75tka?

18 Sie 2015, 10:16

Cześć, bardzo spodobał mi się Rover 75, wizualnie naprawdę jest dla mnie świetny. Ale jak wygląda teraz sprawa z serwisowaniem i dostępnością części w Polsce? Na co zwracać uwagę przy wyborze samochodu? Wolałbym diesla szczerze mówiąc. Czytałem już że Roverki palą w granicach zdrowego rozsądku i generalnie nie są jakieś mega awaryjne. Mieszkam w Krakowie, drogi coraz lepsze (choć wciąż do dupy :)) ) więc nie będzie auto dobijane na "wiejskich" drogach. Czy możecie podlinkować jakieś fajne egzemplarze z internetu jeśli takowe są? Fajnie by było złapać takiego Roverka w rozsądnej cenie około 7k, możliwe to? :) Pozdrawiam
koziou
Nowicjusz
 
Posty: 25
Auto: Suzuki Swift I

18 Sie 2015, 14:48

Jeśli szukasz diesla w R75 to bardzo dobry wybór. Silniki na łańcuchu, bardzo udana konstrukcja, jak na masę i starszy typ diesla spalanie jest na bardzo dobrym poziomie.
Przy zakupie nie ma co zbytnio wybierać między wersją CDT 116 km i CDTi 131 km. W słabszym idzie łatwo bez problemów zrobić po remapie te 140 km i problemów z eksploatacją nie ma, a auto jest żwawsze.

Części ogólnie dostępne, dużo zamienników i wiele części w ogłoszeniach od dawców.
Mechaników coraz więcej jest, którzy naprawiają te auta - chyba doszli do wniosku, że żadnych filozofii tam nie ma pod maską oprócz tego, że jest ciasno.

Jak chcesz zadbany i zdrowy egzemplarz to o 7 tys za niego zapomnij.
Okazji nie ma, a szkoda wydać 7 tys. na trupa i potem wszystkim naokoło mówić jaki to kiepski samochód.

Myślę, że aby trafić coś sensownego, zadbanego musiałbyś mieć te 9-10 tys.
j0zek
 

18 Sie 2015, 14:59

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]

Tutaj masz kilka fajnych sztuk.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Nissan LEAF
    Przenosząc technologię Zero emisji na nowy poziom, nowy LEAF produkowany w Europie będzie miał swój światowy debiut w Genewie. Nowy LEAF, który został zaprojektowany i opracowany ze szczególnym uwzględnieniem ...
    Toyota silniki 1JZ-GTE i 2JZ-GTE
    Sześć cylindrów w układzie rzędowym. Pojemność: od 2,5 do 3 litrów. Zalety: dostępność i dobry potencjał do tuningu. Silniki Toyoty z rodziny JZ zyskały już status legend. Solidny żeliwny blok jest w stanie ...