręcenie każdego takiego filmu mogło właściciela kosztować kupę kasy i tu nie ma nic do tego że to Sierra, równie dobrze mógł to być każdy inny samochód.

Zgadza się tylko myślałem o tym że nie wiadomo czy auto fajnie jedzie i czy sprzęgło w nim nie kosztowało 10k. :?

Vermin napisał(a):Zawsze myślałem że w Dragu generalnie liczy się dłubanie serducha... Ale jak mówisz że w Dragu jest wisienką to ok, ja się w Dragu nie kręce.

Źle mnie zrozumiałeś liczy się serducho tylko wielkość pałera jest wisienką na torcie ponieważ żeby pałer banglał to potrzeba przygotować wszystko, szczegół po szczególe.
Vermin napisał(a): A doświadczyłeś na czym?? Może źle trafiłeś, co nie zmienia faktu że ten samochód mógł mieć ze Sierrą tyle wspólnego że oba są stare, a to żaden wyznacznik...

Jestem narazie on line z tymi tematami no i jeszcze troszku pomagam zagubionym tuningowcom jak nie popłynąć z kaską i miec szybkie autko...
Vermin możesz mi uwierzyć na słowo nie oszukasz przeznaczenia :D możesz troszku pokombinować ale i tak wszystko wyjdzie w praniu.
Vermin napisał(a):BMW w którym na mody poszło na razie 20k ale samochodem już spokojnie da się polatać. Nie jest ani Skarbonką, ani nie wydałem 50k. Co prawda nigdy nie wyjadę nim na drogi no ale to oczywiste, coś za coś... No chyba że do łask wrócą rundy uliczne.

Cały czas mylisz pojęcia szukamy auta którym polatamy nie gdzieś tam tylko na 1/4 m. więc proponowałem auto które nie trzeba wyjątkowo dłubać, mozna nim wyjechać na ulicę i można je sprzedać oczywiście bez napalania się na wyniki.
Twoje rozwiązania są skierowane do osób lubiących latac bokiem, autami bezkompromisowymi i co najistotniejsze N/A a to juz jest inna baja w porónaniu do Turbo.
Vermin napisał(a):Stary samochód to głupi pomysł jeśli kupujemy złom i pakujemy w niego 1000 zł. Jeśli kupimy dobrą sztukę to spokojnie można nią wojować i zapakować w nią fundusze. Nie ma znaczenia w którym roku buda wyszła z fabryki. Nie wyobrażam sobie kupić 10/15 lat młodszego samochodu za 30 tysięcy tylko po to żeby wszystko z niego wyrzucić na śmietnik i zbudować go od początku na tych samych gratach na których wisi E30.

I znowu uogólniasz są rózne auta i rózne potzreby. Do latania bokiem kupie BMWe, do latania AWD kupie mitsu EVO które trwałością miażdży wszystko z czym miałem doczynienia a FWD to kwestia omówienia. :D
Vermin napisał(a):I Drag to nie jest, nigdy nie będzie i nigdy nie było "ściganie się"... To bardziej test maszyn dla bogatych, którzy już nie wiedzą co z kasą robić.

Pamiętaj rozmawiamy o 1/4 m. Drag to jest jedna z klas..a co doreszty to bardzo mocno sie mylisz bo nawet jak dał bym Ci 500k (pół bani) i powiedział jedź i wygrywaj na ćwiare to i tak wszystko przegrasz w profi zawodach albo nawet nie wystartujesz... :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10350
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

22 Sty 2014, 03:26

szybki napisał(a):Pamiętaj rozmawiamy o 1/4 m. Drag to jest jedna z klas..a co doreszty to bardzo mocno sie mylisz bo nawet jak dał bym Ci 500k (pół bani) i powiedział jedź i wygrywaj na ćwiare to i tak wszystko przegrasz w profi zawodach albo nawet nie wystartujesz... :mrgreen:


Skąd ta pewność :mrgreen:???

Ścierka pięknie sobie radzi w rajdach, poza tym nadaje się do Driftu na każdym poziomie, wszystko zależy jak zawsze od kierowcy i tego na ile ten samochód jest doinwestowany... Sierra w którą ktoś wsadzi 35k będzie lepsza niż s14 w które ktoś wsadzi 10k.

Co nie zmienia faktu że JUŻ nie bardzo opłaca się jej robić pod PROFI, z rynku zaczęły szybko znikać części tuningowe do tego modelu... Za to w niskich kwotach jest bezkonkurencyjna :yes:...

