A4 B7 2.0 TDI 170km Quattro czy BMW E90 320i

A4 B7 2.0 TDI 170km Quattro czy BMW E90 320i

19 Lut 2017, 03:56

Cześć, witajcie.

Stoję aktualnie przed takim dylematem, gdyż mam możliwość zakupienia sprowadzonej BMW E90 320i z Niemczech po awarii rozrządu.
BMW była sprowadzana przez znajomego kolegę, wczoraj byłem oglądać samochód, w poniedziałek naprawą ma się zająć mechanik. Na chwilę obecną jedyne co wiem to to, że samochód jest po awarii łańcucha rozrządu i naprawiany na pewno będzie. Samochód ma przejechane wg. książki serwisowej i stanu na liczniku 160 tyś km, lecz przebieg to dla mnie najmniej istotna rzecz, gdyż jak każdy wie liczy się bardziej stan faktyczny. Jeśli chodzi właśnie o stan pojazdu to powiem, że mógłbym go ocenić na rewelacyjny. Oglądałem go wzdłuż i wszerz miernikiem lakieru, nie ma żadnych zarysowań, żadnych oznak wypadku, wszystkie elementy spasowane tak jak być powinny, kolega twierdzi ze jest w 100% bezwypadkowa, środek po moich oględzinach jest zadbany, plastiki nie wytarte, kierownica jak i gałka zmiany biegów również w świetnym stanie. Samochód posiada duzy ekran, nawigacje, multifunkcyjna kierownicę i szyberdach. Podsumowując, samochód aktualnie nie pali, ale silnik ma być po remoncie. Czytałem też, ze silniki BMW 2.0 benzyna 150 km są świetne, mało awaryjne, gdyż są to wolnossące jednostki bez turbosprężarki i są jednymi z najlepszych silników do gazu. Cena jaką mi powiedział to 27 tyś.

A4 B7 2.0 TDI 170km Quattro czy BMW E90 320i

A4 B7 2.0 TDI 170km Quattro czy BMW E90 320i

A4 B7 2.0 TDI 170km Quattro czy BMW E90 320i

I tutaj właśnie mam dylemat bo od dłuższego czasu poszukuję Audi A4 B7 / A3 8P w Quattro. Ostatnio pojawiła się aukcja z moich okolic bardzo fajnie doposażonej A4 B7 2.0 TDI 170 KM Quattro, coś takiego na co polowałem.
Ogólnie rzecz biorąc to poszukuję samochodu który da mi radość z jazdy, tylko zastanawiam się czy jest sens pakować się w 2.0 TDI z nieznanym przebiegiem i całym osprzętem (dwumas, turbo, pompowtryski) nie wiadomo w jakim stanie. Aukcja która znalazlem to [link wygasł]
Zauważyłem jedynie jeden mankament na klapie, znaczek TDI od Vw. :lol:

Chciałem jeszcze dodać, że oczywiście szukałem Audi A4 B7 1.8T Quattro ale zależy mi na tym zeby byla w Sedanie a na portalach aukcyjnych zwykle jest 1-2 takie, tak że znaleźć taką to jak szukanie igły w stoku siana.

Jeśli chodzi o to ile jeżdzę rocznie to jest gdzieś w granicach 10 tyś kilometrów. Na samochód planuję przeznaczyć do 35 tyś.

Co sądzicie, czy jest sens zakupu takiej remontowanej BMW czy raczej wybrać Audi czy może odpuścić sobie każdą z nich i poszukać coś rozsądniejszego?

Dziękuję
Pozdrawiam.
Pigzel
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 14 Sty 2017, 12:17
Prawo jazdy od: 07 01 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

Re: A4 B7 2.0 TDI 170km Quattro czy BMW E90 320i

19 Lut 2017, 10:26

Pigzel napisał(a):BMW 2.0 benzyna 150 km są świetne, mało awaryjne, gdyż są to wolnossące jednostki bez turbosprężarki i są jednymi z najlepszych silników do gazu

Nie wiem co jest mało awaryjnego w silniku, w którym rozciąga się łańcuch, czego masz dobitny przykład. Silnik lubi LPG ale podłoga bagażnika nie, bo jest... plastikowa.

Pigzel napisał(a):Ostatnio pojawiła się aukcja z moich okolic bardzo fajnie doposażonej A4 B7 2.0 TDI 170 KM Quattro, coś takiego na co polowałem.

przecież to najgorszy silnik w tym modelu...

