A3 1.8t a 1.9 tdi

23 Gru 2009, 15:03

Moment obrotowy silnika jest iloczynem wartości siły pochodzącej od ciśnienia gazów działających na tłok oraz długości wykorbienia wału korbowego - prościej :) Wezmy sobie silnik benzynowy np. 1.8T który ma moc max 150 KM, moc ta jest dostępna przy 6tys. rpm gdzie 130km w TDI jest dostępne przy 4tys.rpm, kiedy TDI ma pełną , Audi będzie miało min. tyle samo w tym zakresie. Teraz kwestia masy pojazdów i przełożeń poszczególnych skrzyń biegów.
ACSznycel napisał(a):-diesel bardziej awaryjny i awarie są kosztowniejsze

nie wiem skąd to wytrzasnąłeś skoro silniki wysokoprężne robią kilka razy więcej kilometrów niż benzynowe.

[ Dodano: Sro Gru 23, 2009 14:04 ]
jiGsaw napisał(a):Odniosłem się do pierwszego postu, czyli szybkość na prostej w tym przypadku...
V max na prostej? czy przyspieszenie na prostej ?
TypeRa
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: śląsk

23 Gru 2009, 15:09

W tym przypadku to i to.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

23 Gru 2009, 15:12

W tym przypadku to i to.
jiGsaw napisał(a):W tym przypadku to i to
a w zakręcie kto będzie szybszy ? albo pod górkę ? :)
TypeRa
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: śląsk

23 Gru 2009, 15:18

No na zakrętach benzynka też chyba szybsza, wszak lżejsza na ogół o około 100kg :razz:
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

23 Gru 2009, 15:18

Nie wiem co masz na celu, w zakręcie pewnie 1.8T, bo silnik lżejszy i mniejsza podsterowność :razz:
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

23 Gru 2009, 15:27

Tak sobie tylko jaja robiłem żeby rozluźnić tą napinkę :)
TypeRa
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: śląsk
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Najpierw kierunkowskaz, potem hamowanie
    Obok braku sygnalizowania kierunkowskazem planowanego manewru, podstawowym błędem wielu kierowców jest nieodpowiedni moment włączenia kierunkowskazu. Zarówno zbyt wczesne, jak i zbyt późne sygnalizowanie ...

23 Gru 2009, 16:02

tak się podniecacie momentem i konikami ;) a prawda jest taka że benzyna, dzięki konstrukcji swojej, zawsze szybciej się na obroty wkręci niż diesel (diesel zawsze się wkręca wolniej, próbuje to nadgonić momentem większym od benzyny, ale nigdy mu się nie uda) a i zakres obrotów użytecznych benzyna ma większy, to co ktoś napisał na początku że uturbiony silnik mam moment od dołu to rzewna bzdura :mrgreen: moment ma dopiero jak mu się włączy turbina i wejdzie w zakres obrotów efektywnych (osiągnie odpowiedni stopień doładowania) więc zakres poniżej 2200-2500rpm to jest dość średni z momentem, a to jest właśnie dół, i dół zawsze mają lepszy silniki wolnossące :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Gru 2009, 16:41

pocieszny napisał(a):a prawda jest taka że benzyna, dzięki konstrukcji swojej, zawsze szybciej się na obroty wkręci niż diesel (diesel zawsze się wkręca wolniej
Jeśli porównujesz samochody 10 letnie to masz racje. 2.0 TDI jest 16 zaworowy, na dwóch wałkach, wierz mi że wkręca się tak samo jak 2.0 benzyna.
pocieszny napisał(a):moment ma dopiero jak mu się włączy turbina i wejdzie w zakres obrotów efektywnych (osiągnie odpowiedni stopień doładowania) więc zakres poniżej 2200-2500rpm
w niektórych autach Turbina działa już od 1200rpm.
pocieszny napisał(a):i dół zawsze mają lepszy silniki wolnossące
wolnossak ma lepszy "dół" od uturbionego Diesla ? Pozostawię to bez komentarza bo jeszcze bana dostanę.
TypeRa
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: śląsk

23 Gru 2009, 22:06

Szybszy będzie 1.8T, powody są dwa:
-wyższa moc
-większy zakres obrotów.
Diesel może gnębić benzynę przy niższych prędkościach, ale nie da rady jej przeskoczyć.

Wszelkie testy elastyczności są nie do końca dobrze pomyślane. Technika jazdy dieslem i benzyną jest inna. Aby dynamicznie jeździć benzyniakiem, trzeba go kręcić na wysokich obrotach. Zatem metoda mierzenia czasu rozpędzania od wybranej prędkości na jakimś biegu jest krzywdząca dla benzyny.

