A3 1.8t a 1.9 tdi

Re: A3 1.8t a 1.9 tdi

23 Gru 2009, 14:03

Moment obrotowy silnika jest iloczynem wartości siły pochodzącej od ciśnienia gazów działających na tłok oraz długości wykorbienia wału korbowego - prościej :) Wezmy sobie silnik benzynowy np. 1.8T który ma moc max 150 KM, moc ta jest dostępna przy 6tys. rpm gdzie 130km w TDI jest dostępne przy 4tys.rpm, kiedy TDI ma pełną , Audi będzie miało min. tyle samo w tym zakresie. Teraz kwestia masy pojazdów i przełożeń poszczególnych skrzyń biegów.
ACSznycel napisał(a):-diesel bardziej awaryjny i awarie są kosztowniejsze

nie wiem skąd to wytrzasnąłeś skoro silniki wysokoprężne robią kilka razy więcej kilometrów niż benzynowe.

[ Dodano: Sro Gru 23, 2009 14:04 ]
jiGsaw napisał(a):Odniosłem się do pierwszego postu, czyli szybkość na prostej w tym przypadku...
V max na prostej? czy przyspieszenie na prostej ?
TypeRa
Nowicjusz
 
Posty: 39
Rejestracja: 18 Gru 2009, 19:57
Miejscowość: śląsk

Re: A3 1.8t a 1.9 tdi

23 Gru 2009, 14:09

W tym przypadku to i to.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5038
Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

Re: A3 1.8t a 1.9 tdi

23 Gru 2009, 14:12

W tym przypadku to i to.
jiGsaw napisał(a):W tym przypadku to i to
a w zakręcie kto będzie szybszy ? albo pod górkę ? :)
TypeRa
Nowicjusz
 
Posty: 39
Rejestracja: 18 Gru 2009, 19:57
Miejscowość: śląsk

Re: A3 1.8t a 1.9 tdi

23 Gru 2009, 14:18

No na zakrętach benzynka też chyba szybsza, wszak lżejsza na ogół o około 100kg :razz:
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 14 Gru 2009, 21:51
Miejscowość: z nienacka

Re: A3 1.8t a 1.9 tdi

23 Gru 2009, 14:18

Nie wiem co masz na celu, w zakręcie pewnie 1.8T, bo silnik lżejszy i mniejsza podsterowność :razz:
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5038
Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

Re: A3 1.8t a 1.9 tdi

23 Gru 2009, 14:27

Tak sobie tylko jaja robiłem żeby rozluźnić tą napinkę :)
TypeRa
Nowicjusz
 
Posty: 39
Rejestracja: 18 Gru 2009, 19:57
Miejscowość: śląsk
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dziewczyny na skutery - zakup jednośladu Dziewczyny na skutery - zakup jednośladu
    Skuter to idealny środek transportu dla tych, którzy chcą ominąć korki i nie korzystają z komunikacji miejskiej. Po niedawnej nowelizacji ustawy o kierujących pojazdami, popularność małych motocykli gwałtownie wzrosła. ...
    Toyota Tundra i Sequoia TRD Sport oraz RAV4 Adventure Toyota Tundra i Sequoia TRD Sport oraz RAV4 Adventure
    Na targach w Chicago Toyota zaprezentowała swoją ofertę dla rodzin lubiących aktywnie spędzać czas. Pick-up Tundra i pełnowymiarowy SUV Sequoia otrzymały pakiet TRD Sport. Nową wersję o nazwie Adventure otrzymał także RAV4. ...

  • Re: A3 1.8t a 1.9 tdi

    23 Gru 2009, 15:02

    tak się podniecacie momentem i konikami ;) a prawda jest taka że benzyna, dzięki konstrukcji swojej, zawsze szybciej się na obroty wkręci niż diesel (diesel zawsze się wkręca wolniej, próbuje to nadgonić momentem większym od benzyny, ale nigdy mu się nie uda) a i zakres obrotów użytecznych benzyna ma większy, to co ktoś napisał na początku że uturbiony silnik mam moment od dołu to rzewna bzdura :mrgreen: moment ma dopiero jak mu się włączy turbina i wejdzie w zakres obrotów efektywnych (osiągnie odpowiedni stopień doładowania) więc zakres poniżej 2200-2500rpm to jest dość średni z momentem, a to jest właśnie dół, i dół zawsze mają lepszy silniki wolnossące :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: A3 1.8t a 1.9 tdi

