A4 b7 jaki silnik ?

17 Paź 2019, 20:17

andrewb25 napisał(a):Renaulta ciężko porównywać do Audi albo i nawet do Forda bo wg. mnie jest to bardzo słabe jakościowo auto, w dodatku o dużej utracie wartości.
Tylko pamiętaj że Mondeo mk4 pojawiło się na rynku jak a4 b7 z 2000 roku znikało z rynku, w środku duża przepaść i na zewnątrz niestety linia A4 starego już mocno się opatrzyła, Mondeo wygląda świeżo.

Natomiast o 2,0 TFSI 90% właścicieli wypowiada się pozytywnie (mówie o tych starych FSI turbo, z resztą w necie funkcjonują już jako krewniaki 1,8T) i to właśnie często jakiś problem jest z 1,8T na forach, nie jedzie, szarpie, trzęsie motorem, na hamowni brakuje 30 koni itd
Także chyba po prostu połowa dała się nabić w bambuko, o świetności silnika, może pojeździ ileś tys km ale bez mocy i pracując jak traktor.

Niby silnik cud, miód a książki można by pisać o problemach poruszanych na forach.

Gdyby miał wybór 1,8T vs 2,0 TFSI raczej na 1,8T bym nie spojrzał.
To już stary kapeć i nie wytrzymuje próby czasu.

Jedyny tak na prawdę plus to wtrysk pośredni i łatwość założenia lpg.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

17 Paź 2019, 20:50

przez ostatnie 2 lata przywiozłem B7 1.8T 163KM kilkanaście , z przebiegami 160-260 tys. w żadnym przypadku nie było problemu z silnikiem i z mocą, nawet do tego stopnia każde auto zostało przetestowane 30 km autostradą i pełna moc ,...wsio katalogowo z pomiarem czasu do 100 km/h nawet kilka 2.0 ALT 131KM na które tak psioczą miałem i uważam że też BDB silniki, jeżeli był serwisowany i regularnie zmieniany dobry olej to nie ma prawa nic się dziać,
ale niestety cena od 25 000zł w górę...coś za coś.

Bardziej ten model ma problem z blachą/korozją niż mechaniką
często błotniki przód leciały... rynienki na dachu też lubiały rdzaweczki wychodzić. ale to zależy od egzemplarza.
jeżeli ktoś przywozi najtańsze strucle z pod siatki na Afrykę z przebiegami 350-500 tys to nie ma się co dziwić że synki na forach piszą że trzęsie , pali olej i nie ma mocy.

Jak się trafi jakieś zadbane audi A4, A6 to też chętnie kupię ..wolę to niż jakieś gó...no 1.0 ecoshit czy 1.2 TSI 1.4TSI :/ taki silnik to do traktorkado trawy mogę założyć na 3 sezony i złom :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

17 Paź 2019, 21:05

andrewb25 napisał(a):przez ostatnie 2 lata przywiozłem B7 1.8T 163KM kilkanaście , z przebiegami 160-260 tys. w żadnym przypadku nie było problemu z silnikiem i z mocą, nawet do tego stopnia każde auto zostało przetestowane 30 km autostradą i pełna moc ,...wsio katalogowo z pomiarem czasu do 100 km/h


Również nie spotkałem się z takimi problemami, a przerobiłem tego dziesiąt. Zdarzają się niesprawne przepływki czy nieszczelności w dolocie co ma wpływ na moc, ale są to pojedyncze przypadki, nie częstsze niż w innych silnikach z turbo. Niestety niektórzy są tak zapatrzeni na tfsi, że będą dyskredytować jakikolwiek inny silnik i wielbić tylko jeden słuszny.

andrewb25 napisał(a):nawet kilka 2.0 ALT 131KM na które tak psioczą miałem i uważam że też BDB silniki, jeżeli był serwisowany i regularnie zmieniany dobry olej to nie ma prawa nic się dziać,


W b6 niestety dobre nie są, ale w b7 jak najbardziej. Został poprawiony i to bezawaryjny silnik.

andrewb25 napisał(a):Jak się trafi jakieś zadbane audi A4, A6 to też chętnie kupię ..wolę to niż jakieś gó...no 1.0 ecoshit czy 1.2 TSI 1.4TSI taki silnik to do traktorkado trawy mogę założyć na 3 sezony i złom


