Alernatywa dla Audi A3 8P - sportowe zacięcie.

Alernatywa dla Audi A3 8P - sportowe zacięcie.

14 Wrz 2015, 13:56

Szanowni forumowicze,
Na początek chciałem wszystkich przywitać. Czytam wasze forum od dłuższego czasu, są tacy co mają pojęcie o autach. Jednak nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Chciałem kupić auto, w którym się najlepiej czuję. Najlepiej się czuję w Audi A3 8P 2.0 TDI. 140PS a jeszcze lepiej 170PS. Jednak jego największą wadą jest awaryjność. I to niemal każdego egzemplarza, który ma przejechane 200tyś i więcej.
Miałem takie 2 auta + kolejne 2 u znajomych i każdy miał problemy z niezawodnością. Ja osobiście dużo wydawałem na utrzymanie.
Potem jeździłem:
- BMW 1 318i 2006r,
-BMW 1 116d 2011r,
- Avensis 3 126PS,
- Toyota Corolla E12 116PS,
- E46 318i 143PS,
Przedtem jeździłem:
- Clio 2 1,5dCi
- Leon 1 110PS
- Pasat B5 110PS
Jak widać auta z różnych półek cenowych. I żadne z nich nie dawało mi tyle frajdy z jazdy co Audi A3 8P.
Auta zmieniałem często, z w/w powodów.
Avensis III - auto bez dynamiki, na zakrętach stary golf 3 lepiej się zachowa. Corolla E12 lepiej, ale to nie to. BMW 1 niby coś podobnego, jednak jakieś takie dziwne w zakrętach, nie czułem się w nim pewnie. Przód nie wyciągał z zakrętów, przez co nie czułem się bezpiecznie. Może napęd na tył mi nie podchodzi. Mało dynamiczna. E46 - nie czuję się w niej. Dużo pozytywnych opinii w necie. Od na autostradzie przy 140km/h - słyszę tylko silnik, strasznie głośna. Brakuje jej 6 biegu. Mało dynamiczna, więcej hałasu z silnika niż tej dynamiki. Niby 330d jest ok, jednak nie rozwiąże innych niedogodności. Czuję się jak bym jechał krążownikiem - dla niektórych to plusy ;P.
Najbliżej A3 8P był leon 1(jednak odbiegał wyglądem i jakością wykonania wewnątrz) i BMW 1 j.w.
Dodam, że nie jestem 16 czy 22 latkiem, a to A3 mnie cieszyło.
Wsiadałem- oryginalne nagłośnienie bose super. Siedzenia wygodne, nie latałem po całej kabinie jak w Toyocie. Drogi trzymało się perfekcyjnie. Jeżdżę przepisowo, ale lubię, żeby auto mnie słuchało jak dodałem gazu w 2.0TDi to się zbierał, żeby "wstrzelić" się w lukę na drugim pasie w korku ;P. Jak by to powiedzieć, czułem się zintegrowany z tym autem - wszystko wszędzie widziałem. Dodatkowo - wygląd- bardzo ładne auto, jeszcze dodatkowe wyposażenie jak szyber dach, ksenony, nawigacja, parktroniki itd. Jednak awaryjność to największa wada tych aut.
Na koniec - na auto mogę wydać do 30tyś.
Czy jakieś auto w tej kwocie zapewni mi takie same lub lepsze wrażenia jak Audi 8P, i przy tym będące mało awaryjne?
Chyba tylko Wy mi zostaliście, bo już nie mam siły na wymiany aut.
20rafalo
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 14 Wrz 2015, 13:17
Prawo jazdy od: 16 04 1987
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW 3
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
1

Re: Alernatywa dla Audi A3 8P - sportowe zacięcie.

14 Wrz 2015, 14:00

Dodam, że rozważam Accorda VII każdą opcje silnikową oraz Audi A4 B6 z początków produkcji, gdzie montowano jeszcze dobre1.8T. Zależy mi na dużym momencie.
20rafalo
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 14 Wrz 2015, 13:17
Prawo jazdy od: 16 04 1987
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW 3
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
0

Re: Alernatywa dla Audi A3 8P - sportowe zacięcie.

14 Wrz 2015, 14:03

A przebiegi jakie planujesz robić?
jak zacięcie sportowe to raczej diesel odpada.

Zobacz na te;
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
Lexus GS 430 się znajdzie może
Honda Civic VII Type-R.
Ostatnio edytowany przez Kieł, 14 Wrz 2015, 14:15, edytowano w sumie 1 raz
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2422
Rejestracja: 08 Lis 2013, 18:22
Auto: Nie mam
0

Re: Alernatywa dla Audi A3 8P - sportowe zacięcie.

