A4 B8 czy E90?

23 Lis 2017, 11:27

łysy napisał(a):Niestety kiedy przychodzi do pisania na temat Toyot i Lexów ma skłonność do cholernej przesady (zupełnie niepotrzebnie, bo te auta są na tyle dobre, że nie potrzebują aż takiej reklamy), w szczególności jeśli chodzi o spalanie :wink: Poza tym bardzo różnimy się w ocenie tego co oznacza "jazda po mieście".


To nie jest tak... :ok:
Ja nie twierdze ze dany wynik w spalaniu jest nie możliwy... tu akurat w is250 bo jak najbardziej jest możliwy tylko nie nazywajmy go normalnym bo to jest miasto... :o
Po prostu na różnice w spalaniu takich samych aut ma wpływ wiele czynników ale zakładając że auto masz w oryginale, korzystasz z niego normalnie i stan techniczny jest ok. to nie wierzę w nagłe skoki o 40%-50% w średnim spalaniu.
Tak więc zobacz łysy wklejałeś auto centrum, lexus forum a ja Ci wkleiłem stronki z de gdzie wszystko toczka w toczkę pokrywa się z moimi zeznaniami co do spalania mierzonego w/g dystrybutora.
Nawet zwróć uwagę że jak pisałem o 18l pb przy v-max w gs430 to dokładnie takie same informację będziesz miał w linkach. Oczywiście +-5%.

Teraz co do Twojej sytuacji która wydaje się dziwna czyli sam zeznałeś że golf turbo pali Ci mniej niż Hanka... co oczywiście mogłoby się wydawać że będzie na odwrót... A ja sądzę że z z civicem minąłeś się mocno w tym co lubisz i uparcie do tego dążyłeś. Czyli lubisz niuta którego żeby poczuć musiałeś używać obrotów, jak używałeś brotów to zwiększałeś spalanie. Oczywiście byłoby połowę bidy jak hanka miałaby zwykłą głowice bez zmiennych faz rozrządu ale... przekraczałeś moment w którym fazy rozrządu wchodziły we "właściwy" tryb doznań zwiększając dostęp paliwa.
W golfie to co w hance masz po wierceniu masz pewnie przy 2000tyś.obr. więc dalsze chłostanie auta nie ma sensu bo to jest już poziom który Cię satysfakcjonuje a co za tym idzie masz mniejsze spalanie.

Co do Twojego kolegi jest dokładnie taka sama sytuacja mi wychodzi około 12-13l w AWD jemu 15l w RWD ale jeżeli ma należyty stan samochodu i nawet stoi nagminnie w korkach to musi mu dawać na tyle ostro po garach że wchodzi w załączenie vvti ... a powiem szczerze że to są już wartości w mało potrzebne w mieście i nie można ich nazwać normalna jazdą o zwykłych porach.

Co do mojej reakcji co do spalania to...

Reaguję tak ponieważ jest to jeden z najgłupszych mitów jakie są powtarzane przy marce Lex.
Oczywiście trzeba to weryfikować bo czasy się zmieniają, silników przybywa a jakość lexa spadła ale w ujeciu ogólnym jest to lipa... która może się równać ze zdaniem: wszystkie tdi palą 5-6l ON :ok:

łysy napisał(a):Ciężkie auto + V6 = fizyki nie oszuka nawet Lexus.

Ale to właśnie jest fizyka... bo V6ka rządzi się innymi prawami a r4 innymi do tego masz jeszcze całkowicie inne kwestie techniczne chociażby właśnie głowic gdzie są tacy co twierdzą że w dobrym silniku 3/4 jazdy to głowica.
I tu niestety ale co do spalania w dużych silnikach skrzywdziła nas motoryzacja niemiecka... więc łysy zobacz na Twoim ulubionym :naughty: forum lexusa ile palą is-fy V8 mające 420km i ważące sporo jak na sedana :naughty:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Lis 2017, 12:25

szybki napisał(a):Teraz co do Twojej sytuacji która wydaje się dziwna czyli sam zeznałeś że golf turbo pali Ci mniej niż Hanka... co oczywiście mogłoby się wydawać że będzie na odwrót... A ja sądzę że z z civicem minąłeś się mocno w tym co lubisz i uparcie do tego dążyłeś. Czyli lubisz niuta którego żeby poczuć musiałeś używać obrotów, jak używałeś brotów to zwiększałeś spalanie. Oczywiście byłoby połowę bidy jak hanka miałaby zwykłą głowice bez zmiennych faz rozrządu ale... przekraczałeś moment w którym fazy rozrządu wchodziły we "właściwy" tryb doznań zwiększając dostęp paliwa.
W golfie to co w hance masz po wierceniu masz pewnie przy 2000tyś.obr. więc dalsze chłostanie auta nie ma sensu bo to jest już poziom który Cię satysfakcjonuje a co za tym idzie masz mniejsze spalanie.