W punkt. Ale zaraz zostaniemy zjedzeni przez funboyów :lol:
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

17 Paź 2019, 21:43

Andrewb25, ok nie ma sprawy tylko Ty masz te auto krótko - miałeś jakiegoś z 2 lata np na lpg?
Jestem forumowiczem od 1,5 roku - forum Audi TT, wyobraź sobie że nie ma tygodnia żeby ktoś nie miał problemów pt. wypadanie zapłonu, turbo nie ciągnie, strzela z wydechu, szarpie, kopci
Do tego ogarnięcie podciśnień i tego jaki osprzęt jest uszkodzony, dlaczego silnik tak chodzi a nie inaczej ni jest takie proste.

I możesz nie lubić TSI, natomiast poza 1,8TSI czy 2,0 z tych wadliwych lat, uważam że to spoko silniki, tzn mówie o normalnych a nie wydmuszkach 3-cylindrowych
1,8T to jest silnik gdzie za Pan Brat będziesz z mechanikiem i zamiast śmigać będziesz zgłębiał informacje na 100 forach w kraju i za granicą.
Tyle co mogę powiedzieć, niestety po latach te silniki wymagają sporej wiedzy i wielu zabiegów, które często kończą się wydaniem sporej gotówki na diagnostykę, osprzęt itd. Gdzie każda część musi być oryginał/Aso
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

17 Paź 2019, 23:35

Tak, tak Pionek.
Miesięczny ban nie pomógł, że znów zaczynasz swoją jałowa dyskusje? Czekasz na dożywotni?
Pionek, dość tego. Twoje posty zostały zgłoszone do administracji.
Ostatnio edytowany przez trainpro, 18 Paź 2019, 06:49, edytowano w sumie 1 raz
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

17 Paź 2019, 23:58

Tobie się należy dożywotni ban za wiele kont m.in bartez90, Duży90 i tranpro (dyskusje z samym sobą z wielu kont), obrażanie innych użytkowników i wprowadzanie ludzi w błąd oraz pisanie nie na temat.

i zrozum to wreszcie że stare 2,0 FSI turbo jest tak samo dobre a może i lepsze niż Twoje uwielbiane i ukochane 1,8T i nie wprowadzaj ludzi w błąd jakimiś bezsensu opowiastkami.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

18 Paź 2019, 01:22

Pionek ja Ci wytłumaczę o co biega z 1,8t vs tsi. Dla handlarza oprócz pozytywnego odbioru 1,8t liczy się ryzyko. Ty i r11 mając jedne auto może 2 nie odczuwacie tego ale poszczególne motorownie tsi to nie tylko problem olejowy ale ogólnego gówn...a konstrukcyjnego. I tak nie wiem czy się orientujesz ale tylko na przestrzeni jednego roku w obrębie tych samych literek potrafiło wyjść kilka rodzajów tłoka a co za tym idzie jest kilka sposobów walki z piciem oleju + pierścienie. Do tego problem rozrządów który niby jest błachy ale jak go połączymy z pompą wody i następnymi tematami głowicy to już wesoło nie jest. Więc znowu w poszczególnych latach w obrębie jednych literek masz rozlatujące się dźwigienki zaworów ktore gdzie lądują? I co robią hmmm? A to wszystko jeszcze jest okraszone pompą oleju i problemami z pompami wtryskowymi które też się zmieniają tylko że w obrębie jednego rocznika.
Efekt:
Jeżeli nie masz mocno wyspecjalizowanego warsztatu wiedząceggo co ma zrobić w danym silniku to biada Ci...do tego masz wysyłki i czekanie bo specjalistów nie jest zbyt wielu...do tego żaden z nich nie bierze odpowiedzialności za to co będzie bo jest tylko gwarancja rozruchowa co jest oczywiste bo kto inny rozbiera silnik a kto inny go montuje.
Jak to wygląda realnie:
Mój kolega sprowadzający różne wynalazki ostatnio nie posłuchał się starego zaprzyjeaźnionego wyjadaki ałdiowego i sprowadził kilka tfsi i...ilość zagwostek wokół tych silników okazała się dla niego porażająca (info z warsztatów wyspecjalizowanych w obróbkach gr.vw) do tego koszty logistyki silnika i ryzyko wtopy max duże. W jednym z silników poleciały krzywki a rocznikowo nie powinny uszkadzają głowę... a silnik buył po usunięciu wady olejowej przejechał kilk km.