Dobra no ja uważam inaczej, Ty uważasz inaczej i tak naprawdę dopóki nie dostaniemy po 30k na łebka z przeznaczeniem - zbudujcie samochód na 1/4, a potem stańcie ze sobą na 1/4 to się nie dowiemy. Nie mam zamiaru się kłócić tym bardziej że tego się nie da rozstrzygnąć na zasadach gdybania. Ktoś by musiał mieć Sierre złożoną specjalnie na 1/4 i pokazać co ten wózek potrafi i ile go kosztowała taka machina. Myślę że dalsza dyskusja będzie tylko toną gdybania.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
0

22 Sty 2014, 09:34

Problem z Waszym nieporozumieniem wynika z tego, że inaczej patrzycie na oczekiwania autora, które tak naprawdę są nieznane, a on sam mam wrażenie, że olał już sprawę i raczej pójdzie w kierunku golfa 1.6 + lpg...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
0

22 Sty 2014, 12:50

Za 18 tys. mogę skołować e30 2.7 z górą od m20b25 + turbo gt3071r. Samochód połyka wszystkie e30 2.8 bez najmniejszego trudu. Z wyglądu odstrasza ale mechanicznie to nie samochód, to rakieta. Samochód nigdy nie startował w jakichkolwiek zawodach. Zbudowany do weekendowej zabawy po mieście. Do amatorskiej zabawy samochód idealny, do profesjonalnej już nie bo na tym dole silnika więcej strach wydusić, podobno ma ponad 400Nm więc jest czym przydusić.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995
0

22 Sty 2014, 22:13

To pewnie ponad 300 kuca jest?
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
0

22 Sty 2014, 22:34

Najbardziej sensownym według mnie wyborem byłoby kupić hondę civic 5 g to auto jest bardzo popularne nie bez powodu bo odpowiednio zrobione jest bardzo szybkie .opel corsa swap c20xe i dłubanka to bardzo ciekawe.Kolega kiedyś startował seicentem 1.2 8v turbo i raz nawet zszedł z czasem kapkę poniżej 14 sekund.W tej chwili ma silnik 1.4 t-jet turbo zmienioną turbinę , intercooler ,i masę gratów i moc ponoć ale niepotwierdzoną na hamowni 250 koni ale to jest naprawdę szybkie moją cbr 600 na ćwiartkę objeżdża bez zadnego problemu jak i suzuki gsx750r co ma 150 koni ale już z problemem. Największe ale takiego seicenta to problem z trakcją nawet na 4 biegu łatwo mieli.
ak83
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 337
Miejscowość: Wejherowo
Prawo jazdy: 01 04 2001
Auto: honda civic Type-r
Silnik: k20a2
0

23 Sty 2014, 00:02

Vermin napisał(a):Skąd ta pewność :mrgreen:???


Dlatego że razem ze wzrostem wymagań wzrasta poziom trudności które są nie do przeskoczenia dla większości firm tuningowych... To co obserwujesz np: w stanach to w wielu przypadkach jest fortuna zainwestowana w auto i mega wiedza ale też wielokrotnie jest to ściema czyli "optymistyczne zegarki i hamownie" :D

Vermin ogólnie powiem tak patrzysz na moto zabawę mega różowymi okularami którymi 10lat temu tez spoglądałem na świat przechodziłem escort cossiego, różne starsze JDMy i jedno jest pewne jak nie określisz przeznaczenia auta to popłyniesz finansowo i nic nie osiągniesz...
Jezeli złożysz profi sierke AWD na 1/4 mili to nie zmiścisz się w 60k...
Znowu sierka RWD na 1/4 jak będzie profi złożona to kwota może byc niższa ale i tak nie jest to idelane auto do tego celu.
W obu przypadkach nie ma co liczyć na wyniki.

Więc nawiązując do tematu w klasie street 1/4m wybrałbym

FWD N/A hanka w miarę seryjna lub jakaś wydumka w stylu fiat una i silnik z hanki
FWD Turbo colt czt waga bez siedzenia i koła zap. 980kg proste dłubniecie 250-270KM i 350Nm do tego seryjny mivec może jakiś lekki wieśwagen 1,8t np:polo, ewentualnie coś samemu wydłubać ale się płynie finansowo.