Jak wiesz moja "jazda" z prawdziwą jazdą nie ma wiele wspólnego - ot, toczenie się na jedynce, rzadko kiedy mam okazję wrzucić w mieście trójkę. Jeżdżę do pracy z żoną, także jazda spokojna, bez wędrówek po obrotomierzu, bo krzyczy :D 2500rpm i zmiana biegu. Oboma autami jeździłem tak samo i różnica w spalaniu to 2 litry na tym samym dystansie - wiem, bo zdarzały mi się miesiące, że jeździłem wyłącznie z pracy i do pracy :) Pozwala mi to twierdzić, że Golf jest dużo oszczędniejszy od Civica. W trasie to już w ogóle przepaść, a Golfem jeżdżę szybciej niż Civiciem (w Hondzie bolał łeb przy dużych prędkościach).

szybki napisał(a):Reaguję tak ponieważ jest to jeden z najgłupszych mitów jakie są powtarzane przy marce Lex.


A wiesz, że ten "mit" powielają nawet pracownicy ASO Lexa? :naughty:
Ci wszyscy kierowcy, których wypowiedzi wcześniej wrzucałem dają ostro w palnik stojąc w korkach? Korek wyklucza przecież dawanie w palnik - jeśli twierdzisz inaczej to nie stałeś w prawdziwym korku :)
Każdy jeden jest marnym kierowcą lub jego auto jest zepsute?
Możemy tą dyskusję toczyć jeszcze kilkanaście stron (autor już dawno olał nas i ten temat), a nie dojdziemy do wspólnej konkluzji - Ty nie dasz nic złego powiedzieć na Lexa, a ja nie dam sobie wmówić, że IS 250 jest ekonomicznym silnikiem :wink:
Według mnie już wystarczy, już dawno powinniśmy wszyscy dostać po ostrzeżeniu :piwo:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

23 Lis 2017, 12:50

łysy napisał(a):Skąd wiesz, że tyle pali średnio?

Stwierdzenie osób, które miały IS 200, przesiadły się na IS 250, jeżdżą tak samo, liczą tak samo, a pod dystrybutorem bez zmian.
Celowo nie podaję ich liczb, bo każdy jeździ inaczej. Podałem swoje spalanie w IS 200 w odniesieniu do stwierdzenia (słowo klucz w mojej wypowiedzi "pewnie")
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Lis 2017, 20:15

Lysy ale mimo wszystko skąd mu się wzięło ''najmniejsze'' spalanie na poziomie 15L? Dyskusja zaczęła się właśnie po tej wypowiedzi i mnie jako użytkownika tego auta zdziwiła ponieważ ostatnie 2 tygodnie miałem codziennie wypady do Warszawy co prawda wielkich korków nie było jednakże jazda momentami była toporna dodatkowo na autostradzie również prędkości były na poziomie 140-150km/h i nawet w takich momentach nie widziałem takiego spalania.
Próbujesz teraz odwracać kota ogonem i piszesz że lexus nie jest ekonomiczny to żadna nowość bo chyba logiczne że auto swoje musi spalić jednakże auto jest w stanie spalić poniżej 15L uwierz mi :)
Jeśli chodzi o komputer to średnie spalanie na tą chwilę po 10000KM wskazuje na wynik 10,3L ogólnie nie narzekam.
Mateq
Początkujący
 
Posty: 212
Prawo jazdy: 12 03 1993
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Lexus is 250
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Lis 2017, 20:28

Mateq napisał(a):ysy ale mimo wszystko skąd mu się wzięło ''najmniejsze'' spalanie na poziomie 15L?

Mateq napisał(a):Próbujesz teraz odwracać kota ogonem i piszesz że lexus nie jest ekonomiczny to żadna nowość bo chyba logiczne że auto swoje musi spalić jednakże auto jest w stanie spalić poniżej 15L uwierz mi :)

Właśnie ja tego nie rozumiem... nikt nie napisał że lexus jest ekonomiczny, potwierdziłem możliwość dojścia do 15l a dla upartych pewnie więcej :D ale skoro większość raportów z dokładnymi wyliczeniami, doświadczenia kierowników mówią inaczej to czy osiągnięcia garstki użytkowników są wyznacznikiem co ile pali...???
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Lis 2017, 20:45

Panowie, apeluję o rozsądek :roll: chcecie sobie podyskutować - jest do tego odpowiedni dział https://www.forumsamochodowe.pl/off-topic-vf22.htm zachęcam do założenia tam tematu i dyskusji tak długiej, jakby miało nie być jutra
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004