I teraz tak już na spokojnie powiedz mi chłopaku czy to jest normalne?
W jednym silniku w jednym roku 3 rodzaje pierścieni, różne tłoki, wadliwe rozrządy i pompy oleju a na dokładkę pompki wysokiego ciśnienia?

No i teraz jest temat taki iż kolega ma kilka aut tsi część już zrobiona ale weź i je sprzedaj fakturą jak jest rękojmia a tak naprawdę wszystko może się zdażyć...

Ogólnie jedna wielka wtopa. A dla szanującego się handlarza wielkie ryzyko.

P.s.

Na pociechę powiem Ci Pionek że dziś byłem w takim ciekawym miejscu i wyprzedził mnie golf II na stalowej feldze i oem tłumikiem wizualnie 100% seria Mega gratki :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Paź 2019, 05:40

Wasze opinie moga nie byc obiektywne podobnie jak i moja, z jednej strony ja nie moge zbyt wiele powiedziec o awaryjności z punktu widzenia posiadacza 2 aut z takim silnikiem a z drugiej strony wy jako ludzie majacy do czynienia z naprawami takich aut z prostego powodu, tych aut jezdzi cala masa, jesli w ciagu miesiaca w warsztacie masz 30 sztuk 2.0 tsi i 5 sztuk 2.0eb nie znaczy to wcale o wyzszej awaryjności tych pierwszych poniewaz trzeba brac pod uwage stosunek ilosci awarii do wyprodukowanych silnikow. Wielokrotnie juz wspominalem, kazdy koncern zaliczyl w karierze wpadki ale na tym forum nagonka jest tylko i wylacznie na vaga.

Dla kontrastu ani razu nie slyszalem na tym forum wzmianki o problemach z silnikami ecoboost z rocznikow -2014 silnik tez wielokrotnie poprawiany a nadal dochodzi do przegrzania.

Zawodowo zajmuje sie serwisem audio, najwiecej sprzetu trafia sie technicsa, ale to nie znaczy ze to sprzet bardziej awaryjny od firm konkurencyjnych, po prostu w polsce ta marka jest kultowa i jest tego znacznie wiecej niz sprzetu innych japonskich firm, podobnie z vagiem.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1477
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Paź 2019, 09:19

R11 masz racje tylko popatrz na to z innej strony czyli osoby która nie zna się na motoryzacji i ... co ma robić ? Drążyć tajemnice tłoków w którym ma wypuście i jakie dźwigienki zaworowe ? Do tego od strony handlarza też nie jest różowo no bo on ma sprzedawać auta a nie prowadzić śledztwa i już nie wspomnę że dziwnym trafem ściągając inne auta turbo a było ich już pewnie pod 200szt zawsze jazdy dotyczyły tsi.
No i masz od strony warsztatów gdzie Panowie od głowic mówią shit, Panowie od rozkładania silników to samo i od wsadzania ich do budy też to samo to co my mamy powiedzieć?
Jest ok? + lista oznaczeń z podziałem na miesiące.
I yak jak ktoś kupuje auto bardziej zabawowe jak Twoje jestem w stanie to zrozumieć ale zwykły osiołek do jazdy z punktu A do B jest dla mnie abstrakcją.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Paź 2019, 13:39

Szybki, a wytłumacz mi jedną rzecz - handlarz boi się ściągać i sprzedawać auto z tsi, a nie boi się starych kapci 1,8T, w których bardzo często leci głowica, nie ma ciśnienia oleju, nierzadko na hamowni gotuje się wszystko itd
do tego osprzęt z plasteliny, połowa rzeczy potrafi wysiąść i kto wtedy weźmie odpowiedzialność za 15 letnie Audi A4?