Klasa FWD jest przerąbania bo przeskoczenie mocy 300KM/400Nm wiąże się ze zwalnianiem auta a nie z przyśpieszaniem.

RWD Turbo coś co ma seryjnie turbo np: nissan s14 bez kucia wytrzymuje 400km/450Nm chociaż koszty będą duże w związku z wszystkim do okoła
Ewentualnie wsadzić gdzieś 2JZ GTE zrobić go bez kucia na 600-700KM i wtedy jest grubo...

RWD N/A wszystkie BMW Mki, V8ki itp.

AWD droga impreza żeby coś zdziałać ale z grupy wieśwagen coś można uskrobać może jakiegoś JDM ale generalnie nie ma co liczyć na wyniki bez mega worka kasy.

kirin88 napisał(a): Zbudowany do weekendowej zabawy po mieście. Do amatorskiej zabawy samochód idealny, do profesjonalnej już nie bo na tym dole silnika więcej strach wydusić, podobno ma ponad 400Nm więc jest czym przydusić.


Osobiście do miejskiego upalania wybrałbym zwykłą e30 po swapie na V8 albo coś M bo przy uturbieniach może być problemów x100 w porównaniu do N/A... gdzie max moc i Nm o niczym nie swiadczą...

jiGsaw napisał(a):To pewnie ponad 300 kuca jest?


Wszystko zależy jak dmuchneli bo może mieć 300KM/400Nm przy 0,9bar a może mieć na spoko 400KM/450Nm przy 1,4 bara.
Sądzę że ważniejsze jest wystrojenie i dostęp do KM/Nm

ak83 napisał(a):Kolega kiedyś startował seicentem 1.2 8v turbo i raz nawet zszedł z czasem kapkę poniżej 14 sekund.W tej chwili ma silnik 1.4 t-jet turbo zmienioną turbinę , intercooler ,i masę gratów i moc ponoć ale niepotwierdzoną na hamowni 250 koni ale to jest naprawdę szybkie moją cbr 600 na ćwiartkę objeżdża bez zadnego problemu jak i suzuki gsx750r co ma 150 koni ale już z problemem. Największe ale takiego seicenta to problem z trakcją nawet na 4 biegu łatwo mieli.


Wydaje mi się że gdzieś widziałem to auto jest naprawę fajnie zrobione, kupa kasy włożona ale i tak nie przeskoczy tego o czym wcześniej pisałem czyli trakcji dlatego zejście poniżej 13,5s w FWD jest mega trudne.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10350
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

23 Sty 2014, 00:26

Ależ ja wciąż jestem za tym aby zrobić RWD :wink:. 4x4 Podałem bardziej opcjonalnie, wiadmo że tu impreza będzie droższa. Może nie będzie to najlepsze co mógłby kupić na 1/4 w tej kwocie no ale nie powiesz mi że się nie nada :no:? 2JZ w Ścierce też już siedział... Sporo E30 startuje, Sierra z np. tym samym sercem co E30 będzie mieć praktycznie identyczny wynik.

Miałem znajomego który śmigał LANOSEM TURBO i z tego co wiem radził sobie... Może kojarzysz?

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
0

23 Sty 2014, 00:36

Vermin napisał(a):Może nie będzie to najlepsze co mógłby kupić na 1/4 w tej kwocie no ale nie powiesz mi że się nie nada :no:?

No da się ... :D
Tylko jest dylemat czy lepiej zrobić taką ścierkę i zapomnieć o kasce czy może lepiej kupić coś co też będzie jechało a większe będzie prawdopodobieństwo sprzedania...

Ogólnie dla mnie ścierka jest idealna do amatorskiego upalania z opcją wywalenia na śmietnik :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10350
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

23 Sty 2014, 00:45

szybki napisał(a):Ogólnie dla mnie ścierka jest idealna do amatorskiego upalania z opcją wywalenia na śmietnik :D


No jak uważasz. Ściera daje rade :ok:. Ja ją cenie za to że to strasznie fajny samochód na co dzień, ma wszystko czego potrzebuje. Generalnie każda Sierra złożona na Profi należała do osób które mocno się wybiły w motorsporcie. Jeśli ktoś chce stawiać pierwsze kroki w lataniu bokiem, ogólnie jeździe RWD czy kupić fajny samochód na co dzień to w niskim budżecie ten samochód nie ma sobie równych (na ten moment), tego nie da się zaprzeczyć :yes:.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
0