W podanych powyżej teście zastanawia mnie jedno. Dlaczego w tabelce wynik hamowania benzyny i diesla jest identyczny? Diesel jest jednak cięższy, mając więc te same hamulce musi hamować gorzej.
Tak samo jest z V-maxem. Skoro diesel cięższy, to musi mieć gorszy wynik od benzyny. A wg. testu te wartości są identyczne co do 1 km/h. Nieprawdopodobne. :shock:
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

23 Gru 2009, 22:07

pocieszny napisał(a):tak się podniecacie momentem i konikami ;) a prawda jest taka że benzyna, dzięki konstrukcji swojej, zawsze szybciej się na obroty wkręci niż diesel (diesel zawsze się wkręca wolniej, próbuje to nadgonić momentem większym od benzyny, ale nigdy mu się nie uda) a i zakres obrotów użytecznych benzyna ma większy, to co ktoś napisał na początku że uturbiony silnik mam moment od dołu to rzewna bzdura :mrgreen: moment ma dopiero jak mu się włączy turbina i wejdzie w zakres obrotów efektywnych (osiągnie odpowiedni stopień doładowania) więc zakres poniżej 2200-2500rpm to jest dość średni z momentem, a to jest właśnie dół, i dół zawsze mają lepszy silniki wolnossące :wink:


Widać jak się znasz na silnikach.. A kiedy turbina się włącza? U mnie po przekręceniu kluczyka.. nie wiem jak tam w innych..

Dishman napisał(a):W podanych powyżej teście zastanawia mnie jedno. Dlaczego w tabelce wynik hamowania benzyny i diesla jest identyczny? Diesel jest jednak cięższy, mając więc te same hamulce musi hamować gorzej.
Tak samo jest z V-maxem. Skoro diesel cięższy, to musi mieć gorszy wynik od benzyny. A wg. testu te wartości są identyczne co do 1 km/h. Nieprawdopodobne. :shock:


1334 vs. 1349 rzeczywiście dziwne skoro takie wielkie różnice!

W benzynówce będzie o 15l paliwa więcej i już robi się taka sama masa.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

23 Gru 2009, 22:16

W podanych powyżej teście zastanawia mnie jedno. Dlaczego w tabelce wynik hamowania benzyny i diesla jest identyczny? Diesel jest jednak cięższy, mając więc te same hamulce musi hamować gorzej.
Tak samo jest z V-maxem. Skoro diesel cięższy, to musi mieć gorszy wynik od benzyny. A wg. testu te wartości są identyczne co do 1 km/h. Nieprawdopodobne.

Bo róznica między tymi samochodami to 15KG, czyli tyle ile może wynosic róznica między kierowcami samochodów.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

23 Gru 2009, 22:38

Czyli morał jest taki: jeśli jesteś szczupły, kup sobie dieselka, a jak lubisz podjeść, to benzynkę, waga się wyrówna i będziesz śmigał tak samo :mrgreen: Nie ma to jak rzeczowa dyskusja :razz:
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

23 Gru 2009, 22:56

Dishman - prawa fizyki się kłaniają. Vmax zależy od mocy i oporu powietrza, co do hamowania - cięższy samochód wywiera większą siłę tarcia podczas hamowania, więc może zahamować tak samo.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

24 Gru 2009, 09:08

@qki007 @ TypeRa: pomimo że się włącza to przy jakich obrotach uzyskuje nominalne doładowanie? zdecydowanie nie przy 1200rpm jeśli mówimy o silniku dołądowanym za pomocą sprężarki a nie turbiny to dół będzie lepszy ale i tak nie będzie tak nisko max moment obrotowy jak w wolnossącym.
@TypeRa może mieć i 4 wałki i 5 zaworów na cylinder nei ma to znaczenia, opory konstrukcyjne diesla są znacznie większe (stopień sprężania jest prawie 3 krotnie większy co powoduje ogromne opory, co wpływa też na inne spasowanie części, zapłon samoczynny też ma swoje ograniczenia) i fizycznie porównując silniki o podobnej konstrukcji, te zasilane benzyną będą się szybciej wkręcać, z 2 strony pokaż mi silnik diesla który się kręci się do 9-10 tys rpm w sportowej benzynie to przecież norma
co do dołu nikt Ci nie broni mieć innego zdania ;) aczkolwiek tyle że jak sam pewnie wiesz jest coś takiego jak turbodziura i poniżej tego magicznego "bum" silnik w zasadzie nie ma momentu :mrgreen: a to jest włąśnie ten dół, bardzo ładnie to widać w samochodach terenowych na dłuugich stromych podjazdach ;) tam zawsze wygrywają wolnossące jednostki właśnie ze względu na równy i bardziej odpowiedni rozkład momentu obrotowego. jak turbiny nie rozbujasz to nie pojedziesz, zwłaszcza w samochodzie z elektronicznie sterowaną pompą wtryskową, która ci na siłę paliwa nie poda jak mechanik.

a dysputy co lepsze diesel czy benzyna to są dysputy typu czy lepsze są świeta Bożego Narodzenia czy Wielkanoc :mrgreen: każdy silnik ma swoich zwolenników
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Gru 2009, 12:29

kazde dziecko wie ze Diesel jest lepszy i szybszy :)

moim zdaniem Turbo benzyny sa szybsze na prostych
ale na zakretach lub ruchu ulicznym itp benzyna zostalaby juz w tyle dzieki NM diesla ;]
Fiat Bravo 1,9 JTD 2000r
Opel Astra F Gsi 2,0 16v 1994r
Opel Astra F 1,6 16V 1995r
hemp
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 293
Miejscowość: Szczytno