Kilka dni temu ktoś miał problem z 1,8T i pisał na forum mechaników, ich komentarz był taki że co rusz przyjeżdżają te stare kapcie do nich i mają problemy a to nie jedzie, a to coś właśnie z głowicą a to smok zatkany itd

To jest trochę tak jakby ktoś się bał handlować narkotykami ale ludźmi to już nie bo to nie jest karalne :D

No niestety w kategorii "kupuje auto i śmigam" - 2,0 TFSI wypada sto razy lepiej i tyle.
I powiedz handlarzom, swoim znajomym żeby czasem przy 1,8T nie mieli problemów jak ktoś z rykiem wróci i będzie żądał zwrotu kasy za auto.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

18 Paź 2019, 14:30

@ szybki
Ale z kim Ty tu chcesz wchodzić w merytoryczną dyskusję? Z tym zakompleksionym funboyskim betonem wielbiącym tsi? Przecież to i tak nic nie zrozumie, bo równie dobrze mógłbyś mówić do ściany. Szkoda klawiatury.

Pionek napisał(a):kupuje auto i śmigam

Do mechanika? :lol:
Nie podniecaj się, bo ci żyłka pęknie :lol:
anders
Nowicjusz
 
Posty: 11

18 Paź 2019, 15:24

Pionek napisał(a):Szybki, a wytłumacz mi jedną rzecz - handlarz boi się ściągać i sprzedawać auto z tsi, a nie boi się starych kapci 1,8T, w których bardzo często leci głowica, nie ma ciśnienia oleju, nierzadko na hamowni gotuje się wszystko itd

ja np. z uszkodzonymi silnikami nie kupuję w ogóle , tylko 100% pełnowartościowe i ze serwisem, aczkolwiek naprawić stary silnik a silnik nowszej generacji z bezpośrednim wtryskiem to już zupełnie inne koszty są.

Z bezpośrednim wtryskiem benzynki też kupuję ale nie VW tylko Mazdę, miałem ich bardzo dużo i z mojego doświadczenia są to bardzo dobre silniki, mało awaryjne, generalnie nigdy nie było z Mazdą problemów
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

18 Paź 2019, 18:43

Pionek napisał(a):Jestem forumowiczem od 1,5 roku - forum Audi TT, wyobraź sobie że nie ma tygodnia żeby ktoś nie miał problemów pt. wypadanie zapłonu, turbo nie ciągnie, strzela z wydechu, szarpie, kopci
Do tego ogarnięcie podciśnień i tego jaki osprzęt jest uszkodzony, dlaczego silnik tak chodzi a nie inaczej ni jest takie proste.


Oj powiem Ci naginasz prawdę i to tak ostro... co ma wspólnego zestaw awarii o których piszesz z przerobieniem tłoków pod inne pierścienie albo z obróbką głowicy + wymianą wielu jej elementów ... masakra co Ty chłopie piszesz. Usterki które wymieniasz mój mechanik rozkminia w starych silnikach jakim jest 1,8t w 30min. razem z podłączeniem kompa.

Pionek napisał(a):Szybki, a wytłumacz mi jedną rzecz - handlarz boi się ściągać i sprzedawać auto z tsi, a nie boi się starych kapci 1,8T, w których bardzo często leci głowica, nie ma ciśnienia oleju, nierzadko na hamowni gotuje się wszystko itd


Ty wszystkich chcesz uczyć tylko czego???
Pana który na hali ma maszyn za pół bańki i wiedzą o tsi więcej niż większość aso do kupy wziętych...
Chcesz uczyć może handlarza który sprzedaje hurtowo auta???

Chłopie wyluzuj bo ja jakoś nie mam problemu dogadania się i z vieśwagenowcem i mercedesiarzem i bmkowcem bo zawsze staram się czerpać wiedzę nie od dzieci z netu tylko wychwytywać ludzi w odróżnieniu od Ciebie coś wiedzących.
A Ty jesteś jak zaklęty czyli wszyscy są be a ja jestem naj...

andrewb25 napisał(a):ja np. z uszkodzonymi silnikami nie kupuję w ogóle , tylko 100% pełnowartościowe i ze serwisem, aczkolwiek naprawić stary silnik a silnik nowszej generacji z bezpośrednim wtryskiem to już zupełnie inne koszty są.

