A4 B5 czy a6 c5 1.8 T

20 Lip 2009, 22:24

Witam serdecznie... chciałbym się dowiedzieć jakie macie opinie na temat Audi a4 B5 1.8T i Audi a6 C5 1.8T (oba w kombi) .
Ogólnie planowałem kupić a4 z roku 1998 czyli po lifcie jednak ostatnio stwierdziłem że jest jednak trochę małe. A6 się w takim razie stało idealne pod względem wielkości. Ogólnie ceny są podobne obu tych modeli.
Teraz czemu planuję kupić ten auto z takim silnikiem....
Diesel (ogólnie droższe od benzyniaków) :
1.9 tdi fajny ale troszkę jednak za słaby jak na A6
2.5 tdi podobno jeden wielki niewypał audi i trzeba trafić zadbany model aby posłużył trochę lat

Benzyna:
1.8 T- są dwa rodzaje 150 KM i 180 KM jednak ten drugi zdecydowanie rzadziej spotykany przynajmniej w ogłoszeniach, ale podobno oba idealnie tolerują wstawienie gazu
2.4- ma praktycznie tyle koni co 1.8 ale boję się opłat i ewentualnych napraw i montażu gazu ponieważ jest to już V6

Chciałbym się dowiedzieć czy mam dobre rozumowanie na temat silników, ponieważ wszystko to co napisałem wyczytałem na necie. Powiedzcie mi jeszcze czy jest jakaś różnica w kosztach utrzymania a4 i a6 skoro oba mają takie same silniki??

Pozdrawiam i proszę o pomoc
mareczek11400
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Białystok

20 Lip 2009, 22:38

mareczek11400 napisał(a):Witam serdecznie... chciałbym się dowiedzieć jakie macie opinie na temat Audi a4 B5 1.8T i Audi a6 C5 1.8T (oba w kombi) .
Ogólnie planowałem kupić a4 z roku 1998 czyli po lifcie jednak ostatnio stwierdziłem że jest jednak trochę małe. A6 się w takim razie stało idealne pod względem wielkości. Ogólnie ceny są podobne obu tych modeli.
Teraz czemu planuję kupić ten auto z takim silnikiem....
Diesel (ogólnie droższe od benzyniaków) :
1.9 tdi fajny ale troszkę jednak za słaby jak na A6
2.5 tdi podobno jeden wielki niewypał audi i trzeba trafić zadbany model aby posłużył trochę lat

Benzyna:
1.8 T- są dwa rodzaje 150 KM i 180 KM jednak ten drugi zdecydowanie rzadziej spotykany przynajmniej w ogłoszeniach, ale podobno oba idealnie tolerują wstawienie gazu
2.4- ma praktycznie tyle koni co 1.8 ale boję się opłat i ewentualnych napraw i montażu gazu ponieważ jest to już V6

Chciałbym się dowiedzieć czy mam dobre rozumowanie na temat silników, ponieważ wszystko to co napisałem wyczytałem na necie. Powiedzcie mi jeszcze czy jest jakaś różnica w kosztach utrzymania a4 i a6 skoro oba mają takie same silniki??

Pozdrawiam i proszę o pomoc


2.5 tdi odradzam kosztowny w utrztymaniu
1.8 turbo za slaby jak na a6
2.4 i w gore jakos sobie radza
1.9 tdi radzi sobie dobrze tylko ten 130 i mocniejszy (zreszta tu nie tak bardzo chodzi o moc tylko o moment obrotowy a wiedomo ze w dieslach jest wysoki) wiec to chyba bedzie dobry wybor
gigit
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 240
Miejscowość: Kołobrzeg

20 Lip 2009, 22:48

ale jak to 1.9 tdi będzie lepiej szedł od 1.8 T?? mi się zawsze wydawało że jak ma więcej koni to powinien iść lepiej.... czyli mówisz że ważniejszy jest moment obrotowy??

Tylko myślę co lepiej się opłaca w użytkowaniu... 1.9 tdi czy wstawić do 1.8 T gaz... a kolejna rzecz że diesle są chyba droższe przy zakupie... :/

Ale dzięki za zainteresowani i proszę o kolejne plusy i minusy :)
mareczek11400
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Białystok

21 Lip 2009, 00:05

.....moment obrotowy odpowiada za przyspieszenie, a moc maksymalna za prędkość maksymalną......

jak masz kaleczyć 1.8 turbo gazem choć z tego co wiem ten silnik nie bardzo sie do tego nadaje to lepiej kup diesla oszczędny i zwawy

1.8 turbo doskonale sie nadaje do późniejszych modyfikacji w celu uzyskania większej mocy wiekszy intercooler , strojenie sterownika, dolot wydech ..... i juz masz większą stajenkę
gigit
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 240
Miejscowość: Kołobrzeg
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Historia TECHNOLOGII SKYACTIV Mazdy
    Na czym polega technologia SKYACTIV Mazdy wyjaśniamy poniżej: - Technoligia SKYACTIVE-G - Technoligia SKYACTIVE-D Luty 2012 : Mazda CX-5, pierwszy z serii nowych modeli Mazdy ze wszystkimi elementami TECHNOLOGII SKYACTIV ...