    23 Gru 2009, 15:41

    pocieszny napisał(a):a prawda jest taka że benzyna, dzięki konstrukcji swojej, zawsze szybciej się na obroty wkręci niż diesel (diesel zawsze się wkręca wolniej
    Jeśli porównujesz samochody 10 letnie to masz racje. 2.0 TDI jest 16 zaworowy, na dwóch wałkach, wierz mi że wkręca się tak samo jak 2.0 benzyna.
    pocieszny napisał(a):moment ma dopiero jak mu się włączy turbina i wejdzie w zakres obrotów efektywnych (osiągnie odpowiedni stopień doładowania) więc zakres poniżej 2200-2500rpm
    w niektórych autach Turbina działa już od 1200rpm.
    pocieszny napisał(a):i dół zawsze mają lepszy silniki wolnossące
    wolnossak ma lepszy "dół" od uturbionego Diesla ? Pozostawię to bez komentarza bo jeszcze bana dostanę.
    TypeRa
    Nowicjusz
     
    Posty: 39
    Rejestracja: 18 Gru 2009, 19:57
    Miejscowość: śląsk

    Re: A3 1.8t a 1.9 tdi

    23 Gru 2009, 21:06

    Szybszy będzie 1.8T, powody są dwa:
    -wyższa moc
    -większy zakres obrotów.
    Diesel może gnębić benzynę przy niższych prędkościach, ale nie da rady jej przeskoczyć.

    Wszelkie testy elastyczności są nie do końca dobrze pomyślane. Technika jazdy dieslem i benzyną jest inna. Aby dynamicznie jeździć benzyniakiem, trzeba go kręcić na wysokich obrotach. Zatem metoda mierzenia czasu rozpędzania od wybranej prędkości na jakimś biegu jest krzywdząca dla benzyny.

    W podanych powyżej teście zastanawia mnie jedno. Dlaczego w tabelce wynik hamowania benzyny i diesla jest identyczny? Diesel jest jednak cięższy, mając więc te same hamulce musi hamować gorzej.
    Tak samo jest z V-maxem. Skoro diesel cięższy, to musi mieć gorszy wynik od benzyny. A wg. testu te wartości są identyczne co do 1 km/h. Nieprawdopodobne. :shock:
    Dishman
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3725
    Rejestracja: 15 Sty 2008, 19:53

    Re: A3 1.8t a 1.9 tdi

    23 Gru 2009, 21:07

    pocieszny napisał(a):tak się podniecacie momentem i konikami ;) a prawda jest taka że benzyna, dzięki konstrukcji swojej, zawsze szybciej się na obroty wkręci niż diesel (diesel zawsze się wkręca wolniej, próbuje to nadgonić momentem większym od benzyny, ale nigdy mu się nie uda) a i zakres obrotów użytecznych benzyna ma większy, to co ktoś napisał na początku że uturbiony silnik mam moment od dołu to rzewna bzdura :mrgreen: moment ma dopiero jak mu się włączy turbina i wejdzie w zakres obrotów efektywnych (osiągnie odpowiedni stopień doładowania) więc zakres poniżej 2200-2500rpm to jest dość średni z momentem, a to jest właśnie dół, i dół zawsze mają lepszy silniki wolnossące :wink:


    Widać jak się znasz na silnikach.. A kiedy turbina się włącza? U mnie po przekręceniu kluczyka.. nie wiem jak tam w innych..

    Dishman napisał(a):W podanych powyżej teście zastanawia mnie jedno. Dlaczego w tabelce wynik hamowania benzyny i diesla jest identyczny? Diesel jest jednak cięższy, mając więc te same hamulce musi hamować gorzej.
    Tak samo jest z V-maxem. Skoro diesel cięższy, to musi mieć gorszy wynik od benzyny. A wg. testu te wartości są identyczne co do 1 km/h. Nieprawdopodobne. :shock:


    1334 vs. 1349 rzeczywiście dziwne skoro takie wielkie różnice!