14 Wrz 2015, 14:14

Źle się czułeś w autach, bo to były kompakty lub premium "niższej" półki (BMW E46, seria 1). Toyota to wiadomo, że to tylko auto rodzinne. Rozglądaj się za czymś "poważnym":
BMW E39 530 lub 540i
Volvo S60 2.5T AWD lub 2.4 D5
Mercedes W211 E320 benzyna jak i diesel
Honda Accord VII 2.4
Mazda 6 MPS 2.3

Pamiętaj tylko, że nie są to tanie auta w utrzymaniu.
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 4010
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

Re: Alernatywa dla Audi A3 8P - sportowe zacięcie.

14 Wrz 2015, 15:04

Auta jak golf 4 odpadają. Zależy mi również na wyglądzie.
A3 niby to niższa półka a najlepiej się w nim czułem- człowiek się z tym autem integruje ;P
Jeśli bym chciał auto drogie w utrzymaniu to został bym przy 2.0TDI ;P
Co do benzyny - mieszane uczucia - więcej radości z jazdy dał mi diesel.
Moje odczucia: Benzyna 130KM i diesel 130KM to niebo a ziemia. Benzyna by musiała mieć co najmniej 150KM żeby dorównać turbodieslowi 130KM. Przynajmniej w jeździe miejskiej. Mówią, że benzyna benzyna, mam teraz benzynę 143Km i Passatem B5 dieslem 130PS robi ze mną co chce. Testowałem. Jedyna benzyna bez turbiny, która zrobiła na mnie wrażenie to Vtec Hondy.

Jak na razie najlepszą opcję co podaliście to Honda Accord VII 2.4.
Z tego co czytałem to nie jest droga w utrzymaniu.
CO do BMW serii 5 to nie tędy droga - nie chcę wielkiego molocha, bo toe auta nie są zwinne. Seria 3 to maksymalna wielkość jaką bym brał pod uwagę.
20rafalo
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 14 Wrz 2015, 13:17
Prawo jazdy od: 16 04 1987
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW 3
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
0

Re: Alernatywa dla Audi A3 8P - sportowe zacięcie.

14 Wrz 2015, 15:07

Nie chcę silnika pokroju 4 litry - za drogi w utrzymaniu.
Auto ma wyglądać i robic na mnie wrażenie jak Audi A3 8P - z autem jest jak z kobietą. Golf 4 - to nie tędy droga - ani to stare zabytkowe auto, ani nowe. Bo tak to bym wziął subaru z 1998r i miał problem z głowy.
20rafalo
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 14 Wrz 2015, 13:17
Prawo jazdy od: 16 04 1987
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW 3
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Superb w wersji kombi Skoda Superb w wersji kombi
    Pierwszy egzemplarz nowej ŠKODY Superb w wersji kombi dla Klienta z Czech, został już wyprodukowany. Zbudowany w fabryce w Kvasinach samochód posiada silnik 2.0 TDI i biały lakier nadwozia. ŠKODA Superb ...
    II Runda Extremizer Motor Show 2012 w Częstochowie / relacja II Runda Extremizer Motor Show 2012 w Częstochowie / relacja
    10 tysięcy widzów zjechało w miniony weekend do Rudnik k. Częstochowy na Extremizer Motor Show! Ci, którzy są uzależnieni od adrenaliny i kochają motoryzację, na pewno długo tego weekendu nie zapomną! Nic dziwnego ...

  • Re: Alernatywa dla Audi A3 8P - sportowe zacięcie.

    14 Wrz 2015, 15:21

    20rafalo napisał(a):Benzyna by musiała mieć co najmniej 150KM żeby dorównać turbodieslowi 130KM. Przynajmniej w jeździe miejskiej.


    Będziesz jeździł ostro w mieście nowoczesnym dieslem to dopiero po kieszeni to Cię zaboli. Sam silnik BMW 4.4 bez VANOSa jest tani w utrzymaniu w porównaniu z 2.0 TDI. Oczywiście mówię o przeróbce na LPG.
    Ossy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4010
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
    Prawo jazdy od: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002
    0

    Re: Alernatywa dla Audi A3 8P - sportowe zacięcie.

    14 Wrz 2015, 17:01

    Wg mnie coś przesadzasz...samochód samym momentem nie jeździ..jak masz 120 KM a duży moment a obok benzyna 150 KM wolnossąca to taka benzyna Cię wciągnie od razu..tym bardziej że można wysoko kręcić itd..

    Ja swoim golfem iv GTI 1,8T po programie na ok 180 KM i momencie 280 nm jechałem porównywalnie jak 190 konny diesel, nie było różnic,..może od zera by odjechał nieco szybciej bo od razu wchodzi duży moment ale dalej moce zbliżone..nie muszę wcale mieć 240 koni żeby go dogonić.

    Pamiętaj też że duży moment = szybko pada sprzęgło, skrzynia itd..

    Co ja bym polecił np Audi A4 B7 1,8Turbo, lub Golf VI 2,0 TDI 110 KM i jakiś tam program w okolice 160-170 koni..
    [link wygasł]

    Accord fajny ale on zaczyna jechać od 4 tys obrotów i pali w mieście z 12 l..na trasie może z 8 da rade..i nie chce mi się wierzyć że takie auto nagle będzie tanie w utrzymaniu i to z takim silnikiem.

