1.9 TDI 110 km ASV - branie oleju - zapieczone pierścienie?

28 Lis 2019, 07:58

Dzień dobry.

Krótka piłka jak w temacie.

Pacjent Ibiza 2 FL TDI Sport. Zużycie oleju niezależnie od stylu jazdy w okolicy 1l na 1000 km (silnik zalany Mobilem 10w40).

Turbina regenerowana.

Objawy - podczas spokojnej jazdy brak. Po krótkim postoju np. na skrzyżowaniu, przy ruszaniu pojawia się szaro-niebieski dym za autem. Podobnie podczas dynamicznego przyspieszania.

Zastanawiam się, czy przyczyną mogą być zapieczone pierścienie i czy warto spróbować zalać je naftą.

Z góry dzięki za wasze opinie.
Pozdrawiam.
Dean14
Początkujący
 
Posty: 54
Zdjęcia: 3
Auto: -

28 Lis 2019, 13:33

Dean14 napisał(a):czy warto spróbować zalać je naftą.
oczywiście że warto bo może to przynieść tylko pozytywne efekty a nie negatywne, ale aby sprawdzić stan pierścieni należy zrobić próbę olejową i sprawdzić ciśnienie, głowica też może być winna takiemu problemowi
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Lis 2019, 13:48

Głowicę miałem robioną jakieś 15 tys. km. temu.
Ciśnienie sprężania w normie, silnik pracuje równo, ma moc.

Kupię niezbędne rzeczy, i jeśli to odmaczanie pierścieni pomoże to podzielę się spostrzeżeniami.
Dean14
Początkujący
 
Posty: 54
Zdjęcia: 3
Auto: -

30 Lis 2019, 09:58

Mam podobny problem w passacie b5 03rok 1.6 benzyna.Jeździ normalnie ,lecz bierze olej też ok 1l może ciut więcej.Zastanawiam się czy warto robić te pierścienie?Jaki koszt ?Pozdrawiam
Podkowa1991
Nowicjusz
 
Posty: 23

10 Gru 2019, 14:26

Podkowa1991 napisał(a):Zastanawiam się czy warto robić te pierścienie?
Najpierw trzeba sprawdzić czy to na pewno pierścienie a nie np. uszczelniacze zaworów. Jeżeli faktycznie masz zapieczone pierścienie to można też spróbować preparatu do uwalniania zapieczonych pierścieni czasem pomaga zmniejszyć pobór oleju.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

23 Gru 2019, 18:01

Generalnie jedyny dyskomfort to dolewanie oleju...około 1l na 1000km :(
Auto czasem puści dymek przy ruszania,ma moc jeździ normalnie,pracuje normalnie.Przy odalaniu po nocy nie puszcza dymka.
Zauważyłem tylko,że po uruchomieniu silnika trzeba odczekać około 10s I dopiero ruszyć. Zapalenie I próba ruszania od razu powoduje zgaśnięcie.
Podkowa1991
Nowicjusz
 
Posty: 23
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwsze na świecie seryjne czujniki parkowania
    Pierwsze na świecie seryjne czujniki parkowania – Toyota Corona EX – styczeń 1982. Innowacyjne rozwiązanie nie zawsze oznacza rewolucję technologiczną w motoryzacji, jednak zwiększa komfort, a czasem także i bezpieczeństwo ...
    BUKOVINA World Snow Polo Masters 2018
    Drużyna Renault zajęła drugie miejsce w międzynarodowym turnieju BUKOVINA World Snow Polo Masters 2018, który odbył się w dniach 19-21 stycznia 2018 r. Renault Polska oraz Anndora, autoryzowany koncesjoner Renault ...