    W benzynówce będzie o 15l paliwa więcej i już robi się taka sama masa.
    <b>don't stop tryin'
    one day you
    you will flyin'
    qki007
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1054
    Zdjęcia: 9
    Rejestracja: 15 Lis 2008, 20:53
    Miejscowość: Zamość

    Re: a3 1.8t a 1.9 tdi

    23 Gru 2009, 21:16

    W podanych powyżej teście zastanawia mnie jedno. Dlaczego w tabelce wynik hamowania benzyny i diesla jest identyczny? Diesel jest jednak cięższy, mając więc te same hamulce musi hamować gorzej.
    Tak samo jest z V-maxem. Skoro diesel cięższy, to musi mieć gorszy wynik od benzyny. A wg. testu te wartości są identyczne co do 1 km/h. Nieprawdopodobne.

    Bo róznica między tymi samochodami to 15KG, czyli tyle ile może wynosic róznica między kierowcami samochodów.
    MajkPZM
    Zaawansowany
     
    Posty: 778
    Rejestracja: 25 Lut 2009, 11:48
    Miejscowość: Kraków

    Re: A3 1.8t a 1.9 tdi

    23 Gru 2009, 21:38

    Czyli morał jest taki: jeśli jesteś szczupły, kup sobie dieselka, a jak lubisz podjeść, to benzynkę, waga się wyrówna i będziesz śmigał tak samo :mrgreen: Nie ma to jak rzeczowa dyskusja :razz:
    ACSznycel
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 848
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 14 Gru 2009, 21:51
    Miejscowość: z nienacka

    Re: A3 1.8t a 1.9 tdi

    23 Gru 2009, 21:56

    Dishman - prawa fizyki się kłaniają. Vmax zależy od mocy i oporu powietrza, co do hamowania - cięższy samochód wywiera większą siłę tarcia podczas hamowania, więc może zahamować tak samo.
    Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
    jiGsaw
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5038
    Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
    Miejscowość: Rumia
    Auto: BMW

    Re: A3 1.8t a 1.9 tdi

    24 Gru 2009, 08:08

    @qki007 @ TypeRa: pomimo że się włącza to przy jakich obrotach uzyskuje nominalne doładowanie? zdecydowanie nie przy 1200rpm jeśli mówimy o silniku dołądowanym za pomocą sprężarki a nie turbiny to dół będzie lepszy ale i tak nie będzie tak nisko max moment obrotowy jak w wolnossącym.
    @TypeRa może mieć i 4 wałki i 5 zaworów na cylinder nei ma to znaczenia, opory konstrukcyjne diesla są znacznie większe (stopień sprężania jest prawie 3 krotnie większy co powoduje ogromne opory, co wpływa też na inne spasowanie części, zapłon samoczynny też ma swoje ograniczenia) i fizycznie porównując silniki o podobnej konstrukcji, te zasilane benzyną będą się szybciej wkręcać, z 2 strony pokaż mi silnik diesla który się kręci się do 9-10 tys rpm w sportowej benzynie to przecież norma
    co do dołu nikt Ci nie broni mieć innego zdania ;) aczkolwiek tyle że jak sam pewnie wiesz jest coś takiego jak turbodziura i poniżej tego magicznego "bum" silnik w zasadzie nie ma momentu :mrgreen: a to jest włąśnie ten dół, bardzo ładnie to widać w samochodach terenowych na dłuugich stromych podjazdach ;) tam zawsze wygrywają wolnossące jednostki właśnie ze względu na równy i bardziej odpowiedni rozkład momentu obrotowego. jak turbiny nie rozbujasz to nie pojedziesz, zwłaszcza w samochodzie z elektronicznie sterowaną pompą wtryskową, która ci na siłę paliwa nie poda jak mechanik.

    a dysputy co lepsze diesel czy benzyna to są dysputy typu czy lepsze są świeta Bożego Narodzenia czy Wielkanoc :mrgreen: każdy silnik ma swoich zwolenników
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: a3 1.8t a 1.9 tdi

    24 Gru 2009, 11:29

    kazde dziecko wie ze Diesel jest lepszy i szybszy :)

    moim zdaniem Turbo benzyny sa szybsze na prostych
    ale na zakretach lub ruchu ulicznym itp benzyna zostalaby juz w tyle dzieki NM diesla ;]
    Fiat Bravo 1,9 JTD 2000r
    Opel Astra F Gsi 2,0 16v 1994r
    Opel Astra F 1,6 16V 1995r
    hemp
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 293
    Rejestracja: 17 Wrz 2008, 21:05
    Miejscowość: Szczytno
     
    • Warto przeczytać
    • 8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009