    A największa frajdę da Tobie prawdopodobnie Audi A3 8P 3,2 V6 quattro, po golfie IV sam myślałem nad tym silnikie i tym autem.
    Lovato34
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 452
    Rejestracja: 05 Wrz 2015, 00:52
    Miejscowość: Wlkp
    Prawo jazdy od: 18 08 2002
    Przebieg/rok: 14tys. km
    Auto: VW Golf 4
    Silnik: 1,8T
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000
    0

    Re: Alernatywa dla Audi A3 8P - sportowe zacięcie.

    14 Wrz 2015, 17:17

    O Audi A4 B7 1,8Turbo - w końcu coś dobrego.
    Audi A4 vs Audi A3 - jak w prowadzeniu i dynamice?
    Pzdr
    20rafalo
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 14 Wrz 2015, 13:17
    Prawo jazdy od: 16 04 1987
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: BMW 3
    Silnik: 2.0
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    0

    Re: Alernatywa dla Audi A3 8P - sportowe zacięcie.

    14 Wrz 2015, 17:18

    Chyba autor napisał,że odrzuca te 2.0 tdeiki...

    To może Mazda 3 2.0 może jakaś się znajdzie 2.3 MPS,Hodna Civic VII Type R, Corolla E12 1.8 TS kompresor.
    Kieł
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2422
    Rejestracja: 08 Lis 2013, 18:22
    Auto: Nie mam
    0

    Re: Alernatywa dla Audi A3 8P - sportowe zacięcie.

    14 Wrz 2015, 17:47

    Toyota Celica VII 1.8 TS 192KM
    Djmnich
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Rejestracja: 07 Sie 2015, 13:45
    Prawo jazdy od: 16 10 2014
    Auto: Toyota Avensis T22
    Silnik: 1.6 110KM
    Paliwo: Benzyna
    0

    Re: Alernatywa dla Audi A3 8P - sportowe zacięcie.

    14 Wrz 2015, 18:24

    Focus ST 2.5T :ok: Nic sie nie bedzie tak prowadzilo z wyzej wymienionych :naughty:
    Jak kupic auto z Niemiec -->PRIV
    kalik
    Aktywny
     
    Posty: 420
    Rejestracja: 05 Sie 2015, 16:41
    Prawo jazdy od: 3- 0- 0
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mondeo IV Turnier
    Silnik: 2.0TDCI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008
    0

    Re: Alernatywa dla Audi A3 8P - sportowe zacięcie.

    14 Wrz 2015, 18:44

    Lovato34 napisał(a):Golf VI 2,0 TDI 110
    Lovato34 napisał(a):Audi A3 8P 3,2 V6
    Jak już wspominałem w pewnym temacie - milczenie czasem popłaca :wink:

    Natomiast wyjątkowo zgadzam się z userem kalik :) Można jeszcze rozejrzeć się za mniej praktycznym i ciekawszym z wyglądu (wg mnie) Volvo C30 :ok:
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10749
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008
    0

    Re: Alernatywa dla Audi A3 8P - sportowe zacięcie.

    14 Wrz 2015, 19:01

    zasadnicze pytanie - co ma diesel do sportowego zacięcia?
    może sobie wciskać w fotel ale spod maski dalej będzie dobiegać klekot burząc frajdę szczególnie na zewnątrz lub przy otwartych szybach oraz puszczać czarnego pierda z rury przy naciśnięciu na pedał ;)
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14219
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000
    0

    Re: Alernatywa dla Audi A3 8P - sportowe zacięcie.

    14 Wrz 2015, 19:15

    Lovato34 napisał(a):
    Jak już wspominałem w pewnym temacie - milczenie czasem popłaca :wink:

    Zgadza się i to też proponuje używać w odniesieniu do siebie..połowa tutaj wymienia dziwne auta..Focus ST..no fajnie tylko czy autor pisał że jest organizatorem wyścigów nielegalnych ulicznych? albo ściga się na torach?
    Jeździł 2,0 tdi audi a3 a tutaj wyskok z autem dla zapaleńców których jest 5 na krzyż w PL i to za 40 tys zł..przeciętne auto..To samo co Golf R32..
    O wiele bardziej wolałbym A3 3,2 V6 - dużo wyższy poziom.. niż Focusa ST..ale to oddzielna bajka..

    Natomiast proponowany przeze mnie Golf VI 2,0 tdi Common Rail to bardzo dobre auto i w sam raz dla autora po programie, będzie jeździł całkiem przyjemnie z fajnym momentem..to nie jest to samo 2,0 TDI PD co w MK5 Golfach czy Audi a3 8P.
    Lovato34
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 452
    Rejestracja: 05 Wrz 2015, 00:52
    Miejscowość: Wlkp
    Prawo jazdy od: 18 08 2002
    Przebieg/rok: 14tys. km
    Auto: VW Golf 4
    Silnik: 1,8T
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000
    0
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      S2020005
      GTP Light