A3 1.8t a 1.9 tdi

22 Gru 2009, 18:46

Witam wszystkich chcialbym zapytac bo kolega ma a3 1.8t i ostatnio wszyscy sie sprzeczaja czy 1.8t jest szybsze czy na prostej po prostu wyprzedza 1.9 tdi czy tez nie prosilbym o odpowiedz ja uwazam ze spalanie nie ma co porownywac 1.9 tdi spala duzo mniej ale jesli chodzi o predkosc mysle ze 1.8t jest lepsze na prostej zmietloby 1.9 tdi w koncu jest roznica 20 km
wert100
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: krakow

22 Gru 2009, 19:00

1,8T:
8.2 s do 100kmph
210 Nm
150 KM przy 5700 obr/min
217 km/h max.

1,9TDI:
9.2 s do 100kmph
310 Nm
130 KM przy 4000 obr/min
205 km/h max.

Moim zdaniem jak by nie to, że diesel ma obroty efektywne tylko do 4000 to oba auta szły by łeb w łeb, ewentualnie z małą różnicą. Jednak biorąc pod uwagę że oba są z turbinami, oba mają moment z samego dołu (1,8T ma chyba niżej niż 1,9tdi) lecz 1,8T ciągnie dłużej - wygra.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

22 Gru 2009, 19:11

wert100 napisał(a):jesli chodzi o predkosc mysle ze 1.8t jest lepsze na prostej zmietloby 1.9 tdi

Pewnie tak bo przy tych dwóch wymienionych autach, benzyniak ma o 20km wieksza testową.Zreszta generalnie benzyniaki jadą szybciej.Ale z drugiej strony to gdzie sie scigac ina jakim odcinku,a pod gorke mogło by byc roznie.pozdro
mimi
milutki5
Aktywny
 
Posty: 348
Miejscowość: małopolska

22 Gru 2009, 19:14

Beznyna audi ma wiekszego kopa i szybciej przyspiesza.Silnik diesla dzieki turbinie jest szybki ale wolniejszy od benzyny.
Kowalsky
Łukaszek
Początkujący
 
Posty: 65
Miejscowość: Hajnówka

22 Gru 2009, 19:20

Łukaszek napisał(a):Beznyna audi ma wiekszego kopa i szybciej przyspiesza.Silnik diesla dzieki turbinie jest szybki ale wolniejszy od benzyny.


A 1,8T jest szybki dzięki czemu?? Dzięki benzynie?
Jak by nie miał turbiny to by został w tyle już na sprincie do setki, nie mówiąc o elastyczności 60-100 czy tym bardziej 80-120..
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

22 Gru 2009, 19:23

A 1,8T jest szybki dzięki czemu?? Dzięki benzynie?
Jak by nie miał turbiny to by został w tyle już na sprincie do setki, nie mówiąc o elastyczności 60-100 czy tym bardziej 80-120..[/quote]



nie rozumiem jak 1.8 t zostaloby w tyle na sprincie do setki skoro ma 8,2 a tdi 9,2
wert100
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: krakow

22 Gru 2009, 19:27

Po co sie klucic,powiem tak benzyna jest szybsza i elastyczniejsza,diesel troszke wolniejszy.Silniki z tamtych okresow byly tak skonstuowane.Dzisiaj jest tak ze diesel i benzyna sa na rownym poziomie
Kowalsky
Łukaszek
Początkujący
 
Posty: 65
Miejscowość: Hajnówka

22 Gru 2009, 19:27

wert100 napisał(a):nie rozumiem jak 1.8 t zostaloby w tyle na sprincie do setki skoro ma 8,2 a tdi 9,2


Uczyli czytać? Napisałem "jak by nie miał turbiny to by został w tyle".. Zwykły 1,8, bez turbo, to padlina w stosunku do 1,9TDI.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

22 Gru 2009, 19:29

Wiem ale mi chodzilo o turbo jesli silnik 1.8 D bez doladowania to nie ma szans z toladowanym silnikiem diesla
Kowalsky
Łukaszek
Początkujący
 
Posty: 65
Miejscowość: Hajnówka

22 Gru 2009, 19:31

pod gorke mogło by byc roznie


a z górki jeszcze różniej :mrgreen:
co ma do tego górka? moc jest mocą i niczym tego nie oszukasz, ani górką, ani obciążeniem
Serce bije w tempie obrotów maszyny
bodziokardasz
Zaawansowany
 
Posty: 623
Miejscowość: Czarna Ziemia

22 Gru 2009, 19:33

bodziokardasz napisał(a):
pod gorke mogło by byc roznie


a z górki jeszcze różniej :mrgreen:
co ma do tego górka? moc jest mocą i niczym tego nie oszukasz, ani górką, ani obciążeniem


Oszukasz.. momentem obrotowym.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

22 Gru 2009, 19:33

qki007 napisał(a):A 1,8T jest szybki dzięki czemu?? Dzięki benzynie?
Jak by nie miał turbiny to by został w tyle już na sprincie do setki, nie mówiąc o elastyczności 60-100 czy tym bardziej 80-120..

Tylko jaki jest sens porównywania benzyny bez turbiny do turbodoładowanego diesla. Gdyby 1,8T nie miał turbiny i TDI też nie miał turbiny wtedy możemy porównywać, a w pojedynku zwykłego silnika 1,8 z SDI diesel może się schować. Gdyby szafa miała sznurek to by była windą - nie widzę sensu takiego wróżenia z fusów.
Ostatnio edytowany przez KaczorLSM, 22 Gru 2009, 19:37, edytowano w sumie 1 raz
KaczorLSM
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 694
Miejscowość: Lublin

22 Gru 2009, 19:37

KaczorLSM napisał(a):
qki007 napisał(a):A 1,8T jest szybki dzięki czemu?? Dzięki benzynie?
Jak by nie miał turbiny to by został w tyle już na sprincie do setki, nie mówiąc o elastyczności 60-100 czy tym bardziej 80-120..

Tylko jaki jest sens porównywania benzyny bez turbiny do turbodoładowanego diesla. Gdyby 1,8T nie miał turbiny i TDI też nie miał turbiny wtedy możemy porównywać, a w pojedynku zwykłego silnika 1,8 z SDI diesel może się schować. Gdyby szafa miała sznurek to by była windą.


Nie ma sensu porównywać, ale napisałem to tylko dlatego że padło stwierdzenie że 1,9TDI ma moc (tylko) dzięki turbinie, a 1,8T ma moc dzięki.. no właśnie, tak jak by dzięki temu że jest benzynówką.. co jest błędnym myśleniem, bo w tej konfrontacji oba motory mają turbiny, oba są o podobnych osiągach i moim zdaniem czynnikiem decydującym jest tutaj "obrotomierz".
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

22 Gru 2009, 19:38

A tutaj to zgoda. Źle w takim razie zrozumiałem.
KaczorLSM
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 694
Miejscowość: Lublin

22 Gru 2009, 20:05

Oszukasz.. momentem obrotowym.


no fakt, bo jak zbyt zawierzysz w moment i będziesz jechać na obrotach max momentu, to zostaniesz w tyle,
Serce bije w tempie obrotów maszyny
bodziokardasz
Zaawansowany
 
Posty: 623
Miejscowość: Czarna Ziemia