Pigzel napisał(a):Jeśli chodzi o to ile jeżdzę rocznie to jest gdzieś w granicach 10 tyś kilometrów.

przy takim przebiegu szkoda kasy na montaż LPG i tym bardziej diesla, więc pozostaje czysta benzyna
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15156
Zdjęcia: 453
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

Re: A4 B7 2.0 TDI 170km Quattro czy BMW E90 320i

19 Lut 2017, 10:52

BMW niby ok, tylko pytanie - jak ta naprawa silnika zostanie zrobiona? Jeśli porządnie to auto jeszcze pojeździ, gorzej jeśli ktoś przyoszczędzi na naprawie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5869
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: A4 B7 2.0 TDI 170km Quattro czy BMW E90 320i

19 Lut 2017, 11:04

A co się stało z tym rozrządem? Wyciągnął się łańcuch i hałasował? Czy coś uszkodził przy okazji? Dużo od tego zależy i jak Ossy pisze od tego, kto i na jakich częściach to zrobi.

Może się okazać, że za miesiąc wrócisz z powrotem do mechanika.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6847
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: A4 B7 2.0 TDI 170km Quattro czy BMW E90 320i

19 Lut 2017, 14:06

dzida napisał(a):
Pigzel napisał(a):BMW 2.0 benzyna 150 km są świetne, mało awaryjne, gdyż są to wolnossące jednostki bez turbosprężarki i są jednymi z najlepszych silników do gazu

Nie wiem co jest mało awaryjnego w silniku, w którym rozciąga się łańcuch, czego masz dobitny przykład. Silnik lubi LPG ale podłoga bagażnika nie, bo jest... plastikowa.

Chodziło mi bardziej o to, że w porównaniu do pozostałych silników benzynowych BMW w E90, gdzieś czytałem, że 150 konna wersja jest bardzo dobra. Czy się mylę? Gazu raczej nie planuję wkładać bo mi się to nie opłaci.
W każdym razie, powinna być o wiele tańsza w eksploracji jak taka Audi ?

Pigzel napisał(a):Ostatnio pojawiła się aukcja z moich okolic bardzo fajnie doposażonej A4 B7 2.0 TDI 170 KM Quattro, coś takiego na co polowałem.

przecież to najgorszy silnik w tym modelu...

Na początku szukałem tylko 1.8T, po kilku miesiącach stwierdziłem, że to nie ma sensu bo aukcje są 2 na krzyż, szukam tylko w sedanie i najlepiej w Quattro. Potem jednak poszerzyłem zakres poszukiwań na 2.0 TDI wersje 140km/170km. A co sądzicie o silnikach FSI / Turbo FSI ?

galakty napisał(a):A co się stało z tym rozrządem? Wyciągnął się łańcuch i hałasował? Czy coś uszkodził przy okazji? Dużo od tego zależy i jak Ossy pisze od tego, kto i na jakich częściach to zrobi.

Może się okazać, że za miesiąc wrócisz z powrotem do mechanika.


Na razie niestety nie wiem co się z rozrządem stało, dowiem się jutro najprawdopodobniej. Ten mechanik który będzie z tym robić da mi znać co uległo uszkodzeniu. Jedynie plus dla mnie tego jest taki, że samochód ściągany był przez mojego chrzestnego który jest handlarzem. Widziałem go, oglądałem i wiem na czym stoję przynajmniej bo wiecie.. jak to handlarz. Sprowadzi uszkodzony, zrobi byleby było i potem sprzeda taką igiełkę, osobie która nie będzie świadoma na czym stoi. Co taka awaria rozrządu w silniku jest w stanie narobić zakładając różne scenariusze?
Pigzel
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 14 Sty 2017, 12:17
Prawo jazdy od: 07 01 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

Re: A4 B7 2.0 TDI 170km Quattro czy BMW E90 320i

19 Lut 2017, 14:49

Pigzel napisał(a):Na początku szukałem tylko 1.8T, po kilku miesiącach stwierdziłem, że to nie ma sensu bo aukcje są 2 na krzyż, szukam tylko w sedanie i najlepiej w Quattro. Potem jednak poszerzyłem zakres poszukiwań na 2.0 TDI wersje 140km/170km. A co sądzicie o silnikach FSI / Turbo FSI ?

w pierwszym nagar, w drugim nagar + możliwe przypadki awarii wariatora zmiennych faz rozrządu
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15156
Zdjęcia: 453
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Systemowe rozwiązania przyszłości Webasto Systemowe rozwiązania przyszłości Webasto
    Niemiecka firma Webasto, znana Polakom przede wszystkim z produkcji urządzeń ogrzewania postojowego, montowanych w samochodach osobowych i ciężarówkach, działa również w wielu innych dziedzinach motoryzacji. ...
    Land Cruiser V8 4.5 D-4D Powerboost Land Cruiser V8 4.5 D-4D Powerboost
    Land Cruiser V8 4.5 D-4D Powerboost rozwija moc 318 KM (o 46 KM więcej niż w przypadku wersji seryjnej) oraz moment obrotowy 740 Nm (w zakresie 1800-2800 obr./min., o 90 Nm wiecej niż w przypadku wersji seryjnej). Charakterystykę ...

  •