A ja mam w poważaniu czy silnik jest zajechany czy nie... problem pojawia się gdy powodem zajechania nie jest głupi właściciel albo mechanik tylko [...] połączony z wadami fabrycznymi.

Teraz mi zjechało zaje fajne auto z 97r.symbol jdm z "motor shaden" i przebiegiem 130k.km. Pionek by powiedział że to syf a ja wiem że silnik nie jest kolizyjny a w dodatku w książkę serwisową była wpisana wymiana rozrządu co śmierdzi czym... deklem mechanikiem. I dokładnie tak było. Źle przykręcona pompa wody 1,5g. i silnik jak nowy... ;-)
Dla porównania w golfie 1,6fsi walnięty rozrząd oznaczał pogięte zawory, obróbkę głowicy, zakup jakiś gówien + rozrząd dało to jedyne 2k. Do golfa dołożyłem 1,5k... i na tym podziekuje. Kolega teraz wpakował się w kilka tfsi ale też już chyba jest wyleczony. :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Paź 2019, 19:07

szybki napisał(a):Usterki które wymieniasz mój mechanik rozkminia w starych silnikach jakim jest 1,8t w 30min. razem z podłączeniem kompa.

To podaj namiary to podam tym wszystkim którzy od tygodni walczą na forach A4, A3, TT, Sharana z tymi silnikami bo chodzi jak traktor, trzęsie, nie ma mocy, wymieniają bezsensu graty a mechanicy nie wiedza co jest, to chyba nawet wysłanie lawety się opłaci :ok:
Gorzej jak ten Twój cudowny mechanik nawet w 30 h tego nie ogarnie.
Problem jest taki że na forum można wszystko pisać, a już raz tu mieliśmy w dziale silnik -chłopaka co miał problem z 1,8T i 10 stron postów...także tego

I to o czym piszesz zrobi Ci większość warsztatów - owszem zapłacisz, ale nie musisz się bawić w diagnostyki 1,8T i wymiane sporej ilości sprzetu bezsensu ale pewnie mało wiesz, bo mało widziałeś 1,8T na prawdę takich które miały problem.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

18 Paź 2019, 19:20

Panowie tak śledzę ten temat i nie wiem co z wami zrobić, ostrzeżenia nie pomagają, banowania też nie bo są nowe konta... wiadomo offtop jest potrzebny ale po co się gryźć, każdy z was ma trochę racji i też każdy z was plecie farmazon, żyjecie w swoich przekonaniach i chcecie do nich przekonać innych a trzeba trochę zluzować i wiedzę czerpać także od innych a nie zatrzymać się na jednym przesłaniu, to jest forum ogóle i trzeba trochę pozostawić w tyle swoje ulubowanie do danej marki, modelu silnika.
Zacznijcie postępować według tych wskazówek... jest temat o danym silniku, jeżeli masz o nim pojęcie to się wypowiadasz o nim bez głupisz porównywanek jeżeli nie to poprostu odpuść dyskusję bo dane typu coś gdzieś słyszałem bo kolegi kolegi sąsiad takie miał i się popsuło w ogóle nie jest miarodajne. Swoimi dyskusjami i mądrościami które też często są zmyślone zniechęciacie autorów do śledzenia tematu a powinno być odwrotnie, mecie nieść pomoc i dzielić się doświadczeniami, DOŚWIADCZENIAMI a nie przesłankami :!:

Edit:
Tranpro specjalnie piszę to publicznie bo wiem że PW do Twojej wiadomości nie trafi, mam powiązania z Twoimi poprzednimi kontami więc oskarżenia Pionka nie są bezpodstawne, nawet w tym temacie użyłeś drugiego konta anders które zresztą już zbanowałem, na tym pownieneś też dostać bana ale daje Ci ostrzeżenie i szanse, jeżeli nie skończysz z buractwem kolejne konto zostanie zbanowane tym razem z adresem IP i kolejne będą banowane bez podawania przyczyny gdy znajdę tylko powiązanie więc lepiej to przemyśl bo to Twoja ostatnia szansa zagrzeć tyłek na forum.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4